ook een weenbaby
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
ja, nu is het volhouden he. Ik ken da goed genoeg, die van ons weende ook altijd uren aan een stuk tot ze in slaap viel van vermoeidheid. En krampen? Daar kan hij ook van afzien, dan kun je babyfen gebruiken. Bij lucy hielp da heel goed. Bij ons heeft da drie maanden geduurd voordat ze de juiste mediciatie had, ze sliep wel s'nachts door vanaf dat we thuis waren. En je kan de bv niet aandikken he, dat kan ook al een stuk helpen. Ocharme da ventje, doet me weer denken aan de tijd bij ons. Ik hoop dat het snel betert, en als het even teveel wordt leg hem is z'n park en ga eventjes in een andere kamer kalmeren. Ik heb da dikwijls moeten doen, maar je komt er wel door!
succes...
succes...
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
mja, van dat huilen wordt je zelf wat kregelig he
hier valt het nog mee, huilt af en toe eens, maar niet te heel lang, en 's nachts slaapt hij al van de eerste week door, hoewel laatste dagen is hij ook wat vroeger wakker
en laten wenen en in een ander kamer gaan, ge voelt u dan ook niet gerust he, je staat zo machteloos in zo een situaties
hopelijk betert het snel
en dat aandikken van melk, moet ik hier nu ook doen, maar probleem is, het kan dan bijna niet meer door de speen, en zijn nochtans 1-2-3 spenen, en zelfs op de grootste stand heeft hij het moeilijk
hier valt het nog mee, huilt af en toe eens, maar niet te heel lang, en 's nachts slaapt hij al van de eerste week door, hoewel laatste dagen is hij ook wat vroeger wakker
en laten wenen en in een ander kamer gaan, ge voelt u dan ook niet gerust he, je staat zo machteloos in zo een situaties
hopelijk betert het snel
en dat aandikken van melk, moet ik hier nu ook doen, maar probleem is, het kan dan bijna niet meer door de speen, en zijn nochtans 1-2-3 spenen, en zelfs op de grootste stand heeft hij het moeilijk

We zijn vanavond naar de osteopaat geweest, omdat we te weten willen komen wat er precies met hem aan de hand is. Heeft hij nu last van inwendige reflux of niet? Hij heeft echt zijn tijd genomen en Torben volledig onder handen genomen. Hij kwam tot de conclusie dat er een druk zit op een klein gaatje waar een zenuw door loopt van zijn hersenen naar zijn maag. Die zenuw zou onder druk staan en daardoor zou Torben wat meer maagzuur aanmaken en zou hij last hebben van reflux. Een andere vaststelling was dat je schedel niet soepel “ademtâ€Â
[quote="major"]We zijn vanavond naar de osteopaat geweest, omdat we te weten willen komen wat er precies met hem aan de hand is. Heeft hij nu last van inwendige reflux of niet? Hij heeft echt zijn tijd genomen en Torben volledig onder handen genomen. Hij kwam tot de conclusie dat er een druk zit op een klein gaatje waar een zenuw door loopt van zijn hersenen naar zijn maag. Die zenuw zou onder druk staan en daardoor zou Torben wat meer maagzuur aanmaken en zou hij last hebben van reflux. Een andere vaststelling was dat je schedel niet soepel “ademtâ€Â
ja?Marita schreef:bestaan van Nuby.Katia schreef:probleem is dat je die nergens vindt...major schreef:Omdat je mama-melk krijgt, zou je daarom geen zo'n afgeplatte tut krijgen, maar een volle, ronde tut.
dat wist ik niet...
ik dacht dat die van Nuby van die ovale had en geen ronde (amai, moeilijk om uit te leggen), maar veel weet ik daar zelf niet van...
ben naar de apotheek geweest omdat Torben van 6 tot 11 aan de borst heeft gelegen deze ochtend en sedert hij er af is (nu bijna 2 uur) constant ligt te wenen. De osteopaat had verteld dat het mogelijk was dat hij vandaag nog meer ging wenen. Die van nuby hadden ze niet, maar ze hadden wel kersvormige van bib, maar dan voor vanaf 6 maand. Ze ging kijken of ze er ging kunnen bestellen voor 0 maand. Ben benieuwd... ondertussen is Linda uitgeput. 

