juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 mei 2006, 13:18

ja hoor goortjes, hier ook met momenten zulke dagen.
Nu ben ik echt wel aant aftellen. Moet nog vandaag en morgen gaan werken, dan nog een weekje verlof en dan begint mijn bevallingsverlof, eindelijk! Ik had altijd gezegd dat ik tot het laatste bleef werken, maar daar zie ik nu toch dik vanaf hoor. Zeker met die leuke temperaturen buiten. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het graag warm, maar zwnager zijn en zo warm buiten, daar bedank ik voor! :wink:
Maandag afspraak met de kinesiste voor lymfedrainage. Ik hoop dat het gaat helpen. Gisteren 2 liter water gedronken en nog niet eens de helft terug uitgeplast!!! Echt, mijn handen en voeten zijn nie meer normaal. De hele dag door tintelingen in mijn handen, bijna gevoelloos. Kan mijn bestek niet meer lang vasthouden! De laatste loodjes wegen het zwaarst maar deze zijn toch wel enorm zwaar. :lol:

Hoe ist met jullie voor de rest? Heeft iedereen zijn valiesje al gemaakt? Ik moet het mijne nog maken :oops: Dat zal voor in de loop van volgende week zijn.

11 juni is het vaderdag en ik ben voor de 10de uitgerekend. Nu zal werner ofwel juist papa zijn ofwel juist niet. En ik heb hem iets gekocht al voor zijn 1 ste vaderdag. Ik heb nl zo'n t-shirt besteld waar superpapa opgedrukt staat. Heb hem vandaag aangekregen en ik vind hem heel mooi. Ik ben eens benieuwd wat hij ervan gaat zeggen... :P

groetjes

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 04 mei 2006, 18:45

onze valies wordt pas volgende week klaargemaakt :)
we zijn gisteren langsgeweest bij een winkel van feestartikelen om ballonnen te gaan bekijken voor met de bevalling en de doop. We kunnen er ook flessen helium huren voor het oplaten van ballonnen tijdens de doop :)
ik ben gisteren ook binnen geweest voor het trekken van wijsheidstanden, maar ze hebben uiteindelijk een andere getrokken
ondertussen is ook de vroedvrouw langsgeweest om kennis te maken en om te zien waar ze moet zijn en zo.... we kijken daar al naar uit :)
bij de prenatale kine hebben we geleerd hoe we weeën moeten opvangen. We moeten dat geregeld oefenen (bekken kantelen), maar we mogen dat ook niet té vaak doen, want het kan weeën opwekken. Daar is het nog een beetje te vroeg voor :wink:
linda heeft na die sessie een paar oefenweetjes gehad
volgende dinsdag mogen we terug naar de gyn... we leven van moment tot moment, momenteel :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 04 mei 2006, 19:05

sandy schreef:Een paar badbevallingen per jaar? Ik dacht toch wel dat het beter in de markt zou liggen als ze het toch kunnen aanbieden.
ze hebben meer badbevallingen dan dat ;) ze hebben het bad maar sedert een paar jaar
sandy schreef: Kan je na de geboorte hier geen opzetten? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Hoe gaat het anders met Linda? Zijn de vlekken al wat weggetrokken?
we zullen zeker een aantal van die foto's publiceren :) vooral op onze site
vandaag zijn trouwens de kleertjes aangekomen vanuit de VS. Vooral het pamperbroekje met een gasmasker erop is hilarisch :lol:
we hebben al foto's genomen en we zullen ze binnenkort online zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 04 mei 2006, 22:17

Ha, de kleertjes zijn dus ruim op tijd aangekomen. Laat het weten als ze online staan, dan kom ik zeker eens piepen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 05 mei 2006, 14:47

Hallo,
Wie van jullie heeft er al oefenweeën of is de baby al ingedaald? Vandaag kreeg ik voor een paar minuten een licht menstruatiegevoel en de baby bewoog en ik voeld het daar beneden drukken.

Het begint te naderen...... :wink:

Het bekken kantelen heb ik ook geleerd en ik heb tot nu toe nog geen enkele keer last gehad van lage rugpijn, misschien dat dat toch geholpen heeft hiertegen.

