juli: 27/07/2006

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 feb 2006, 15:31

ik heb tot de laatste dagen gewacht met naamkaartjes schrijven :oops:
eerder uit tijdsgebrek dan uit onzekerheid hoor!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 14 feb 2006, 16:49

hier nog 4 weken min 1 dag en we weten het hopelijk :lol:

nee ik tel niet af :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 feb 2006, 17:04

Nee, dat zal niet :lol: :lol:
gij zijt er even op gebrand als ik!!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 14 feb 2006, 17:26

ik ben zelfs, denk ik, curieuzer als bij ons amelie, gek he?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 14 feb 2006, 21:13

Bij een tweede kindje ben je inderdaad nerveuzer wat het geslacht betreft hé. Ik ook! Vooral omdat ik al een jongen heb en dan zeggen er veel 'en nu een meisje hé', de verwachtingen waren dus hooggespannen, ook vooral omdat mijn man en ik graag een meisje wouden (bij de eerste maakt dat niet zoveel uit), je wilt 1 van beiden hé! Maar nog een jongen erbij lijkt me ook wel leuk, vooral voor mijn zoon dan hé, kunnen ze lekker samen ravotten. En er kunnen kleertjes en speelgoed doorgegeven worden. Broer/broer of zus/zus is plezanter voor hen, maar voor de ouders is broer/zus een droom.

Ik vind het vreselijk dat Marita ermee gestopt is! Ik had heel veel aan haar advies en zal haar raad erg missen. Het zal waarschijnlijk iets van lange duur zijn dus daartegen zijn wij allang bevallen. Wat erg....
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 feb 2006, 08:50

ja jammer... :(

denk dat het een meisje is Vivie! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 15 feb 2006, 09:24

Vivie, ik denk ook dat je een meisje verwacht. Omdat je twijfelt of het wel juist is...ik denk dat je bij een jongetje iets minder twijfelt, dat is duidelijker te zien he :wink:

Goh 2 van elk een droom voor elke ouder is toch ook niet, voor ons hoeft dat echt niet...maar toch hebben we een ontzettend sterk voorgevoel dat het deze keer wel een jongetje gaat zijn...nog 4 weken min 2 dagen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 feb 2006, 10:02

en aftellen maar!!!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw

Bericht door Wendytje » 15 feb 2006, 16:46

Nog 2 weken voor mij en dan weet ik het ook met meer zekerheid; Inderdaad voor een tweede ben je wel iets nieuwgieriger. Je hebt er al een lopen hé, en dan wil je als ouder wel eens weten hoe het is om eentje van beiden te hebben. maar het is afwachten.

Het buikje begint nu echt te ronden. mijn gewone kledij is al te klein, maar de zwangerschapsbroeken nog te groot. Het zijn gelijk zakken dat je aan hebt. heb nu een heupbroek, buikje kan er dan lekker op rusten en een aantal broeken maatje te groot gekocht. T-shirts en truien van hetzelfde, want ik droeg en draag eigenlijk graag strakke, aansluitende kledij. niet te loshangend en dat gaat nu niet meer hé. Heb mij vanmiidag eens laten gaan in 2 winkels, (mag namen niet vernoemen zeker???) allemaal t'shirt gecentreerd onder de borst en los aan de buik. Is er veel mode van deze zomer. Moeten ons niet laten gaan doordat we zwanger zijn zeker hé. :lol:
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 feb 2006, 16:53

dat is waar Wendytje
ik draag al een tijdje een zwangerschapsbroek hoor
Mijn buik heeft al een serieuze omvang :?
kan het dus al heel lang niet meer verstoppen
maar ja, dat vind ik nu niet zo erg!

Nog 2 weken...
spannend!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 16 feb 2006, 17:15

Oh ik droeg deze keer ook al een snel een zwangerschapsbroek...en die hangen helemaal niet los bij mij :shock: wel nog op 1 van de kleinste maatjes he :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendytje
Pas blauw

Bericht door Wendytje » 16 feb 2006, 19:06

kunnen jullie mij misschien zeggen (via pm) waar ik toffe zwangerschapskledij vind. Mij kledij van bij milan is nog allemaal te groot en is eigenlijk bijna volledig winterseizoen.

Vandaag bijna de ganse dag stampjes gevoeld onder in mijn buik. is een actief bazeke. is wel leuk. maar zijn nog niet te voelen voor papa. daarop moet hij nog wat wachten.

zitten nu al aan 17 weken, de tijd vliegt voorbij. voor we het weten hebben we een broertje of zusje bij voor milan.

