november 2004 kindjes..

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 17 sep 2005, 15:11

TinaL schreef: En jammer ook dat Wouter eruit ligt. :wink:
ah, voila sè, ik was donderdag ook in slaap gevallen in de zetel, net tijdens de finale van de slimste mens, bijgevolg dat ik niet wist wie nu gewonnen had...spijtig dat het de Wouter is :(

Voor de rest gaat hier alles stillekes z'n gangetje...
Ik kan bijna niet geloven dat onze kruipertjes al bijna een jaar zijn...de tijd gaat toch snel he...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

isamama
Pas blauw

Bericht door isamama » 20 sep 2005, 20:21

annelien loopt! aarzelend, elk pasje weloverwogen, geen stap te veel, maar ze doet het! zou ze daar nu beter van gaan slapen s'nachts??pff, bijna 10md, wel al lopen, maar nog niet doorslapen...om het uur haar tuutje kwijt..raar toch he, die boelekes.

volgende week naar centerparks, joepie! eindelijk verlof! ik hoop daar eens uitgeslapen te geraken.

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 24 sep 2005, 08:42

isamama schreef:... nog niet doorslapen...om het uur haar tuutje kwijt..raar toch he, die boelekes.

volgende week naar centerparks, joepie! eindelijk verlof! ik hoop daar eens uitgeslapen te geraken.
Als ik er 's nachts nog eens uit moet, dan zal ik aan jullie denken.. Misschien ben jij dan net op hetzelfde moment bezig met Annelien :D ..
Dus moeten we je een hele week missen.. Amuseer je maar en goed rusten hé!

Karsten is nog altijd superaanhankelijk.. Ik dacht dat het ging beteren, maar niet dus.. Hij wil dan op de schoot of opgepakt worden, maar als ik dat dan doe, dan wil hij niet stilzitten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 26 sep 2005, 05:38

En Karsten was weer klaarwakker om 5 uur :cry: .. Ik denk dat ik deze middag een middagdutje ga doen, want ik ben vreselijk moe! Deze keer is hij nochtans pas om half 10 gaan slapen, ervoor heeft hij nog rondgekropen en gespeeld.. Oei, hij slaapt nu terug.. Ik ga toch een poging doen om zelf ook nog even te slapen! Op goed geluk :wink: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

TinaL
Pas blauw

Bericht door TinaL » 26 sep 2005, 20:26

Hoi allemaal,

Lena kan ondertussen alleen staan. De eerste stapjes alleen zullen wel snel volgen denk ik.
Vrijdag was ze een beetje ziekjes. Koorts tss 38 en 39° maar ze at en dronk wel goed. Ze was alleen heel aanhankelijk. Ik denk dat het tandjes waren want 's anderendaags was de koorst weer helemaal verdwenen. En was ons meisje weer even levendig als anders.
Bij de OM wil ze tegenwoordig weer mee met mij als ik dada zeg. Ze zeurt dan even maar als ik de deur uit ben is ze me alweer vergeten.
Ze zwaait nu ook dada. En klappen in de handjes (als ik het liedje zing) vindt ze ook fijn.
En ze heeft ook al door dat ze door gek te doen aandacht kan trekken. Gisteren moest ze even hoesten omdat ze zich verslokken had. Wij zeiden om te lachen ocharme toch... en Lena weer hoesten natuurlijk, duidelijk expres en wij maar lachen. Grappig hoor.

Ik hoop dat jullie deze nacht wel lekker kunnen slapen, in ieder geval hoop ik voor jullie dat jullie spruiten ook rap gaan doorslapen.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 27 sep 2005, 09:26

En het was eens niet vroeg.. Maar nu was het laat.. :cry: Karsten sliep pas rond 1 uur.. En hij is ook weer koortsig.. :cry: Gelukkig niet zo hoog als de vorige keer, maar hij heeft het toch weer zitten.. Ik hoop ook dat het van zijn tanden is, want zijn hoektanden zijn aan 't duwen. Of het komt door zijn verkoudheid, want hij snurkt er op los.. Hij is op zijn 10 maanden al meer ziek geweest als Mila op haar bijna 4 jaar.. 't Kan toch nogal schelen tussen kinderen hé!

