ook een weenbaby

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 08 jul 2006, 17:58

da's waar, het kleintje kan niet zeggen wat er scheelt. En ja, het blijft lastig, het wordt zelfs erger en erger. Hij is nu al aan het wenen van 1u vorige nacht. Ik dacht dat baby's van zjin leeftijd zo'n 20u per dag slapen? Hij slaapt niet langer meer dan een kwartierke per keer. Vanmorgen heb ik hem bij mij gehouden, zodat Linda wat kon slapen, want ze is de hele nacht op geweest. Torben slaapt dus minder dan wij en wij zijn al oververmoeid... :? . Vroeger was hij te kalmeren met een ritje in de auto, maar nu blijft hij ook daar al wenen. Hij is in feite nog nooit gewoon in slaap gevallen, practisch altijd al aan de borst.
De verpleegster van K&G vroeg of Linda's melk wel van goede kwaliteit is, want met slaapgebrek en stress en zo... 'k vind zo'n opmerking niet echt opbeurend voor Linda. Ze stelde ook voor om toch minstens 2à3 uur tussen iedere voeding te laten, dat vind ik niet echt te doen, of toch?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 08 jul 2006, 18:33

Linda's melk wel van goede kwaliteit??

Sorry maar wat is dat nu voor een vraag, en dan nog het woord kwaliteit gebruiken?? Moedermelk, daar staat geen kwaliteit op!!
Ik weet ook niet wat er scheelt met Torbentje, maar ik denk dat sommigen dat te snel op de borstvoeding willen steken...
Heeft hij ook last van krampjes en zo?? Misschien kan Linda iedere avond venkelthee drinken...dat werkt tegen krampjes, misschien dat het ook kalmerend werkt voor Torben?? Het kan in elk geval geen kwaad, moest hij geen krampjes hebben ook...want die thee is ook goed voor de melkproductie...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 08 jul 2006, 18:57

We hadden ook even aan krampjes gedacht, omdat hij zo krampachtig met zijn beentjes en armpjes schokt. Maar hij maakt zich echt kwaad als we niet meteen reageren.
Linda is dus overgeschakeld naar rijstmelk (zonder lactose dus) en drinkt iedere avond venkelthee. Dat vind ze echt vies, maar als het kan helpen, doet ze het.
katharina schreef:Het kan in elk geval geen kwaad, moest hij geen krampjes hebben ook...want die thee is ook goed voor de melkproductie...
wat bedoel je daar juist mee? dat ze meer melk zou aanmaken door dat te drinken?[/quote]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 08 jul 2006, 23:25

het heeft er alle schijn in dat de draagdoek een succes zal worden. Gisteren heeft hij voor de eerste keer de draagdoek aanvaard en vandaag is hij er zelfs in slaap in gevallen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 jul 2006, 15:02

Ik hoop dat die draagdoek enige verlichting zal brengen. Zo hadden jullie het wel niet voorgesteld zeker, die eerste weken? :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 jul 2006, 20:25

katharina schreef:Het kan in elk geval geen kwaad, moest hij geen krampjes hebben ook...want die thee is ook goed voor de melkproductie...
Major jij zei:
"wat bedoel je daar juist mee? dat ze meer melk zou aanmaken door dat te drinken?"

Ja inderdaad, door die venkelthee wordt de melkproductie ook beter...je hebt ook nog een borstvoedingsthee....die heb ik zelf wel niet gebruikt.
Ik heb gewoon iedere avond venkelthee gedronken, en ik vond dit ook niet superlekker hoor :? maar je doet het voor het baby'tje he...efkes doorbijten en ....hupsekee binnen :lol:

Super dat de draagdoek effect begint te hebben...ik hoop dat het verder goed blijft gaan nu...succes :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 10 jul 2006, 15:18

als het wat beter gaat met de draagdoek dan zal da wel volledig beteren ne keer dat het op zen gemak zit denk ik zal da wel beteren.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 jul 2006, 15:58

Beteren zal het wel, maar ik denk dat als je ervoor staat en erdoor moet, enorm frustrerend moet zijn dat je niets kan doen om hem te kalmeren.
Zo echt constant wenen....ik mag er niet aan denken.... :? :?
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 10 jul 2006, 17:34

we zijn vandaag naar de babymassagelessen geweest en alweer viel hij na zijn massage als een blok in slaap :D. Thuis lukt me dat niet, dus ik zal de volgende keer een sfeertje moeten creëren volgens de vv. Een lavendelgeurtje en een zacht muziekje en de voor de rest vooral zelf ontspannen zijn.
Hij is trouwens voor de derde nacht op rij wakker geweest :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 jul 2006, 21:43

leeftijd van 1 maand is de eerste groeispurt normaal he...
dus dat kan daaraan liggen hoor, dat hij wakker is.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 jul 2006, 13:10

