Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 24 dec 2006, 07:46

oops sorry mensen, hierboven was ikke,

ik was blijkbaar niet meer ingelogd,

dikke kus aan iedereen :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 27 dec 2006, 23:09

Tis hier zo stilletjes met de feesten? Ik ga blij zijn als ze door zijn. Dan staan we weer een dikke stap dichter bij de geboorte. Ik word nu toch wel heel ongedurig. Ik ben er helemaal klaar voor.

Chanti, die slapeloze nachten, ken ik! Van het zuur heb ik gelukkig niet zo'n last. Maar plassen!!! En onze wc is zo vreselijk ver van de slaapkamer. De laatste dagen lig ik ook gewoon vaak te piekeren... De bevalling die dichterbij komt speelt een beetje door mijn hoofd. Maar allee, dan doe ik dus maar een middagdutje.

Vanmorgen had ik een spannende afspraak met de monitor in het ziekenhuis. Een half uur lang een dutje doen :) terwijl dat ding registreert wat er allemaal gebeurt in mijn buikje. En regelmatig eens piepen hoe het hartje van ons kleintje klopt natuurlijk.
Volgens de monitor is alles daarbinnen rustiger dan vorige keer. Mijn bloeddruk is ook lager en mijn dikke varkenspootjes (wegens vochtophopingen) zijn een beetje gekrompen. Rusten was dus blijkbaar toch verstandig...

Ondertussen staat alles thuis zo'n beetje klaar: boven op onze slaapkamer is er een rustig en gezellig slaapplekje ingericht en beneden staat nu het wiegje klaar en alles voor de verzorging van ons spruitje. Zelfs mijn valies is ondertussen gemaakt. Het enige wat ik nu nog moet doen, is een beetje genieten van de feestdagen en aftellen naar de grote dag. Wanneer die ook komt???

Tellen jullie nu ook zo af???
Hier nog 15 dagen te gaan tot de uitgerekende datum!!!

Liefs aan iedereen...
Prettige feesten en doe het nog goed, hé.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

bijna

Bericht door Aicha » 28 dec 2006, 18:48

Helaba,

Ik kom hier ook nog ne keer piepen. Op het eerste zicht lijkt alles hier vrij rustig. Allée behalve de nachten dan voor sommigen :lol:
Lastig hé; Ik kan ervan meepraten. Kmoest hier soms tot 7 keer opstaan om te plassen. En nu het koud is is da natuurlijk nog saaier om uit je warme bedje te komen.

Maar het is idd een goeie training voor als jullie wondertjes er zijn. Hier sta ik momenteel (allée meestal toch) 1 keer per nacht op, wat ik dan ook als super-de-luxe ervaar.

veel moedtoegewenst voor de laatste loodjes en tot later
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 28 dec 2006, 19:19

Aditi, het is echt zo aan het opkorten, nog maar 2 weken! Ik kna geloven dat je niet graag uit je bed komt 's nachts, zeker als de WC zo ver van je bed af is. God, dat gaat bij mij later nog wat geven denk ik want ik sta nu al elke nacht op om naar t WC te gaan en mijne buik is nog leeg! :lol:
Geniet nog maar wat van de feesten (ziet dat het niet in gang schiet op oudjaar of zo!)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 28 dec 2006, 20:54

Of juist wel in gang schiet op oudejaar! Dat zou een mooie afsluiter zijn, of een mooi nieuw begin. Mss komt ge dan nog in het nieuws :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 28 dec 2006, 21:50

@aicha dat is inderdaad al zeer goed hé van hélena :lol:

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 29 dec 2006, 10:07

hallooo allemaal,

ben blij te horen dat het goed gaat met iedereen, buiten de nachtelijke avontuurtjes, die ik hier ook ervaar :wink:

ook heb ik al serieus last van wat ik denk dat voorweeën zijn, krampen in mijn buik en aan mijn nieren precies, ja 20 januari dat ga ik nooit halen, de baby zit ook al heel laag, maja we gaan voor minimum 1 januari eh, dus ons spruitje moet nog effekes blijven zitten, of anders moeten we er een stop insteken hihihi :lol:

hebben jullie ook al last van die krampen, die nogal vervelend zijn?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 29 dec 2006, 10:23