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 05 mei 2006, 16:23

Hallo allemaal,
Kan ook niet zeggen dat ik al veel last heb gehad van oefenweeën. Heb wel de indruk dat mijn buik een beetje gezakt is, maar het kan ook wel wat inbeelding zijn. :lol:
Heb feitelijk een prima zwangerschap. Geen noemenswaardige kwaaltjes. Mijn benen zijn terug normaal. Heb wel wat meer last van uitslag op mijn gezicht, maar dat neem ik er maar bij.
De kinderkamermeubeltjes staan opgesteld op hun plaats en morgen zullen mijn ventje en ik de boel eens een beetje opfrissen. Dan kan ik beginnen met de kleertjes en het gerief in de kasten op te bergen. De geschenkjes voor de kindjes zijn ook gemaakt en de doopsuikers voor de volwassenen zijn besteld.
Ben bijna klaar met mijn enveloppes en heb die van mijn zus ook gedaan.
Het is nu echt aftellen en wachten. Maar dat is helemaal niet onaangenaam met dit leuke weertje. 8)
Mijn valiesje, daar begin ik volgende week mee en het wiegje is dan voor de week erop.
Voila, ik ga nog een beetje buiten zitten. Groetjes aan iedereen, Lien
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 05 mei 2006, 20:30

iedereen is goed aan het aftellen dus! :lol:
ik ook... maar dan eerst en vooral al op mijn werk.
daar komt geen einde aan! gisteren moest ik normaal gezien niet werken, maar door de drukte toch geweest.
ik vrees voor volgende week donderdag...
ach dan stop ik de week daarop 2 daagjes eerder hé!!
Vandaag zijn ze airco komen installeren op mijn werk... eindelijk!!
Enkele dagen al serieus last van opgezwollen voeten en benen.
Mijn handen gaat nog een beetje.
De vorige keer was ik net een ballon die op springen stond. Niet alleen mijn buik, maar ook mijn handen, benen en voeten.
Nu is dat gelukkig al veel beter als toen.
Maar door het warme weer heb ik er nu toch weer terug last van.
Nog eventjes hé!!

's avonds ben ik doodop. Mijn zoontje zit de laatste dagen constant buiten
en dan heb ik er werk mee hoor!! het zand steekt tot in zijn oortjes!! :lol:
Dus vanaf dat die frisgewassen in zijn bedje steekt, en ik mijn zeteltje zie
dan vallen mijn ogen toe.
Alleen is dat dan wel even buiten dit kleintje gerekend. Dat is dan niet aan rust toe :lol: en dan krijg ik nog eens harde buiken en af en toe een wee...

Gelukkig dit avondje een rustig avondje. Ventje weg en zoontje in bed.
en dan genieten van de rust!!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 mei 2006, 17:12

Het zou een zorgeloos weekend worden... :roll:
Omdat we er vorige week niet toe gekomen zijn, wilden we dit weekend een gipsafdruk maken van Linda's buik :). Het was goed warm gisteren, dus zijn we er aan begonnen voordat we gingen poetsen. Alles ging goed en ik begon aan de tweede laag. Ergens halverwege begon Linda te klagen dat ze het benauwd kreeg. Het gips was al hard aan het worden en ze was bedekt van haar bovenbenen tot aan haar hals. Haar handen onder het gips, want die gingen mee gegipst worden. Ik moest mee-ademen omdat ze ook al niet meer goed kon ademen :?. Toen begon ze het warm te krijgen en kreeg ze last van het staan. Ik vroeg haar nog even geduld te hebben. Ik zou me haasten, want ik was bijna klaar. Toen vroeg ze om even de deur open te zetten om frisse lucht te hebben. Het werd zwart voor haar ogen. Toen ik aan de deur stond, zag ik ze vallen :shock:. Als een plank viel ze om, recht op haar buik :?. Ik spoedde me naar haar. Ze had spastische reacties en reageerde niet meteen op mijn roepen... tot ze plots “ja ?â€Â
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 07 mei 2006, 17:19

@Major, amai wat een avontuur, gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mei 2006, 21:38

jongens toch... wat een verhaal!
gelukkig is er niets meer aan de hand dan die pees in haar schouder.
Die warmte is echt niet te doen hé voor een hoogzwangere vrouw.
Laat ze maaar heeeel goed rusten nu!