Lena is een flinke! Karsten doet nog niet aan klappen in de handjes, maar als we het zingen, dan lacht hij wel (dus hij herkent het wel).. Expres hoesten doet hij dan weer wel.. Zo een klein kuchhoestje en dan met een grote smile komen lachen naar ons!

Hoe doen de andere novemberkindjes het?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 29 sep 2005, 15:48

Dagmar schreef:Hoe doen de andere novemberkindjes het?
Hier gaat alles z'n gangetje.
Sam is nu net genezen van z'n verkoudheid, maar hij blijft soms een loopneusje hebben, dat ik dan weer wijt aan de tandjes.
Hoeveel tandjes hebben jullie kindjes?
Sam heeft alleen nog maar de 2 onderste snijtanden. Maar gezien de symptomen (loopneus, slechter eten, ...), denk ik dat de bovenste in aantocht zijn. Maar ja, dat kan voor 't zelfde geld ook nog heel lang duren :?

Sam is nog altijd niet aan het stappen (toch nog niet alleen - aan de zetel wel)
Bravo voor de kindjes die het wel (bijna) kunnen (Lena en Annelien, dacht ik)
Dagmar, die vrouwen zijn onze ventekes aan het kloppen :D
Och ja, alles op z'n tijd... Maar ik wil zoooo graag schoentjes gaan kopen :wink:

Vorige vrijdag zijn we nog in zeven haasten naar de dokter kunnen gaan. Sam was met z'n hoofd tegen de hoek van de schouw gevallen. Recht op z'n oogje. Direct zo blauw als wat. Voor de zekerheid maar naar de dokter gegaan. Maar 't zag er veel erger uit dan dat 't was, gelukkig.

Zo, ik ga nog wat strijken :(

Groetjes,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 29 sep 2005, 21:47

Hey,

Karsten heeft al een hele tijd 8 tanden en zijn bovenste hoektanden zijn serieus aan 't duwen (al een tijdje), maar nu ziet zijn tandvlees vuurrood, dus misschien 1 van dees?

Ocharme Sam! Hij was hard verschoten zeker (en de mama nog harder)! Geef hem maar een dikke knuffel!

Ja, ik wil ook schoentjes gaan kopen.. Ik denk toch dat hij er binnenkort krijgt, want hij staat meer dan de helft van de tijd recht en stapt langs de meubels.. En hij heeft zo van die onechte schoentjes (of hoe moet ik die nu noemen?), maar die speelt hij uit om er dan doodleuk op te bijten :roll: .. En met het kouder worden, lijkt het me dan toch iets beter dat hij warme voeten houdt.. Of misschien wacht ik toch nog en doe ik hem gewoon dikke sokken aan! Ik zie nog wel..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

TinaL
Pas blauw

Bericht door TinaL » 30 sep 2005, 20:27

koude voetjes zijn hier ook een probleem. We wonen nog even in een oud koud huis. (binnenkort verhuizen we) Ik heb vandaag de houtkachel aangemaakt want anders is het hier voor Lena veel te koud als ze in bad moet.
Wat vinden jullie kindjes van het badje? En het afdrogen??
Lena vindt in bad gaan geweldig. Ze amuseert zich kostelijk totdat ze eruit moet. Dan is het wenen (omdat ze boos is ) totdat ze 'eindelijk' weer aangekleed is. Soms zijn het hele gevechten die ik moet leveren om uiteindelijk haar pyama aan te krijgen. :?

Ah ja, Lena heeft ook nog maar 2 tandjes. De 2 onderste. Vorige week dacht ik dat de volgende gingen komen omdat ze koorst had, maar tot nu toe heb ik er nog geen kunnen vinden. :wink:

Prettig weekend allemaal!!
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 sep 2005, 20:32

Ja, hier is het bad ook een groot succes! Alleen Karsten zit echt niet stil, trekt zich recht, valt om.. Kopje onder.. En allemaal met een grote lach.. Het aankleden lukt iets beter, ik laat hem al meer zitten of rechtstaand tegen mij steunen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

