Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 16 jun 2005, 23:17

Mei mama, ja ik ben verward, gelukkig snappen jullie wat ik bedoel hé :lol:

Ellentje, Noa heeft het eerste jaar ook meestal broekskes & TShirts gedragen. Ik vond kleedjes heel onhandig om te kruipen, leren lopen (dan stond ze er met knieën of voeten op etc ...) Nu pas draagt Noa af en toe een kleedje, zeker nu de 2de een jongetje is wil ik haar ietsje meer "meisjes" kleden :wink:

Ga naar bed gaan, eets nog voeding geven.
Slaap lang & lekker allemaal,met of zonder bereoren verwarmers :roll:

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 17 jun 2005, 11:09

Goeiemorgen,
ben al terug van de controle bij de gyneacoloog. Ik ben volledig goedgekeurd. Die pijn in mijn buik is normaal. Dat is dus de plaats waar de buikspieren aaneen genaaid zijn en omdat die draadjes nu nog niet volledig verteerd zijn trekt dat wat tegen. Dat kan nog een paar weken duren vooral bij inspanningen of heffen.
Ze begon er weer over dat ze het toch zo raar vond dat dat inleiden niet gelukt was. En dat ze niet meer wou wachten omdat ze vond dat ik verward was en dat mijn reacties verminderden. Dat weet ik wel nog toen ik mij weer goed voelde toen zei mijn ventje dat hij blij was want dat ik precies iemand anders geworden was.
Ik vind wel dat ze ook zo doorvraagd op de geestelijke gezondheidstoestand. Ze vroeg of ik alles al wat verwerkt had, of ik het moeilijk heb met die keizersnede en zo.
Bij een volgende zwangerschap heb ik (rekening gehouden met alle factoren zoals bv. wanneer de problemen begonnen zijn en zo) 50 % kans om het weer te krijgen, kan erger zijn of kan minder erg zijn.
Ook mijn prutseke is goedgekeurd ze. Wat wilt ge zo een dik bolleke. In het begin had Amy ook zo een lang smal gezicht dat typisch voor een prematuur is en Waterschoot zei dat dat normaal gezien maar op een jaar weg is en bij haar zie je daar nu niets meer van. Ze zei dat ik een prachtige dochter heb en dat ik er fier mag op zijn. :D En dat ben ik ook natuurlijk.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 17 jun 2005, 12:33

Amai dat is hier rustig. :(
Seg dat is nogal eens goed weer he vandaag :roll: Als ge alles moet geloven wat ze op het weerbericht zeggen. En ik die dacht dat ik mij wat in het zonnetje ging leggen vandaag. En we wilden een terasje doen straks. ik heb er nood aan om eens buiten te komen. Ik begin mij te vervelen.

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 17 jun 2005, 13:44

He;

Het zonnetje laat haar inderdaad niet zien, maar daar kunnen we niets aan doen.

onze Rune heeft het lastig vandaag en zijn grote broer is ook thuis vandaag hij had geen zin om naar school te gaan.
Gaat er morgen iemand naar de artiestenfoor op bevegem? André wilgaan met de gasten en ze geven goed weer dus ik moet mee om mijn gedachten te verzetten . zou me eens een goed stuk in mijn voeten willen drinken,heb daar niet veel voor nodig :) .

Geniet van jullie weekend.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 17 jun 2005, 14:55

ja wat een weertje hé seg. Maar ik vrees dat we volgende week zullen klagen, als het inderdaad heel de week 30° gaat zijn...
Dan is het ook weer te warm om er in te zitten. En voor te slapen!

Ik heb wel al wat buiten gezeten het is goed van temperatuur maar 't is geen zicht hé als het zo bewolkt is.

Ons Eva heeft geen diarree meer, oef!

Ik heb enkele folderkes gekregen van olvarit, amai zoveel soorten fruit-en groentenpap dat er bestaat! En in verschillende categorieën, gepureerd, met kleine stukjes, met grote stukjes... Er bestaat zelfs een "vispannetje" in zo'n bokaaltje :shock:
Heb daar eigenlijk wel een beetje mijn bedenkingen bij.
En van Spa heb ik een spaarkaart gekregen maar je moet al zo'n 30 spaarpunten hebben voor je iets kleins kan hebben, pff.
Ben nu bezig aan het sparen met nivea baby, dat gaat sneller.

