Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 05 apr 2005, 12:36

He,

Ellentje ik denk dat je belde gisteren rond de middag ivm de draadjes; was er op monitoring omdat mijn pillekes op zijn en waterschoot op verlof is moest ik bij mulier gaan. Die wil me geen prepar meer geven omdat ik nu 34 weken ben.
Moet donderdag terug gaan kijken of er verandering is.

Els, als je merkt dat het je teveel wordt ga naar de huisarts en zeg het hem en hij zal je wel thuis zetten. Huilen lucht op bij mij toch.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 apr 2005, 12:37

Hallo iedereen. Eerst en vooral een dikke proficiat aan Ellentje. Jammer voor jou dat het niet allemaa zo gelopen is zoals je verwacht had. Maar het is het resultaat dat telt hé. :lol: Je moet je heus niet schuldig voelen omdat je een epidurale gehad hebt. Je hebt het toch gedaan in het belang van je kindje hé. Anders duurde het nog langer en had ze het misschien nog moeilijker gehad. Geniet alleszinds maar van je kleine schat.
Ik heb het ook geweten dat ze daar met verlof zijn in de kliniek. Ben gisteren extra op controle gemoeten voor mijn bloeddruk. Bij Mulier. Amai, zo nen droevigen. Die kijkt zo ernstig, zegt niet veel. Het zal wel een goeie dokter zijn ze maar ik hoop toch dat hij mijn bevalling niet moet doen. Mijn bloeddruk was terug te hoog (150/95) en ik moet nu minimum 4 uur per dag plat liggen. En voor de rest het ook rustig aan doen. Vrijdag moet ik naar de monitor en als het niet beter is dan zal het plat liggen nog wat opgevoerd worden en als het dan nog niet beter is moet ik medicijnen nemen.
Toch raar hé, dat zwangere en pas bevallen vrouwen zo een huilbuien kunnen hebben. Ik heb ook al traantjes gelaten hoor door mijn bleddrukperikelen. Maar hé, het lucht op dus waarom niet.
Isake, nu kijken we dus allen vol spanning uit naar het volgende prutske hé, dat zal geboren worden, normaal gezien het jouwe.

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 05 apr 2005, 13:39

Hey,

O, ik wou dat ons prutske dees week wou komen, zou eigenlijk graag bevallen bij Dr. Mulier, hij heeft mijn vorige bevalling gedaan en hij heeft da picobello gedaan zeg!!!!
Het is mss nen triestige mens, want ja, hij kan nie lachen he hihi, maar hij doet zijn werk prima he!
Och ja, we zien wel, ze zal wel komen he, blijven zitten zal ze niet doen.
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 apr 2005, 15:00

Ja Isake als je deze week bevalt zal het Mulier zijn hé, aangezien de ander twee in congé zijn. Ik had ook wel de indruk dat het een hele goeie dokter is ze maar ja ik heb toch iemand nodig die mij wat op mijn gemak stelt en dat is bij hem toch niet het geval zenne.
Moesten we u niet meer horen, veel succes hé.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 05 apr 2005, 15:23

Helokes allemaal,

ik kan niet meer volgen!! Jullie zijn vlijtig aan het schrijven geweest!!
Elske, hou u maar op uw gemakske he!! Gezongheid gaat voor he, en uw contract verloopt toch zeg je. Dus denk eerst maar op de baby en jezelf, dit is nu topprioriteit!!
Isake, ik tel mee af!! Eerst jij en dan ik!! Het gaat hem nu over enkele weekjes of zelfs maar dagen he?!!
Ik heb een collega die Mulier gaat en die is daar zeer blij mee!! Schijnt een zeer goede gyn te zijn!! En dat is toch het belangrijkste he?
Ik begin me serieus te ergeren aan mijn voeten en benen die zo zwellen. Tegen s'avonds steeds zo een brandend gevoel. En ik zou met mijn voeten in de lucht moeten liggen, maar da komt er niet van tijdens de dag. Gelukkig dat het niet meer lang is. Zou dit na de bevalling direct beteren? Ik hoop het!! Ik vind dat het allemaal nog zo onwerkelijk lijkt. Ik kan me niet voorstellen dat ik nu echt binnen een paar weekjes moet bevallen en dat ik dan ons kindje in mijn armen zal kunnen nemen. Negen maand in mijn buik en dan...ineens in de echte wereld. Ongelooflijk he?!
Alle, hou jullie nog goed allemaal en tot...
Afbeelding

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 05 apr 2005, 16:32

Tja, wat Mulier betreft, hij komt heel koud over maar echt voor het grote werk, prima dokter hoor!!!