TinaL
Pas blauw

Bericht door TinaL » 30 sep 2005, 20:44

Zelfs blijven zitten en staan zijn niet echt aan te raden als Lena uit bad komt. Anders lukt dat wel goed hoor. 's Morgens en voor een andere pamper, geen probleem. Behalve als die handdoek eraan te pas komt is het hier koekenbak. Gek hé!
Ach ja, als dat het enige is. 10 minuten zeuren om de twee dagen en verder een lieve leuke meid. Er zijn er die erger getroffen hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 sep 2005, 20:48

Ah, dan is het bij ons omgekeerd.. Pamper verversen is nog altijd een heel gevecht.. Allé, het valt wel mee totdat Karsten ineens iets hoort en niet meer wil blijven liggen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 30 sep 2005, 22:31

Sam gaat maar 1x per week in bad, omwille van zijn eczeem.
Hij blijft ook niet zitten hoor. Ook rechttrekken, vallen en duiken, alleen dat laatste niet met een glimlach :wink:
Ik had van een collega een badring te leen gekregen. Zo eentje met zuignappen. Ahwel, meneerke kruipt er gewoon uit :roll:
Het afdrogen gaat redelijk vlot, ik wikkel hem goed in in handdoeken en 'knuffel' hem droog :D en dan aankleden, dat gaat ook redelijk goed, zolang hij maar iets in zijn handjes heeft wat hem intereseerd.
Poetsen jullie ook de tandjes? Bij K&G hadden ze gezegd van dit toch al te doen, hoewel ik soms eens een dagje oversla :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 30 sep 2005, 22:35

Dagmar,
't is toch gek he
Karsten is in zijn banner 1 dag ouder dan Sam in de zijne... nochthans dezelfde datum...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 sep 2005, 22:35

Ja, hier worden de tandjes gepoetst. Ik heb het voordeel dat ik Karsten zijn tanden gewoon gelijk met Mila poets.. En als ik het zou vergeten, dan zorgt Mila er wel voor dat ik het toch niet vergeet.. :D Als haar tanden niet gepoetst zijn, wil ze niet slapen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 sep 2005, 22:37

De banner.. Ja, was me ook al opgevallen.. Ligt misschien aan 't uur van de geboorte (Karsten 9.23 uur)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 30 sep 2005, 22:38

Sam om 12u40
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 30 sep 2005, 22:43

:idea: 't zal waarschijnlijk met de manier van tellen zijn, geboortedag = dag 1 bij Karsten, en = dag 0 bij Sam
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 sep 2005, 22:43

Dat zou kunnen natuurlijk.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

isamama
Pas blauw

Bericht door isamama » 02 okt 2005, 15:04

hehe, terug van centerparks, en ook de was en plas achter de rug. straks bezoek, mijn dames slapen nog, dus nu even profiteren hier nog eens van mij te laten horen:

het verlof was echt leuk, met de kindjes in het zwembad daar, echt heel plezant. wat is limburg ook een mooie groene provincie. annelien is een echt acrobaatje: op een glijbaan in de baluba kruipt ze naar boven via de glijbaan zelf, tot het te steil of te glad wordt, en dan draait ze zich en glijdt ze naar beneden, zo telkens op nieuw, 30x na mekaar. echt schattig! het lopen gaat nu ook steeds beter met haar schoentjes. Eerst zette ze daarmee echt heel grote passen, waardoor ze haar evenwicht verloor, dat doet ze nu niet meer, en daardoor gaat het natuurlijk beter.

in centerparks heeft annelien 4d met koorts gezeten, zonder meer, ik heb zelfs mijn ventje daar naar de apotheek moeten sturen, want ik had natuulijk belange geen gerief genoeg mee. en na die 4d al even plots weer gedaan. Ik maar zoeken naar uitslag (om bevestiging van de 3d koorts te krijgen), maar niets gezien. tja, we gaan dan eens op uitstap...

ik poets ook haar 2 tandjes die ze al heeft, mee met florien, die het net als mila helpt onthouden. goed he, onze 3jarigen! ze vindt dat wel interessant, die tandenborstel, vooral om er op te kauwen.

