Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 23 feb 2007, 19:38

hier ben ik dus weer iets wijzer uit geworden.
bedankt :wink:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 feb 2007, 19:41

Ja, zo zit dat!!
Je weet maar beter vroeg dan laat hoe dat allemaal zit!
Je bent ook al 12 weken zeg!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 23 feb 2007, 19:56

mijn zus hé Sandy :wink:

wij oefenen nog :(

Aicha
Pas blauw

Vanalles

Bericht door Aicha » 23 feb 2007, 20:50

Hey Chanti,

Zo te horen heeft die zalf nog niet zoveel verbetering gebracht! Jammer :cry:
Als ik het goed begrepen heb geef je tussen de bv door die rijstmelk! Gaat je bv daar niet heel snel van achteruit? Of is dat juist de bedoeling om dan zo af te bouwen?
Ik ben een fervente bv-fan maar als het echt niet anders kan,tja...bij andrès wist ik mij op 2,5 maand ook geen raad meer.

Aditi,

Hoe ist met mila's huidje? De cortisone mist zijn effect niet zzeker?

Gisteren viel het redelijk goed mee hoor in Leuven! Zowel de wachttijden tussen de onderzoeken als de onderzoeken zeklf verliepen vrij vlot. Het lastidste was toen ze de huidtesten deden want er werden soorden producten op andresjes rug aangebracht en dan een kleine inkeping in de huid gemaakt om te zien of daar irritatie van kwam. Amaai, in geen tijd werd zijn rugje goed rood en kwamen daar bij meer dan de helft van de producten bobbels op met als gevolg vreselijke jeuk!Wij dan maar een kwartier aan een stuk blazen op zijn rugske, kwerd er zelf wat duizelig van.

Maarja, we zijn blij dat we nu weten wat we moeten mijden en wat we bij een acute aanval kunnen doen.

Nana,

Ik zie dat je de laatste dagen niet meer langsgeweest bent. Hopelijk heeft Zion weer niet meer last gekregen! :roll:
Hoe is het geweest bij de osteopaat?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 feb 2007, 21:04

Muisje schreef:mijn zus hé Sandy :wink:

wij oefenen nog :(
Ja sorry, afschuwelijke vergissing!!! :oops: :oops: :oops: vergeef mij.....
Ik zag het net op een ander topic!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 23 feb 2007, 22:25

aicha,

neen idd, toen ik de zalf gehaald had was het die nacht niet meer te doen en ik vind da zooooooooo erg want ik ben ook voor bv, maja,

ik geef nu 2 keer per dag bv, dan kolf ik zo nog af en geef die tussendoor en dan die rijstmelk, maar met mijn melk heelft ze het moeilijk, ze slaapt dan niet en heeft heel veel krampjes, is onrustig en geeft veel meer terug, dus ja, ik ga het nu een paar dagen nog aanzien en als ons dutske teveel last van mijn melk blijft hebben ja dan ga ik haar niet langer ongemakkelijk laten voelen eh en dan maar alleen het flesje, hoewel ik dit zeer erg vind, die band is er dan niet meer eh en ik heb er al vele traantjes voor gelaten, maja als het voor haar niet gaat dan moet ik mijn behoeften aan de kant zetten, zij is alles voor mij dus.
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 24 feb 2007, 11:11

en kan je niet tussendoor afkolven (maar die melk wegdoen) totdat de spruw over is en dan terug borstvoeding geven??
Ik weet het niet hé, ben absoluut geen borstvoedingskenner!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 24 feb 2007, 13:31

Chanti, wat jammer voor jou dat de bv niet goed wil lukken met die spruw. Maar als je meisje er last van heeft, tja, dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. Beter een blije baby dan kost wat kost volhouden, denk ik. Ik wens je er in elk geval nog veel moed mee!

Mila haar velletje is ondertussen inderdaad weer zo goed als nieuw, nog hier en daar wat droge plekskes, maar dat is alles. Ik hoop nu wel dat het wegblijft als ik morgen de zalf begin af te bouwen. Ik heb wel een vette lotion gekocht om dan te gebruiken (Lipikar). We duimen hier!
Ze lijkt ook wat rustiger nu het allemaal weg is, dus ik denk dat ze toch een beetje last had. Ook al zei de pediater van niet.
Ze zit nu alleen nog altijd klaarwakker van 12u tot 3u. Elke nacht opnieuw en we weten echt niet wat we daaraan kunnen doen. Als ze dan eindelijk in slaap valt, is het meestal tot 10u. Dus dan slaapt ze wel door. Maar ideaal is dat toch niet. Iemand ideeën?

