Aftellen voor de augustus mama's!!!

Moderators:Dagmar, Moderators

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 25 aug 2006, 15:38

Binnenkort dus nog een kleine spruit op deze wereld :D

Veel succes alvast!

Katia

Bericht door Katia » 25 aug 2006, 16:16

woehoe!

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 25 aug 2006, 19:16

Hey Sofie, het begint dan toch uiteindelijk in gang te schieten. Heb je zenuwen nog onder controle? Ik begin meer en meer last te krijgen van de buik, ik heb vannacht niet kunnen slapen door dat ik een constante druk in mijn onderrug en buik had.
Voel me belabberd en uitgeput.
Dinsdag op controle, hopelijk is het dan al in gang geschoten.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 25 aug 2006, 19:46

Hey vonny; ja, de zenuwen heb ik nog heel goed onder controle. Ik heb wel een gezonde spanning, aangezien ik enorm uitkijk naar de bevalling. Maar zeker en vast geen stress (nog niet :wink:). Dinsdag heb ik ook nog eens een afspraak met mijn gynaecoloog. Maandag komt mijn vroedvrouw om mij nog eens aan de monitor te leggen. Maar allé, hopelijk is dat niet meer nodig :D
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 25 aug 2006, 19:50

Hoi, Sofie ik hoop het voor je en als niet zien we misschien elkaar bij de gyne. Ik heb mijn afspraak om 12 uur.
Hopelijk moet ik niet en heb ik mijn baby'tje vast. Ik heb toch een beetje schrik met de gedachte dat het een stevige brok gaat zijn en als ik die er wel uit ga krijgen.
Zet je een ooievaar uit bij je app. zo ja dan moet ik goed opletten als ik in het centrum ben. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 25 aug 2006, 21:19

Ik heb mijn afspraak 's morgens vroeg, dus we zouden elkaar sowieso mislopen, vrees ik. En nee, we zetten geen ooievaar, dus je zal moeten wachten tot er hier nieuws komt van mij :lol:
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 26 aug 2006, 16:30

Hallo, weer al een dagje verder en nog niks op komst. :?
Hoe is het met je Sofie? Het gaat nu echt om ons tweetjes. Ik sta iedere dag op met de hoop dat het begint maar ik begin het op te geven. Jennifer is gelukkig zij kan al lekker genieten van haar dochtertje. :D
Ik hoop voor je dat alles vlot verloopt en natuurlijk een pracht van een boeleke.
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 26 aug 2006, 17:54

't Wordt hier echt wel spannend he. Ik wil jullie allebei alvast veel succes wensen en heel veel genot van jullie kleine spruitje!

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 26 aug 2006, 17:59

Dank je Saartje, hoe is het nu met fleur?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 26 aug 2006, 18:27

Bedankt Saartje! Vonny; ook hier een dag verder en nog geen baby :wink:. Ik was vandaag wel heel moe. Ik wou een lange wandeling maken, omdat ik al twee dagen binnen zit. Maar na een halfuurtje moest ik terug naar huis komen; ik was kapot!
Voor de rest voel ik me wel nog ok. Ik heb de indruk dat ik meer last krijg van harde buiken. Ahja, geduld is een mooie deugd hé :)
Hoe lang wil jij trouwens over tijd gaan?
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 26 aug 2006, 22:08

Sofie schreef: Hoe lang wil jij trouwens over tijd gaan?
1 weekje maar omdat het geschatte geboorte gewicht al aan de hoge kant is. 3,800 gr. en mijn rug kan het niet langer aan. Ik hoop dat het toch nog vanzelf in gang schiet. Maar allee ik heb nog 2 dagen te gaan voor de D-day.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 aug 2006, 22:26

Veel succes meisjes!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 27 aug 2006, 10:56

En we zijn hier nog steeds :wink:
Vonny, ik ga normaal gezien 14 dagen over tijd, als alles goed blijft gaan met het babytje tenminste! Maar ik hoop heeeeeel erg dat het daarvoor komt!
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 27 aug 2006, 11:10