en dagmar, geloof mij, ook ons annelien brouwt er nog een feestje van snachts. we hebben zelfs de nacht voedingen terug geintroduceerd. want als je elk uur van de nacht wel om de 20' eruit moet om terug een tuutje te geven, dan probeer je echt alles uit om meer slaap te krijgen.
2nachten geleden heeft ze het voorbeeldig gedaan, ik begon voorwaar al tevergeefs te hopen....dan heeft ze eerst van 7 tot 12h s nachts geslapen, dan een grote fles gedronken en dan tot 6h aan een stuk geslapen, ik geloofde mijn horloge niet toen ik het merkte. ..vorig nacht daarentegen was het weer koekenbak!

kindjes, he! :wink:

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 05 okt 2005, 09:15

Dan is jullie uitstap toch goed meegevallen (op de koorts na)! :D

Ja, de nachten zijn toch curieus hé.. De ene keer ieder uur wakker, de andere keer bijna de klok rond doorslapen (maar daar zit Karsten nog ver van af :( ).. Ik ben al blij als Karsten tot 2 uur slaapt.. En eigenlijk zou ik gewoon vroeger moeten gaan slapen, maar het komt er niet van.. Doordat Karsten zoveel aandacht vraagt door de dag, verschuift het werk naar 's avonds.. De strijk doe ik meestal terwijl ik tv kijk..

Weet je wat ik mij nu afvraag.. Zou het kunnen dat Karsten gewoon doodmoe is en daardoor overdag veel aandacht vraagt? Hij is echt een klagertje, slapen doet hij echt niet veel overdag (als Mila in 't school is, dan lukt het iets beter, maar toch nog weinig).. Mila had nu 2 dagen vrij in 't school en Karsten sliep de laatste 4 dagen telkens tot minstens 8 uur.. (en Mila ook voor de verandering.. dus ik ook :D )

Zit er bij jullie kindjes al een vast ritme in? Gewoon op gebied van eten, slapen, spelen,.. 't Enige wat iedere dag op hetzelfde uur gebeurt, is het bad (en opstaan als het school is).. En voor de rest is het afwachten.. Ik neem me telkens voor om Karsten om 13 uur in zijn bed te leggen, maar de ene keer slaapt hij dan direct en de andere keer is het concert (en valt hij niet in slaap).. Gisteren had ik zoiets van: "Goh, dat hij maar rap een jaar of twee ouder is, dan kan hij zeggen wat er is.." Ik vind het bij hem echt stukken moeilijker als bij Mila indertijd..

En nog wat gegevens voor de statistieken :wink: .. Karsten weegt 10,250 kg en is 74 cm groot.. Ik had naar K&G gebeld omdat hij ziek was en hij moest gaan.. Ik dacht zeker dat we een andere afspraak zouden moeten maken, maar we mochten toch gaan omdat hij toch geen prik moest krijgen.. Volgende keer is het 10 november en krijgt hij een prik (twee dagen na zijn verjaardag :( )

Hebben jullie je kindjes al laten vaccineren met prévenar? Wij waren dat van plan, maar omdat Karsten regelmatig ziek is, is het er nog niet van gekomen.. Misschien de volgende keer maar laten meeprikken, dan komt het er eindelijk van..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 05 okt 2005, 10:15

voila se, nog eens even de tijd om wat te posten...

Pff, ik wil ook vakantie, nog een paar weekjes geduld (heb verlof als Sam jarig is), al zal Centerparcs er niet inzitten :(
Ik zou ook wel eens graag willen gaan zwemmen met hem, dat heeft hij nog nooit gedaan. Gebruik jij dan ook van die zwempampers? En doe je daar dan nog een zwembroekje over, of moet dat niet?

Sam is nu bezig aan zijn voormiddagslaapje.
Wij zijn (alle, HIJ is) wakker geworden (en opgestaan) om 8u. Dan heeft hij rond 8u30 zijn flesje gehad. Dit kan allemaal varieren, hangt ervan af wanneer (en of) ik moet werken.
Dan speelt hij wat en na een uurtje wordt hij moe. Hij duimt dan en wrijft in zijn ogen, dan weet ik dat het tijd is om hem in bedje te leggen. Nu gaat die een uurtje (of 2) slapen, dat is nog een verrassing :D
Dan krijgt hij zijn middag en dan speelt die nog een uurtje. En dan terug slapen totdat het tijd is voor fruit. En dan speelt hij nog wat (toch een zalig leventje :D ) en rond 18u krijgt hij een boterhammeke en wat yoghurt. En rond 20u z'n laatste fles, en dan bed in tot morgenvroeg.