Slaapt hij dan van een hele nacht niets???
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik ben blij dat ik niet jullie schoenen sta.... :?
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 jul 2006, 18:24

oh jawel, hij slaapt 's nachts. Ik bedoel er gewoon mee dat hij zijn ritme van de dag verder volgt. eens een half uurtje slapen, dan eens tien minuutjes, dan een kwartiertje. Wenen doet hij wel ertussen en 's nachts is dat meestal van krampjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 11 jul 2006, 21:07

@ major : in den b i o planet heb ik es thee gekocht, speciaal voor de borstvoeding te stimuleren, maar of het aan dat lag dat het beter ging weet ik niet :D , er zat ook venkel in en nog een paar kruiden, denk dat het kabouterthee heette.

Ik dacht ook dat babytjes sliepen en sliepen en sliepen, na mijn eerste was ik daar zelfs rotsvast van overtuigd tot we onze zoon hadden :shock: , amai ! Die kon huilen !! Alles hebben we geprobeerd, in de maxi cosi, uit de maxi cosi, in de auto, uit de auto, in bed, uit bed :D , we waren zoals twee van die gasten in een kluchtfilm. Nadat hij dan een aangepaste voeding had en vast eten kreeg ging het beter en nu ist het stiltste manneke van ons drie kids :)
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 21:15

beam schreef:@ major : in den b i o planet heb ik es thee gekocht, speciaal voor de borstvoeding te stimuleren, maar of het aan dat lag dat het beter ging weet ik niet :D , er zat ook venkel in en nog een paar kruiden, denk dat het kabouterthee heette.
ook in de apotheek te krijgen...
borstvoedingsthee noemt dat

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 12 jul 2006, 00:16

die thee zullen we zeker proberen, net zoals linda al venkelthee drinkt en geen koemelk, maar rijstemelk.
Ik heb een huilkaart gevraagd bij K&G omdat ik graag zijn huilgedrag in kaart wil brengen. Je weet, je denkt al snel dat de baby constant huilt, maar dat is daarom niet altijd zo. Met een kaart denk je objectiever.
We kunnen nu al een heel patroon ontdekken in Torbens gedrag.
1. hij wordt wakker en na een minuutje rondkijken begint hij te wenen.
2. hij stopt niet met wenen tot hij wordt opgepakt, al duurt het meer dan een uur.
3. wanneer hij opgepakt is, begint hij na een kwartiertje of zo (kan ook iets langer duren) terug te huilen en dan stopt hij enkel wanneer hij aan de borst wordt gelegd.
4. Hij begint gulzig te drinken en valt lichtjes in slaap. Ik heb hem nog nooit weten stoppen met drinken zonder in slaap te vallen. Hij is met geen stokken wakker te houden. Proberen we hem van de borst te halen net wanneer hij in slaap valt, wordt hij meteen klaar wakker en herbeginnen we bij punt 1.
5. Vanaf het moment dat het contact tussen Linda en hem verbroken wordt, bv zij staat op of ze legt hem in zijn park of bed, wordt hij wakker en herbeginnen we bij punt 1.
6. Wanneer het contact niet verbroken wordt, blijft hij zo'n half uur, drie kwartier tot zelfs een uur verder slapen voor hij terug wakker wordt. Ook dan beginnen we terug bij punt 1.
In het begin was dit enkel 's avonds, later werd dat de hele dag, nu is dat 24/24.
Dit is geen reflux, hé? Heeft dit iets te maken met de voeding? 'k durf dat ook niet te zeggen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 jul 2006, 00:25

niet te rap denken dat het aan de voeding ligt...
dat zou pas het laatste mogen zijn waar je naar kijkt.
(dus laat k&g je niets aanpraten)
bv is gemaakt op maat, de kans dat daar iets mis mee is, is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein...

koemelkallergie? maar aangezien dat linda daar niets van drinkt, is dat ook practisch onmogelijk