Aicha, fijn dat je nu weet wat de dingen zijn waar Andresje last van heeft. zo kan je het toch een beetje aangenamer voor hem maken. Ik heb wel de indruk dat het een heleboel is waar hij allergisch voor is! Een gevoelig mannetje dus!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 24 feb 2007, 14:35

Hey Aidit,

Fijn te horen dat de cortisone goed haar werk gedaan heeft! Ik denk wel dat als je er nu voor zorgt dat haar huidje goed vettig blijft dat het dan wel goed zal gaan! Het weer kan ook een rol spelen bij opstoten . Zo zitten we nu bijvoorbeeld ook in een slechte periode. vochtig weer...

Ja, Andrès is idd heel gevoelig maar er zijn veel dingen die we kunnen doen om het binne de perken te houden. Alleen die berkenpollen zijn vrij ambetant. Je kan een kind toch moeilijk heel de lente binnenhouden :( :roll: .

Over mila's nachtelijke escapades gesproken... ik zou ook niet echt weten hoe je die wakkeruurtjes iets zou kunnen verschuiven. Bij sommige kindjes helpt het geleidelijk aan verschuiven van voedingen maar ook niet bij allemaal hé.

Chanti,

Het afbouwen van de bv is een heel emotioneel moment hé. :cry: Ik had het er ook telkens lastig mee. precies weer een beetje loslaten hé. maar alskyana er echt zoveel last van heeft... dan zou ik ook overschakelen. O fwel tijdelijk, tot de spruw over is maar dan moet je wel blijven afkolven en weggieten. Wel een hele opgave....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 feb 2007, 09:41

chanti schreef:hey flupke,
ocharme margot heeft nogal brobbeltjes, weet je wat dat is, dat zijn zweetbrobbeltjes, je hummeltje slaapt te warm, kyana heeft dat ook gehad en ik heb de verwarming wat lager gezet en toen was het na een paar dagen volledig weg, wij hebben gewoon bang dat ze koud hebben maar infeite hebben ze het dan niet koud.

groetjes
Op haar slaapkamer is het nochtans maar 18 graden, dus daar is het niet te warm om 's nachts te slapen. In de living is het tijdens de dag inderdaad rond de 21 à 22 graden omdat de kachel altijd brandt. Ik heb inderdaad de indruk dat ons prutsemie nogal snel zweet en zeker als ze op mijn borst of die van papa in slaap valt. Dan is haar gezichtje inderdaad snel bezweet. Gisteren waren de boebelkes heel erg, maar ik heb de indruk dat het vandaag al veel beter is. Ze beginnen wat uit te drogen. Hopelijk is ze er snel vanaf.

Gisteren nacht hebben we zalig kunnen slapen. Van 20u tot 24u. Dan van 00.30u tot 04u. Om 05u lag ze terug in haar bedje tot 08.30 u. De dagen daarvoor was het echt niet te doen. Die bleef maar eten. Ik had gehoopt dat ze deze nacht ook zo goed ging slapen, maar het was tegen onzen tuuter. Ze is terug om 20u gaan slapen tot 23u. Dan is ze om 24u terug in slaap gevallen tot 2u. Om 3u terug in haar bed tot 5u. Sindsdien is ze wakker. Ze ligt nu een half uurke te slapen, maar er komt alweer beweging in :roll: Ik wou net wat in mijn beddeke kruipen maar dat zal voor na de volgende voeding zijn. Verder is ze nog altijd heel braaf en veel last hebben we er niet van. Deze morgen had ze wat last van krampen, maar toch weende ze niet :lol: :lol: . Ze lag constant te spartelen en probeerde iets uit haar poepenolleke te duwen maar er kwam niets. Dat heeft zeker een uur geduurd. Dan liet ze een scheetje en volgde de rest :lol: Ze was ineens veel rustiger nu haar darmkes wat lichter waren.

Hier een fotokes van ons pruts. Zo ligt ze nu te slapen :lol: :lol: schattig hé

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 25 feb 2007, 09:51

tis echt een mooi dutske flupke :lol: en ik hoop dat de zweetbrobbeltjes vlug zullen weg zijn, tis nl geen mooi zicht eh :lol:

hier is het andere koek, gisteren had ik nog eens de borstvoeding geprobeert en ze heeft de hele tijd erna totdat ze ging slapen geweend, gegeten, geweend, ze had last van krampjes en voelde zich niet goed, hoewel ik veeeeeeel minder pijn al had, maar als zij er zoveel last van heeft dan ga ik toch stoppen met bv, hoe spijtig ik dat ook vind maja,

ik zal straks nog eens een fotoke komen plaatsen van ons boeleke, ze is al fel verandert :lol:
hier is de nacht ook goed geweest, van 12u tot 7u.
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 25 feb 2007, 11:11

hoe lief zeg :D

Aicha
Pas blauw

omgekeerd

Bericht door Aicha » 25 feb 2007, 11:14

Hey Flupke,

Wat een sprachtige foto, zo'n snoezig schatteke!!!!!!!!!! Kheb er hier zelf ook eentje en toch nog steeds smelten :lol: :lol:
Zo te zien zijn haar boebelkes idd goed aant verminderen!