Hebben jullie al bepaalde dingen in orde gebracht voor de baby. kaartjes of doopsuiker of iets dergelijks. Ik lijk maar niet in hang te schieten voor dergelijke zaken. denk dat ik bij milan al de doopsuiker had besteld. maar weet het niet meer zeker. vandaar mijn vraag.
Afbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 16 feb 2006, 20:29

In Oost-Vlaanderen ken ik niks van zwangerschapskledijwinkels...hopelijk iemand anders mss wel?

Ik ben ook nog niet echt iets aan het voorbereiden, bij een tweede is dat ook anders, vind ik.

Vorige keer ben ik zo rond een 20 weken aan de voorbereidingen begonnen, toen was ik echt niet meer te houden :lol:

Mijn mama wil persé de suikerboontjes doen, dus die is al wat aan het voorbereiden, aangezien ze zelf iets wil klaar maken.
De geboortekaartjes gaan we laten drukken, binnenkort eens bij de drukker binnenstappen, maar daar hebben we nog wel even tijd voor.

Van spullen ga ik op voorhand niet zo heel veel kopen, want het zijn alleen zo van die grotere spullen die we nodig hebben, en die hebben we niet meteen nodig, zoals een eetstoel, bedje...een 2e buggy hebben we al wel aangeschaft.

We gaan geld vragen bij de geboorte en daarmee gaan we dan die spullen kopen. (bij amelie hadden we een lijstje gelegd )

dus nee, ik ben eigenlijk nog helemaal niks aan het voorbereiden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 18 feb 2006, 21:59

Haha, jullie denken dat ik een meisje krijg omdat ik twijfel aan geslacht???? Zou kunnen! Maar 't zou ook kunnen dat ik hoop dat de gyn zich vergist heeft hé??? Jullie zullen moeten afwachten!

Ik heb rugpijn in het midden van mijn rug, al 2 dagen, kan bijna niet uit de voeten, heb al dafalgan ingenomen tegen de ondraaglijke pijn maar het werkt maar klein beetje. Ik ben nog maar een goei 4 maand, bij mijn eerste kindje had ik dat pas op 6 maand.
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 18 feb 2006, 22:02

Zwangerschapskledij koop ik enkel de broeken, de bovenstukken koop ik in gewone winkels of blijf dragen wat ik had want ik draag uitsluitend aanpassende bovenkleding dus dat rekt mee hé, enkel de korte naveltruitjes gebruik ik nu niet natuurlijk!:

De broeken koop ik bij "een winkel", premaman en "een winkel", hopelijk komen de winkels er zo op.
Afbeelding
Afbeelding

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 18 feb 2006, 22:17

nee hoor vivie

ze staan er niet op

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 19 feb 2006, 09:40

ah daar koop je die vivie :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendytje
Pas blauw

Bericht door Wendytje » 20 feb 2006, 07:33

een eerste zwangerschap ervaar je heel anders dan een tweede. dat merk ik nu wel; Gisteren zelfs voor de eerste keer een harde buik gehad. maar had dat bij Milan ook heel vroeg (rond 20 weken denk ik). Maar nu ben ik nog maar 17,5 weken en het is weeral van dat. Hebben jullie daar ook al last van.

Prutske kan s'avonds niet echt stil liggen denk ik. Hij is de hele tijd aan het stampen; maar papa kan hem wel nog niet voelen. hij moet nog een beetje geduld hebben.

Nog anderhalve week en mag terug op controle. eindelijk. zal hem eens vragen over de harde buiken en de krampen en mijn, jawel achterwerk. zo erg dat ik op ht ogenblik van de kramp niet op mijn voeten kan staan. naar het schijnt is dat ook te wijten aan het zwanger zijn. had dat wel niet bij Milan. Maar mijn collega die 2 weken terug bevallen is had dit ook.
Afbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 20 feb 2006, 09:51

echt waar, een harde buik? Oh nee daar heb ik nog totaal geen last van...ik vind mijn buik trouwens helemaal nog niet stevig aanvoelen ofzo, weet ook niet meer wanneer dat ongeveer was vorige keer.