Marina doen waar je zin in hebt! :lol:

Allé, 'k ga nog wat rusten!

Gast

Bericht door Gast » 17 jun 2005, 16:55

Tja dat zonneke :roll: ik had er ook naar verlangt!
Vandaag zoonlief gewogen, tjonge ik verschoot :roll: 4 kg 380, da's wat ons Noa woog op 2 maand en half, weegt dat manneke op 1 maand. Oké, jongetjes volgen andere curve maar toch, kan niet anders zeker, hij wil soms om de 2 uur drinken.
Wie weet wanneer die hongerdagen juist plaats vinden? Ik weet al zoveel niet meer, bij Noa hield ik dat allemaal bij, las enz ... maar nu is daar allemaal geen tijd meer voor.

Vandaag eens naar een schooltje gaan kijken voor Noa. Mijn hart kromp wel een beetje, dat ik ze daar binnenkort echt zou achterlaten (ook al zijn het maar helave dagen), da's echt zo'n nieuwe stap in haar (en ons :cry: ) leven. Ze voelde zich er wel goed, maar dat was omdat mama & papa er ook nog waren he.

Hopelijk morgen iest beter weer.
Daaag, liefs

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 17 jun 2005, 17:07

ja Luna, mijn hart kromp ook wel wat toen we vandeweek naar de creche geweest waren. Toen Moeke An tegen Eva babbelde begon ze direct te lachen, wat ze anders nooit doet naar vreemden, dus misschien was dat wel een teken voor mij dat ze daar wel graag zal zijn. Maar ja, ze is nog zo kleintjes en het is dan ook nog steeds mijn babytje... 5 september zal een zware dag worden...

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 18 jun 2005, 09:51

Hey meiden,

allemaal aan het genieten van het doeffe weer?? T'is niet aangenaam he zo een weer?? Ik heb liever dat de zon schijnt dan kan je ervan genieten in de schaduw, maar nu is het overal doef :?
Mei mama, heb jij nog last van die snee vd ks misschien?? Ze heeft mij ook gezegd dat als er een tweede komt dat het waarschijnlijk weer ks zal zijn :( En ik wou zo graag zo bevallen, en mijn onderwaterbevalling daar kan ik enkel nog van dromen :? want als er een kleine kans inzit dat het uitdraait op ks (bij mij is die kans dus redelijk groot :( ) dan doen ze geen onderwaterbevalling. Maar ik vrees dat we ons daarbij zullen moeten neerleggen he. Het belangrijkste zijn toch ons kindjes nietwaar? :D :D
Gisteren zijn mijn drie zussen en hun vriendjes (van de twee oudste) komen barbecue eten...het was gezellig hoor!! Het was de eerste keer dat we hier barbecue gedaan hebben.
Nu zijn ze in onze hof bezig met te fresen en dan gaan ze deze namiddag gras zaaien.
Gaat er deze namiddag iemand van jullie naar de tweedehandsbeurs van de gezinsbond in Zottegem?? Het is op het speelplein (ik wist niet dat dit er was?) van het H. Hartplein in Zottegem. Ik denk als ik me niet vergis dat dit het plein is waar we onze belastingsbrief :evil: moeten binnensteken...
Ik moet vier november terug beginnen werken en ik zie er nu al tegenop, ja ik weet het het is nog lang en ik moet nu genieten... maar als ik erop denk dat ik dan Seppe een hele dag zal moeten missen :cry: :cry: :(
Luna, onze Seppe is ook zo een zuipschuit die om de twee uur (of soms zelf minder!!) wil drinken!! Zolang wij het maar volhouden he? :D
Alle, k'ga ons werkvolk nog eens voorzien van drinken dat ze niet verdorsten he... :)
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jun 2005, 11:33

ja het H. Hartplein is daar waar de belastingen zijn... Vanmiddag gaan we niet veel doen denk ik, enkel eens om ongediertebestrijding! Korrels tegen de slakken en mottebollen tegen de mollen. Dat laatste heb ik van horen zeggen, ben benieuwd of het werkt.
Ons kleinste ligt te maffen in haar dikke pyjama, ze heeft precies nog geen last vd warmte. Ben nu boven een kleedje komen halen om haar aan te doen als ze wakker wordt, en gauw een beetje surfen hé :wink:

Ben nu al twee dagen vroeg in mijn bed gekropen om daar nog wat tv te kijken en dat doet me wel goed. Gisteren lag Eva naast mij te slapen en ik ben gewoon beginnen wenen van geluk, ik zie dat kindje zooooo graag, moest er daar iets aan gebeuren mijn hart breekt. Ben zo bang voor wiegedood, ook al heeft ze in principe "geen risicofactor" en ook al is het iets waar je niks kan aan veranderen, iets wat je zomaar kan treffen. En dat is het nu net, je kan je niet wapenen daartegen en dat maakt me zo bang. Da's gelijk kanker, daar ben ik ook zo bang van, want als dat vastgesteld wordt kan het vaak zo snel verkeerd gaan.
Hoor mij nu, de zon komt er door en ik zit hier met mijn zwarte gedachten.

Zoals jullie weten is de straat hier opgebroken en het is nu nog nooit zo rustig geweest! Ha ja want er staan 2 buldozers voor ons deur, dus er kan niemand passeren. Gisteravond allemaal mensen die komen kijken waren naar de put in 't straat, was grappig om zien.

Allé, ik ga eens kijken naar mijn oven want er staat een taart in!

Gast

Bericht door Gast » 18 jun 2005, 13:31

Ellentje,
Zou iedereen soms niet zo'n zwarte gedachten hebben? Ik allesinds ook hoor. Hoorde verleden week via via dat er een meisje van 5 maanden was gestorven tijdens het slapen in de creche ... nog ander verhaal over kindjes dat geen oorschelpje had enz ...
Dan kijk ik naar mijn schatten en bedenk ik hoe gelukkig ik mag zijn dat ze wel en gezond zijn en ja de toekomst die heb je niet altijd in eigen handen, zeker niet je gezondheid, de basis van het leven, want al de rest is bijkomstig. Soms sta ik ook wel eens stil en hoop dat het ons nooit gebeurd natuurlijk :cry:

Geniet dus van elke dag :D

Daaag, weer eentje honger :roll:

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 18 jun 2005, 13:44

Ellentje schreef:ja het H. Hartplein is daar waar de belastingen zijn... . Gisteren lag Eva naast mij te slapen en ik ben gewoon beginnen wenen van geluk, ik zie dat kindje zooooo graag, moest er daar iets aan gebeuren mijn hart breekt. Ben zo bang voor wiegedood, ook al heeft ze in principe "geen risicofactor" en ook al is het iets waar je niks kan aan veranderen, iets wat je zomaar kan treffen. En dat is het nu net, je kan je niet wapenen daartegen en dat maakt me zo bang. Da's gelijk kanker, daar ben ik ook zo bang van, want als dat vastgesteld wordt kan het vaak zo snel verkeerd gaan.
Hoor mij nu, de zon komt er door en ik zit hier met mijn zwarte gedachten.

.

Allé, ik ga eens kijken naar mijn oven want er staat een taart in!

Ellentje

Wat jij nog niet doorhebt, maar ikke nu al een tijdje, is dat jij een primaa moedertje aan het worden bent!!
Je durft, en je doet er beter mee verder, over je gevoelens spreken, hoe ze ook zijn...
Opkropen kan alleen een psy rijker maken.
De manier waarop je soms angst hebt, is een zeer gezonde vorm van angst.
beter een beetje te angstig zijn oor niks dan een keer te weinig ...

Wiegedood is er, en het is zeker geen fabeltje, maar...
Ik zou je aanraaden te leren luisteren naar de ademahaling van je kindje.
Als die netjes en regelmatig is, zou ik me geen zorgen maken.
meeste baby's " vergeten " af ent oe ne keer te ademenen...
Dan gaat er normaal in hun hersens een seintje af en hup plots hoor je ze
heel diep ademhalen.
Is dit al gebeurd, wel wees er dan maar wat geruster op!!
baby's slapen soms te diep...
En als je daar nu echt te ongerust voor bent, wel, schud dan eens zachtjes aan het poepje of het rugje.
Dat trekt ze wat uit die dieppere slaap, maar zal ze niet wakker maken.
Ik weet wat het is hoor!
ik deed het bij mijn vijf kids!
En die waren ook getest...
Noppes dacht ik bij mezelf, ik weet beter...
Alles wat je hebt, alles wat je bent tot je eigen ziel toe, zou je geven voor het welzijn van dat kleine kindje in dat wiegje!
gelukkig maar!!
Maar dat is wat men noemt moeder zijn!
En later als het wat kalmer is, als ze wat ouder is, zul je het zelf meemaken.
Moeder zijn is een zegen, en het is het beste wat mij is overkomen in dit leven.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jun 2005, 15:56