Hey Trui,
Het komt als maar dichter he, ik kan het mij met momenten ook moeilijk voorstellen hoor dat het bijna zover is :)
Tja en van de ene dag op de ander gaat ze er zijn he :?
O, dat niet weten wanneer daar heb ik een hekel aan he, maar ja, ik zal wel niet alleen zijn zeker :-)
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 05 apr 2005, 16:35

Helaba iedereen!

ja, inderdaad, het was kort voor de middag als ik belde! Wat een toeval hé seg!

Een vriendin van me gaat ook bij Mulier en is zeer tevreden. Moet zeggen dat Waterschoot ook heel aangenaam was. Ze heeft bijna heel de tijd bij mij gezeten, maar dat is mogelijk ook omdat ze op die feestdag van wacht was en ze daar nu toch was, en niks anders te doen had.
Het is een hele zachte, een heel bemoedigende. Tussen persweeën door hebben we gebabbeld over sport en honden en zo, echt aangenaam.

Tja, ik had altijd de ingesteldheid dat ik flink wou zijn en geen epi wou, maar het was inderdaad in het belang van het kindje. Denk dat het feit dat ze zo snel ter wereld gekomen is daar wel mee te maken heeft. Mijn kind was in nood, en daarom heb ik geperst, geperst, dat ze er uit vloog!

Allé, ik ga mijn dochter troosten want ze heeft een beetje verdriet!

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 06 apr 2005, 19:15

Het is al de hele dag kalm op het bf!! Ik heb me zitten vervelen en ben wel vijf keer komen kijken, maar niet veel bijgeschreven...
Ik zou ook het liefst bevallen zonder epi maar ja, we zullen wel zien hoe het gaat zeker want ik ben niet echt een taaie als het op pijn aankomt. We kunnen maar al positief denken he.
Er komen precies met de minuut striemen bij!! Spijtig, ik had gehoopt omdat ik er de hele zwangerschap geen heb gekregen dat ik gespaard zou blijven. Niets aan te doen he?! Hopelijk gaan ze nog een beetje weg? Nu is da nog echt rood gekleurd he!!
Ik heb daarnet goed moeten lachen!! Er zat een bobbeltje (voetje denk ik) aan de rechterkant van mijn buik en telkes ik er op wreef verschoof het. Het was net of we een spelletje van verstoppertje aan het spelen waren. Grappig!!
Alle, schrijf nog maar een beetje bij zodat we nog wat kunnen lezen he..:)
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 07 apr 2005, 11:47

Ja Trui, ik heb ook de hele tijd geen striemen gehad en nu al twee. Ik hoop dat het daarbij blijft maar ik vrees ervoor. Ja we zullen er moeten mee leven dat ons lichaam niet meer zal zijn zoals ervoor.
Ik ben bezig met mijn doopsuikertjes, leuk werkje.
Daaaaaaaaaaag

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 07 apr 2005, 11:50

Hey mei mama, maak je ook zelf het doopsuiker?
Wij hebben het ook zelf gemaakt en de geboortekaartjes heb ik ook zelf gemaakt!
Ik zou nu juist nog mijn adreskes moeten doen, had eigenlijk gezegd dat da voor mijn ventje was maar ja, als ik het zelf nie doe ..... :roll:
Voor de rest alles ok met u?

Groetjes Isake
Afbeelding
Afbeelding

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 07 apr 2005, 15:32

Dag dames.

