juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

tori
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door tori » 04 sep 2006, 11:39

goortjes schreef:Heel veel succes nog en Linda... doe zo verder hé :wink:
Ik doe mijn best. Hij heeft deze nacht maar een keer om eten gevraagd en dus heb ik deze morgen weer bijna 125 ml kunnen kolven :D Als zijn ritme zo blijft (of als hij 's nachts niet meer wakker zou worden voor een voeding) dan ziet het er al veel beter uit dan een paar dagen geleden :D
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 04 sep 2006, 13:03

ja, da zal wel, dat da ook scheelt in het afkolven. Hij zal wel beetje bij beetje beginnen doorslapen, en ik kan je verzekeren dat tegen s morgens je borsten dan wel overvol zitten hoor. Ik kolf nu iedere dag maar een beetje af (40 ml ongeveer), om in een flesje te geven (om te oefenen), maar ik zou nog meer kunnen afkolven s morgens.

Ik ben ook content, Marith heeft zonder al te veel problemen uit haar flesje willen drinken, en Renate huilde deze morgen wel een beetje toen ze naar school moest, maar vond het toch heel leuk. Nu is ze net een dutje gaan doen.

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 09 sep 2006, 11:12

omdat linda maandag terug gaat werken, zijn we begonnen met om de nacht afwisseling bij het opstaan. Ik ben vorige nacht begonnen en heb deze keer wel mijn best gedaan en een flesje biobimlac van 180ml gevuld :!: (je weet maar nooit dat hij het helemaal leeg drinkt).
Maar omdat ik altijd uren nodig heb om wakker te worden, heb ik weer iets verkeerd gedaan :oops: Het flesje was niet goed toe, met als gevolg dat zijn pyjamaatje nat was van de melk :roll:. Dan efkes gestopt om het flesje te sluiten en verder gedaan. Resultaat, hij heeft het hele flesje uitgedronken ! :D Het was geen volle 180ml (door het lekken) maar toch :!:.
Ondertussen was mama toch opgestaan (zal ik toch nooit begrijpen, hoor :roll). En is ze beginnen afkolven. Ze heeft als het ware 170ml afgekolfd !!!
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 09 sep 2006, 11:15

He... goed van Torben en goed van Linda!! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 09 sep 2006, 12:35

Flink van Torben!! en voor Linda zal het ook wel heel tof geweest zijn om zoveel melk te kunnen hebben afgekolfd!! :wink:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 sep 2006, 16:56

hé, dat gaat lekker!!
doe zo verder Linda, en ook Torben!!!
dat lekken vincent, heb ik ook al gehad hoor :oops:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 sep 2006, 20:52

Dat gaat de goede kant op bij Torben en co :D
Hopelijk slaapt hij vlug goed door, want als je daarbij nog eens moet gaan werken :?
Dat lekken heb ik ook al gehad hoor :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 10 sep 2006, 15:10

hmm, 'k ga nog eens een poging doen om wat te posten...

Hier gaat alles zijn gangetje :D

Vorige dinsdag moest ik mijn eerste dag terug gaan werken (vergadering in antwerpen). 'k Heb eigenlijk nog verlof, maar die vergadering ging ik dus wel doen...

Om 7u55 moest ik de trein nemen :shock: supervroeg, zeker als je weet dat ik de 2 kindjes naar de OM moest doen, en ik ben al geen held in op tijd zijn...
Soit, maandagavond alles al klaargezet, dinsdag om 5u30 opgestaan (Niels moest een fles), Jo had geholpen met Sam aan te kleden, kindjes in de auto en afgezet bij de OM, ikke naar het station....
Om 7u25 stond ik daar dus al :shock: een half uur te vroeg :roll:
Typisch he....

Niels drinkt nu 240ml (210 + 7) :shock: een echt vretereke dus :lol:

Goortjes, gaat het nog goed met de fruitpap? Ben je ook al met groenten bezig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 sep 2006, 15:30

hey lena
de fruitpap gaat heel goed! alleen als ze te grote honger heeft, dan heeft ze liever een flesje.
en de flesje drinkt ze nu veel beter. Zelfs af en toe al eens een flesje van 180 en 6 schepjes.
Groentjes heb ik gisteren geprobeerd.... maar dat vond ze maar niets!!!
maar de aanhouder wint hé. Dus ik blijf proberen
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 sep 2006, 21:57