Dit is een ideale dag, maar die zijn er niet veel :wink:
Meestal moet ik ook nog weg, boodschappen doen - of gaan shoppen he, en dan slaapt hij niet 's namiddags (of voormiddag). Soms slaapt hij 1u, soms 2.5u, soms wil hij to-taal niet.

Ik heb maar 1 regel wat het slapen betreft. Als ik hem in z'n bedje leg (als hij moe-verschijnselen vertoont, anders heeft het toch geen zin) en hij begint te wenen (lees: brullen) dat wacht ik max. 10 minuten. ALs hij na die 10 min. nog weent, dan ga ik hem terug ophalen, maar dat is nog niet veel gebeurt, meestal valt hij na enkele minuten in slaap. Ik ga dan wel even checken hoe hij juist in slaap is gevallen en of alles ok is.
Ons ma zegt dat zo mooi: hij gaat slapen want hij is moe maar hij weet het nog niet 8) Maar ik moet zeggen dat dat nogal meevalt, hij heeft zo een periode gehad dat hij niet wou gaan slapen door de dag, maar dat is terug voorbij, en 's avonds is het al helemaal geen probleem, hij gaat al lachend zijn bedje in :lol:
Ik weet ook dat ik heel veel chance heb qua slapen met Sam, ik weet dat dit niet altijd en overal zo is. Ik kan alleen maar hopen dat jullie kindjes snel zullen leren waarvoor de nacht dient...

Ik heb Sam laten vaccineren met Prevenar. Hij heeft er al 3 gehad en de laatste krijgt hij op 15m. In februari dus ergens. De volgende gewone spuit krijgt hij op 22/11. Normaal op 8/11, maar ik had gevraagd om het even uit te stellen. Ocharme anders...

Wat gaan jullie doen voor de verjaardag van jullie kindjes?
Jullie hebben al ervaring (sommigen toch) met het geven van verjaardagsfeestjes. Iemand tips?

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

isamama
Pas blauw

Bericht door isamama » 05 okt 2005, 14:43

goh, dat K&G, dat was ik glad aan het vergeten. goed dat jullie mij daar helpen aan denken... :oops: ik had nog geen afspraak meegekregen omdat ik dat laat afhangen van mijn werkshiften, ik zal best eens bellen als ik in november nog wil gaan.

ja, om te zwemmen gebruik ik de zwempampers, van huggies of uit het kruitvat. normaal zijn die voor éénmalig gebruik, maar als je die de tijd laat om rustig te drogen op de verwarming, kan je die wel een keer of 3 gebruiken eer ze beginnen op te pluizen. tenzij er een pakje inzit natuurlijk :roll:

annelien zou ik eens moeten wegen, ik hoop dat ze ondertussen misschien de 8 kg grens bereikt heeft. een klein fijn poppeke, dus. haar slapen overdag is nooit echt een probleem: in de voormiddag een dutje en in de namiddag. ik probeer haar ritme zoveel mogelijk te respecteren, maar soms moet je wel wat forceren, met wisselend succes. 1dutje is kort (<1h) en 1 langer (>2h), maar wat s'morgens en wat snamiddags is, tja, dat is altijd afwachten. lange dutjes zijn zalig, dan kan ik ondertussen strijken, en moet ik dat niet meer doen savonds gelijk dagmar.

brullen doet annelien eigeijk niet veel als ze in bed ligt. ik zou het eerder jengelen, zeuren noemen, en dan helpt wat honing aan een tuutje wel, even gesust en vertrokken naar dromeland...niet goed, he, die honing, maar o wee, zo efficient...

vanaf morgen plan ik weer eens te dieten zie, ik was met de kleuters uit floriens klasje mee gaan zwemmen vanmorgen en er was eentje heel overtuigd dat er een baby in mijn buik zat :( stof tot nadenken dus, he. die extra kiloootjes die blijven plakken zijn, moeten er af. om goed te zijn zou ik wat lichaamsbeweging moeten gaan doen, maar het lukt echt niet. doen jullie dat? lopen, zwemmen, fitnes???