Maar harde buiken had ik vorige keer ook pas rond 30 weken ofzo, dacht ik, ik weet het echt niet meer goed...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 20 feb 2006, 11:41

mijn buik wordt af en toe ook wel eens heel hard
maar gelukkig doet het geen pijn :lol:
gisteren konden buitenstaanders mijn buik echt ZIEN bewegen!
raar hoor!
Dit is nu veel duidelijker dan bij onze Niels!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 20 feb 2006, 12:35

Ik voel onze baby nu ook duidelijk stampen :D Vorige week bij de gyn zei ik nog dat ik me soms wat ongerust maak omdat ik de stampjes altijd zo laag voel en helemaal niet veel. Maar nu zijn mijn zorgen dus verdwenen. Ik voel het nu al hoger en ook vaker. Zaterdagnacht heeft mijn vriend het ook voor de eerste keer gevoeld. Ik voelde hem/haar al een tijdje bewegen en dan zei ik dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen. Eerst kwam er even geen reactie en dan na een tijdje voelden we het weer. Zeker 5 minuten aan een stuk dat we vanalles voelden. Ik vind het echt geweldig. Nu voel ik hem op vele momenten van de dag. Zalig gewoon! 's Morgens blijf ik langer liggen als ik hem/haar voel, ik word er echt goedgezind van. :D

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 feb 2006, 13:20

Wendytje schreef:een eerste zwangerschap ervaar je heel anders dan een tweede. dat merk ik nu wel; Gisteren zelfs voor de eerste keer een harde buik gehad. maar had dat bij Milan ook heel vroeg (rond 20 weken denk ik). Maar nu ben ik nog maar 17,5 weken en het is weeral van dat. Hebben jullie daar ook al last van.

Prutske kan s'avonds niet echt stil liggen denk ik. Hij is de hele tijd aan het stampen; maar papa kan hem wel nog niet voelen. hij moet nog een beetje geduld hebben.

Nog anderhalve week en mag terug op controle. eindelijk. zal hem eens vragen over de harde buiken en de krampen en mijn, jawel achterwerk. zo erg dat ik op ht ogenblik van de kramp niet op mijn voeten kan staan. naar het schijnt is dat ook te wijten aan het zwanger zijn. had dat wel niet bij Milan. Maar mijn collega die 2 weken terug bevallen is had dit ook.
Over die harde buiken: bij Yana had ik dat maar de laatste weken, bij Milan had ik op 18 weken pijn in de buik na het werk en op 21 weken harde buiken. Die leverden wel geen ontsluiting op.
Zo wil ik maar aantonen dat dit ook wel een beetje ligt aan het feit dat je voor de tweede keer zwanger bent.
Milan is tevroeg geboren, hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 20 feb 2006, 14:32

Fijn hé Saartje!!!
geniet er maar van!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 21 feb 2006, 10:41

Ik voel Kleintje zeker nog niet dagelijks bewegen, ik denk dat dat ook nog wel even kan duren...

Bij Amelie danste mijn buik ook hevig op en neer, ze was dan ook heel hevig in mijn buik. Ben eens benieuwd voor deze keer.

Goorjes, jij ziet je buik al bewegen? Dat is toch ook wel heel snel, niet? Daar zit een hevig zwemmerke in, denk ik :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 feb 2006, 19:12

't is hier een echt zwemmerke
een echt bokserke
een echte fietserke
kortom een echt woelwatertje!
zou het kunnen omdat bij mij de moederkoek langs achter ligt
dat je de bewegingen rapper ziet?
weet het niet hoor, maar ja ik voelde het ook al heel snel deze keer en dat vond mijn gyn heel normaal gezien mijn situatie...
Enfin... ik geniet ervan hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 21 feb 2006, 21:43

Over die zwangerschapsbroeken, ik mag die winkels hier niet noemen, heb een mededeling in een pm gekregen dus zal maar braaf zijn.

Ik heb de voorbije week ook al een aantal keer een harde buik gehad, ben blij dat het normaal is dat je voor de tweede keer zwanger bent.

Met mijn rugpijn ben ik naar de dokter geweest en moet kine doen.
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 feb 2006, 22:19

ik hoop voor je dat die je pijn kan verlichten
moet lastig zijn
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 27 feb 2006, 10:46

hier is het rustig!!!!!!!!!!!!!!

Vivie, hier ook regelmatig last van rugpijn,maar dat valt nog wel mee. Dees weekend wel weer wat last gehad van migraine :(

Maar we zijn aan het aftellen he, nog 2 weken!!!! en dan echooooooooo!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 feb 2006, 10:55

joehoe, ik ook!! :lol:
weer zo'n hoofdpijn gehad Fozke!? Jammer seg!
ik heb weer overgegeven en heb ook hoofdpijn gehad
Vandaag al wat beter, maar toch...
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 27 feb 2006, 13:12

die kindjes in de buik kunnen het soms toch ook moeilijk maken he :?

maar gisterenavond heeft kleintje zich nog eens heel duidelijk laten voelen (ik voel die nog niet zo heel erg veel) dus dat maakt het dan weer goed he!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”