efkes mijn verhaal van vandaag
Het was een hele belevenis. Vandaag was het Torben zijn eerste dag bij OM Veronique. We kennen haar al een tijdje omdat ze ook mama's pedicure is. Goed uitgeslapen mocht hij de reis aanvatten. Vorige nacht was het papa's beurt om op te staan om Torben een flesje te geven. Torben sliep tot half vijf !! Dit was leuk voor papa, die meer geluk daarin heeft dan mama. Het minder leuke daarvan is dat je niet veel meer erna kan slapen. Het was kwart voor zes toen hij weer in slaap viel. Mijn wekker stond op 7u, dus heb ik niet echt meer diep geslapen. Mama stond zelfs nog eerder op. Terwijl ik Torben zijn flesje gaf, was mama flink aan het afkolven.
Vandaag was dus de grote dag. Met traantjes in mama's ogen lieten we onze knaap achter bij Veronique. Het afscheid was moeilijk en de dag zou nog lang duren. Althans dat was enkel zo voor ons. Torben trok zich er precies niet veel van aan en is blijkbaar de hele dag kalm geweest. Hij heeft veel gelachen en is ferm geïnteresseerd in de andere kindjes. Toen ik hem vanavond ging ophalen, was hij zalig aan het slapen
Ik verwacht dat het voor ons morgen heel wat draaglijker zal zijn. Voor Torben wordt het bij OM Veronique een leuke tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 11 sep 2006, 22:12

oh wat fijn dat het zo goed is meegevallen :D Dat maakt het morgen minder moeilijk om hem achter te laten bij de OM...
Dat is meestal het geval he, dat het voor de mama's en papa's erger is dan voor de babietjes zelf :wink: Al zullen er wel uitzonderingen zijn

Niels is vorige week voor de 1e keer bij de OM geweest. Maandagavond heb ik het even moeilijk gehad, wat wateroogjes, maar geen echte tranen. Dinsdag geen problemen gehad met hem 'achter te laten'. Ik weet nu dat hij er goed zit... Maar toch he...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 sep 2006, 22:26

Lena schreef:Ik weet nu dat hij er goed zit... Maar toch he...
ja he :) als je kon, liet je ze nooit achter bij de om ;) linda heeft het al een paar keer gezegd "mocht ik kunnen, dan bleef ik nog drie maand thuis"... maar het cultuurseizoen begint zaterdag en ze moet meteen ook in het weekend werken, al heeft ze mooie uren kunnen bekomen, ze moet maar werken van 14:30 tot 18u.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 sep 2006, 09:06

Ben heel blij dat het voor jullie zo goed is meegevallen!!! :wink:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 sep 2006, 09:20

fijn seg!!! Idd hij gaat een fijne tijd hebben bij zijn OM!!!
uiteraard thuis is beter, maar het gaat niet anders en dan maak je het beste ervan hé :wink:
Het achterlaten gaat elke dag wel vlotter gaan hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 15 sep 2006, 13:08

Afbeelding

Hip hoi, Niels is 3 maandjes vandaag :D Afbeelding Afbeelding

Major, hoe zijn de andere dagen verlopen bij de OM?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 sep 2006, 14:41

Proficiat!!! :wink:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 sep 2006, 15:40

ze worden toch weeral zo snel groot hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 15 sep 2006, 19:54

gefeliciteerd :D !
dat gaat inderdaad vlug hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 15 sep 2006, 21:07

Mieke, wat een mooie foto van Marie (weeral) :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 sep 2006, 09:04

merci :oops:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 19 sep 2006, 21:42

ons britt is enorm aan het zeveren seg!!!
niet te doen
het loopt met beken uit haar kleine mondje!!
gisteren had ze bij oma enorm hard geweend en ze had 3x een goeie platte pamper gehad...
Haar pollekes stopt ze compleet helemaal in haar mondje :roll:
Oma begon al te denken aan tandjes
't zou al vroeg zijn.... :?
een collega zijn dochtertje was 4 maanden toen ze haar eerste tandje had en toen had de KA gezegd dat dat wel eens meer voorvalt.
sTel je voor zeg!!! Maar voorlopig nog niets te zien hoor!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 19 sep 2006, 22:01

onze Torben doet dat ook allemaal, heel zijn vuistje in zijn mond en zijn t-shirtje is altijd kletsnat van het kwijlen 't is ongelooflijk
zolang ik geen rooie kaakjes zie, denk ik nog niet aan tandjes
trouwens, er zijn kindjes met een tandje geboren ;) dus te vroeg kan het niet zijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 20 sep 2006, 10:35

Amai ja, dat zou wel vroeg zijn, maar ja, hier zit het in de familie om laat tandjes te krijgen. Renate heeft haar eerste verjaardag gevierd zonder tanden. Daar denk ik dus nog lang niet aan.

Hier een ander "probleempje". Marith is een duimertje geworden. We hadden haar geen tuutje gegeven, ze vroeg er ook niet achter, en Renate heeft ook nooit geen tuut of duim gehad dus we hoopten dat da nog eens ging lukken.
Maar helaas, de duim heeft zijnen weg al goed gevonden, kheb nog geprobeerd om iedere keer het duimpje eruit te halen en een tuut te geven, maar nee hoor, bluh, de tuut eruit en hop, die duim er weer in. Tja, niet veel aan te doen zeker.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 20 sep 2006, 13:37

tja, duimen krijg je niet snel verleerd hoor....
hier wilde ze dat ook eerst doen, maar tutje en duim was niet meer van doen!!! gelukkig maar