TinaL
Pas blauw

Bericht door TinaL » 05 okt 2005, 15:22

Hoi mama's,

Het toeval wil dat wij gisteren naar K&G geweest zijn. Lena weegt nu 9kg rond en meet 72cm.
Verder doet ze het voorbeeldig.
Wij hebben wel een 'vast' schema.
Als ik ga werken staan we om 7u op. en drinkt ze 250ml volle melk (sinds een week) Van 9 tot 10 gaat ze dan weer even een dutje doen. Rond 11u groente pap en tussen 12u30 en 13u weer haar bedje in tot +-15u (soms 14u soms langer) Dan is het tijd voor fruitpap.
Om 17u ben ik dan weer thuis en meestal doet ze nog even een dutje van 17u30 tot 18u30. Wel handig zo heb ik mijn handen vrij om te koken. Maar hetlukt dat laatste tjd niet zo goed meer (ze worden groot hé).
Rond 19u dan badje in. Een half uurtje later weer pap en nog een half uur later weer bedje in.
Als ik niet ga werken ziet het schema er ongeveer hetzelfde uit behalve dat ze dan slaapt tot 8u 8u30 en dan slaat ze haar voormiddag dutje wel eens over.

Tandjes poetsen doen we ook. Ze heeft er wel nog maar 2 maar op de dagen dat ik niet moet werken gaan we samen onze tandjes poetsen :lol:

Ah ja, Lena heeft ook al 3 prikjes prevenar gehad. 1 december de volgende 'gewone'prik en dan op 15 maanden de laatste prevenar.
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 11 okt 2005, 16:22

En Karsten kan weer een paar dingen bij.. Hij geraakt de trap op :? en nu wil Mila met hem spelen en zet ze de deuren open zodat hij bij de trap geraakt.. Hij kan ook "dada" wuiven :D , maar nu doet hij het constant met het bijhorende gebrabbel.. Hij heeft eventjes alleen rechtgestaan, hij stond aan de salontafel en liet zich los.. Een paar tellen en toen zette hij zijn handjes terug op de tafel.. Het grappige vanal: hij keek toen met hele grote ogen naar mij, precies of hij snapte het zelf niet goed :D ..
Op het moment is hij verzot op boterhammen, als ik bijv. boterhammen maak voor school of Filip voor het werk, dan zegt hij altijd "namnam" en dan blijft hij dat zeggen tot hij een boterhammetje krijgt (of een stukje)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 11 okt 2005, 20:25

Echt babbelen (allee, zodat ik begrijp wat hij bedoeld...) doet Sam nog niet. Alleen wanneer hij aan het eten is, en na een hap zegt hij: 'euhheuhh' (hoe moet je zoiets schrijven??? - 't is een gekreun), dan weet ik dat het niet rap genoeg gaat :roll:

Ik ben hem vorige week schoentjes gaan kopen :D En weet ge wat? Hij kan op een paar daagjes tijd stappen aan 2 handjes :D *blink blink* Ook zonder zijn schoentjes, dus of het toeval is, ik weet het niet.

Gisteren dacht ik iets gehoord te hebben wat op mama trok. Hij zei het, ik keek naar m'n vriend en hij naar mij, zo van 'hebben we dat goed gehoord', maar natuurlijk herhalen ze dat nooit :roll: Soit, 't zal wel zoiets geweest zijn, want hij zegt ook papapapapapa, en nu dus ook mamamamamama. Dus echt in de betekenis van 'mama' en 'papa' zal het wel (nog) niet zijn :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 12 okt 2005, 08:12

Aan twee handjes stappen doet Karsten ook sinds een paar dagen.. Maar meestal nog heel wiebelig en met heel (echt héél) grote stappen :D .. Soms wil hij maar 1 hand geven, maar dan lijkt hij wel stomdronken! Ik ga toch nog even wachten met schoenen, want op sokjes stapt hij 'mooier' dan met zo van die baby-oefenschoenen (of hoe moet je zoiets noemen).. Dus ik denk dat het voor Karsten beter is van hem nog een tijdje op zijn sokken te laten lopen.
Hij zegt wel al bewust "mama", want dat is alleen als hij mij ziet :D , "papa" zegt hij dan weer bijna niet :( tot spijt van Filip natuurlijk.