zo lief! Dank je wel hoor :D

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jun 2005, 16:03

Ha ja Luna, nog even een reactie op uw bericht, ik ben ook zo dankbaar voor alles wat ik heb. Veel teveel mensen kunnen niet omgaan met hun "rijkdom" (en dan bedoel ik dat niet noodzakelijk materieel).
Wij hebben alles wat we nodig hebben, hebben een mooi huis, 'k heb een schat van een man, we zijn gezond en wat nog allemaal.
We hebben al veel geluk gehad in het leven en ik ben daar zo onmetelijk dankbaar voor want het kan allemaal zo snel omslaan...

Der heeft er weer eentje honger :wink:

dikke knuffel voor iedereen (lekker plakkerig met dit weer :lol: )

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 19 jun 2005, 11:22

Hallokes allemaal, nog niet gaar gekookt? Ik vind dat niet zo erg, kan er nog goed tegen (en we hebben gisteren ons zwembad uitgezet, dus er is verkoeling) maar mijn prutske is gisteren en lastig geweest. Haar haartjes waren nat van het zweten, en ze wou niet slapen. Uiteindelijk is ze uitgeput in slaap gevallen in haar maxi-cosi :oops: ja ik weet het , het is niet goed en ik ben er zelf ook niet echt voor maar ja, het kind was doodop.
Met haar voeding is het nog steeds niet perfect. Ik ben gisteren om hepar water geweest en ik geef haar ook geen 3 granen meer en veel beter is het toch nog niet. Ze heeft wel geen krampen meer (had ze vrijdag avond gehad) Ik geeft haar nu ook venkelthee voor de dorst en tegen de krampjes.

Trui, ja ik heb nog altijd een beetje last van de ks. Het is dus van de knoopjes waar de buikspieren aan elkaar genaaid zijn. Niet iedereen heeft daar last van zei ze maar het komt wel regelmatig voor.
Normaal gezien is er bij mij geen reden waarom een tweede bevalling terug een keizersnee zou zijn. Ja, het had ook niet echt iets met mijn lichaam te maken hé het was gewoon omdat het rap moest gaan. Maar ik denk toch dat als je er wat op voorbereidt bent op een ks dat je je er gemakkelijker in kunt stellen. En dat je ook wel wat weet wat er komen gaat.

Hé Ellentje, geniet maar van je schatje hoor (en het is echt een schattig boeleke hé) mij kan dat soms ook overvallen zo van: is dat nu echt mijn baby, uit mijn buik?

ik ga mijn bloemekes gaan water geven dat ze voorbereid zijn voor de warme namiddag.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 19 jun 2005, 13:59

gisteren hebben we bijna de hele dag buiten gezeten, en 's avonds nog eens gaan wandelen zodat ons pitoeken toch ook eens wat zuurstof kreeg. Zij heeft echt geen last vd warmte, ze voelt niet warm aan enkel haar haartjes zijn nat de kant waarop ze gelegen heeft. En dan krult haar haar, echt de max!
Ik heb dat nu trouwens ook, mijn haar begint te krullen nu het langer wordt. Zou dat ook hormonaal kunnen zijn?
Morgenvroeg ga ik naar de huisarts, bloed laten prikken, moet toch eens gebeuren. Ik wil ook nog wel eens van mijn verlof genieten, en niet altijd doodop zijn!

Vanmorgen hebben we Eva moeten wakker maken om 9u15, die was al aan het slapen van 23u gisteren! Zo een maffertje!

Gast

Bericht door Gast » 19 jun 2005, 14:20

Lekker zomerttje he :D
Onze Ugo die ligt te slapen in de buggy met lakentje erover. Hij mag eens gaan wakker worden want ik sta op springen sebiet :roll:
Tot na 't zonneke, verder onkruid verwijderen

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 19 jun 2005, 17:44

Onze Rune heeft een slechte nacht gehad. Dat zijn we nt gewoon. En vandaag is hij ook nt zoals hij anders is. Heb hem gisteren zo van dat sap gegeven met rode vruchten en denk dat hijdaardoor krampen heef of heeft last van de warmte.

Moet vrijdag op controle vd ziekekas maar moet dan ok juist bij de psy gaan dus een probleem.