Ik heb deze week 2 keer krampen gehad 's nachts. Ik bleef maar draaien en keren. Uiteindelijk dan toch in slaap gevallen en 's morgens was het over. Gisterenavond heel veel harde buiken gehad. Van 18.00 u tot 22.00 u zeker 20 keer :shock: En ik had nochtans ne rustige dag achter de rug.

Maar ons prutske zat vorige week nog heel hoog en was nog niet ingedaald. Dat kan natuurlijk snel veranderen :wink:

Dinsdag gaan we nog een weekske halve dagen werken en dan ga ik in bevallingsverlof. Ik wil toch nog drie weken wat uitrusten. Als het zolang zal duren. Ik wou zo lang mogelijk blijven werken, maar ik begin stillaan te voelen dat het genoeg is geweest.
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 29 dec 2006, 11:42

Hey Chanti en Flupke,

Bij mij is de buik toch iets rustiger geworden sinds ik niet meer werk. Ook al zit ik hier niet vaker stil ofzo. Het zit hem meer in de druk die weggenomen wordt ofzo. Ik wilde ook zo lang mogelijk werken, Flupke, maar ik ben uiteindelijk een week vroeger gestopt dan gepland omdat ik echt doodop was. Met die korte nachten en dan gaan werken en je hele lijf nog meesleuren ook :) Ik ben heel blij dat ik nu lekker thuis ben.
's Avonds heb ik meestal ook wel oefenweeën of voorweeën of hoe je ze wil noemen. Maar het gaat altijd weer over. We hebben dus blijkbaar nog oefening nodig voor het zover is :)
Ik ben heel benieuwd naar de volgende afspraak met de gyn woe. Is er nog steeds 2 cm opening? Of is er meer nu (of minder)? En is ons spruiteke nog gezakt???
Aaaah... nog even geduld, he!

Groetjes (en we blijven aftellen),
Aditi
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 29 dec 2006, 14:04

het word hier inderdaad spannend
op een laatste had ik hier ook allemaal last van gans normaal hé
dat is al de voorbereiding :wink:

van milan ben ik verplicht moeten stoppen vanwege de gyn ondanks innelijks veel pijn in rug en buik+dat hij al zeer laag zat,uiteindelijk 14dagen eerder bevallen dan voorzien maar ons manneke woog toch 3.170 en was 47cm groot :lol: .bevalling wel 17.30u geduurd :cry: pfffffff ik had weeen maar kreeg geen opening.

van maité moest ik ondanks een risico sector verplicht te stoppen met werken toen ik 6maand zwanger was was er totaal niet boos om nl al ééntje hier rondlopen men toch al werk genoeg hé.
uiteindelijk 10dagen tevroeg geboren maar ze woog 3.675 en was 48.5 :lol: groot dus was ik blij dat ik eerder ben bevallen ze ging boven 4kg gewogen hebben :roll: bevalling 4.30 geduurd heeft allemaal zeer snel verlopen :wink:

van deze derde zwangerschap ben ik al thuis ik was nog tot 14januari in ouderschapsverlof van milan maar doordat ik toch terug in april moest stoopen met werken heeft mijn werk voorgesteld om mijn ouderschapsverlof van maité op tenemen dus ben ik voor een ganse tijd thuis en kan ik genieten van mijn 2 kids :lol:

aan allen een goed eind en goed begin en die die binnenkort moeten bevallen een vlotte en pijnloze bevalling toegewenst :wink:

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 29 dec 2006, 19:56

Veel succes allemaal!
Ik duim voor jullie :wink:

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 30 dec 2006, 20:37

Hallo iedereen,

Eventjes de tijd om de laatste dagen eventjes bij te lezen, hier komt er veel bezoek over de vloer zodat ik geen tijd meer heb om eventjes binnen te springen ...