Chanti, terwijl ik hier ondervind dat jullie prutskes steeds beter doorslapen is het hier een beetje de andere kant opgegaan. Hélena sliep door tot ik dat fier aan iedereen vertelde. toen is ze veranderd van gedacht! :? 't is niet dat ze lastig is 'snachts of dat ik vaak moet voeden maar 't is toch weer een stapke terug é. Laatste keer voeden rond 22u en dan terug rond 3u, dan slaapt ze door tot 9u30, 10u maar de andere kindjes zijn ook redelijk vroege vogels (meestal 6u30 of als we chance hebben 7u) dus daar heb ik ook niet veel aan :wink:
dat is soms lastig opstaan maar na een paar minuutjes ben ik dat alweer vergeten..

Bah wat een weer vandaag! tzal creatief binnen worden :lol: :lol: ( maar eerst mijn scampietjes klaarmaken! mjamie, krijg weeral honger!

vele zondagsgroetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 feb 2007, 14:56

Hey Flupke,
Gelukkig (en hopelijk) gaan de broebelkes bij Margot snel weg. Wij hebben er hier drie weken mee gezeten en dan zijn ze pas weggegaan omdat we de grote middelen hadden ingezet.
Ik had gehoopt dat ze deze nacht ook zo goed ging slapen, maar het was tegen onzen tuuter.
Dat hebben wij hier dus ook iedere keer! Een goeie nacht, een slechte nacht, ... En ik lig dan vol zenuwen in mijn bed te luisteren of ze toch wel wil blijven slapen :D

Uw klein muizeke is idd heeeeeeel schattig. En mila slaapt hier dus op exact dezelfde manier.

Aicha,
Als je verwend bent geweest met het doorslapen is het nu waarschijnlijk extra moeilijk als ze het niet meer doet. Wij springen hier een gat in de lucht iedere keer wanneer ze langer dan 5u aan een stuk slaap 's nachts. Gewoon omdat we zo lang maar 3 uurtjes gewoon geweest.
Laat de scampietjes smaken (ik ben jaloers, wanneer mag ik eens komen eten??? ;)) en geniet nog van de zondagavond.

Chanti,
Jammer dat je mss moet stoppen met bv, maar zoals ik eerder al schreef, als Kyana zich er beter bij voelt is dat waarschijnlijk toch de beste oplossing.
Ik kijk uit naar je fotootje!

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 feb 2007, 11:10

Ik heb eindelijk een zalige nacht achter de rug na een helse dag gisteren. Ons pruts heeft gisteren tijdens de dag maar 3 uur geslapen in totaal :shock: 's avonds heeft ze veel gehuild en wou ze constant aan de borst. Tot de laatste druppel :lol: We hebben haar dan nog een badje gegeven, maar daarna krijste ze weer de boel bijeen. Ik was we al aan het voorbereiden op een helse nacht. Maar om 20u is ze uiteindelijk aan de borst in slaap gevallen. Toen ik ze in haar bed legde begon ze weer te friemelen en was ze weer wakker. Gelukkig viel ze meteen weer in slaap. Ze heeft geslapen tot 01u. Om 02u is ze terug gaan slapen tot 05u. Om 06u terug in haar bed tot 8u. En nu ligt ze weer te slapen van 9u. Nu begint er stilaan terug beweging in te komen :lol: :lol: :lol: Ze heeft precies wat bij te slapen van gisteren
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 26 feb 2007, 11:41

Hallo iedereen,
Na veel bijlezen heb ik gezien dat er hier het één en het ander aan het gebeuren is ... :cry: :lol: :cry:
De enen zijn probleem is aan het oplossen en de andere hé ...

Jammer dat je de BV moet laten maar als het om de gezondheid van Kyana gaat is de rekening al snel gemaakt e ... nu ik moet zeggen dat ik Zion ook niet veel meer aan de borst leg want we hebben ondervonden dat hij rustiger is aan het flesje en minder spuwt dan aan de borst. Maar ik blijf wel afkolven.