dankje, spotje, ik ook, maar het ziet er niet meteen naar uit, of ik moet mis zijn. Hij is nu weer twee en een half uur aan het wenen. Hem masseren helpt deze keer niet, een fopspeen ook niet, hij spuwt ze telkens uit of hij blijft er mee in zijn mond wenen. Alleen aan de borst is hij stil. *haalt schouders op* hij zal wel goed slapen vannacht zekers? en misschien is het gewoon nog een paar weekjes/maandjes op de tanden bijten?spotje schreef:Ik hoop voor jullie beiden dat het snel beter wordt![]()
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
het lijkt precies niet veel te beteren
neemt Torben nog medicatie ?
ik mocht geen Gaviscon geven omdat dit "stopachtig" werkt op de stoelgang, maar Zantac, dat de apotheker zelf moest maken in lagere dosis speciaal samengesteld
dat wenen kan idd heel lastig zijn, en je krijgt het soms echt op je zenuwen
voor Linda moet dat ook niet uit te houden zijn hem steeds moeten aanleggen, dan heb je ook geen leven meer, kan je niks meer doen, en nergens meer gaan
mja, borstvoeding heeft zijn voordelen, maar precies ook wel nadelen denk ik
zo een draagzak kan ook wel helpen, wij hebben zo een buikdragen, en hij zit er precies graag in, dit weekend voor het eerst geprobeerd, en hij viel tamelijk snel in slaap
neemt Torben nog medicatie ?
ik mocht geen Gaviscon geven omdat dit "stopachtig" werkt op de stoelgang, maar Zantac, dat de apotheker zelf moest maken in lagere dosis speciaal samengesteld
dat wenen kan idd heel lastig zijn, en je krijgt het soms echt op je zenuwen
voor Linda moet dat ook niet uit te houden zijn hem steeds moeten aanleggen, dan heb je ook geen leven meer, kan je niks meer doen, en nergens meer gaan
mja, borstvoeding heeft zijn voordelen, maar precies ook wel nadelen denk ik
zo een draagzak kan ook wel helpen, wij hebben zo een buikdragen, en hij zit er precies graag in, dit weekend voor het eerst geprobeerd, en hij viel tamelijk snel in slaap

in een draagdoek ligt hij te krijsen, dus is het voorlopig nog niet aangewezen om die te gebruiken. Da's misschien voor de toekomst een handig middel. Ik heb ook al gehoord dat Gaviscon niet echt de stoelgang bevordert, maar daar is voorlopig nog geen probleem mee
. De VV was wel verbaasd dat de KA zonder maagonderzoek zo die medicijnen voorschreef. Ze vindt trouwens Zantac veel te zwaar voor zo'n klein kindje. Torben heeft net een halfuurtje met zijn fopspeen geslapen. Toch, dus
. Maar Linda heeft hem eerst zo moeten houden alsof ze borstvoeding gaf. Daar is ze echt niet content mee...en da's een understatement. Een vinger ipv een tutje vindt ze ook geen oplossing, want dan kun je evengoed een tutje geven. Ik heb zo het gevoel dat ze denkt dat ze faalt als ze een 'hulpmiddel' moet gebruiken om 'm te troosten.
Ja, dat constant huilen is niet plezant. Ik moet toegeven dat ik het efkes had, dit weekend. Da's waarschijnlijk niet meer dan normaal, maar ik voel me er toch schuldig om. Ik moet zeggen dat, sedert ik ben terug gaan werken, er nu beter mee om kan.

Ja, dat constant huilen is niet plezant. Ik moet toegeven dat ik het efkes had, dit weekend. Da's waarschijnlijk niet meer dan normaal, maar ik voel me er toch schuldig om. Ik moet zeggen dat, sedert ik ben terug gaan werken, er nu beter mee om kan.
ons meisje was ook met niets te sussen
ze huilde huilde huilde, niets kon haar troosten
bij kind en gezin dachten ze ook aan reflux
maar sinds ik overgestapt ben op flesvoeding, heb ik er geen probleem meer mee. het is een verademing nu.
ik zeg niet dat je moet overschakelen hé, voor je me verkeerd begrijpt
maar ik wil maar zeggen, ik heb het janken, huilen, brullen, maar enkele dagen meegemaakt, en toen had ik het ook gehad hoor!!
Dus ik kan goed begrijpen hoe jullie je nu voelen
sterkte en ocharme dat manneke
ze huilde huilde huilde, niets kon haar troosten
bij kind en gezin dachten ze ook aan reflux
maar sinds ik overgestapt ben op flesvoeding, heb ik er geen probleem meer mee. het is een verademing nu.
ik zeg niet dat je moet overschakelen hé, voor je me verkeerd begrijpt
maar ik wil maar zeggen, ik heb het janken, huilen, brullen, maar enkele dagen meegemaakt, en toen had ik het ook gehad hoor!!
Dus ik kan goed begrijpen hoe jullie je nu voelen
sterkte en ocharme dat manneke
ik kan linda best begrijpen hoor, ik zou mij ook gefaald voelen, hoewel ik (bij een ander) inzie dat dat helemaal zo niet is (nu zelf nog inzien he
)
maar ik snap dat gevoel...
die tut enkel in echte noodgevallen gebruiken dan, dan is het voor haar een verademing en voelt ze zich toch niet TE schuldig ook niet...