'k Ben blij om horen dat jullie nog rondlopen met jullie bolle buikje, alhoewel het ook leuk is dat je baby'tje er zal zijn.
'k Héél eerlijk mis ik het gevoel aan bewegin in men buik maar dan kijk ik over het wiegje en ben fier dat alles goed verlopen is met ons klein spruitje.
'k Ben benieuwd wie er van jullie drie eerst zal bevallen :lol: :lol: :lol:

Hier komt hij het wakkerst over gedurende de nacht, om de drie-vier uur moet hij gevoed worden, dus blijft het zoeken wat het best is om doen.
Hij woog vandaag reeds 3kg320, toen hij het ZH verliet woog hij 2kg560. Dus komt hij goed bij hé.

Allée 'k wens jullie morgenavond een fijne afsluiter en met deze

Wensen we jou -en hen die jou omringen
het allerbeste voor het nieuwe jaar.
Geluk in grote en kleine dingen
maar bovenal: geluk met elkaar! "

Vele grtj Nana
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 30 dec 2006, 20:59

a dat is leuk je nog eens te horen (te lezen)dat alles goed gaat

ben ook benieuwd wie van de 3 eerst zal bevallen :lol:
en inderdaad hij gaat er goed op vooruit zion
hou jullie goed en eens je je draai hebt gevonden zal je je hier wel meer terug kunnen komen schrijven

ook een goei afsluiter gewenst

meike
Pas blauw

Bericht door meike » 31 dec 2006, 11:57

Ik kom hier meeschrijven als jullie het goed vinden. Ik ben uitgerekend voor februari, maar daar lijkt het zo stilgevallen.
Daarbij als ik de woorden van de gyne mag geloven, zal het toch een januarikindje worden.

Vorige vrijdag moesten we op controle, met ons meisje is alles in orde. Ik was toen 33 w en 2 dagen en ze weegt nu al 1950 gr.
Maar ik kloeg tegen de gyne over menstruatiepijn en druk onderaan en toen ze controleerde, bleek dat ik al een volledige verweekte baarmoederhals heb en ons meisje is volledig ingedaald. Jawadde, :roll: , ik heb flink op mijn donder gekregen dat ik meer moet rusten en ik mag niets meer tillen, niet ver meer wandelen (daar gaat het soldenshoppen :wink: ). Ik moet nu twee weken zo goed als platliggen zodat de situatie niet verergerd.
We zullen haar raad goed opvolgen, hoe langer ze nog in mijn buik blijft hoe beter.
Maar elke keer als ik nu weer die menstruatiepijn krijg, schiet ik in paniek natuurlijk. Bij het minste dat ik doe heb ik een harde buik, daarvoor moet ik zelfs maar gewoon opstaan uit mijn zetel :?

Ik heb al gans de zwangerschap het gevoel dat ik goed op tijd moest klaar zijn met alles (doopsuiker, kaartjes,...). Deze week ga ik alles beginnen maken (allez, de hulptroepen inschakelen om mij te helpen en ik ga commanderen :lol: ).

Voor de rest heb ik last van de typische kwaaltjes: kuitkrampen, het zuur, en ik struikel over alles dat onder mijn gezichtsveld ligt (onder mijn buik zit). Ik heb een enorme buik en ik vrees al voor de commentaar bij de nieuwjaarsbezoeken :P Dat trek ik mij toch niet aan, ik antwoord gewoon dat bij mij binnenkort die buik weg is en dat zij nog altijd hetzelfde probleem hebben. :wink: Ik ben tot nu toe 6 kilogram verdikt, dat is dus helemaal niet veel, maar het is wel allemaal buik.

Ik kijk zo uit naar ons tweede kindje. Tuurlijk maak ik mij zorgen over hoe ik het allemaal ga combineren. Maar ik heb nog ouderschapsverlof tot in juni en dan nog twee maanden vakantie, dus ik heb tijd genoeg om er in te groeien.