En de bobbeltjes van Mila verholpen zijn met de cortizone, nu nog goed onderhouden en je prinsesje zal weer blinken in haar velletje ... maar vooral dat de jeuk weg is e!!!

En wat is er aan de had met Hélena??? Heeft ze geen zin meer om te slapen ... hoeveel weken is ze nu? 'k Zal ne keer lezen in men mijn boek dat ze er iets over schrijven.

En Margo ni te warm leggen, want ze komen zo vlug op die pukkeltjes. Bij ons zijn er nog enkele gerstekorreltjes ofzo ... dit zijn van die witte puntjes maar dat weet ik ni hoe weg te krijgen?
Zweetpuistjes heb ik weg gekregen door geen verwarming meer op de kamer en met "weg en weercreme" aan te doen.
Maar u meisje ligt er gewoon zalig bij, 't is leuk om te lezen dat het een lieveke is!!!!

Nuja hier is het steeds een weg en weer hollen van de ene plaats naar de andere ... daarom geen tijd gehad om ne keer binnen te wippen.
Dus donderdagavond naar de osteopaath geweest!
Hij heeft de zenuw die vertrekt uit de bovenste wervel los gemaakt want daar zit er grote spanning op met als gevolg dat de maag ook opgespannen is ... hijhad gezegt de kans zit erin als je deze avond thuis komt dat hij wat slaperig is ... maar hiere was het omgekeerde van toepassing! Hij heeft terug geweend van 20u tot 23u. Maar die nacht heeft hij wel geslapen tot 6u30.
Dus Aicha wij zijn nu wel op het goede pad ... dit weekend heeft hij altijd doorgeslapen maar zijn laatste voeding is om 23u.
Toch denken we dat we reeds wat verholpen zijn door de osteo want we ondervinden ook dat hij wat minder spuwt en indien Zion toch nog huilbuien heeft is het omdat er een boerke vast zit of omdat hij ni kan stg maken.
Soms gebeurd het voor de volgende voeding dat ik hem uit zijn bedje haal dat er dan nog een boerke uit komt ... lastig e.
En voor de stg problemen zijn we zeer content met die glycerinesuppo's.
'k Zal ni vlug roepen maar de krampjes lijken voorlopig uit ... toch blijven de Kolikid druppeltjes ni ver uit de buurt !

Allée 'k zal moeten gaan zien mijn prutske is wakker,
tot later allen,
grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

de tijd vliegt

Bericht door Aicha » 26 feb 2007, 17:01

Ik schrik ervan!!!!!!!!!!Ons prutsemie is morgen al 3 maanden! We zien ze bij wijze van spreken elke dag veranderen, niet te doen! Ik bertrap me er de laatste 2 weken op dat ik weer met zodanig veel dingen bezig ben dat ik te weinig tijd neem om van ons meisje te genieten :( :? (foei :lol: )

Nana,

Da's goed zeg! Minder krampen , beter slapen en beter eten!
Is wel dubbel werk met dat afkolven maar eens je het goed gewoon bent valt het waarschijnlijk wel mee. En tgeeft op é als Zion dan beter drinkt en minder spuwt!

Wat betreft ons prutsemie's nachtvoeding. Ik denk dat de melk zich aan het aanpassen is aan de grotere, zwaardere behoefte van ons mie. En 't is ook een beetje de moment voor een groeispurtje. Maar kgeef niet op hoor, tzal enkele dagen lastiger zijn maar we slaan er ons wel doorheen!

zal sebiet ook nog eens een foto plaatsen

groetjes Aicha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 feb 2007, 21:39

schone kids hoor en héléna ziet er een goedje uit wé
t'is al een kloekske lijk da we zeggen

@nana54 chapeau dat afkolven lukt bij mij ging dat maar moeilijk kreeg er precies niet veel uit tenzij mijn borsten aan het springen waren bv na een nacht :lol:
ja als zion zo minder weergeeft dan van de borst doe zo verder zou ik zeggen
groetjes

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 27 feb 2007, 16:21

Hé Aicha, wat een schattig gezinnetje heb jij zeg! En Héléna iet er inderdaad stevig uit. Een lief boeleke!

Nana, ik heb onlangs gewoon eens afgekolfd om te zien of het ging. Had dan een flesje van 70ml. Wel tussen gewone borstvoedingen door natuurlijk. Mila heeft het ook flink opgedronken achteraf. Hoeveel kolf jij zo per keer? Ik zou graag bv blijven geven als ik ga werken, maar ik weet niet of het goed gaat lukken met dat kolven op het werk???

