juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 09 apr 2006, 11:42

Afbeelding
Wat vinden jullie van de foto die wij voor ons geboortekaartje gaan gebruiken? :roll:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 09 apr 2006, 12:01

Lien2 schreef:Wat vinden jullie van de foto die wij voor ons geboortekaartje gaan gebruiken? :roll:
leuk! ik vind het goed gevonden :)
mooie naam, trouwens!

Wij zijn deze ochtend naar de spoed gemoeten. Mijn vrouw had gisteren een blaasje op haar lip en ze voelde zich slappekes en mottig. Ze kon nergens goed zitten. Vanochtend stond heel haar lichaam vol kleine blaasjes. We hebben meteen de dokter van wacht gebeld en die is nog binnen het kwartier afgekomen. Zijn diagnose was simpel : "je hebt rode hond, je moet meteen naar de spoed. Daar moet je bloed laten afnemen zodat ze zouden weten welke antistoffen ze je moeten toedienen en de gyn moet afkomen om een echo te doen!".
Wij in paniek naar het ziekenhuis... Daar namen ze bloed af en ze zeiden dat een echo niet veel zal veranderen aan de ziekte en dat we ons vooral niet teveel zorgen moeten maken. Rode hond is enkel gevaarlijk in de eerste drie maanden en in enkele gevallen nog in de vierde maand. Dus zeker niet in de zevende maand.
De dokter daar vroeg zich af of het trouwens niet mazelen zou kunnen zijn? :roll: Hij raadde ons toch aan om morgen eens naar de gyn te bellen. Hij zal ondertussen de resultaten van het bloedonderzoek hebben.
We zitten dus vol spanning te wachten...
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 apr 2006, 12:32

Vincent, dat is minder nieuws natuurlijk. Ik kan mis zijn, maar wordt je daar normaal als vrouw niet voor ingeënt?
Je vrouwtje is nu al de zevende maand ingaan en dan kan het allemaal wel zo veel geen kwaad. Jullie kindje is nu al helemaal "af".
Ik kan me wel voorstellen dat het schrikken is als je zo hals over kop naar spoed moet.
Hopelijk hebben jullie nu vlug nieuws, zodat jullie nog een beetje van jullie dag kunnen genieten.
Laat maar iets weten...

Lien,
heel mooi kaartje zal dat worden. Heel persoonlijk ook.
En je deelt dus jullie naam met ons?? :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 09 apr 2006, 13:05

oh ja da denk ik wel dat het even een :shock: was hoop echt dat je snel nieuws hebt dat je gerust kan verder genieten van jullie zwangerschap.
geef zeker een seintje al je iets meer weet veel succes.

ja lien vind het ook een mooie foto,tof gedaan.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 09 apr 2006, 15:19

Bedankt voor de leuke reacties.
Aan Major: Ik dacht ook dat iedere vrouw ingeënt is tegen rubella, rode hond. Dat is normaal verplicht bij meisjes op hun 12°.
Maar ik denk idd ook dat het niet veel kwaad meer kan als het dat toch is, en dat het enkel in de eerste drie maanden een effect kan hebben als de foetus al zijn organene aan het vormen is.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed verloopt, maar kan me inbeelden dat je daar wel nerveus van wordt.
Houd er de moed in...... :wink:

En ja, de naam met jullie delen dat vind ik niet zo erg, want de meeste van mijn dichte familie weten toch al hoe het zal noemen.

Vele groetjes aan iedereen en geniet nog van jullie zondag. 8)
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 09 apr 2006, 15:47

Lien2 schreef:Bedankt voor de leuke reacties.
Aan Major: Ik dacht ook dat iedere vrouw ingeënt is tegen rubella, rode hond. Dat is normaal verplicht bij meisjes op hun 12°.
Enkel de poliovaccinatie is verplicht in België, de andere vaccinaties dus niet.
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 09 apr 2006, 16:07

ze is inderdaad ingeënt tegen de rode hond, maar volgens de dokter van wacht en die van op't spoed geeft dat geen 100% garantie
maar wanneer ik de blaasjes bekijk begin ik meer en meer te geloven dat het gewoon de waterpokken zijn
enfin... afwachten is de boodschap, morgen weten we de resultaten. Mijn vrouwtje ligt nu in bad en gaat strakjes nog wat slapen
na wat opzoekingswerk - zelf doktertje spelen héhé ;) - zijn we al meer gerustgesteld
dankje voor jullie bemoedigende woorden :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 apr 2006, 20:49

oh Major, dat is niet zo'n leuk nieuws!
ik hoop dat je snel weet wat er scheelt!
veel sterkte ook aan je vrouwtje hé!!
hopelijk is het niet zo erg
ik denk aan jullie
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 10 apr 2006, 16:03

Sterkte voor jullie! Weet je al iets? Hopelijk wordt je vrouw snel weer beter!