Genieten jullie van het goede weer, zal wel zeker.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 19 jun 2005, 18:37

Marina, dat sap geef jij dat puur of met water erbij? En van welk merk is dat? Jij weet al veel meer over kindjes, dus ik zal je waarschijnlijk in de loop vd tijd nog véél vragen stellen! :lol:
K&G had gezegd dat ik fruitsap met water mocht geven. Heb dat gisteren eens geprobeerd maar het is niet gelukt, ze wil het niet. Had dat in zo'n tutje gedaan waar je medicamenten kan in doen, in de speen zit een gaatje en als ze zuigen krijgen ze de vloeistof binnen.

Ik had ook een brief gekregen vd ziekenkas dat ik op controle moest gaan maar ik heb dan gebeld en gezegd dat in zwangerschapsverlof ben en dan hebben ze gezegd dat ik niet op controle moest gaan. Misschien kan je ook eens bellen?

Pff, heb net gestreken :shock:
En heb het nu een beetje warm...
Tja als het moet moet het hé. Stel u voor dat ge met zo'n weer moet bevallen.

Vanmorgen hebben we wat buiten gezeten, heb mijn groentjes voor het eten buiten gesneden en wat genaaid (body met een gat in, zo gekocht maar mijn ticket al weggegooid :evil: ), en vanmiddag nog even met de voetjes in het water, maar niet te lang.
Binnen is het nog redelijk van temperatuur.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 19 jun 2005, 20:19

nog een vraagje, er zijn er hier die venkelthee geven aan hun baby, waar haal je dat en onder welke vorm koop je dat en wat moet je er dan mee doen? Mag je dat geven zoveel je wil?

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 19 jun 2005, 20:51

Ellentje schreef:nog een vraagje, er zijn er hier die venkelthee geven aan hun baby, waar haal je dat en onder welke vorm koop je dat en wat moet je er dan mee doen? Mag je dat geven zoveel je wil?
Hey Ellentje,

Venkelthee haal je gewoon bij de apotheek. Da's zo een bruin flesje waar poeder in zit, en je doet daar gewoon één schepje van in een flesje water.
Maar de meeste kindjes lusten dat niet zo graag, omdat dat echt niet lekker is van smaak.
Ik koop altijd voor onze Jelco (en vroeger ook voor de andere twee) Roosvicé of Liga C.
Dat kan je gewoon in de supermarkt kopen en is heel goed voor baby's. Is trouwens met vitamine C.
Da's een fles met rode vloeistof, waarvan je gewoon een klein scheutje van in een flesje water moet doen.
Wat je ook kan kopen voor de baby's zijn korreltjes Vruchtenthee van Milupa (apotheek). Dat zijn korreltjes die je moet mengen met water, en die daarin oplossen. Dat lusten de meeste kindjes ook heel graag.

Nu mijn twee oudste al wat groter zijn , geef ik hen meestal (ipv limonade of dergelijke) water met een klein scheutje grenadine in. Dat vinden ze keilekker, maar is niet echt geschikt voor kleine baby's, omdat daar wel suiker in zit.

Groetjes.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 19 jun 2005, 21:08