Ja Major, ik heb daar ook al van gehoord dat er kindjes met tandjes geboren worden, dat is erg vroeg hé
ik merk ook niets van rode wangetjes
maar bij onze niels was dat in het begin ook niet. Pas toen hij zijn kiezen kreeg, had hij echt rode wangetjes
Maar ik geloof er nog niet in hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 20 sep 2006, 16:38

Ja, dat wordt snel gezegd he, het zullen tandjes zijn. Van het minste dat ze wat meer zeveren, of wat plattere stoelgang hebben, of lichte koorts, tzullen de tandjes zijn... Moesten het iedere keer tandjes zijn, dan had Renate nu een dubbele rij tanden staan :D

Ja, dat duimen he, mijn schoonma kwam al af met drastische maatregelen hoor, handjes s nachts afplakken, dus de duim bij het handje plakken. Mijn schoonzus moet dit nu doen met mijn nichtje (maar zij is 5 jaar oud). Ik zie dat toch niet zitten hoor.

Kzal maar nog wat blijven proberen om de tuut aan te bieden zeker.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 20 sep 2006, 18:49

en als je nu es een speen probeert wat je normaal op een papfles zet? Marie doet het zo ook. Je moet er wel een kompresje insteken dat ze niet teveel lucht mee inzuigen. Een gewoon tutje moet Marie ook niet hebben. En ze gebruikt nu zowel die tut als nog heel af en toe haar duim.... Veel succes!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 20 sep 2006, 23:02

Hier hoopte ik al dat Niels een duimertje zou worden :oops: Maar 't zit er precies niet in, 't zal ne tutteraar blijven vrees ik... Sam is ook een duimer. Hij duimt alleen in zijn bedje als hij gaat slapen. Enige 'probleem' is dat zijn duimpje eelt vertoont :roll:

Gisteren met Niels naar K&G geweest: 6,930kg en 64cm :shock: Ne goeie stevige dus :lol: Zowel met gewicht als lengte zit hij op de P90-lijn...

En... hij heeft het doorslapen verleerd :evil: Al 3 nachten is hij om 4u30-5u wakker :? 't Is precies alsof 'm weet dat ik terug moest gaan werken en dacht 'we zullen mama eens plagen' :wink:
Hopelijk slaapt hij vannacht nog eens door...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 sep 2006, 08:38

Mooie maatjes van Nielsje! Alleen jamer dat hij niet meer doorslaapt. :?
Ik duim voor je dat het de nacht terug goed zal gaan :wink:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 21 sep 2006, 10:05

We zijn de sokkentruc aan het proberen, voor ze gaat slapen, sokken over haar handjes trekken. deze nacht is het behoorlijk gelukt, ze is 1x wakker geworden rond 4u30, en toen heeft papa de kousjes afgedaan. Deze morgen lag ze te duimen. Nu is ze weer in slaap gevallen met de sokjes aan. Tis wel een zielig zicht hoor :(

Ik wil vooral niet dat het een gewoonte wordt, omdat ik zie hoeveel moeite (en problemen) mijn nichtje daardoor heeft. Ze volgt al een jaar logopedie, en de tandarts heeft al gezegd dat ze jaren een beugel zal moeten dragen door het intens duimen. Zij duimt wel heel veel, maar ja, je weet niet in welke richting het hier zou evolueren he.

En nu nog even mijn frustraties luchten ook :evil:

Heb deze morgen gebeld naar het werk, ze hadden mij officieus beloofd dat ik aansluitend op mijn bv-verlof mijn gewoon verlof mocht opnemen. Zo zou Marith 6 maand zijn eer ik terug moest starten. Nu hoor ik officieel dat het niet mag :cry:
Ik moet dus op 27 november terug starten, een maand vroeger dan ik gepland had. Dat was effe slikken toch. Ik zou graag bv blijven geven, en had gehoopt dat Marith bij de om gewoon patatjes en fruitpap zou eten, en geen flessen meer. Zo zou ik niet moeten afkolven. We zullen moeten afwachten he, ik zal op voorhand al een voorraadje aanleggen, en nog even op mijn tanden bijten met het afkolven dan. Wie weet is het maar voor een paar weken nodig.

Ik zal af en toe wel een dag verlof mogen pakken, maar geen hele weken aan een stuk. Blijkbaar is mijn collega (ook een vervangster, want mijn "echte" collega is ook bevallen) nogal veel ziek, en ze vrezen dus dat ze zonder ergotherapeuten zullen zitten als ze mij toestaan om al mijn verlof op te pakken. Grr... maar ja, kzal er mij maar bij neerleggen zeker, eigenlijk kan ik nog niet klagen he, jullie zijn al terug aan het werk :oops:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 sep 2006, 14:20

minder leuk nieuws Falderie!....

@ Lena
Ons britt is elke morgen rond 5 u wakker
Dan geef ik haar haar tutje en dan slaapt ze wel vlotjes verder tot 7u ofzo
Maar je bent wakker hé :?
Komt erbij dat onze niels met nachten wel eens een paar keer uit zijn bed komt!!
Dit is vermoeiender dan wanneer ze nachtvoeding had...
maar dat ligt vooral aan grote broer!!! :evil:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”