@Lien2: mooie naam voor je kindje en die foto is ook tof!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 10 apr 2006, 16:46

@Major: veel beterschap aan je vrouwtje
@Lien2: leuke geslaagde foto

Gisterenavond heb ik een lekkere mango gegeten, maar het mocht niet zijn. Een uurtje later kreeg ik enorme buikpijn. Mijn mannetje heeft mij een rustgevend theetje gezet, maar niets hielp. Ik probeerde dan wat te rusten in mijn bed, eigenlijk de bedoeling om te slapen, want het was tenslotte al 1u 's nachts, ik kwam even tot rust, maar met pijn in je buik kun je niet slapen, natuurlijk. Gelukkig kwam de redding nabij en spurtte ik naar het toilet, na wat braken, voelde ik me weer kiplekker, het was ondertussen al 3u00.
Vandaag voel ik mij moe, nog wat pijn in de buik, maar de baby beweegt gelukkig nog gelijk tevoren. Kan de baby hier ook last van ondervonden hebben?

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 apr 2006, 17:12

je kindje ondervindt niet gauw hinder van zoiets hoor!
ik heb bij mijn vorige zwangerschap en ook deze keer heel veel overgegeven. Mijn eerste was kerngezond en mijn 2de is nu nog even afwachten, maar volgens de opvolging van de groeicurve is ook alles dik in orde.
Mijn dokter is daar ook altijd heel rustig in.
Dat kindje zit daar lekker knus in een veilige omgeving en die heeft daar geen last van.
Alleen als jijzelf helemaal aan het uitdrogen bent, dan is het een ander verhaal.
Maar van 1 dagje serieus overgeven, weten die kleintjes normaal gezien niets.
Dus... hopelijk ben jij snel van dit ongemak af, maar wees gerust, met je kindje is er niets aan de hand hoor! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 10 apr 2006, 17:37

Ok, dat is dan weer een geruststelling. Dat ik me moe voel is maar normaal: ik heb maar vier uurtjes slaap gehad. Ik denk wel dat ze mijn stress gevoeld had, want op die moment dat ik buikpijn had, wist ik niet zeker of het wel door die mango kwam. En ik me maar zorgen maken :oops:
Wat moet de baby wel van me denken :roll:
Ik vermoed dat die mango nog niet rijp was, ik heb er nu een dégoût van.

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 apr 2006, 17:48

ach, toch normaal dat je je ongerust maakt!
rust nu maar wat uit en je zal zien... straks voel je je veel beter!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 10 apr 2006, 18:59

@ Major:
Hebben jullie al nieuws ivm met je vrouwtje.
Ben eens benieuwd naar wat het nu juist is.
Alle lectuur die ik opensloeg daarna, spreekt toch dat er geen risico meer is vanaf de 5°maand.
Dus zelfs al is het rode hond, dan denk ik dat het niet veel kwaad kan, maar toch, ben nieuwsgierig..... :lol:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 10 apr 2006, 19:53

mijn vrouw is dus deze ochtend naar de huisarts gegaan. Die vond het overduidelijk een geval van waterpokken. Hij vroeg verbaasd wie die dokter van wacht was :roll:. Niks om zorgen om te maken. Het kan enkel kwaad rond de bevalling, omdat er ook blaasjes in de vagina zijn en die zouden open springen en de kleine moet dan een behandeling krijgen. Ze moet wel twee weken thuis blijven en er is een grote kans dat de kleine nu ook met de waterpokken zit. Ocharme, die is nog niet geboren en hij heeft al zijn eerste kinderziekte :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 10 apr 2006, 21:10

Ocharme, da baby'tje!
Spoedig herstel voor moeder een zoon! Alles komt goed :wink:
Wat een prulledokter, die van wacht zeg :roll: mensen zo nodeloos ongerust maken :roll:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 apr 2006, 07:28

Waterpokken? Moet je daarom naar een spoedarts luisteren??
Dus eigenlijk valt het al bij al nog mee.
Het enige nadeel is dat baby het ook zou hebben. Aan de andere kant, dat is zo een ziekte waar ieder kind doormoet, dus jullie baby heeft het mss dan al gehad?
Om het eens van de positieve kant te bekijken?? :D
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 apr 2006, 08:02

eigenlijk wel een opluchting hé Major!
't is wel jammer dat het dan toch nog waterpokken zijn, maar dat is dan toch al minder erg.
Laat je vrouwtje maar goed rusten en soigneer moeder en kind maar goed, maar volgens mij doe jij dat zowiezo ook al goed :wink: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 11 apr 2006, 09:57

Misschien idd best voor het kindje dat het nu ook zijn eerste kinderziekte heeft. Dan is dat al voorbij en nu zijn ze ook met twee om de ziekte te trotseren.
Veel courage.... :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 apr 2006, 11:36

@ major
veel beterschap aan je vrouwtje!