Wij hebben hier een slechte nacht achter de rug: wakker om 23u, 1u, 3u en 7u. Ze heeft wat lst van krampkes ofzo denk ik. Want om 1u was het echt gehuil van de pijn en had ze niet echt honger. Hopelijk is het snel wat beter, want ook nu overdag was ze nog wat lastig. Niet geslapen van 11u tot 15u en nu eindelijk wel in bedje. Ze mocht zelfs blijven liggen van de mevrouw van K&G. Die kwam toeom 15u30 en toen ik zie dat ze eindelijk sliep, zei ze om het dan beter zo te laten. OEF! Het is gelukkig een hele vriendelijke en ze geeft echt goede raad. Want je hoort soms andere verhalen.

Aditi
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 27 feb 2007, 17:20

Heyla,

Leuk fotootje Aicha, je kindjes zijn echte schatjes!!!

Aditi,
Als ik afkolf is het steeds verschillend in hoeveelheden, meestal lukt me 60 à 120cc, nu je zegt verzekers dat is een groot verschil maar 'k heb niet zoveel stuwingen meer en als hij aan de borst ligt, drinkt hij ni meer zo hevig dus dat verminderd de productie hevig.

Vannacht was het hier ook een lastige nacht, zijn laatste voeding was om 24u en om 3u was hij er terug en dan om 6u, ik denk dat hij in de periode van een groeispurtje zit. Heel de nacht tussenin was hij onrustig en verloor steeds zijn tuttje, maar 'k denk ook dat ij wat last had van winderigheid daarom zal ik deze avond een suppootje steken zodat we messchien vannacht een rustigere nacht te gemoet gaan :lol: :lol:

Vandaag heeft hij nog ni geslapen, dus dat kan ook in ons voordeel voor vannacht spelen :wink:

Anders lukt hier aardig, nu nog morgen op controle voor zijn heupjes en 's avonds naar de dokter voor de eerste spuitjes, hopelijk heeft hij geen pijn!!! Dus morgen kom ik jullie zeker vertellen hoe het hier verloopt.

Tot morgen en een goeie nacht gewenst,
grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

allegaartje

Bericht door Aicha » 28 feb 2007, 08:33

Goeiemorgen allemaal!

Aditi,

Afkolven is iets wat bij veel mama's echt wat tijd nodig heeft om goed te lukken. Allée , dat zegt mijn vroedvrouw toch. Een tip van haar was om in het begin af te kolven terwijl je baby aan de ene kant aanligt. Je moet het dan wel direct geven want anders heeft ze niet voldoende gedronken. Als dat goed lukt kun je ook tussenin wat beginnen afkolven en zou je ook moeten merken dat het steeds vlotter gaat.
Ik heb dat eens geprobeerd en moet zeggen dat het marcheerde! :wink:

Blijven mila's boebelkes nu weg? Tzou toch moeten hé na die cortisone

Onze nacht was toch weeral iets langer. Miemie heeft geslapen van 22u tot bijna 4u30! :lol:
Denk dat ons groeispurtje weer voorbij is en dat haar gewicht een ferem sprongske gemaakt zal hebben. Maar daar laat ik jullie morgen meer over weten nadat we bij de vroedvrouw geweest zijn. Ben weeral benieuwd :lol: :lol:

Nana,

Zoals je hierboven kunt zien zijn we weer op goeie weg met ons Hélena!

Het zal nu waarschijnlijk aan jullie zijn hé volgens dat ik lees voor dat groeispurtje :wink: Courage é!
Ook veel succes gewenst voor de spuitje en als het een geruststelling mag zijn: de meeste kindjes weten daar achteraf niets van. Heel af entoe is er eens ééntje die wat koorts of diarree maakt. Maarja, als Zion moeilijkt stoelgang dan kan dat ne keer deugd doen é vo da ventje!
Laat ons in ieder geval iets weten hé!

Chanti,

Ben je nu al helemaal ghestop met de borstvoeding?
Die rijstmelk waarover je sprak, wat is dat precies? Is dat een soort poeder of iets wat je moet toevoegen?
Ik hoop dat het nu beter gaat en de spruwmedicatie toch haar werk gedaan heft!

Flupke,

Hoe ist bij jullie met de bubbelkes? En met met de nachten?
Gij hebt altijd zo'n knoddige fotookes hé van uw prutske. kij er elke keer weer naar uit?. Die laatste met haar poepke in de lucht was echt super

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 28 feb 2007, 10:54

hey,

hier gaat het momenteel redelijk goed. Ons pruts is nu eindelijk nog een beteke aan het slapen van 8u. Dus heb ik effe rust. Das ook wel nodig want sedert drie dagen heb ik weer serieus last van mijn keizersnede. Ik denk da ik mij wa geforceerd heb met uit de zetel te komen met Margotje. Hopelijk is het een spier die verrokken is, maar ik kom de dag niet door zonder nen pijnstiller :?