Prettig eindejaar allemaal!
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 31 dec 2006, 12:13

het begint voor jullie allemaal spannend te worden hé. Ge gaat zien dat als ik een paar dagen niet ga kunnen komen, er ineens eentje bevallen gaat zijn hé! Maar ge gaat dat allemaal heel goed doen! :lol:

Nog ene gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

druk

Bericht door Aicha » 31 dec 2006, 13:05

De laatste dagen van het jaar zijn sowieso drukke dagen maar blijkbaar hebben we toch allemaal nog een klein gaatje gevonden om het een en ander van ons af te schrijven en natuurlijk in de eerste plaats ne keer te komen koekeloeren of er nog niemand bevallen is.

Nog enkele uurtjes voor de boeg en dan zijn we in jullie maand hé meisjes. Ben ook benieuwd wie eerst zijn wondertje kan komen voorstellen. Een vermoedelijke bevallingsdatum wil niets zeggen hé!

Maar eerst nog eventjes genieten van jullie bolle buikjes hoor!

En ja... Nana,.. Ik mis het getrappel van ons meisje ook wel een beetje hoor. Maar soms voel ik een soort gebroebel in n'n buik dat mij eventjes aan dat getrappel doet denken. Heb jij dat nog nooit gehad?

Ons meisje heeft nu de kaap van 4 kilo net overschreden. Ze is ondertussen 53 cm. Dat is al 4 cm meer dan bij haar geboorte. Hoewel dit al ons derde spruitje is, sta ik er weer van versteld hoe snel alles gaat.

Bij ons oudste kindje verlangde ik steeds naar iets anders. Eerst tot hij lachte, dan tot hij fruitpap enzo at, dan tot hij kon zitten, kruipen ....
Bij orphée was dat al iets minder maar nu zou ik ons meisje het liefst nog een tijdje klein houden. Da zal waarschijnlijk zijn omdat ik weet dat dit voorgoed ons kleine meisje zal blijven en ik dit nooit meer zal meeemaken.

allée , kzal maar stoppen mety sentimenteel doen en nog een beteke voortdoen aan m'n voorbereidingen voor vanavond.

groetjes allemaal!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 02 jan 2007, 12:36

Ahaaa... ik ben de eerste die dit jaar in dit topic kom schrijven :lol: :lol: Eerst en vooral wens ik jullie allemaal de beste wensen en een goede gezondheid voor het nieuwe jaar en voor zij die zwanger zijn een vlotte bevalling en een gezond kindje :wink: :wink:

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Vandaag ben ik terug gaan werken, maar deze morgen wel eerst langs de dokter gepasseerd. Hij heeft me deze week nog halve dagen voorgeschreven en vanaf volgende week maandag (08/01) ga ik in bevallingsverlof. Eindelijk wat uitrusten.
Ik voel me de laatste dagen wel veel beter dan de afgelopen weken. Hoe langer het duurt hoe beter ik me voel. Straf hé :lol: :lol: Alleen af en toe wat slapeloze nachten, maar daar heb ik momenteel niet veel hinder van. Ik ben 's nachts altijd enkele uurkes klaarwakker en kom ik beneden wat tv kijken tot ik bijna in slaap val. Dan probeer ik terug mijn bed in te kruipen, maar meestal blijf ik dan nog wel effe wakker liggen.
De schopkes van ons kleintje worden altijd maar heviger, maar veel last heb ik er niet van. De reden van mijn slapeloze nachten is mijn rechterbeen. Ik weet er 's nachts gewoon geen blijf mee. Echt verschrikkelijk. Het zijn geen krampen, maar zo'n heel ambetant gevoel. 'zenuwen' in de benen zoals ze zeggen. Dat gevoel heb je ook als je enkele uren in de auto hebt gezeten. Dan lig ik 's nachts te draaien en te keren en hou ik mijn ventje wakker. Dan probeer ik wat te stretchen en te bewegen, maar dat helpt helemaal niet. Na 5 min begint het terug te tintelen. Afgelopen nacht had ik het ook aan mijn rechterarm :roll: :roll: Ons prutske zal ergens tegen duwen zeker. Ik weet het niet zunne, maar het is echt voor de muren op te lopen. Ik hoop dat ik vanavond moe genoeg ben om eindelijk eens een nachtje door te slapen, maar ik betwijfel het. Het is niet zo dat ik met van alles en nog wat in mijn hoofd zit. Ik ben gewoon klaarwakker als ik in mijn bed kruip. En na een tweetal uurkes begint de zever met het been. Pfffff. Ik durf 's middags niet in mijn bed kruipen om wat te rusten, want dan slaap ik 's avonds niet meer.