Helokes,

ik ben hier nog eens geraakt... Het is echt niet te doen, zo warm!!! Gisteren heeft Seppe er ook last van gehad en vandaag ook :? Ocharme :( We moesten vandaag gaan eten naar mijn schoonthuis en dan zit je zowieso niet zo op uw gemak als thuis...maar ik ben thuis nu en Seppe ligt op zijn gemak op papa zijn buik te slapen... :D En hij zegt dat het zeer warm is en dat geloof ik hoor :D
Ik heb ook net gestreken, amai warm!!
Gisteren als ze ons gras komen zaaien zijn is de vrouw van die man die het kwam doen (nogal nen uitleg he? Volgen jullie nog??) in de voormiddag hier drie keer geweest met haar zoon en ze heeft de hele namiddag op ons terras buiten gezeten :evil: Zo zonder te vragen kwam ze langs achter en ze heeft er de hele tijd zitten roepen en drinken :evil: :twisted: Ik was echt ambetant, dat doe je toch niet he?? En het was nogal een slimme hoor, de hele tijd zitten vloeken en zo van die schunnige praat zitten vertellen :roll: Ik heb me dus de hele namiddag binnen gezet maar ik hoorde haar roepen tot binnen. En onze Seppe was lastig en telkens hij begon te wenen hoorde ik haar roepen 'hupla t'is weer zover, hij is weer vertrokken :!: ' Als ze er niet tegen kan dan moet ze maar op een ander gaan he :!: :!: En Robby was aan het werken dus die kon er niets van zeggen... Ik heb op den duur een vriendin gebeld om me companie te komen houden want ik zou de muren omhoog gelopen hebben!! En dan kwam ze ineens 'vriendelijk' doen, dan kwam ze binnen om te zeggen dat hij waarschijnlijk last had van de warmte...ik kreeg het ver!! Och ja, het belangrijkste is dat ons gras nu gezaaid is en dat we binnenkort groen hebben. Heeft er iemand hier groene vingers?? Ik zou willen weten of er nog bloembollen zijn die ik mag planten en die nog zouden uitkomen voor de winter...zodat we nog een beetje kleur in de tuin hebben dit jaar.
Ellentje, die thee heb ik in poedervorm bij de apotheker gekocht en het staat erop hoeveel je er van mag geven, ik denk max 200ml... Maar Seppe drinkt er met moeite 20ml van. Hij is dat niet gewoon van een flesje te drinken en hij weet denk ik niet goed hoe hij dat moet doen. Ik vraag me af als ik eens zal afkolven of hij er dan van zal willen drinken. Ik heb flesjes van Avent, iemand een gedacht of dit de goede zijn hiervoor??
Morgen moet ik normaal gezien op medische controle naar het werk in Halle (de hoofdzetel van mijn werk) om papieren te krijgen voor mijn borstvoedingsverlof (14 dagen krijgen we) maar ik denk dat ik ga bellen dat ik niet zal gaan hoor!! Zie je mij al zitten met Seppe in een 35° warme auto?? En als ze lastig doen ga ik naar de dr voor een briefje hoor!! Ik ga dat onze Seppe niet aandoen hoor zo in die hitte, dat is onverantwoord vind ik!!
Vrijdag moet ik dus ook naar de ziekenkas voor controle. Ik heb ook gebeld en ze zeiden dat als de papieren voor mijn bv-verlof tegen dan binnen zijn dat ik dan niet moet gaan, dit word dus een probleem :?
Seppe heeft vandaag soms geen uur tussen gelaten om te drinken, ja mijn borsten daar voel ik het ook goed aan hoor :shock: Ja, zij hebben ook meer dorst he met dat warme weer...
Marina, hoe gaat het anders met jou??
Mei mama, ik heb daar gelukkig geen last van... Heeft de gyn tegen jou ook gezegd dat je na een ks uw buikje minder snel kwijt bent?? Omdat het een operatie is en omdat je spieren weer 'getraind' moeten worden zeker? Zijn er hier al die terug in hun broeken kunnen?? Dat is mijn grootste doel nu, dan ben ik content.... Maar we zijn er nog lang niet hoor!! Het is echt raar, de mensen zeggen dat mijn buikje al wat gemindert is maar mijn gewicht blijft hetzelfde :( Het zal wel eens lukken zeker dat ik terug in mijn broeken zal kunnen??
Vanmorgend hebben we weer bezoek gehad... Robby heeft al gezegd dat hij volgende week zondag eens niemand wil zien en nergens naartoe wil gaan. We hebben nog geen enkel weekend rust gehad :(
Ik heb dat ook een beetje die schrik... Ik weet niet wat ik zou doen zonder Seppe, dat overleef ik niet!! Ik kan er ook echt van genieten van naar hem te kijken en ja, de tranen staan me soms ook hoog dan (van geluk he!!). Die lach en dat gebrabbel soms, ZALIG!!
Alle, ik ga jullie laten we gaan Seppe wassen.. Tot later
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 19 jun 2005, 21:10

Vanesse, mag je die ligac en die vruchten milupa al aan kleine baby's geven??
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 19 jun 2005, 21:48

nu zie ik dat hier ook in het gezondheidsboekje van eva, die van K&G heeft daar ingeschreven roosvice of liga c, of fruitsap aangelengd met water.
Zal er morgen om gaan, eens proberen want dat fruitsap dat moet ze al niet hebben.

heb eva gewassen, en dan zelf gedoucht is nu toch al wat beter hopelijk kunnen we wat slapen hé want de warmte zit nu echt binnen.
Morgenvroeg ga ik bellen naar de huisarts of ik dinsdag voor het spreekuur mag gaan om bloed te trekken, of misschien kan hij zelf komen, dat zou wel praktischer zijn in mijn geval.
Als ik bloed ga trekken doe ik het altijd op afspraak, want zo nuchter in de wachtzaal zitten is niks voor mij
Ik kijk niet uit naar dat bloed trekken maar ik heb het nu al lang genoeg uitgesteld.

