Ik ben ondertussen al bijna 2 weken geleden bevallen, maar het was een beetje druk, daarmee dat ik het nu pas laat weten.
Zaterdagavond zijn mijn vliezen gebroken en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ik had toen 4 cm. ontsluiting en geen weeën.
De anesthesist is gekomen voor de peridurale en daarna heb ik een baxter gekregen met iets om weeën te krijgen. Ik heb het dus niet moeten voelen. Ik heb wel last gehad van de warmte.
Dat was fijn om te zien: meer en meer weeën, maar dat voelde ik niet. Als ik tijdens een wee aan mijn buik voelde was die wel hard.
De bevalling is vrij vlot gegaan. Ik heb wel een half uur mee moeten persen, maar dat schijnt niet veel te zijn voor een eerste kindje.
Raoul is dadelijk beginnen schreeuwen (en dat heeft hij bijna de hele nacht gedaan.) Hij woog 3kg745 en was 52 cm. Het is een mooi kindje met een lief rond gezichtje met een kuiltje in zijn kin.
Die eerste nacht heb ik hem de hele nacht in mijn armen gehouden, want in zijn bedje weende hij. Dat is wel een heerlijk gevoel: pas mama en het resultaat in je armen. De volgende dagen was ik wel heel moe. Ondertussen slaapt hij wel heel goed in zijn bedje. Het is een rustig kind dat goed eet en slaapt.