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 12 jul 2006, 10:44

Goh, als ik het huilschema zie, dan herken ik er Karsten voor een stuk in.. Hij zat dus ook constant bij mij en anders was het ook wenen.. Filip kreeg hem meestal maar even stil.. Ook 's nachts wilde hij bij mij zijn..
En ook echt hetzelfde op 't gebied van contact, als ik hem in zijn bed durfde leggen, dan max 10 min of een kwartier erna was hij weer wakker, mocht hij op mijn schouder liggen dan sliep hij meestal minstens een uur tot twee uur (soms zelfs nog langer)..
Ik zou zeggen, blijf proberen om Torben te troosten, want Filip heeft het voor een stuk opgegeven.. En soms woog dat bij mij heel hard door, ben er, denk ik, net niet aan ten onder gegaan..
Op dit moment is Karsten nog steeds een mamaskindje, maar als hij mij niet ziet of hoort, dan mist hij mij niet en kan Filip wel leuke momenten met hem hebben..
Ik hoop dat het snel betert, want het kan serieus doorwegen.. (en bij jullie is het nog iets ergers dan bij ons, tenzij ik het al vergeten ben :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 12 jul 2006, 12:18

Vorige nacht heeft Naomi mij ook de hele nacht wakker gehouden. Het was telkens borstvoeding geven, een kwartiertje slapen en dan weer aanleggen. Héél vermoeiend, maar weet je wat ik ervoor in de plaats kreeg? De hele nacht kreeg ik verschillende lachjes van haar terug. Ze keek me aan en gaf me een teken van herkenning en op die momenten kon het me niet meer schelen dat ik mijn slaap moest laten. Het was de mooiste nacht van mijn leven :D Ik smolt helemaal weg en ik kreeg kriebels in de buik.
Het is toch zo een schatje :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 12 jul 2006, 12:24

major schreef:die thee zullen we zeker proberen, net zoals linda al venkelthee drinkt en geen koemelk, maar rijstemelk.
Ik heb een huilkaart gevraagd bij K&G omdat ik graag zijn huilgedrag in kaart wil brengen. Je weet, je denkt al snel dat de baby constant huilt, maar dat is daarom niet altijd zo. Met een kaart denk je objectiever.
We kunnen nu al een heel patroon ontdekken in Torbens gedrag.
1. hij wordt wakker en na een minuutje rondkijken begint hij te wenen.
2. hij stopt niet met wenen tot hij wordt opgepakt, al duurt het meer dan een uur.
3. wanneer hij opgepakt is, begint hij na een kwartiertje of zo (kan ook iets langer duren) terug te huilen en dan stopt hij enkel wanneer hij aan de borst wordt gelegd.
4. Hij begint gulzig te drinken en valt lichtjes in slaap. Ik heb hem nog nooit weten stoppen met drinken zonder in slaap te vallen. Hij is met geen stokken wakker te houden. Proberen we hem van de borst te halen net wanneer hij in slaap valt, wordt hij meteen klaar wakker en herbeginnen we bij punt 1.
5. Vanaf het moment dat het contact tussen Linda en hem verbroken wordt, bv zij staat op of ze legt hem in zijn park of bed, wordt hij wakker en herbeginnen we bij punt 1.
6. Wanneer het contact niet verbroken wordt, blijft hij zo'n half uur, drie kwartier tot zelfs een uur verder slapen voor hij terug wakker wordt. Ook dan beginnen we terug bij punt 1.
In het begin was dit enkel 's avonds, later werd dat de hele dag, nu is dat 24/24.
Dit is geen reflux, hé? Heeft dit iets te maken met de voeding? 'k durf dat ook niet te zeggen...
goh Major, ik kan je absoluut niet helpen, heb geen enkele ervaring met wat jij en Linda nu meemaken... 't enige wat ik kan doen is jullie goede moed toewensen met het vooruitzicht dat het ooit betert...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 12 jul 2006, 13:06

Anaïs had, en heeft mij ook heel hard nodig altijd...
De meeste tijd zit ze bij mij, speel ik met haar(ze kan niet lang alleen spelen)ofwel hangt ze aan mijn borst...
Toen ze kleiner was, was het allemaal Mama, ze was heel erg gehecht aan me ook door de borstvoeding.
Nu ik minder de borst geef en haar papa is thuis, is ze een echt papa'skindje aan het worden...
Ik liet Anaïs nooit lang wenen, ik trooste haar van kleinsaf aan de borst...nu ze groter is laat ik haar soms eens wenen...maar nog niet lang.
Als ze zich pijn doet, kan ik haar het best van al troosten aan de borst.
Anaïs werd ook veel wakker 's nachts, nu nog altijd....daarmee dat ze nu ook bij ons slaapt.
Hoewel er velen daar tegen zijn, heb ik er eigenlijk nu minder problemen mee, das al in momenten eigenlijk.
Het voordeel is dat als ze 's nachts moet drinken, dat ik mijn bed niet uitmoet en zo ook rust heb...en dat scheelt toch bij telkens te moeten opstaan.
Anaïs is ook heel lichamelijk, ze voelt zich heel erg geborgen bij haar mama en papa, en is dan ook rustiger.
Anaïs heeft nooit zo erg geweend als Torben, maar als ze weende dan kalmeerde ze meestal als ik haar bij me nam.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 12 jul 2006, 21:11