Maar allez... dat zijn maar pietluttigheden :lol: :lol: Nog iets meer dan drie weken te gaan. Dat we maar snel maandag (08/01) zijn. Dan kan ik terug naar de gynaecoloog en zien hoe we geëvolueerd zijn :wink: :wink:
Ik ben eens benieuwd wie hier de volgende zal zijn die gaat bevallen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 02 jan 2007, 15:03

Ook van mij een fijn 2007 aan iedereen hier bij de januari-mama's. Ons jaar zal in elk geval wel goed beginnen zeker? Overal een kleintje erbij!
Ik wens iedereen een goeie bevalling en een droom van een baby!

Ik ben echt serieus aan het aftelen nu: de laatste 10 dagen zijn in gegaan. Flupke, bij mij gaat dat hoe langer hoe beter helaas niet op. De laatste loodjes wegen hier echt wel het zwaarst. Je kan mij ondertussen rondrollen, denk ik, ik voel mij heel lomp en zwaar, alles begint pijn te doen, enz. Dus laat die weeën maar komen, zou ik zo zeggen :)
Ik verlang er nu ook echt naar om ons kleintje te kunnen bewonderen en te knuffelen. En alles staat hier ondertussen klaar!
Van mijn ventje mag het kindje nog een weekje blijven waar het zit. Die heeft eindelijk een weekje verlof en hij hoopt een beetje uitgeslapen te geraken tegen dat het zover is. Met een beetje geluk hoeft hij zo de eerste weken van dit jaar helemaal niet te gaan werken als hij er zijn vaderschapsverlof aan kan breien.
Die slapeloze nachten herken ik zeker. Ik voel mij overdag soms wel moe, maar dan kruip ik in mijn bed en ben ik klaarwakker. Niet dat ik mij dan zorgen lig te maken, ofzo, maar ik ben gewoon wakker! Net hetzelfde als Flupke beschrijft. Bij mij geen tintelende armen en benen, maar een geteisterde blaas en JEUK!!! Sinds ik thuis ben doe ik overdag wel eens een dutje. kwestie van toch niet uitgeput te raken. Ik zorg er alleen voor dat die dutjes niet meer na 16u doorgaan.

Ik mag morgen terug op controle. Ben eens benieuwd naar de pronostiek van de gyn!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

waar blijf je

Bericht door Aicha » 03 jan 2007, 17:55

Hey Aditi,

Al nieuws van bij de gyn?

Kdenk dat ik vanaf nu elke dag weer ne keer kom koekeloeren of der groot nieuws is.
Jullie laten hier toch iemand het blijde nieuws brengen, hoop ik!? ZOdat we toch geen 5 dagen op onze nieuwsgierigheidshonger moeten blijven zitten. :lol:

Hier gaat alles goed zijn gantje. alleen heeft ons prutsemie haar eerste verkoudheid opgelopen. Verstopte neus en beteke hoesten. heb er direct compassie mee. Maarja, we prijzen ons gelukkig dat het maar datte is.

Groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 04 jan 2007, 19:20

Aditi, hoe was het bij de gyne? Wat zeggen de prognostieken?? Wie is er blij, jij of je ventje?? :D Nog heel even doorbijten en dan mag je eindelijk je baby in je armen houden! Zie dat je zeker iemand zijn nummer hebt hé want anders besterven we het hier!!