Hoi, Sofie ik hoop het voor je dat het nu toch eens gaat beginnen. Je geduld wordt danig op de proef gesteld. Hier ook nog altijd nikske. De lage rugpijn is wel wat erger en een constant drukgevoel helemaal vanonder . Maar geen weeen , verlies van slijmprop of dergelijke. Ik zie me nog op het gemakje dinsdag naar de gyne gaan met de boodschap dat er nog altijd geen tekens zijn. :(
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 27 aug 2006, 11:55

Het moet daar toch lekker vertoeven zijn in jullie buiken hé :wink:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 27 aug 2006, 12:27

vonny schreef:Dank je Saartje, hoe is het nu met fleur?
Met Fleurtje alles goed, maar de laatste dagen is ze ni echt in haar plooi. Ze huilt vaak en hevig. Voor de rest is het een heel makkelijke en brave baby.

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 27 aug 2006, 13:09

Ocharme dames, lopen jullie nog altijd rond. Maar jullie geduld zal (uiteindelijk) wel beloond worden! NOg even op de tanden bijten hé.
Veel succes!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 27 aug 2006, 13:40

Wachten is niet leuk he? En die laatste loodjes wegen het zwaarst, de laatste dagen lijken eeuwen. Dat vond ik toch. Maar de beloning is des te groter, vanaf dat je je kleintje bij je hebt ben je al de rest vergeten. Nog effe doorbijten voor jullie wondertje er is!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 18:35

echt lang kan het nu toch niet meer gaan duren hé!!!!
nog effekes de moed erin houden en jullie hebben jullie hummeltjes ook eindelijk in jullie armen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 27 aug 2006, 18:50

Hoi Goortjes, laten we het hopen. Ik kijk er naar uit maar ja blijkbaar heeft die het te goed in de buik. Zelfs de toekomstige grote zus heeft al tegen de buik verteld dat de baby eruit moet komen. :lol:
Afwachten misschien dat het ineens toch nog begint. Mijn ventje zijn geduld is ook bijna op en zijn nieuwsgierigeheid des te groter.
Ooit moet hij of zij er toch uit. Het is alleen de vraag wanneer. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 27 aug 2006, 19:00

Goh sinds vandaag word ik toch ook wat ongeduldig :oops:. Ik probeer er niet mee bezig te zijn, maar dat is moeilijk! Ik vind het absoluut niet erg om over tijd te gaan (zeker omdat ik een gemakkelijke zwangerschap heb), maar elke dag is weer wat dichter bij een inleiding en dat boezemt me angst in. Maar kom kom, we blijven positief; ik heb nog meer dan een week de tijd!
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 19:39

niet te snel denken aan inleiden hoor Sofie
de dag voordat ik uitgerekend was, was er maar amper opening
en de nacht dat ik uitgerekend was, is het vlot vanzelf begonnen
dus dat kan snel gaan hoor.
Ik hoop alvast dat het vanzelf in gang schiet! succes!!

En vonny... het geslacht, weet je dat al? of niet?
papa is dan ook erg nieuwsgierig :lol: Toch leuk hé, dat de familie zo meeleeft :wink:
ook voor jou heeeeeel veel succes
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 27 aug 2006, 22:42

Hey Goortjes idd we weten het geslacht van ons tweede niet dat houdt het een beetje spannend. :) Ik hoop dat het ook zo mag gebeuren dat het ineens van zelf in gang schiet want het inleiden zie ik zelf ook niet zo zitten.
Het meeste wat mij nu fel stoort is het zware gewicht van de baby als die overtijd gaat zijn. Voor mij en mijn ventje maakt het absoluut niet uit maar ik hoor het achterbaks gepraat al van mijn schoonfamilie. Ze kunnen heel cru uit de hoek komen en als kersvers moeder heb je het op dat moment niet nodig. Ze zullen het kleintje gaan vergelijken met mij, ik ben een volslanke.
Daar zie ik enorm tegen op . :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 28 aug 2006, 10:52