Ben vandaag teru aan de monitor gemoeten en alles was goed; mag alles terug doen maar rustig aan. Het was er terug druk op de materniteit.
Dat van het voetje heb ik ook en het is net of het zijn hieltje is dat zo uitsteekt.

Heb alleen het doopsuiker voor school alleen gemaakt en voor de rest hebben we het besteld.
Het is hier inderdaad rustig.

Groetjes.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 07 apr 2005, 15:48

Ik heb ook net bezig geweest met de adressenlijst in orde te brengen. Ik ben er zeker van dat ik nog mensen vergeten ben. Maar ik kan er maar niet opkomen wie...erg he?!
Ik zou ook nog de laatse doopsuikertjes willen afwerken zodat alles klaar staat. En de naamkaartjes die gaat mijn schoonzus schrijven eens onze spruit is geboren. Ik heb er wel veel werk in gestoken in mijn doopsuiker; hopelijk vinden de mensen het een beetje mooi. Maar ja, ik heb er toch voldoening van dat ik iets persoonlijks heb kunnen maken. Ik verwijt de mama's niet die het laten maken hebben hoor!! Ik ben gewoon graag creatief bezig en ik had toch de tijd. Ja, tijd!! En nog niet klaar!! Je denkt altijd dat er nog tijd over is en voor je het weet is er weer een week voorbij!! En het komt allemaal dichterbij!!
Liefs aan allen!!
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 07 apr 2005, 16:27

Ja ik maak ook de doopsuikers zelf. Ik ben nu net klaar met die voor de kindjes (mini-windmolentjes met confetti doopsuiker) en nu de rest nog hé. Maar dat zal niet meer voor vandaag zijn want nu moet ik wat rusten.
Ik wil het vooral zelf maken omdat dat een stuk scheelt in prijs.
Voor de rest is met mij alles in orde. Ik rust zoveel mogelijk en probeer mij ook zo weinig mogelijk zorgen te maken. Ik denk dat de stress en het ongerust zijn dat er iets zou mislopen nog het slechts van alles zijn voor de bloeddruk. Ik ben vandaag bij de kinesist geweest voor mijn prénatale oefeningen en heb ook een ontspanningsoefening geleerd, om te ontstressen.
Zo een monitor, hoe lang duurt dat ongeveer? Moet morgen gaan, het is de eerste keer dat ik dat moet doen.
En nu moet ik gaan rusten voor ik onder mijn voeten krijg van mijn man.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 08 apr 2005, 15:12

Amai het is hier stillekes.
Ben vandaag terug naar het ziekenhuis geweest voor de monitor. En goed nieuws: bloeddruk is gezakt, gewoon normaal gemiddeld 120/75) Onze pruts kreeg de hik tijdens de monitor, waardoor er storing op kwam. Wel tof voor mijn man, zo kon hij het eens horen als de kleine de hik heeft.
Dus nu moet ik gewoon verder doen met mijn vier uur rust per dag, want blijkbaar heeft het toch geholpen. Woensdag volgende afspraak bij Waterschoot. Eerst terug naar de monitor. Het ziet ernaar uit dat ik mijn dagen kan slijten in de kliniek. Vandaag zijn we daar 3uur binnen geweest.
Groetjes allemaal, ik ga nu beginnen met het eerste wasmachientje babykleertjes te draaien.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 apr 2005, 15:26

Dag mei mama,

de laatste 5 weken heb ik ook 2 tot 3 keer per week aan de monitor gemoeten, en het kan inderdaad lang duren... Niet bevorderlijk voor de bloeddruk hé :lol:
Ge moet eigenlijk geluk hebben dat er ten eerste genoeg personeel is, ten tweede een arbeidskamer en monitor vrij is en ten derde dat er niemand voor u is.
Ik nam altijd een flesje water mee, want het is daar altijd zo warm.
Waar ik op den duur ook al moest mee lachen was plassen in het potje. Want dat moet dan ook elke keer. Man man man...

Mijn pruts slaapt nu al sinds 12u, zaaaaaalige rust hier!!