Is die gipsafdruk nu gelukt?

hier hebben de dikke handen en voeten hun toppunt bereikt :evil:
vanmiddag naar de kermis gewandeld en dat ging me toch niet zo goed af...
Mijn man was sinds vanmiddag weg tot vannacht
en dus stond ik er gans alleen voor.
gelukkig is mijn schoonzusje komen buurten en heeft ze ons ventje meegenomen naar oma opdat ik het wat rustiger had.
heb nu al de hele avond met mijn voeten omhoog gelegen
en moe dat ik ben ...
ach nog even!!

net nog goed nieuws gekregen.
De jongste neef van mijn man wordt ook papa
en het is nog voor dit jaar!
Echt heel fijn nieuws!! Mijn man en zijn 3 neven hangen toch wel aan elkaar en dat maakt het uiteraard heel leuk. Onze kindjes kunnen allemaal met elkaar spelen hé!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 mei 2006, 21:51

Major, dat is niet zo'n leuk nieuws dat jullie hebben meegemaakt. Dat moet echt erg zijn, je vrouw zo op haar buik zien vallen. Gelukkig zit baby goed beschermt in mama's buik, stel je voor (of liever niet :? )
Hopelijk is de gips gelukt. Dat lijkt me een mooi aandenken voor later.

Wendy, een geluk dat je een toffe schoonzus hebt die begrijpt wat je nodig hebt op welk moment.
Het zijn idd de laatste loodjes. Wel leuk dat je de datum kent.
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mei 2006, 21:55

ja... ik was heeeel blij dat mijn schoonzusje zo lief was!
als die ooit zwanger is, dan doe ik net hetzelfde voor haar hoor!
de datum op voorhand weten is idd leuk, alleen het verrassingseffect is eraf hé!
De vorige keer maakte ik mijn man 's nachts wakker en die zijn eerste reactie was:
ik moet eerst nog in bad en schatteke wil jij voor mij een boke met confituur smeren?
Die hilarische toestanden heb je nu uiteraard niet meer :(
Maar ik zal echt heeeeel blij zijn dat het zover is, want het begint echt door te wegen nu.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 mei 2006, 22:16

Dat kan ik geloven!
Al bij al heb je geluk dat het nu niet snikheet is, want dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Juni is meestal een warme maand, maar dan ben je weer onder de "platte" :wink:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mei 2006, 22:39

euhm platte... hoop het :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 mei 2006, 06:18

@major
ben blij te horen dat toch alles ok is! Verzorg haar nu maar extra goed :wink:

hier nog eentje die aant aftellen is. Amai, die warmte, ik kon echt niet geloven dat het zo erg zou zijn. Gisteren ook gaan wandelen, tis niet meer plezant om nog ergens naar toe te gaan als het zo warm is. Op 4 juni moeten we nog naar een communiefeest gaan, ik hou mijn hart al vast!
Straks om half 11 naar de kine voor een lymfedrainage. Ik ben eens beieuwd of het echt wel af doet. Vooral van mijn handen heb ik last. Heb al een paar dagen dat de rechterhand continu slaapt, heb er geen gevoel meer in :cry:
Die laatste loodjes zijn serieus zwaar... Ben al blij dat ik niet meer moet gaan werken.
Is het normaal dat je af en toe zo'n "steken" hebt ter hoogte van je schaamstreek/lies?

