juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 aug 2006, 09:49

iedereen beleeft BV blijkbaar anders
Ik vind het heel fijn dat jullie er zo van genieten
maar ik kon zelf echt niet zo van genieten
Hopelijk mieke, vind je een aanvaardbaar evenwicht voor jezelf en marie!!

ik zit hier met een zieke familie
niels die heeft snotpieten tot op zijn kin en hoesten dat die doet
(en die gaat overmorgen voor het eerst naar school, typisch!!)
brittje die hoest en niest ook
mijn ventje heeft ook keelpijn en hoofdpijn (en sliep enorm slecht vannacht)
en ik.... ik heb het constant koud, hoofdpijn en buikpijn
Gezellig bij ons dus hé :lol:
Gevolg was dat niemand vannacht goed geslapen heeft
ons meisje was veeeeel te vroeg wakker
onze niels heeft liggen woelen door het hoesten
en wijzelf... hebben ook alle hoeken van het bed gezien. de ene hield de andere wakker door het gewester in bed :?
hopelijk straks wat beterschap
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 30 aug 2006, 10:36

Ik versta wat je bedoelt hoor, Mieke. Ik heb er van Renate ook serieus van afgezien, en uitleggen dat het meer is dan alleen maar voeden is moeilijk he, toch aan mensen die zelf nooit bv gegeven hebben. Je zal er wel uitraken...

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 aug 2006, 12:59

goortjes schreef: k zit hier met een zieke familie
niels die heeft snotpieten tot op zijn kin en hoesten dat die doet
(en die gaat overmorgen voor het eerst naar school, typisch!!)
brittje die hoest en niest ook
mijn ventje heeft ook keelpijn en hoofdpijn (en sliep enorm slecht vannacht)
en ik.... ik heb het constant koud, hoofdpijn en buikpijn
Gezellig bij ons dus hé
tis ook niet echt het goeie weer, hé, alvast veel beterschap voor het ganse gezin

hier heeft torben iets nieuws geleerd :). Wanneer hij op de knie gewiegd wordt (vooruit - achteruit) duwt hij zich af iedere keer hij vooruit gaat. Ik zie hem vlug al op een schommelpaardje zitten :D
onlangs had ik hem in mijn armen en toen mama afkwam om hem op te nemen, duwde hij zich al af met zijn poepje om opgenomen te worden :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 30 aug 2006, 13:40

ja major, das ongelooflijk hoe snel ze dat al fits hebben he, hey ik zal gepakt worden. Marith begint dat ook al een beetje te doen, "meehelpen" als ze gepakt wordt.

hihi kzie hem al zitten op zijn schommelpaardje. :D

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 aug 2006, 15:20

ons meisje draait zich om van haar buikje om op haar rugje
en omgekeerd af en toe ook al, maar dan wel maar halverwege (armpje zit in de weg :wink: )
Ze wil steeds rechtop zitten. dus als je haar op je schoot hebt zitten en in je arm laat leunen, dan duwt ze zichzelf recht
Voelt ze steun onder haar voetjes, dan staat ze recht. Ze wil dan absoluut niet zitten.
Net haar broer, die was ook zo! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 30 aug 2006, 15:58

Wow, wat een flinke zeg! Flink hoor, Brittje. Ze bewijst toch maar keer op keer dat je je geen zorgen moet maken over haar eten he.
Renate was ook zo (zo een sterke bedoel ik) maar kheb de indruk dat er bij Marith niet zo een haast zal bijzijn. Ze heeft wel al veel controle over haar hoofdje en zo, maar voor de rest maakt ze nog geen aanstalten om andere dingen te doen. We zullen wel zien he.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 aug 2006, 16:07

dat is echt gek hé, hoe weinig dat die eet en hoe sterk dat die is hé!!!
ik snap er geen bal van
maar goed, ze doet het idd heel goed!
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 31 aug 2006, 13:58

hier ikke nog eens :D

Pfff, pc probs :x één van dees gooi ik de nest daar ergens :lol:

Met Nielske alles pikobello :wink:
Eten, no problemo, slapen (meestal) ook no problemo :D 's morgens is 't zo ongeveer rond een uur of 6 dat hij wakker wordt, dus da's dik in orde, zeker voor wanneer ik terug moet gaan werken...