Flupke, goed dat voor jou de laatste loodjes (voorlopig) niet zo zwaar zijn. Alleen stom dat je been zo tintelt hé. Veel kan je er niet aan doen ma uiteindelijk raak je niet bijgeslapen. Jij ook nog even doorbijten!

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 05 jan 2007, 10:24

hallooooo

ik kom ook nog eens piepen,
pfff tis hier zo druk geweest de laatste dagen he amai

ook van ons hier een gelukkig en gezond nieuw jaar toegwenst, dat alles vlot bij de bevallingen mag verlopen en dat de ondertussen geboren babytjes gezond door het leven mogen gaan.

ik ben de woensdag op controle bij de vroedvrouw gegaan,
ze zag al dadelijk aan mij dat ik met teveel vocht kamp, ze had schrik dat ik naar een zwangerschapsvergiftiging aan het gaan was en heeft mij nu voetreflexologie voorgeschreven zodat mijn nieren terug een beetje meer in gang gaan schieten, want het plassen hier is toch wel moeilijk, en vervelend, je moet dan heel dringend en het komt er zo heeeeeel langzaam uit, vooral snachts is het niet aangenaam,

voor de rest is alles prima hier, juist de vele wandelingen snachts naar de wc zijn niet zo fijn maar dat nemen we er maar bij eh.

hebben jullie uw geboortepremie al ontvangen? onze blijft zo lang achter.

voila nog eens eventjes bijgepraat, ik kom straks nog wel eens terug piepen,

oja als er iemand is die onze geboorte hier wilt komen aankondigen mag een PB sturen dan geef ik je mijn nummer door, dan moeten jullie niet te lang erop wachten op het nieuws :lol:

groetjes
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 05 jan 2007, 14:42

Hey Chanti,

Ik was vandaag aan jou aan het denken. Ik vroeg me af of je al bevallen was omdat ik je hier al een tijdje niet gehoord had. Allez... dat blijkt dus niet het geval te zijn :lol: :lol: Nog effe doorbijten hé die laatste loodjes.

Ik heb mijn geboortepremie in oktober aangevraagd, maar nog steeds niets gekregen zunne :roll: :roll:

Ik wil gerust de geboorte van jullie kleintje hier komen aankondigen zunne, maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat ik dan zelf niet in het ziekenhuis lig :? :? En als dat het geval moest zijn dan weten ze hier op het forum nog altijd van niets :lol: :lol:

Als er zich hier iemand geroepen voelt om ook de geboorte van ons prutske hier aan te kondigen, mag mij gerust een PB'ke sturen met haar gsm-nummer. Dan laat ik zeker ietke weten. Misschien iemand die ondertussen net bevallen is??

Maandag mag ik terug naar de gynaecoloog. Eindelijk !!!!!! Ik ben eens benieuwd hoe de toestand geëvolueerd is. Het is de eerste keer dat ik alleen moet gaan. Mijn ventje moet werken en kan er die dag in geen geval efkes tussenuit glippen (tenzij voor een bevalling natuurlijk :wink: :wink: )
AfbeeldingAfbeelding

meike
Pas blauw

Bericht door meike » 05 jan 2007, 14:54

Flupke en Chanti, ik ben later uitgerekend dan jullie en ik heb de geboortepremie zeker al twee weken gekregen.
't Is wel het tweede kindje, dus niet evenveel centjes als bij jullie, maar dat zal toch geen verschil maken bij de uitbetaling?