's avonds heeft ze al haar vast uurke dat ze gaat slapen (allez toch de laatste 4 dagen). Ze heeft rond 18u telkens een huilbui. Meestal als papa thuiskomt ocharme. Tegen 20u is haar pijp uit en gaat ze slapen. Rond 23u of 24u moet ze dan terug eten en kan ze weer verder tot SOMS 4u. Gisteren moest ze weer gans de tijd aan de borst. Ik vraag me af waar die da blijft steken. Dat zullen we morgen wel zien hé. Dan wordt ze terug gewogen bij Kind en Gezin. Ik ben eens benieuwd. Ze moet bij de dokter langsgaan.

Verder gaat het heel goed met de borstvoeding. Ook het afkolven tussendoor gaat heel goed :lol: :lol: Maar om het haar effectief al te geven uit de fles das iets anders. De pottekes belanden momenteel in de diepvries. Ik heb haar vorige week eens een fleske proberen geven. Eerst moest ze het nie hebben en walgde ze erop. Maar ze was waarschijnlijk zo uitgehongerd dat ze het toch heeft binnengespeeld. Een tweede en een derde keer is het niet meer gelukt. Ze walgt op diene tuuter en hetgeen ze al binnen heeft komt er dan gewoon terug uit. Terwijl ze aan de borst zelden iets teruggeeft. Ik ga dus nog effe wachten voor het fleske zolang het nog nie echt nodig is. Ik heb haar ook al ne keer een fopspeen proberen geven omdat ze enorm veel behoefte heeft om te zuigen. Haar dimpje schiet af en toe al in haar mond en aan de borst blijft ze ook altijd sabbelen zonder te drinken. Ook die 'operatie' is mislukt. Het puntje van de tuut gaat er nog in maar vanaf dat de ganse fopspeen in haar mondje verdwijnt walgt ze. Moet ge dat dan blijven proberen??? Ik vind da toch wat zielig zoiets tegen haar zin in haar mond proppen. Ze trek haar neuzeke serieus op en begint in het rond te slaan. En ze kijkt dan altijd heel boos. Wel keischattig maar toch.

Sedert zondag lacht ze ook terug naar ons als we naar haar lachen. De eerste keer was 's nachts. Ik dacht dat het weer een zenuwtrekske was, maar na vier keer wist ik wel beter. Zo'n zenuwtrekske is enkel een glimlach, maar nu ging haar mondje helemaal open (eerst scheef) en kneep ze haar oogskes tot spleetjes. 's morgens ineens geprobeerd bij papa want die geloofde er niet te veel van. Hij vond da nog wa vroeg. Ik eerst ook, maar ze heeft hem na de pamperwissel toch beloond met 3 lachjes waarvan 2 met geluidjes :lol: :lol: Ik kreeg er traantjes van in mijn ogen :? :? Ze doet het wel enkel als ze op haar gemakske ligt en ze alle aandacht op ons kan richten. Met ne natte pamper lukt het dus nie. Ook als we onze ogen heel ver opensperren doet ze ons na en als we onze lippen tuiten doet ze het af en toe na. Toch plezant die vorderingen die ge elke dag ziet :lol:

oei ze wordt weer wakker (na 3u slapen :lol:) . BELLA MAG WEER UIT HARE STAL KOMEN :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 28 feb 2007, 11:06

flupke schreef:. BELLA MAG WEER UIT HARE STAL KOMEN :lol: :lol: :lol:
*slappe lach*

Jullie meisje doet precies prima é.

Doe het nog maar rustig aan é, een operatie is niet op 1,2,3 genezen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 28 feb 2007, 13:32

Ha, voel mij hier ook dikwijls Bella, maar hier is't eigenijk Klara ;)

Ons pruts heeft vannacht veeeeeel gedronken. Op den duur deden mijn tepels verschrikkelijk zeer. Maar ze was met niks anders te sussesn. tutjes lukken hier ook niet Flupke. Net als bij Margot: tut in de mond, walgen en uitspuwen. Ze moet er echt ni van weten. En als ze er ambetant van worden ipv rustig is het ook niet de moeite, eh. Mijn vinger neemt ze soms wel, maar dat is ook niet echt een oplossing voor op lange termijn :lol:.
En Margot lacht al??? Mila niet zenne. Die heeft er nog geen zin in. Ze kijkt ons wel vaak heel aandachtig aan en ze doet ook vaak onze gezichtsuitdrukkingen na (mondje open, oogjes open, tong uitsteken...), maar lachen dat niet. Soms maakt ze wel hoge geluidjes om te tonen wanneer ze iets leuk vindt.

