voila se, nog eens even de tijd om wat te posten...
Pff, ik wil ook vakantie, nog een paar weekjes geduld (heb verlof als Sam jarig is), al zal Centerparcs er niet inzitten
Ik zou ook wel eens graag willen gaan zwemmen met hem, dat heeft hij nog nooit gedaan. Gebruik jij dan ook van die zwempampers? En doe je daar dan nog een zwembroekje over, of moet dat niet?
Sam is nu bezig aan zijn voormiddagslaapje.
Wij zijn (alle, HIJ is) wakker geworden (en opgestaan) om 8u. Dan heeft hij rond 8u30 zijn flesje gehad. Dit kan allemaal varieren, hangt ervan af wanneer (en of) ik moet werken.
Dan speelt hij wat en na een uurtje wordt hij moe. Hij duimt dan en wrijft in zijn ogen, dan weet ik dat het tijd is om hem in bedje te leggen. Nu gaat die een uurtje (of 2) slapen, dat is nog een verrassing
Dan krijgt hij zijn middag en dan speelt die nog een uurtje. En dan terug slapen totdat het tijd is voor fruit. En dan speelt hij nog wat (toch een zalig leventje

) en rond 18u krijgt hij een boterhammeke en wat yoghurt. En rond 20u z'n laatste fles, en dan bed in tot morgenvroeg.
Dit is een ideale dag, maar die zijn er niet veel
Meestal moet ik ook nog weg, boodschappen doen - of gaan shoppen he, en dan slaapt hij niet 's namiddags (of voormiddag). Soms slaapt hij 1u, soms 2.5u, soms wil hij to-taal niet.
Ik heb maar 1 regel wat het slapen betreft. Als ik hem in z'n bedje leg (als hij moe-verschijnselen vertoont, anders heeft het toch geen zin) en hij begint te wenen (lees: brullen) dat wacht ik max. 10 minuten. ALs hij na die 10 min. nog weent, dan ga ik hem terug ophalen, maar dat is nog niet veel gebeurt, meestal valt hij na enkele minuten in slaap. Ik ga dan wel even checken hoe hij juist in slaap is gevallen en of alles ok is.
Ons ma zegt dat zo mooi:
hij gaat slapen want hij is moe maar hij weet het nog niet 
Maar ik moet zeggen dat dat nogal meevalt, hij heeft zo een periode gehad dat hij niet wou gaan slapen door de dag, maar dat is terug voorbij, en 's avonds is het al helemaal geen probleem, hij gaat al lachend zijn bedje in

Ik weet ook dat ik heel veel chance heb qua slapen met Sam, ik weet dat dit niet altijd en overal zo is. Ik kan alleen maar hopen dat jullie kindjes snel zullen leren waarvoor de nacht dient...
Ik heb Sam laten vaccineren met Prevenar. Hij heeft er al 3 gehad en de laatste krijgt hij op 15m. In februari dus ergens. De volgende gewone spuit krijgt hij op 22/11. Normaal op 8/11, maar ik had gevraagd om het even uit te stellen. Ocharme anders...
Wat gaan jullie doen voor de verjaardag van jullie kindjes?
Jullie hebben al ervaring (sommigen toch) met het geven van verjaardagsfeestjes. Iemand tips?
Groetjes