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 mei 2006, 08:41

die steken heb ik ook, maar dan vooral als ik mezelf omdraai in bed
of als ik uit de zetel wil rechtkomen.
De vorige keer had ik dat eigenlijk wel iets erger.

ben eens benieuwd of die drainage iets uithaalt. Heb daar al veel over gehoord, maar weet eigenlijk niet echt wat het inhoudt. Waarschijnlijk weet ik straks meer :wink:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 mei 2006, 08:41

die steken heb ik ook, maar dan vooral als ik mezelf omdraai in bed
of als ik uit de zetel wil rechtkomen.
De vorige keer had ik dat eigenlijk wel iets erger.

ben eens benieuwd of die drainage iets uithaalt. Heb daar al veel over gehoord, maar weet eigenlijk niet echt wat het inhoudt. Waarschijnlijk weet ik straks meer :wink:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 08 mei 2006, 23:12

de gipsafdruk is dus niet gelukt, die was helemaal plat en kapot omdat ze erop is gevallen. Ze wil er nog steeds ene maken. Misschien deze keer al zittend of al liggend. Ze mag van de dokter wel niet te lang op haar rug liggen, omdat ze dan weer een flauwte riskeert.
Van dikke handen en voeten is hier vooralsnog geen sprake. Ze is wel weer flink bijgekomen. Op een week was er zelfs 2kg ineens bij. Ze zit nu al aan 14,5 kg extra.
Wij moesten ook naar een communiefeest gaan op 4 juni. Maar da's in Brussel en de dag na onze uitgerekende datum. Hoewel het de communie van linda's metekind is, zullen we deze gelegenheid aan ons laten voorbij gaan. Op 25 mei moeten we naar nog één, maar daar gaan we gewoon naar de kerk en misschien naar de receptie.. als alles in orde is.
Van die steken in de lies heeft mijn vrouw ook ferm last en ze heeft ook geregeld wat rugpijn onderaan de rug... dat zijn allemaal tekenen dat het begint te naderen hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 00:41

Mmm, jammer dat jullie afdruk niet gelukt is. Als Linda een nieuwe poging ziet zitten, waarom niet dan?
En die 14kg, dat valt toch goed mee? Dan zit ze aan het gemiddelde. Nadien komt dat wel weer goed, hoor!
En tegen 4/6, dan denken jullie al niet maar aan die communiefeest, maar enkel nog aan het wondertje die tegen dan hopelijk in jullie armen mag liggen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 09 mei 2006, 09:18

Wij hebben gisteren het doopsuiker afgehaald met bijhorende accessoires. Het meeste is al ingepakt, we hebben zo een strandhuisje gekocht + 2 echte mooie knuffelbeertjes die de wacht moeten houden voor de gesloten deur zodat niemand kan piepen :wink: De naamkaartjes aan de doopsuiker doen we pas op het laatste, van moest er toch iemand erin slagen van te gluren hé. We babysitten soms op een paar kinderen en deze zijn soms echte deugnieten.

We hebben al een deel blanco geboortekaartjes binnen zodat we kunnen proberen of het lukt deze zelf te doen. 14 juni begint te naderen en mijn buik wordt steeds groter week na week. Ik weeg nu reeds 11 kilo extra. Gelukkig nog geen enkele striem, misschien omdat ik mijn buik regelmatig masseer met zwangerschapsolie. Als ik wandel moet ik mijn buik wel ondersteunen anders wordt het te zwaar.
Pijn in mijn lies heb ik enkel als ik me verleg en dan denk ik eerder aan bandenpijn, daarom dat ik mijn buik steeds ondersteun bij het wisselen als ik op een andere zij wil slapen. Pijn in mijn onderrug heb ik zelden, ik hou mijn kindje ook naar binnen door regelmatig oefeningen te doen door het bekken te kantelen naar binnen, zodat er toch geen al te grote holte in mijn onderrug komt en het zodanig niet belast wordt dat ik er pijn van krijg.
Gisteren voelde ik me wat menstruatieachtig, maar het ging wel snel over. Ik vind het allemaal superspannend! We kennen ons boeleke nu al 9 maanden, maar ik wil ze nu ook eens zien en voelen hé. Geduld is een schone deugd..... :roll:

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 10:25

Het begint te naderen, hé?
Ik kan het geloven dat jullie jullie baby willen zien. Negen maanden is lang ook hé zeg!
Maar het wachten zal beloond worden, neem het van mij aan :wink:
Dat menstruatieachtig gevoel is een teken dat je lichaam zich aan het klaar maken is om te bevallen! Niets dan goed nieuws dus voor jou!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 09 mei 2006, 10:47