Flupke, verzorg uzelf wel goe, eh! Hopelijk moet ge niet te lang op pijnstillers leven!

Nana, wij moeten volgende week dinsdag gaan voor de spuitjes. Kijk er hier niet echt naar uit, maar ja. Hopelijk merken ze er niet teveel van en hebben ze niet teveel last.

De bubbelkes zijn hier nog altijd weg en hopelijk blijven ze weg. Vannacht weer slecht geslapen. Mijn venteke is zelfs zo kapot van het slaaptekort dat hij ziek thuiszit. Het is dan ook de moeite... Ons Mie heeft van 12u tot 4u weer serieus van katoen gegeven zonder te slapen. En dat is dan niet gewoon wakker liggen, maar echt huilen met de grote sirene. Hopelijk leert ze dat SNEL af.
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 01 mar 2007, 18:06

Halo iedereen,
Gisteren ben ik er niet meer toe gekomen om jullie nog te schrijven ... maar kiekeboe 'k ben hiere !!!

Gisteren zijn we in de voormiddag naar het ZH gemoeten om een foto te laten nemen van de heupjes, met niet zo een goed gevoel naar huis gekomen omdat ik geen resultaat mee gekregen had dus vandaag nog op consultatie gemoeten bij de kinderarts.
Naar verluidt is de heupfluxaci genezen, dus dat wil zeggen geen dubbele pampers meer, joepie!
Zion werd helemaal onderzocht, hij meet reeds 61cm en weegt 5kg170. Hij komt goed bij dus moet ik me zeker geen zorgen maken over men BV, wistje dat een baby een borst kan ledigen in één enkele minuut :shock: :shock: :shock:
En gisterenavond bij de huisarts voor de eerste prik heeft Zion geen traan gelaten, nog achteraf last gehad van koorst en ook geen diaree. Toch voor de nacht een suppo gestoken en hij heeft geslapen van 21u30 tot 5u45 :lol: Het deed deugt om ne keer goed te maffen!!!

Dus bij deze gaat het hier voorlopig super ('k ga toch wat houd vast houden, want wie weet !!!)

@flupke,
Als ze te troosten valt zonder dat tuutje vind ik het persoonlijk ni echt nodig, soms draaid zijn hartje ook nog van Zion als ik zijn tuutje geef, maar in u geval zou ik het nog even uit laten, later zal het messchien beter gaan.
Wel raar hé dat de ene dat wel wil en de andere niet :o Welke tuutje neem je en welk speentje gebruik je?
Hier is het tuutje van difrax en speentje van avent, messchien moet je ne keer verranderen van merk. Als je het echt nodig vind, alléé veel succes ermee!

Grtj Nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

goed zo

Bericht door Aicha » 02 mar 2007, 09:41

hallo!

Nana,

dat is dus allemaal goed nieuws hé daar bij jullie. Zion wordt ook al een kloekske zo te horen :wink:
Hélena heeft vancht weer geslapen van 9u45 tot 5u dus ik kan were niet klagen.

Gisteren dus naar de vroedvrouw geweest en ons mie weegt nu 5470 en meet 60 cm. De vroedvrouw vond dat ze niet echt veel bijgekomen was terwijl ze vorige week toch een groeispurtje gehad heeft! ja, idd, voor een prutske dat wel 10 keer per dag gedronken heeft (tegenover anders 5 à 6 keer) is dat misschien niet zoveel. als we haar lijn doortrekken op de groeicurve blijft ze inderdaad wat hangen,.

Enfin, volgende week moeten we toch gaan voor haar suitje en de week erop nog eens naar de vroedvrouw en dan zien we wel.

Ik zat er al direct mee in dat mij n melk misschien wat flauwtjes was maar de vv zei dat dat hoogstwaarschijnlijk het geval niet zal zijn want dat ons mie anders meer zou wenen en vaker zou vragen. Waarschijnlijk heeft ze gewoon genen aanleg om rap te dikken; mij eender hoor, als ze maar gezond is en blijft :wink:

Kheb hier weer een gelijkenis gevonden tussen de meesten van ons beebjes! :lol: :lol:

Ook hier walgt ons meisje van een tuutje. Een flesje met wat mamamelk in kan nog net :lol: :lol: En eel soms keert ze haar hartje zelfs als ze genoeg gedronken heeft aan de borst. de eerste keer schrok ik daar wel een beteke van :?