Morgen komen een paar vriendinnen op bezoek, zondag nonkel en tante.
Ben eens benieuwd naar de rest van mijn familie want ik heb nog niemand gehoord/gezien, alsof het niemand interesseert. Mijn ma is er redelijk kwaad om. Tja, het zal een lesje wezen zeker...
We hebben vandejaar 2 trouwfeesten maar ik weet nu ineens ook al niet meer of ik wel zal gaan!
Ook van het werk nog maar 1 vd 3 collega's gezien, misschien omdat dat een vrouw is en de andere 2 mannen, maar dan nog. Had dan toch gedacht dat de vrouwen van die mannen zouden zeggen "we sturen een kaartje" of "we kopen een kadootje".

Allé, als ge een geboortekaartje krijgt dan reageert ge daar toch op? 't Gaat nu niet per sé om ne kado, maar een kaartje is toch ook al een fijn gebaar?

Misschien volgende week zeker...

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 08 apr 2005, 15:44

Hallo Ellentje,
alles goed met uw kleine pruts?
Misschien dat veel mensen ervan uitgaan dat je al wel veel bezoek zal krijgen en dan liever nog wat wachten? Dat moet wel lastig zijn toch, als er zo niemand iets laat horen.
Ja vandaag was er nog iemand voor mij voor de monitor, en nog een na mij en er waren er twee binnen voor te bevallen. Ze hadden monitors te kort en bloeddrukmeters te kort.
En dan daarna bij Mulier eerst moeten wachten dan had ik een stagiair en dan is hij twee minuten binnengekomen alleen om te zeggen dat alles goed was, dat dat ik verder moest rusten en dat ik woensdag terug naar de monitor moet. En hij was weer weg en de stagiair moest de rest maar doen. Hi hi ik vond die stagiair wel goed bij hem passen, ook zo een droogstoppel :wink:

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 08 apr 2005, 16:59

hey mei mama, was da een Nederlander?
Ben vandaag ook geweest voor monitor maar ik was nie voor u hoor, was in de voormiddag :-)
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 08 apr 2005, 17:37

Hey allemaal,

Eerst en vooral een dikke proficiat voor Ellentje met de geboorte van haar dochtertje.
Ik ben hier een paar daagjes niet geweest, en moet nu wel nog wat bijlezen hoor.

Isake, loopte gij hier ook nog rond :lol: ? Moede gij nog niet gaan bevallen????
We wachten op nieuws zulle

Groetjes.

Vanessa

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 08 apr 2005, 18:26

Hela,

Welcome back!!!!

Jaja, ik loop hier nog altijd zulle, ben nog geen weektje weg geweest!!! :)
maar da komt nog wel , :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 08 apr 2005, 18:44

Ellentje,

Ik kijk hier juist in den beiaard. Sta jij er niet in? Of is 't voor volgende week???

Groetjes;

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 apr 2005, 19:30

Nee, ik sta niet in den beiaard, nochtans zijn er veel die er zaten op te wachten. Vraag me af hoe ze dat eigenlijk doen. Misschien nemen ze er maar een paar per week. Want eigenlijk, als ge ziet in den beiaard staan er altijd maar een stuk of 10 in, terwijl er op een week toch meer dan 10 geboren worden. Zo was ik de 13e alleen al die dag!

Mijn man vindt dat echter niet erg, hij zou sowieso niet op de foto gewild hebben omdat hij zelfstandige is en er veel mensen zijn die hem kennen.
:roll: :roll:

ik zou het wel leuk gevonden hebben, beetje stoefen met mijn meisje, iedereen zegt toch dat het zo'n schoon boeleken is!

Ze zijn hier net aan de deur geweest van een koerierbedrijf, om een boeketje bloemen te bezorgen, als dat geen goeie afsluiter vd dag is!

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 08 apr 2005, 20:11

Hey Ellentje,

Je mag altijd een foto opsturen hoor naar den beiaard en dan komt jullie wolkje ook in de plaatselijke krant he en kunnen wij ze ook eens bewonderen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 08 apr 2005, 21:17

Ja het was een hollander die stagiair van Mulier. Wel ne vriendelijke ze, hij heeft ook den echo gedaan en hij was niets gehaast ze. We hebben onze pruts 85 keer van onder tot boven gezien. Hij was aan het duimen, grappig hoor. Het duurde zo lang, ik was al bang dat ik zelf het geslacht ging zien.
Isake, het was ook in de voormiddag hoor dat ik geweest ben voor de monitor. Om 10 uur ben ik daar toegekomen en ik denk dat ik rond half elf, elf uur of zo aan de monitor kon.