'k Was vandaag toevallig in de winkel, en ik heb m'n uren al voor 2 weken :cry: Bah, dat doet raar, terug gaan werken :oops: 't zal wel meevallen eens we terug aan de gang zijn....
(En ik die stond te springen om terug te mogen gaan werken)

Niels grijpt/slaat ook al goed naar zijn beestjes. Omdraaien nog niet, wel op zijn zij gaan liggen...
En als ik de mobiel aan het opdraaien ben, begint hij al te gieren van 't lachen... Kostelijk om te zien :lol:

Soit, d'er heeft er eentje honger, so... tot de volgende...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 31 aug 2006, 18:25

Linda heeft gebeld naar de LLL om te weten wat ze kan doen om haar productie op te drijven voor wanneer Torben naar de om moet. Ze zeiden haar dat Torben 750ml per dag zou moeten drinken aan 3 maand. Linda kolft nu per dag ongeveer 80ml af, wat dus veel te weinig is om aan de om mee te geven, ervan uit gaande dat hij daar de helft zal drinken.
Daarom hebben we besloten om toch iets achter de hand te hebben en gaan we melkpoeder in huis halen van bij de bio-winkel. Het is niet de bedoeling dat dit de bv zal vervangen, maar eerder als opvangnet te gebruiken. Zo ervaart Linda ook minder druk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 31 aug 2006, 20:52

ik duim dat het goed gaat bij de om, Major!
Wanneer gaat linda terug werken?

ik heb morgen mijn eerste vuurdoop
nielsje klaarkrijgen voor school en ook ons brittje nog onder handen nemen
't is nog wel niet zoals wanneer ik ga werken
maar 't is de eerste stap naar de drukte hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 aug 2006, 21:42

Het zal wel lukken morgen Wendy! Ik heb me overslapen vanmorgen, stond op om 7u en om 7.30 stond ik klaar, samen met Yana en Milan bij de om. Vraag me niet hoe, maar het is gelukt. Dus ik zou me geen zorgen maken. Ik kan -als het moet :roll: -in 30min :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 31 aug 2006, 22:03

goortjes
heel veel succes voor morgen!! ik duim alvast! :wink:

Vincent,
ik vind het heel jammer voor linda dat het afkolven niet zo goed lukt. Mss met de poedermelk dat de stress een beetje afneemt bij linda om perse genoeg melk te moeten kolven, dat het uiteindelijk toch wel lukt. Eebns die stress weg is... Ik duim voor jullie!!!

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 sep 2006, 09:08

Goortjes,
hoe was het begin van de eerste schooldag verlopen met Nielsje? Is het de eerste keer dat hij naar het kleuterklasje gaat of is hij al halve dagen geweest? Ben benieuwd...

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 09:19

heb vanmorgen alles voor elkaar gekregen
Toen ik onze niels zijn slaapkamer deur open deed zei hij:
nu naar sjoleke!!!
Dat deed deugd!!
In een wip en een flik zat hij op WC, in de badkamer en dan frisgewassen aan tafel. Hij heeft zelfs flink gegeten zonder te mopperen.
Dan was hij niet meer te houden.
Hup jas aan, rugzak mee en de auto in.
Hij wandelde heel gezwind door de schoolpoort, dan door de tussenpoort
regelrecht naar zijn juf.
Ben dan nog snel even tot bij de juf geweest en een zoen gegeven aan onze vent. Die wandelde plots met me mee terug. hij snapte het precies niet goed. De juf heeft hem een handje gegeven en hij heeft 'dag' gezegd.
Onmiddellijk vertrokken, nog eens langs de schoolpoort gepasseerd met de auto, maar de koer was al leeg, ze zaten al in de klas.
Flink van onze vent hé!!!
ben benieuwd of hij vanmiddag terug wil. Het liefst van al doe ik hem terug. Zo leert hij het snelst van daar te moeten blijven.
Heb zelf geen traan gelaten, maar dat had ik voorspeld. Ik weet dat hij daar goed is en eerlijk gezegd.... de rust hier in huis doet eens deugd :wink: :lol:

Ons brittje heeft vannacht terug heel goed geslapen
ben gisteren met haar naar de dokter geweest en hebben het over haar pap-gedrag gehad. Ze is grondig onderzocht. ze had ook geen verstopping omdat ze maar om de 2-3 dagen een kaka-pamper had.
Ze heeft geen uitdrogingsverschijnselen, maar ze eet echt wel te weinig. De dokter snapte ook niet dat ze zo vinnig was!!
Enfin... ben gisteren rijstmeel gaan halen om een klein schepje aan haar pap toe te voegen zodat de smaak wat verandert. En.... dan eet ze iets meer.
Normaal gezien mag ik vanaf volgende maand starten met fruitpap. Maar ben daar gisteren al mee begonnen in overleg met de dokter. Vroeger kregen wij dat op 3 maanden, dus...
En... ze heeft heel flink gegeten. Niets vies gezicht of getuf!! echt leuk om te zien! Ze heeft achteraf ook nog een beetje melk gedronken.
Dit is een alternatief op haar pap. en gelijk heeft ze terug kaka-pampers. Gisteren wel 2. niet meer zo'n enorme die erg plat zijn
maar normale volumes en iets vaster.
Ze geniet ervan. Deze nacht heeft ze ook heel flink geslapen. van 20.30u tot 6;30u goed hé
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 sep 2006, 09:24