Ik denk wel dat ik groene vingers heb, ben zot van mijn hofke. En daarstraks was ik weer wat ambetant omdat er een plant half opgegeten is op 1 nacht, waarschijnlijk dat konijn weer.
Maandag heb ik zonnebloemen geplant en nu staan ze al zeker 3cm boven de grond! En ze zijn gisteren nog maar uitgekomen, dus dat belooft! Dat kan je misschien ook nog doen Trui!
Maar die vh tuincentrum zei dat je die soort ziet groeien, ze heeft dus gelijk! Ik heb het geluk dicht bij tuincentrum brambroek te wonen, ik ga daar dus zéér regelmatig naartoe.

ik heb eva vandaag eens een body aangedaan zonder mouwkes, stoer zenne! Van op de buke naast de diepvrieswinkel, het is een maat 50/56 en nog te groot, die maten kloppen ook niet hoor.

pff, krijg het weeral warm...

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 20 jun 2005, 07:49

Trui schreef:Vanesse, mag je die ligac en die vruchten milupa al aan kleine baby's geven??
Ik denk dat ze nomraal aanraden vanaf 4 maand . Zo staat het ook op de fles. Maar ik gad het hem ook al iets vroeger hoor.
Als je in een flesje water een heel klein beetje doet (zo gewoon dat er toch iets van smaak in zit) kan dat echt geen kwaad hoor. Natuurlijk niet in overdrijven.

Groetjes;

Gast

Bericht door Gast » 20 jun 2005, 09:39

Ugo heeft ook last van de warmte! Laat er ook geen uur tussen om te eten ... ik geef hem venkelthee (gekocht als theezakjes in de natuurwinkel van Pyramide) omdat ik het zelf afgekoeld drink voor BV ipv water.

Trui, amai zeg, da's lef hebben he, sommige mensen hebben echt geen respect. Hopelijk kunnen jullie volgende zondag eens genieten samen met jullie 3tjes.

Mei mama, hoe gaat het met Amy? Beter geslapen?

Ga eens ontbijten, badjes geven, eten geven, rustig aan doen.
Daaaag, geniet volop van dat zomertje, voor hoe lang het maar duurt.

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 20 jun 2005, 10:46

Ellentje; Hij krijgt fruitsap van olvarit en leng dat aan met water en hij geeft dat graag.

Mijn zwangerschaps verlof is normaal verlopen donderdag en aangezien ik nog niet ga werken mt ik op controle ; waterschoot zei dat het nog voor een tijdje zal zijn. Mijn man heeft vrijaf genomen vrijdag ik denk dat hij bang is dat ik zijn boekje zal open doen bij de psy hij wil mee maar hij mag toch nt binnen. hoop dat hij me kan helpen gisteren washet weer erg.

Zaterdag is het scholfeest bij ons kids en phae heeft nog wat gerief nodig dus ga ik nd winkel achter het station .

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 20 jun 2005, 11:10

Marina, ik ben er van overtuigd dat vrijdag je goed zal doen. Laat het er maar eens allemaal uit. Ik wou dat ik je kon helpen meisje...
En als er een boekje open te doen valt over je ventje, doe dat dan maar open. Tenslotte ga je samen door het leven, heb je samen kids en als er iets gezegd moet worden moet het gezegd worden.

Ik heb sinds de bevalling ook al veel woorden gehad met Didier maar dat is soms nodig. Hij is een hele lieve man en zou hem voor geen geld vd wereld kunnen missen maar hij vergeet zo vaak dingen, en dan meestal zijn dat dingen waar ik belang aan hecht, en dan neem ik dat weer veel te persoonlijk als hij dat dan weer eens vergeet.
Of ook doet hij dingen waarvan hij denkt dat hij goed doet maar da's dan niet zo.
Dan zegt hij soms "maar vraag mij dat dan om te doen" maar ik heb dan liever dat hij het uit zichzelf doet, ik kan dat niet iemand commanderen.