Gisteren die lymfedrainage gaan laten doen. Ze masseren je hele lichaam waar die lymfeknopen zich bevinden. Dat was eerst wel prettig tot op een bepaald moment. Ik lag met benen omhoog op de rug. Ik voelde me echt mottig worden, duizelig, precies of ik ging flauwvallen op die tafel, en het zweet brak me uit. Die vrouw zei dat ik een vegetatieve reactie deed. Maar vraag me niet wat dat is, ik was eventjes de klus kwijt. Had zelfs schrik om terug naar huis te moeten rijden, voelde me nog niet erg goed. Vrijdag moet ik terug en dan toch wel eens meer uitleg vragen.
Die vrouw heeft me ook een beetje bang gemaakt ivm de bevalling. Ze vroeg of ik epidurale wilde en ik zei van niet. Ah zegt ze, dan heb je ademhalingsoef gevolgd? Nee, zei ik, want de gyn vond dat niet nodig en hield ik ze best tot na de bevalling. Jamaar zegt ze, hoe ga je dan je weeên kunnen opvangen als je niet weet hoe je moet ademen? Daar lag ik dan en nu ben ik er zo hard over aan het denken. Zou ik dat alsnog kunnen volgen of is dit eigenlijk al een beetje telaat?

Die steken die we soms nog voelen in de schaamstreek/lies, dat zou nog komen van de oprekking van de baarmoeder. Die zou binnenkort haar hoogste punt moeten bereiken volgens de HA.

Major, gaan jullie nu een nieuwe poging ondernemen? Veel succes in ieder geval.

Volgende week gaan we alles halen voor het bedje en het parkje te bekleden. En dan mag onze spruit echt wel komen!
En soms als ik savonds in de zetel of bed lig en ik zie die buik zo mooi bewegen, dan heb ik precies al heimwee dat dat binnenkort weg zal zijn. Maar dan heb ik haar wel tussen ons in liggen en kan Werner er ook van genieten. :lol:

Groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 09 mei 2006, 11:00

Mieke schreef:Gisteren die lymfedrainage gaan laten doen. Ze masseren je hele lichaam waar die lymfeknopen zich bevinden. Dat was eerst wel prettig tot op een bepaald moment. Ik lag met benen omhoog op de rug. Ik voelde me echt mottig worden, duizelig, precies of ik ging flauwvallen op die tafel, en het zweet brak me uit. Die vrouw zei dat ik een vegetatieve reactie deed. Maar vraag me niet wat dat is, ik was eventjes de klus kwijt. Had zelfs schrik om terug naar huis te moeten rijden, voelde me nog niet erg goed. Vrijdag moet ik terug en dan toch wel eens meer uitleg vragen.
Ik kan lang op mijn rug liggen zonder ademtekort te hebben, maar er zijn ook zwangeren die ademnood krijgen als ze op de rug liggen. Er ligt daar een grote slagader die dan wordt ingedrukt en dat veroorzaakt het zuurstoftekort. Ik weet niet of je ervoor al last hebt gehad?
Mieke schreef: Die vrouw heeft me ook een beetje bang gemaakt ivm de bevalling. Ze vroeg of ik epidurale wilde en ik zei van niet. Ah zegt ze, dan heb je ademhalingsoef gevolgd? Nee, zei ik, want de gyn vond dat niet nodig en hield ik ze best tot na de bevalling. Jamaar zegt ze, hoe ga je dan je weeên kunnen opvangen als je niet weet hoe je moet ademen? Daar lag ik dan en nu ben ik er zo hard over aan het denken. Zou ik dat alsnog kunnen volgen of is dit eigenlijk al een beetje telaat?
Ik denk wel dat je nog cursus kunt volgen bij een kinesiste voor die ademhalingsoefeningen hoor. Ik hoor ook vele verhalen van vlotte bevallingen bij vrouwen die geen enkele cursus gevolgd hebben en die instinctmatig de bevalling goed hebben opgevangen.