Goed dat je vuurdoop een succes was, Wendy :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 09:26

ja, dat is me heel goed meegevallen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 sep 2006, 09:29

Amai, je hebt wel heel flinke kindjes!! :lol:
Ben blij dat het zo goed meeviel voor Niels!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 09:32

de dag is nog niet gedaan hé :wink:
ben benieuwd voor vanmiddag...
Afbeelding
Afbeelding

tori
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door tori » 01 sep 2006, 10:05

Ik moet terug gaan werken op 11 september. Ondertussen hebben de mensen van LLL nogmaals teruggebeld en ze zeiden dat een bepaald merk van afkolftoestellen het beste was (niet wat ik gebruik) en dat een dubbele kolf het beste is (dus meteen twee borsten tegelijk afkolven), best 30 min à 1 uur na de maaltijd. Ze zegt dat alles afhangt van hoe ver ik hierin wil gaan, dat er anders eens een lactatiekundige zou moeten kijken naar hoe ik aanleg enzo. Verwees ze mij toch niet door naar de vrouw waar we babymassage zijn gaan doen zeker? Enfin, ik ga nog eens nadenken over hoe ver ik hier dus in wil gaan. Blij dat voor jou alles goed loopt tot nu toe Goortjes. 't Is een grote stap hé.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 11:18

ja, zeg dat wel!! een hele grote stap! :wink:

11 september, dat is ook al volgende week!
de tijd gaat snel hé (eigenlijk veel te snel, vind ik)
Als het idd die persoon is die je gehad hebt bij de babymassage, dan is het eerste contact al gelegd! :wink:
Ik hoop dat je voor jezelf een aanvaardbaar compromis vindt. Dat is het allerbelangrijkste hé. jij en Torben moeten je er goed bij voelen!!
Heel veel succes.... en geniet nog van je laatste grote week thuis!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 01 sep 2006, 19:18

goortjes, hoe was de eerste schooldag? Kben nieuwsgierig.

Bij ons een groot succes, ze is na de middag teruggegaan (ik had da nochthans niet voorzien, maar aangezien ze er zelf achter vroeg...) Deze middag heeft ze een klein traantje gelaten, maar veel was het niet hoor.
Tis wel nog een beetje mijn draai zoeken hoor, ik dacht, oef wat rust, maar die paar uurtjes, das zo voorbij, en ik moet zien dat Marith daartussen past om te eten (want heb geen zin om met een hongerige meid aan de schoolpoort te staan) dus ben nu meer moe dan dat Renate een hele dag thuis was. Nou ja, alle nieuws is lastig he, ik zal het wel vlug gewend zijn.
Veel succes nog met de fruitpap, das toch grappig he, die eerste hapjes. Goed dat ze het direct lust.

Tori, veel succes met het zoeken naar een oplossing die voor allebei leefbaar is. Tis nie altijd gemakkelijk he. Ik heb zo een afkolfmachine (voor beide kanten) nog gezien op tv (vitaya-de babyfluisteraar) en zij sprak daar ook heel positief over. Misschien gaat da inderdaad beter, ik heb deze morgen eens afgekolfd aan 1 kant, terwijl Marith aan de andere kant dronk, en da ging dus immens veel sneller he, in geen tijd had ik een potje vol (maar ja, da valt nog helemaal niet te vergelijken met afkolven als je baby helemaal niet in de buurt is denk ik). Alleszins heel veel succes, kzal voor je duimen.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 19:30

hey falderie
onze niels ging graag naar school
zo graag dat hij om 15u niet meer mee naar huis wilde
hij weende omdat hij terug naar de 'frouw' wilde :roll:
hij was wel moe, maar hij vond het fantastisch!!!

vandaag heeft ons brittje haar ganse fruitpap op
en achteraf zelfs nog 70 cc gedronken
Goed hé!!!
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 01 sep 2006, 22:06

Seg amai goortjes, goed dat de fruitpap haar goed bevalt he :!:
Ge gaat nog moeten oppassen, of ge kunt haar ook nog rollen, gelijk ik Niels nu kan rollen (bijna toch) :roll: :lol:

Tori, succes met het vinden van een gepaste oplossing...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 02 sep 2006, 11:35

voorlopig kan ik haar nog niet rollen hoor!! :lol:
't is zo'n fijneke....
en als dat dat haar grote eetmoment van de dag is, dan ben ik superblij hoor!! :wink:
Ach,babietjes mogen goed in het velletje zitten, dat is niet zo erg.
onze niels was op den duur ook zo'n schoon bolleke... ge moet hem nu zien!!! Ge kunt zijn ribben tellen!! :roll:
Vannacht heeft ons meisje kei goed geslapen, het langste ooit al
van 20.30u tot 7;45u
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 sep 2006, 10:49

vannacht zijn de kindjes een eerste keer samen bij oma gaan slapen want wij hadden een feestje.
Ons brittje heeft zich keurig gedragen. om 5u vanmorgen heeft ze zich even laten horen en oma is haar tutje gaan geven en dan heeft ze doorgeslapen tot 6.50u. Netjes hé :lol:
Grote broer vond het ook nog eens geweldig!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 03 sep 2006, 11:09

amai, da's flink ! :)
da's leuk, hé, wanneer je ze zonder problemen bij de grootouders kan slapen en je weet dat alles vlotjes zal verlopen :D
Ik heb vannacht voor de eerste keer poedermelk gegeven om te zien of hij het aanpakt. Op deze manier kon Linda voor het eerst in maanden eens doorslapen :). Om kwart na vier was hij er. Hij heeft dus meer dan 5 uur aan een stuk geslapen, want hij was rond 11 in slaap gevallen gisterenavond. De fles nam hij zonder problemen aan :). Ik had een flesje van 90ml klaargemaakt. Op de doos staat dat dat wel is voor vanaf 3 maand, maar da's binnen een week al ;). Hij heeft de fles meteen aangepakt :D. En vlot dat het ging :!:. Bijna de hele fles heeft hij uitgedronken. Hij heeft ook meteen geboerd en is om kwart na vijf terug in slaap gevallen en heeft dan nog tot 8 uur geslapen vanmorgen :!:. Slechts één voeding vannacht ! :). Linda voelde zich meteen een stuk frisser, maar haar borsten stonden op springen, dus is ze gaan afkolven. Ze had meteen een flesje van 125ml gevuld, terwijl ze over een hele dag normal met moeite 80ml haalt. Het feit dat ze goed uitgerust was, zal er ook wel iets mee te maken hebben :D.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 sep 2006, 11:24

oh,dat is fijn om te horen!!!
't zal linda goed doen dat ze zoveel kon afkolven!!! :wink:
idd rust doet goed aan de melkproductie
dus.... linda goed rusten hé

90ml pas op 3 maand?????
hier staat op de verpakkingen alles volgens gewicht en het aantal flesjes op een dag.
Maar 90 ml dat kreeg ons brittje al vrij snel
en dat nam ze in het begin ook altijd aan
nu echter... niet meer. Maar dat komt wel goed 8)
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 03 sep 2006, 11:35

goortjes schreef:oh,dat is fijn om te horen!!!
't zal linda goed doen dat ze zoveel kon afkolven!!! :wink:
ze straalde :)
goortjes schreef: 90ml pas op 3 maand?????
:oops: kzal me wss vergist hebben met mijn slaapogen :oops: :oops:
ach, hij heeft het flesje toch niet uitgedronken ;)
goortjes schreef: nu echter... niet meer. Maar dat komt wel goed 8)
fijn dat je erin gelooft :) zolang ze goed aankomt en ik zie dat ze ook al fruitpapjes eet, dus dat komt idd wel goed :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 03 sep 2006, 12:57

@ goortjes

Goed gedaan he van de kindjes dat ze zo flink waren bij oma (ze zullen nog mogen gaan :) ) Bij ons is het over 14 dagen ook van dat, ik ben druk aan het trainen om Marith een flesje te leren drinken, tis een paar dagen goed gegaan, dan heb ik eens 1 dag geen flesje gegeven, en nu wil ze weer niet meer :? . Maar ja, kheb nog 14d dus dat moet lukken!

@ Major en co

Ik kan het geloven dat het Linda deugd gedaan heeft om eens goe te kunnen slapen, en goed he zeg dat ze nu wa meer heeft kunnen afkolven, das meteen ook goed voor het zelfvertrouwen!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 04 sep 2006, 09:20

kzal me wss vergist hebben met mijn slaapogen
ach, hij heeft het flesje toch niet uitgedronken
hier staat op onze verpakking bv dat ze als ze tussen 4-5 kg wegen
5x per dag een fles mogen van 150 ml en 5 schepjes....
tss 5-6 kg 5x per dag een flesje van 180 en 6 schepjes, enz enz
Ons meisje drinkt die 150 meestal nog niet eens op

Bij torben, die moet er ook aan wennen hé
dus daar moet je echt niet van verwachten dat hij ineens elke fles gaat leegdrinken. Dat komt wel! :wink:

Heel veel succes nog en Linda... doe zo verder hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”