Eva is weer goed aan het maffen, superbaby noemen we haar :lol:
Zo een perfect kind, het is niet te doen. Het enige wat die doet is slapen en spelen. Ze is nog altijd GEK van haar mobiel, een geluk dat we nu enen hebben die permanent gaat, die eerste die telkens maar 15min speelde dat was geen doen. Dan moest je elke keer die mobiel weer starten.
Mei mama, tot nu toe marcheert hij nog :wink:

Ik maak haar nu nog altijd wakker om te eten, want ze heeft dan een goed schema en ik denk dat ze anders nog minder zou eten dan ze nu al doet. En ze moet nu eenmaal eten om bij te komen, ze is al zo slank.
Dus denk ik dat ik er goed aan doe om haar wakker te maken om te eten.
Ze eet nu om 8u30, om 12u, om 15u-16u, om 19u en 22u30
Als ze om 12u nog geen honger heeft geef ik haar toch want anders is het weer tijdens ons eten, en Didier die eet thuis tijdens zijn middagpauze dus dan hebben we geen tijd op overschot. Erg hé dat ik dat zeg...
Maar ik hou me vast aan wat de KA gezegd heeft: ze moet zeker 5 flessen drinken.
En als ik haar niet zou wekken om te eten vrees ik dat dat er maar 4 zouden zijn.

Ik ga weer naar beneden, hier boven is het te warm :)

Gast

Bericht door Gast » 20 jun 2005, 12:37

Marina,
Zeggen wat je wil zeggen, zeker niet je mond houden hé. Soms denk ik dat wij er goed aan zouden doen om eens een gesprek tesamen met een 3de te hebben. Zoals Ellentje schreef, ik hou mijne mond ook vaak omdat ik ervan uit ga dat men dat zelf ook moet inzien, ik herhaal ook niet alles 100 keer zelle, zie dan bepaalde dingen (bijv. met schoenen naar boven gaan, ik krijg dan echt de kriebels hé, wie kuist er? ) zeg ze niet meer maar word dan al slecht gezind, en dit dan zg "zonder reden"
:roll:
Mannen hé! Daarom dat ik echt heb moeten wennen aan het idee dat het een jongetje werd :oops: hij zal dan echt wel ook moeten afwassen, stofzuigen en "zgz vrouwelijke taken" in huis moeten verwezenlijken hoor. :lol:

Weet je hoe ik het nu doe, alles wat papa doet en "niet mag" zeg ik expleciet aan dochterlief, Neen, schoenen uit anders wordt het vuil" en wanneer zij papa met schoenen ziet naar boven gaan zegt ze hem "Papa, schoenen uit" :P , wanneer de trap vuil is en ik weiger hem te kuisen merkt dochter op dat trap vuil is en zeg ik haar "wie komt er met schoenen boven? papa? papa moet trap kuisen" en zo zegt zei dan aan papa gans dat verhaal en blijft dat herhalen tot wanneer hij het doet ... :wink:
Erg hé, dat je zo je doel moet bereiken! maar van haar aanvaardt hij dat, wanneer ik dat zeg is er gezucht.
Soms ga ik in staking om te kuisen tot wanneer het naar zijn normen "te vuil is" ... dan moet ik echt mijn ogen dicht doen hoor want heb zo vaak de neiging het wel te doen :roll:
En da's maar 1 ietske he, zo zijn er wel 100den kleine :?: dingen waar ik me aan stoor.

Zie mij hier nu zagen zie ... :lol: Gelukkig verstaan vrouwen elkaar weer beter.

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 20 jun 2005, 13:56

Hij is lief voor mij en helpt me in het huis houden. Maar hij denkt dat ik een domme trien ben en niets zie of hoor. Hij neemt het namelijk niet zo goed met het woord TROUW. En dat kwetst het ergste.

IK wil Phaedra weer geen scheiding aandoen, ze is zo gehecht aan hem. En onze Robbe en zijn papa zijn 2 handen op een buik en als ik ze bezig zie samen dan kan ik het niet over mijn hart krijgen.
Alhoewel ik er dit weekend over gesproken heb tegen hem.
Maar ja mt er jullie nt mee lastig vallen we zien wel hoe het loopt.

Ga wat strijken nu Rune slaapt er staat er veel.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 20 jun 2005, 20:52

:shock: :shock: :shock:

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”