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 mei 2006, 12:50

@ mieke
je moet je niets laten opdringen hoor of je bang laten maken.
er zijn genoeg vrouwen die geen oefeningen gedaan hebben en toch gewoon makkelijk kunnen bevallen!!
Ik had het ook niet gedaan en op het moment komen ze je toch vertellen wat je moet doen. alleen heb ik het niet kunnen afmaken --> KS :roll:

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gehad dat ik tijdens een echo
dat ik mottig werd en zwarte vlekken voor mijn ogen zag.
Heel normaal zei de dokter. Dat kan gebeuren.
Dus je hoeft je daarover ook geen zorgen te maken hoor.

@ Major
wel jammer vd gipsafdruk hé!
als ze het nogmaals wil proberen, best al liggend of zittend dan!! :wink:
14,5 kg, valt toch goed mee hoor!
ik ben er zelf ook zo'n 12 al bijgekomen. vorige keer een heel pak meer al heb ik nooit geweten hoeveel juist (mijn weegschaal was kapot :oops: en ik vertikte het om een nieuwe te kopen!!!)
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 21:08

Mieke schreef: Die vrouw heeft me ook een beetje bang gemaakt ivm de bevalling. Ze vroeg of ik epidurale wilde en ik zei van niet. Ah zegt ze, dan heb je ademhalingsoef gevolgd? Nee, zei ik, want de gyn vond dat niet nodig en hield ik ze best tot na de bevalling. Jamaar zegt ze, hoe ga je dan je weeên kunnen opvangen als je niet weet hoe je moet ademen?
Daar hoef je je toch helemaal geen zorgen over maken!!
Ik heb nooit een curcus gevolgd en wist helemaal niets af van ademen tijdens de bevalling.
De vroedvrouw zal wel zeggen wat je moet doen.
Ik ben van Milan ook zonder epi bevallen en heb geen enkel moment gedacht van: hoe moet dat hier nu :?:
Het wijst allemaal zichzelf wel uit en de vv zal je wel aanwijzingen geven.
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 09 mei 2006, 22:47

Dat denk ik ook Mieke.
De vroedvrouw die aan je zijde zal staan zal toch ook wel weten hoe jij op dat moment moet ademen. Ikzelf heb die oefeningen wel gedaan en ik moet zeggen dat ik niet veel nieuws onder de zon geleerd heb, wat ik niet op het moment zelf eventueel zou kunnen aanleren door de vroedvrouw. Dus ik zou helemaal niet panikeren.
Wij zijn ook bijna klaar met alle voorbereidingen. Dat valiesje ga ik morgen klaarmaken. of misschien overmorgen.
Heb vandaag verwoed gekuist beneden. Alle hoekjes en kantjes uitgeschuurd. Wou echt dat het nog eens heel deftig gedaan werd voor ik zou moeten vertrekken naar het ziekenhuis.
Zelf ben ik nu 10 kg verdikt, valt mee vind ik zelf.
Volgende week zullen wij (mijn zus en ik) ons eens wagen aan een gipsen afdruk van ons buikje. Hopelijk lukt het van jullie ook nog Major.
Saluut.
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 10 mei 2006, 00:35

we zijn net terug van bij de gyn. Dit was dus onze laatste afspraak. We hebben de datum vastgelgd waar Linda zal stoppen met werken. De 26ste, met hemelvaart. Dan mag ze (indien nog niet bevallen) nog eens langs de materniteit passeren om een update te hebben.
De dokter heeft eerst de baby onderzocht. Die ligt mooi heel diep met z'n hoofdje in de bekken. Het vruchtwater is oké, de baby weegt 2944 gr en de doorbloeding is ook in orde. Daarna heeft hij de streptokokken-test gedaan. Het resultaat wordt meteen naar het hospitaal doorgestuurd. We mogen dus om het resultaat naar het ziekenhuis bellen. Daarna heeft hij gekeken of er al opening was. Alles zit nog potdicht, blijkbaar. Maar dat hoeft niks te betekenen, volgens hem. Hij heeft vandaag nog een bevalling gehad van iemand die gisteren nog geen opening had en hij heeft een vrouw op consultatie gehad met 5cm opening en die had vorige week ook al 5cm opening. We mogen dus al voorbereid zijn.
Voor de rest is er niet teveel nieuws te vermelden. De volgende poging van het gipsafdruk zal nog niet voor meteen zijn, want zaterdag komen haar ouders af en zondag mijn ma om moederdag te vieren... Misschien volgende week :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 mei 2006, 07:59