Vandaag en vorige nacht was Torben een heeeeel stuk rustiger :). Het feit dat Linda deze ochtend pas om 11u opstond wil al heel wat zeggen. Tussen de tijd dat ik vertrok naar het werk en ze opstond en 'm een badje gaf, had ze hem maar één keer moeten voeden en dan nog maar lichtjes. Op de babymassage zei de vv en de andere leden meteen dat ze veel verschil zagen op die twee dagen tijd. Hij was niet zo verkrampt en keek rustig rond. Alweer was hij zo ontspannen dat hij voor een hele tijd in slaap viel :D. Thuis lukt me dat niet zo goed als bij de vv, maar dat komt nog wel :D. In de vooravond heeft hij een tijdje bij mij in de draagdoek gezeten... en geslapen :). Lang leve de draagdoek :D. Ik heb nog wat moeite om dingen te doen, dwz ik doe er lang over om de tafel te dekken en eten klaar te maken, maar het zal in de toekomst wel beter vlotten.
Het is niet zo dat Torbens gedrag zoveel verbeterd is, maar wel dat wij ons er bij neer hebben gelegd dat Torben een kindje is dat extra veel aandacht nodig heeft. Onze gelatenheid straalt daarmee ook af op Torben die zich dan ook meer op zijn gemak voelt :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 12 jul 2006, 21:32

veel lachende gezichtjes in je bericht!!! Goed zo mama en papa en Torben!!! Jullie komen er wel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 12 jul 2006, 21:46

Caro was en is eigenlijk nog een kindje dat veel aandacht nodig heeft. Als baby heeft ze ook veel geweend en dat was enkel om bij mij te kunnen zijn en als ze bij mij was dan was ze rustig. Ik gaf flesvoeding en in het begin wou ze enkel bij mij eten, als Angelo probeerde om haar flesje te geven wou ze die niet. Ik was ook de enige die haar kon troosten. Nu begint ze een beetje te veranderen en nu is het meer een papa's-kindje. Ze heeft nog veel aandacht nodig maar we krijgen er zoveel liefde en vriendschap voor terug.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 jul 2006, 22:02

als jullie zelf rustiger zijn, gaat Torben dat ook wel voelen hoor.
Maar ja, jullie moe(s)ten er ook aan wennen hé :wink:
Jullie venteke gaat er wel komen hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 jul 2006, 21:21

Leuk te horen Major :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 13 jul 2006, 21:28

:) ja, hé :D
gisteren was het echt een uitzonderlijke dag. We hebben nu ook voor de eerste keer baby-brabbeltaal gehoord. Normaal, als we hem horen is het geween, maar gisteren was het genieten geblazen :D. Vandaag heeft hij zijn schade welliswaar ingehaald :wink: , maar dat pakt onze dag van gisteren niet af. We zijn vandaag naar de osteopaat geweest en hij vond dat Torben zijn hoofd wel erg naar rechts en achteren houdt. Het was er constant geween en hij heeft terug op zijn schedel gewerkt en op zijn nekwervel. Normaal gezien moet het geween verminderen, maar dat zullen we wel zien. Daarstraks lag hij nog te wenen, maar wat we beiden opmerkten is dat zijn geween deze keer niet door merg en been ging, maar dat het eerder constant geklaag was. Is dat een verandering, zeg :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 jul 2006, 21:57

Goh wat een verademing zeg voor jullie, ik ben echt blij in jullie plaats.
Geniet er maar van! En dat het niet meer door merg en been gaat, maakt toch ook een verschil....dat gezaag is meer om jullie aandacht he :lol: terwijl dat oorverdovende geween waarschijnlijk wel was omdat hij geambeteerd was met iets... :?

In elk geval, kben blij voor jullie en voor Torben :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 13 jul 2006, 21:59

Ik ben ook blij voor jullie!! Mss is het einde van de tunnel eindelijk is zicht en kunnen jullie ook wat gaan genieten van jullie kleine ventje.
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 13 jul 2006, 22:01

ja geniet er maar van wanner je de kans krijgt,hoop dat het zal beteren nu voor jullie ik versta dat da heel zwaar is.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 jul 2006, 10:02

fijn dat het wat beter gaat hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”