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 08 apr 2005, 21:40

Ellentje schreef:Nee, ik sta niet in den beiaard, nochtans zijn er veel die er zaten op te wachten. Vraag me af hoe ze dat eigenlijk doen. Misschien nemen ze er maar een paar per week. Want eigenlijk, als ge ziet in den beiaard staan er altijd maar een stuk of 10 in, terwijl er op een week toch meer dan 10 geboren worden. Zo was ik de 13e alleen al die dag!
Normaal gezien komen ze twee keer in de week foto's maken voor de beiaard. De maandag en de vrijdag.
Als je bvb de woensdag bevalt, dan kan je de vrijdag de beiaard verwachten. Maar als je bvb maandag bevalt, ben je te laat voor de fotograaf de maandag, en de vrijdag kan je al naar huis zijn, dus dan ben je er niet bij, hé.

Ik heb er met alle drie in gestaan. Van onze Jelco hebben ze echter de foto thuis komen maken. Ik had een mailtje gestuurd om te vragen of ik zelf een foto mocht binnen sturen, doordat mijn zoontje drie weken op intensieve gelegen had, en ze zeiden direkt dat ze zelf gingen komen om de foto te maken. En ze zijn de zaterdag daarop gewoon thuis de foto komen maken.

Groetjes;

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 apr 2005, 09:39

ben nochtans maar de zaterdag naar huis gegaan? Ach ja, zoals ik al zei, er is er hier enen nie kwaad om :roll:

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 apr 2005, 13:05

ik heb nu ook zelf een mailtje gestuurd naar den beiaard, ben eens benieuwd!
Mijn ventje is bijgedraaid, en ik zou het toch wel fijn vinden om een foto van mijn meisje te delen met de héle regio :lol:
We zijn toch zo fier...

Ben benieuwd wanneer de volgende onder ons zal bevallen!!!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 apr 2005, 13:06

nog iet, weten jullie wanneer Kind en Gezin contact zou opnemen? Er is een dame langsgeweest in de kliniek en ik zou thuis gebeld worden voor een afspraak maar heb nog niks gehoord?

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 09 apr 2005, 18:24

mei mama schreef:Ja het was een hollander die stagiair van Mulier. Wel ne vriendelijke ze, hij heeft ook den echo gedaan en hij was niets gehaast ze. We hebben onze pruts 85 keer van onder tot boven gezien. Hij was aan het duimen, grappig hoor. Het duurde zo lang, ik was al bang dat ik zelf het geslacht ging zien.
Isake, het was ook in de voormiddag hoor dat ik geweest ben voor de monitor. Om 10 uur ben ik daar toegekomen en ik denk dat ik rond half elf, elf uur of zo aan de monitor kon.
En ben je in de eerste arbeidskamer mogen gaan?
Afbeelding
Afbeelding

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 09 apr 2005, 18:26

Ellentje schreef:ik heb nu ook zelf een mailtje gestuurd naar den beiaard, ben eens benieuwd!
Mijn ventje is bijgedraaid, en ik zou het toch wel fijn vinden om een foto van mijn meisje te delen met de héle regio :lol:
We zijn toch zo fier...

Ben benieuwd wanneer de volgende onder ons zal bevallen!!!
Alle, da is tof, laat ons maar weten wanneer we super goed moeten kijken he :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 10 apr 2005, 11:08

Goedemorgen.

Het gaat hier goed lees ik.
Ellentje, kijk er naar uit om jullie kleintje te zien staan in de krant. Ik koop ze alleen daarvoor en voor de trouwers.

Ik zal blij zijn dat het terug school is morgen het duurt voor de kids ook al te lang.

Goed weekend verder.

Marina

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”