Bij de verjaardag gaan we nog niet echt een feestje houden.. Een stukje taart eten met de meter en peter erbij, en misschien Filip zijn ouders.. Anders wordt het te druk en Karsten slaapt al zo weinig! En hij zelf gaat er nog niet al te veel aan hebben..

Ohja, nog een vraag: krijgen jullie kindjes momenteel nog maar 2 flessen per dag? Bij K&G gingen ze er van uit dat Karsten nog maar twee bv-voedingen kreeg.. Ze trokken nogal ogen toen ik zei dat het nog vele meer is :shock: . Maar hij kan eten tegenwoordig, boterhammen, groenten, fruit,... En te zeggen dat het zo'n gesukkel geweest is. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

TinaL
Pas blauw

Bericht door TinaL » 12 okt 2005, 20:13

Snel even tussendoor. (sorry, maar 't is hier druk)
We zijn gedeeltelijk aan het verhuizen (werkhuis al wel, privé nog niet) maar daardoor zitten we vanaf morgen tijdelijk zonder internet want telefoon nr verhuisd al mee.
Verder gaat alles prima hier.
Er is een derde tandje op komst en de eerste pasjes zonder handjes zijn ook al gezet. Een paar maar en nog wat wankel maar tis een begin hé.

Mama's, ik ga jullie even verlaten. Hopelijk kan de pc ook snel mee verhuisd worden en dan horen jullie zeker weer van ons.

Groetjes
Tina en Lena[/url]
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 12 okt 2005, 22:17

Sam zit inderdaad op 2 flessen per dag, al een tijdje eigenlijk. 's Morgens +/- 240ml en 's avonds +/- 280ml.
Ik had vanavond geprobeerd om hem gewone volle melk te geven ipv zijn normale melk (= bebelac fruit & granen), maar dat lukte niet zo goed. Hij had maar een goeie 100ml gedronken. Heb hem dan maar snel zijn andere melk klaargemaakt, en die dronk hij nog vlotjes uit. Misschien dat ik ze ga indikken met vanillevlokken of zo, want bebelac is ook een redelijk dikke melk, en gewone melk is toch 'plattekes'.

Gelukkig dat Karsten nu zo goed eet! Dat is toch altijd plezanter he, tegenover dat gesukkel met het eten anders. Sam heeft een periode gehad dat die heel slecht at. Dikwijls heb ik me toen afgevraagd of hij wel genoeg had, maar dan dacht ik direct erna dat hij dan wel zou reclameren :wink:

Tina, veel verhuisgenot :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 21 okt 2005, 09:06

Karsten eet als een paard tegenwoordig.. Ik kan me niet meer inbeelden dat we er zo mee gesukkeld hebben! Nuja, zoveel te beter hé.. Hij is verzot op groenten! Bloemkool, Broccoli en spruiten gaan het best.. Dit heeft als gelukkig vervolg dat Mila ook beter groenten eet (ze zal niet willen onderdoen :wink: )..
En ocharme, hij maakt toch weer wat mee.. Mila wilt hem altijd oppakken, maar natuurlijk mag ze dit niet van ons. Maar als ik dan even niet kijk, dan doet ze het toch en zo is Karsten al heel veel op zijn hoofd gevallen :? .. En nu lijkt het alsof hij een gevoelig hoofd heeft.. Allé, hij kruipt overal tussen en onder en het minste dat hij ergens tegenkomt met zijn hoofd is het geween.. Soms denk ik dat het al komedie is (zou dat al kunnen??).. En hij kan alleen staan.. Dan kruipt hij naar mij, gaat rechtstaan en steekt zijn handen in de lucht en dan staat hij enkele seconden zonder steun!! Meestal valt hij dan op zijn poep, maar het is wel leuk om te zien hoe hij daar dan staat met een grote smile op zijn gezicht!
Wat spelen jullie kindjes graag? Karsten speelt heel graag met auto's (lekker stereotiep), maar af en toe neemt hij een pop van Mila en dan knuffelt hij die en zegt dan "Aah".. Heel grappig!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”