En weer een dagje verder...zonder baby in mijn armen :roll:. Deze nacht heb ik van vier tot zes wakker gelegen omdat ik heel de tijd dacht 'allé nu zou het toch moeten beginnen hé, oh nee, wat als het nooit begint, shit, komaan kindje, kom er nu uit'. Ik ben dus klaar voor de psychiatrie :lol:. Nuja, vandaag komt mijn vroedvrouw mij nog eens aan de monitor leggen. En morgen naar de gynaecoloog (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb). Ze zal me zeker proberen te overtuigen om het eind deze week al in te leiden, maar het zal een dikke, vette NJET worden. Ik heb mijn doel gesteld op vrijdag; vrijdag zal ik bevallen (anders denk ik iedere avond; 'zou het deze nacht iets zijn?'). Vanaf nu denk ik aan vrijdag. Vanaf vrijdag mogen we allemaal massaal beginnen panikeren, want dan ga ik ontploffen (hmm, dan komt mijn kindje er misschien wel uit, als ik dan toch ontplof).

Vonny; trek je niets aan van je schoonfamilie hoor! Al besef ik dat zoiets moeilijk zal zijn. Mensen die zo'n commentaar geven, beseffen volgens mij zelf niet wat ze zeggen!
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 28 aug 2006, 11:07

Hey Vonny, trek je van die commentaar aub niets aan hé!!!
iedereen is anders en dat moeten we respecteren!!!!
Nu is het echt niet de moment om aan zulke dingen te denken hé,
droom maar beter van jullie spruitje dat eraan komt!!! :wink:

Sofie, niet ontploffen hé
dat gaat anders wat kuiswerk geven :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 12:36

sofie toch... ze begint het te krijgen :lol:
kvind dat je het nog redelijk lang hebt volgehouden zonder het te krijgen, maar het is eindelijk dan toch zover :lol:

nog eventjes wachten meid, nu maak je toch nog mee wat al die vrouwen meemaken :lol: (die ongeduldigheid, dat WILLEN bevallen :lol: )

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 28 aug 2006, 12:43

Hier ook nog altijd geen beweging, dus weer een dagje erbij. Morgen naar de gyne. Morgen is mijn uitgetelde datum dus nog even wachten maar. He Sofie groot gelijk ,zeker niet toegeven morgen. Je houdt het goed vol , nog even en dan kan je genieten van je spruitje.
Die negen maanden kunnen toch lang duren en zeker op het eind.
Ons geduld wordt wel beloond . Als het voor ons al lang duurt wat moet het zijn voor degene die met ons mee wachten op de komst van ons boeleke. :)
Ik hoop dat het bij mij ook vanzelf in gang schiet maar buiten wat druk in de buik en een helehoop gewriemel van de kleine worm is er nog niks anders te merken. :(
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 28 aug 2006, 17:03

komaan meisjes, de moed erin houden he... Nog eventjes geduld :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 28 aug 2006, 18:11

Hoi Sofie, weet je al meer? Wie weet misschien ben je al aan het bevallen.
Spannend.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 28 aug 2006, 18:44

Ikke aan het bevallen? Maar allé vonny, wa zegt gij nu :wink:. Daarnet terug aan de monitor gelegen en alles is nog in orde. Er is nog niets veranderd tegen vrijdag; nog steeds een losse vinger opening (ohja, tis beter dan niets hé). Allé ben eens benieuwd wat de gynaecoloog morgen zal zeggen. Ze heeft me al een aantal weken niet gezien, aangezien ik altijd op consultatie ging bij mijn vroedvrouw. Ze zal verschieten dat ik nog rondloop :). Als ik tegen donderdag nog niet bevallen ben, mag ik terug aan de monitor (ooooh ik hoop zo dat ik tegen dan al bevallen ben).

Maar voor de rest voel ik me nog goed hoor. Af en toe eens een harde buik. 's Avonds heb ik ook vrij veel steken en soms liespijn. Allé mensjes, duimen maar hé, dat het deze nacht misschien mag beginnen (maar ik reken er echt niet op).
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Countdown”