Chanti, die voetreflexologie lijkt me in ieder geval een goed idee. Lijkt me zalig... Ik ga binnenkort een afspraak maken voor een zwangerschapsmassage. Ik kijk er nu al naar uit en ik moet nog een afspraak maken :lol:

Flupke, dat is het leuke van hoogzwanger te zijn...dan mag je vaker bij de gyneacoloog! Ik mag ook al terug volgende vrijdag. Nu nog een weekje wachten, anders moest ik nog drie weken wachten. Ik heb het geluk dat mijn ventje in het ziekenhuis werkt, dus hij kan altijd bij de echo zijn. Ik moet wel alleen wachten, maar als het mijn beurt is, belt de gyne hem even op en daar is hij! (hij werkt op spoed en soms duikelt hij dan binnen met bebloede kleren, dan moet je de mensen achteraf zien kijken :wink: ).
Dat is niet altijd een voordeel hoor dat hij in het ziekenhuis werkt. Dat is zelfs een van de redenen dat ik nu polyklinisch beval. Dwz bevallen en als alles goed gaat, ga ik naar huis. De vorige keer had ik nooit rust, want er kwam wel altijd een collega van hem kijken. Als de ploegen wisselden zat er soms wel 20 man in mijn kamertje! En als nieuwbakken mama durfde ik niets zeggen, maar ik heb achteraf wel flink mijn klop gekregen. :shock:

Groetjes,
Marijke
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 05 jan 2007, 14:54

hey het word spannend he voor jullie ben benieuwd wie er de eerste zal zijn :lol:
ik wil gerust jullie baby's hier op het forum plaatsen hoor geen probleem
ik zal een pm sturen zé subiet

veel succes bij jullie bevalling alvast :lol:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 05 jan 2007, 20:02

nu word ik wel heel curieus.... januarikindjes.... jullie mogen komen hoor!!
heel veel succes mama's!!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 06 jan 2007, 21:12

hier is ondertussen een beetje ongerustheid opgetreden,

ik heb jullie toch verteld dat ik thuis ga bevallen eh,

awel mijn bloeddruk is iets te hoog 14/8 en als die nog hoger wordt dan moet ik toch naar het ziekenhuis om te bevallen en dat zou ik wel jammer vinden,

maja zolang dat alles maar goed blijft gaan met de baby dan ben ik content,

pfff nu mag het toch wel stilletjes van mij beginnen, ik kijk er echt naar uit om ons babytje in mijn armen te nemen, ons klein wondertje :lol:

en hoe gaat het met de rest?
Afbeelding

Molly
Pas blauw

Bericht door Molly » 06 jan 2007, 22:21

Chanti,

Ik had dat ook 1 keer voor dat mijn bloeddruk onrustwekkend hoog stond tijdens mijn laatste zwangerschapsmaand.
Maar bij de controle daarna, was hij weer normaal.
Je moet w.lijk ook opletten en onmiddellijk actie ondernemen bij hevige hoofdpijn, enorm gezwollen voeten, draaierigheid?
Niet te veel paniken ze, komt wel allemaal goed!

Aan alle mama's en papa's to be, héél véél succes. Een vlekkeloze, vlotte bevalling en een gezonde wolk van een babietje! Wacht niet te lang om het ons te komen vertellen hé!
Afbeelding

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 07 jan 2007, 09:56

hoi molly

inderdaad ja, als ik 1 van die symptonen krijg dan moet ik onmiddelijk bellen, maar ik had al last van dikke voeten en enkels, maar door die voetreflexologie is het bijna helemaal weg, wat zo een beetje prullen aan die stinkpatekes toch kan doen eh :wink:

vandaag ga ik nog de laatste dingen klaarmaken, zoals de postzegels op de enveloppes plakken enzo en dan ben ik er helemaal klaar voor.

groetjes
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 07 jan 2007, 13:47

Chanti, voor jou wordt het wel heel spannend hé!!
Ik hoop dat je bloeddruk niet hoger wordt want het zou wel jammer zijn als je nu toch nog naar het ziekenhuis moet hé. Misschien dat die voetreflexologie ook wat helpt voor je bloeddruk???

Veel succes nog!!

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

aditi

Bericht door Aicha » 07 jan 2007, 17:38

Hey allemaal,

Klein vraagje, veel nieuwsgierigheid! Waar blijft Aditi? geen nieuws meer sinds 2 januari????

Groetjes Aicha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”