Allée, vandaag eens een hoop commissietjes doen en toch wat tijd maken voor een wandelingske want 't zonneke schijnt hier. Bij jullie ook hoppelijk!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 02 mar 2007, 12:11

allez gisteren met ons pruts naar Kind en Gezin geweest. Op 2 weken is ze 630 gr bijgekomen. Ze weegt nu 4,730 kg :shock: (bij de geboorte 3,780kg) Op 4 weken is ze 4,5 cm gegroeid :shock: Ze meet nu 55,5 cm. Ze komt dus heel goed bij. Met de BV is dus alles in orde :lol: :lol:

Dinsdag moet ze terug voor haar gehoortest en op 29/03 moet ze voor haar eerste spuitjes :? :?

Ik gebruik flessen van AVENT en op die spenen walgt ze. Bij Kind en Gezin raadden ze me aan om van die gele rubberen spenen te gebruiken. Maar ik zal nog een weekske wachten en dan nog eens proberen met die van AVENT. Misschien dat het dan wel lukt want anders moet ik ook andere flessen gaan kopen.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

Spenen

Bericht door Aicha » 02 mar 2007, 12:32

Als hélena hier uit een flesje drink is dat uit een dodiefles en daar zitten sowieso bruine speentjes op. Daar drinkt zij goed van.

Vroeger had ik voor Andrès ook aventflessen en die wou daar niet van drinken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 02 mar 2007, 12:49

Hé Flupke,
Mila wou de Avent-flessen in het begin ook niet pakken, maar na een paar keer proberen wel. (Kijk ze maar eens drinken op onze blog: http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 9a333c.JPG )
Uw klein madammeke groeit nogal, eh! De melk zal van goeie kwaliteit zijn. Ons Mila weegt nu ongeveer eveneveel (4,780kg). Ze is kleinekes geboren en ze zal uw Margot precies ni direct voorbijsteken :) Nochtans vinden vrienden en familie haar al zo 'groot' geworden. Wij moeten volgende week voor de eerste spuitjes.

Aïcha,
Helena doet het toch niet slecht, eh! Zolang ze blijft aankomen zou ik me niet teveel zorgen maken, hoor. Idd, zolang ze maar gezond blijft!

Nana,
Ik had dat van die minuut ook net gelezen. Die van ons kan dat precies toch niet, hoor :) Zion is een stoere jongen geweest bij K&G blijkbaar. Geen traantje gelaten! Hopelijk neemt Mila dinsdag een voorbeeld aan hem. Anders moet de mama ook nog janken... Hopelijk heb je dat hout goed vastgehouden en blijft het super!

Hier hebben we een hele slechte slaap-week achter de rug: niet in slaap vallen, korte slaapkes, blijven huilen, huilen, huilen, ...
Ze heeft een beetje last van haar darmkes vrees ik, want ze laat heel vaak scheetjes. En die gaan dan gepaard met het nodige gekrijs. iemand een idee hoe ik dat een beetje dragelijker kan maken voor haar?

Aditi

En hier nog een paar extra fotookes van ons Mieke:
http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 457581.JPG

http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 1da725.JPG
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 03 mar 2007, 12:01

heylaba,

Ja ja, kheb te vroeg geropen ! :roll: ! Nu al twee dagen dat Zion terug tot schreeuwen toe weent ... ik denk dat hij een sprongetje aan 't maken is.
Gisterenavond kwamen men schoonouders op bezoek en Zion lag te soezen in zijn park toen de bel ging, en wanneer men schoonpa zijn hoofd erboven ging, jadadde ... 't was ni meer te doenne !!!
We dachten mss heeft hij terug honger maar nee ... de borst of fles had geen zin!!! Hem dan maar al rondtrappelen terug in slaap gekregen ... :cry: Hij heeft wel geslapen van 24u tot deze morgen 6u, 'k denk toch dat het binnenkort gaat lukken dat door slapen.

Aicha,
hoeveel voedingen drinkt Hélena normaal per dag?
Omdat hier dat drinkschema maar 5voedingen toelaat maar soms kom ik er niet aan omdat ik 's avonds het jammer vind om hem te wekken voor te eten!!

Aditi,
Hmmm... ik ga niet naar K&G. Waarom?
Omdat mijn metekindje er gezegd werd dat ze een groot hoofd had ... en ook de ene K&G is de andere niet e. Onze huisdokter heeft de inspuitingen.
Maar hopelijk heeft Kyana er niet veel last van dinsdag!
's avonds voor het slapen gaan heb ik wel een perdolan suppootje gestoken, en hij heeft wel een rustige nacht gehad.
Ik ben nochthans niet te vinden voor medicatie hoor. Maarja e ...

Allée tot wederhoren iedereen,
grtj nana
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”