@ Lien
een heel mooi kaartje!! :wink:

Wou even iets vertellen aan jullie. Hebben jullie ook het volgende aan de hand? De laatste tijd ben ik zo vergeetachtig!!! Dat het echt te zot is voor woorden. Vant weekend moest ik naar de brouwer om drank te gaan halen. Kom ik toch wel nie zeker aan een rond punt en ik wist niet meer waar naartoe??!! Ben maar 2 maal rondgereden. Ik dacht, allez mieke, dat kan toch niet. Denk es goed na waar je naar toe moest? Man man man, maar goed dat werner niet bij mij in de auto zat! :lol:

Vanavond maak ik kabeljauw klaar voor werner maar ik ben totaal geen viseter. Heeft er iemand een idee wat voor vlees ik erbij kan eten? Kip hebben we gisteren gegeten.

Groetjes
:wink:

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 11 apr 2006, 11:48

Mieke23 schreef:Wou even iets vertellen aan jullie. Hebben jullie ook het volgende aan de hand? De laatste tijd ben ik zo vergeetachtig!!! Dat het echt te zot is voor woorden. Vant weekend moest ik naar de brouwer om drank te gaan halen. Kom ik toch wel nie zeker aan een rond punt en ik wist niet meer waar naartoe??!! Ben maar 2 maal rondgereden. Ik dacht, allez mieke, dat kan toch niet. Denk es goed na waar je naar toe moest? Man man man, maar goed dat werner niet bij mij in de auto zat! :lol:
Oh, troost u, ik heb dat al van in mijn jeugd zo vergeetachtig zijn: ik zat in het derde middelbaar, het was midden in het schooljaar, en ik kwam mijn klas binnen, ik wist plots niet meer waar mijn vaste plaats was. In het verkeer heb ik dikwijls dat ik denk waar moet ik nu naartoe en zit ik soms drie keer aan het rond punt te rijden, :lol: en plots brandt het lampje dan weer en bereik ik mijn doel. Of ik kom in de kelder en weet niet meer wat ik daar moest doen. Volgens mij heeft de zwangerschap er niets mee te maken of ben ik een uitzondering. :wink:
Vanavond maak ik kabeljauw klaar voor werner maar ik ben totaal geen viseter. Heeft er iemand een idee wat voor vlees ik erbij kan eten? Kip hebben we gisteren gegeten.
Ik eet graag eens een lekker mals stukje lamsvlees of een lekkere zelfgemaakte frikandon

Groetjes
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 apr 2006, 18:35

veel zwanger vrouwen blijken vergeetachtig te zijn
en ik moet bekennen.... ik ken er af en toe ook wel wat van :oops:
normaal gezien ben ik niet echt verstrooid van aard...
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 apr 2006, 19:11

onze gyn noemt dat "zwangerschapsdementie". het wordt veroorzaakt door het hormoon progestoron dat alles weker maakt, inclusief de hersenen
Laatst gewijzigd door major op 11 apr 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 11 apr 2006, 20:58

Hebben we al een voorproevertje hoe dementie zal smaken binnen 50 jaar. :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 apr 2006, 21:00

:lol: amaai dan sta ik er goed op :evil:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 apr 2006, 21:15

Ik had dat ook, heb dat hier al eens ergens verteld.
Ik zal dat zowiezo krijgen, want bij ons hebben alle vrouwen dat die bejaard zijn...prettig vooruitzicht...
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 apr 2006, 10:00

ja amai, een heel prettig vooruitzicht :lol:

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 12 apr 2006, 23:34

@Mieke
Was jij dat die op "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is" vroeg of ik dezelfde lien2 was. Wel hier is je antwoord. The one and only.

Hier alles in orde. Ga straks onder de wol kruipen, maar ga nu eerst nog wat in het zeteltje liggen en wat genieten van mijn bolle buikje.
Groetjes Lien
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 apr 2006, 09:44

@ lien2
ja, dat was ik, maar ik vind het hier toch veel plezanter hoor, groetjes :wink:

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 13 apr 2006, 10:23

Ja, dat is een feit.
Wat ge daar allemaal niet leest en hoe ze daar tegen elkaar soms tekeer gaan, maar daar lees ik dan over.
Op het forum van de juni-mama's valt het nog mee. Daar zit voorlopig nog geeneen ambetanterik tussen. Maar ja, de juni-mama's zijn dan ook een goed ras hé. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”