gaat je vrouwtje het nog kunnen volhouden tot hemelvaart?????
ikke niet.
ik moet normaal gezien nog tot volgende week vrijdag werken, maar dankzij compensatiedagen kan ik dinsdagmiddag al stoppen, en... ik heb het echt nodig (bij ons is het een en al stress nu.... :roll: )

ik had de dag voor ik uitgerekend had niks opening
en 's nachts vd uitgerekende datum begon het!
dus het kan heeeel snel gaan! :lol:

gisterenmiddag in de zon gezeten tijdens middagpauze en dat is me niet bekomen. Kzag de ganse namiddag zwarte plekken voor mijn ogen!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 10 mei 2006, 08:58

Amaai Major, het begint nu echt te spannen hé. Het moment dat je geen afspraak niet meer krijgt, dan zegt dat toch al genoeg.
En goortjes, niet te veel stressen hé. Niet goed voor jou en niet goed voor je babytje. Ik denk dat het je echt goed zal doen als je thuis bent en dat je zelf de ganse dag hebt om vanalles te regelen. Ik bewonder jullie echt dat jullie het zolang volhouden met werken en daarnaast dan nog je huishouden doen. Echt chapeau. :wink:
Heb vannacht heel goed geslapen maar lag reeds van 6u30 klaarwakker in bed. Heb het nog volgehouden tot 7u30 maar ben dan toch opgestaan. Het is buiten zwaar beneveld, hopelijk trekt het gauw weg en wordt het toch nog een mooie dag.
Mag ik nog iets vragen.
Indien ik met vaderdag nog niet gekocht zou hebben, zou ik dan toch al iets mogen kopen voor mijn ventje? Of mag dat niet.
Tenslotte is hij voor mij al papa, want ons kindje heeft het daglicht wel nog niet gezien, maar het leeft toch al hé?
Wat vinden jullie?
@Major: Wat is jullie website juist. Zou ook wel eens willen piepen als dat mag.
Vele groetjes en courrage. Het einde of beter gezegd een nieuw begin is in zicht. Lien
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 mei 2006, 10:59

ja major, voor jullie begint het echt spannend te worden. Jouw babietje heeft al een mooi gewichtje!!! En ook chapeau voor linda hoor dat ze nog zolang blijft door werken! Ik ben van deze week thuis en ik heb het me nog geen minuut beklaagd!
Goortjes, je zal ook wel blij zijn dat je bijna gedaan hebt met werken. Nog even volhouden! Hoe zit het met je oedeem? Lukt het nog? Hier word het elke dag beetje erger, vooral in de vingers heb ik er enorm veel last van. Ik kan geen vuist meer maken en iets vasthouden is nu echt een hele opgave geworden. Maar ook nog even tanden bijten, en dan zijn we er ook weer vanaf...
Werner verjaart morgen en heb hem iets van de geboortelijst gekocht, ben eens benieuwd. Volgende week gaan we de rest halen wat we nog nodig hebben voor het bedje en het park.

@Lien
ik heb ook al iets gekocht voor vaderdag hoor. Hij is per slot van rekening eigenlijk al papa hé, heeft alleen de kleine nog niet gezien. Heb hem zo'n t-shirt gekocht gehad waar opstaat Superpapa. Tis iets kleins maar ik denk wel dat hij het leuk zal vinden. :)

Over een paar jaar terug had ik die 2 boeken gekocht van die 2 vroedvrouwen van nederland: veilig zwanger en veilig bevallen. Nu heb ik gisteren eens terug in die boek gebladerd van veilig bevallen. Enja, daar stonden veel tips in om goed te ademen tijdens de arbeid. Ben nu wel gerustgesteld. :D En ook bedankt voor jullie reacties :wink:

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”