maar ik snap dat gevoel...
die tut enkel in echte noodgevallen gebruiken dan, dan is het voor haar een verademing en voelt ze zich toch niet TE schuldig ook niet...
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
dat hij in een gewone draagdoek krijst zal wel normaal zijn, als hij min of meer plat ligt
bij ons is het een draagzak, waar ze precies recht in zitten, dan keert het niet terug he, ze zitten rechtop
die Zantac is idd normaal zwaarder, maar speciaal op lichtere vorm gemaakt door de apotheker, dus niet de gewonen zantac voor volwassenen he
en dat je het nu beter aan kan, dat zal wel, je bent er niet steeds meer bij he als je gaan werken bent
maar als vrouw is dat wel constant, ik kreeg het ook soms effe moeilijk hoor al hij zijn huilbui had, zeker dat krijsen, brrrrrr
en ja, je voelt je dan schuldig dat je het op je heupen krijgt ervan, want het kind kan er trouwens ook niet aan doen, maar dat neemt niet weg dat het voor ons lastig kan zijn
bij ons is het een draagzak, waar ze precies recht in zitten, dan keert het niet terug he, ze zitten rechtop
die Zantac is idd normaal zwaarder, maar speciaal op lichtere vorm gemaakt door de apotheker, dus niet de gewonen zantac voor volwassenen he
en dat je het nu beter aan kan, dat zal wel, je bent er niet steeds meer bij he als je gaan werken bent
maar als vrouw is dat wel constant, ik kreeg het ook soms effe moeilijk hoor al hij zijn huilbui had, zeker dat krijsen, brrrrrr
en ja, je voelt je dan schuldig dat je het op je heupen krijgt ervan, want het kind kan er trouwens ook niet aan doen, maar dat neemt niet weg dat het voor ons lastig kan zijn

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ah, ik had nochtans al meermaals info gevraagd en ze zeide me dat ik het gerust mocht gebruikenKatia schreef:een draagzak gebruik je best niet onder de 3 maand hoor! dat is niet goed voor de heupjes en de beentjes...
met een draagdoek kan je trouwens ook rechtop dragen...
nu, hij heeft er nog maar 1 keer korte tijd ingezeten hoor
vandaag is K&G langsgeweest en de verpleegster stelde voor om eens af te kolven en in een flesje te geven om te zien hoeveel hij nu juist drinkt per keer. We tellen nu hoeveel we hem aanleggen en dat ligt dagelijks tussen 10 en 15 keer.
Later op de dag zijn we naar de KA geweest en die zegt dat het normaal is dat hij frequenter drinkt, dus moeten we ons geen zorgen maken. Ook is verder alles in orde met hem en hij verwacht dat Torben binnenkort wat minder frequent zal vragen naar eten. We moeten zijn medicatie nog doorgeven en terug gaan binnen 10-14 dagen.
Vanavond heb ik een uur met hem rondgewandeld en kinderliedjes voor hem gezongen. Toen was hij rustig en neigde zelfs om in slaap te vallen. Maar eens ik het wat moe werd, begon hij zich onrustig te gedragen en is hij aan de borst gegaan en daar in slaap gevallen.
Ik vraag me trouwens nog steeds af of het wel reflux is. Ben eens gaan zien op het internet en ik vind veel terug in wat men schrijft hier :
http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... _baby.html
Zou het niet gewoon dat kunnen zijn? Misschien moeten we er eens over nadenken om een maagtest te laten doen
Ik heb vandaag terug hem eens in de tricot-slen gedragen en voor het eerst werd hij er rustig in
.... het begint te lukken !!! 
Later op de dag zijn we naar de KA geweest en die zegt dat het normaal is dat hij frequenter drinkt, dus moeten we ons geen zorgen maken. Ook is verder alles in orde met hem en hij verwacht dat Torben binnenkort wat minder frequent zal vragen naar eten. We moeten zijn medicatie nog doorgeven en terug gaan binnen 10-14 dagen.
Vanavond heb ik een uur met hem rondgewandeld en kinderliedjes voor hem gezongen. Toen was hij rustig en neigde zelfs om in slaap te vallen. Maar eens ik het wat moe werd, begon hij zich onrustig te gedragen en is hij aan de borst gegaan en daar in slaap gevallen.
Ik vraag me trouwens nog steeds af of het wel reflux is. Ben eens gaan zien op het internet en ik vind veel terug in wat men schrijft hier :
http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... _baby.html
Zou het niet gewoon dat kunnen zijn? Misschien moeten we er eens over nadenken om een maagtest te laten doen

Ik heb vandaag terug hem eens in de tricot-slen gedragen en voor het eerst werd hij er rustig in

tegenwoordig heeft men het al heel gauw over reflux heb ik het idee
die van K&G zei dat over ons meisje ook, maar niets is minder waar
dat kind had gewoon honger!!!
misschien is dit het wel wat er in het artikel staat?
maar ja... je kleintje kan nog niet vertellen wat er scheelt hé
Blijft lastig natuurlijk
die van K&G zei dat over ons meisje ook, maar niets is minder waar
dat kind had gewoon honger!!!
misschien is dit het wel wat er in het artikel staat?
maar ja... je kleintje kan nog niet vertellen wat er scheelt hé
Blijft lastig natuurlijk