Ik kan niet wachten tot maandag...
ook een weenbaby
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Ik kan niet wachten tot maandag...
-
Katia
-
Katia
de dokter heeft bevestigd dat het "hoogstwaarschijnlijk" reflux is. Hij heeft ons kleintje onderzocht en een urinestaaltje genomen. Volgens hem is Torben kerngezond verder
. Gelukkig ...
. Nu, reflux komt komt voor bij heel veel kinderen en meer kinderen hebben er nu last van omdat ze op hun rug moeten slapen. Vooral onze informatie over de symptomen gaf de doorstlag, volgens mij en dan in het bijzonder het feit dat het erger wordt naar het einde van de dag toe. Hij heeft ons medicatie voorgeschreven om het eten gemakkelijk naar beneden te laten glijden en ook daar te houden. Verder heeft hij ook perdolan voorgeschreven, maar dat geven we maar bij het hoogstnoodzakelijke. Na het eten vanavond, hebben we Torben in zijn maxi-cosi gezet en hij is in slaap gevallen zonder maar één kreun te geven
. We mogen toch pas resultaat van de medicatie pas over een paar dagen verwachten. Volgende week wilt de KA Torben terug zien. Als het niet beter is, schrijft hij iets straffer voor, maar volgens hem zal dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn, want de meeste kinderen hebben genoeg aan de medicatie (Zantac en Gaviscon). Morgen mogen we er pas om gaan bij de apotheek. We zullen het kunnen gebruiken in de Ardennen volgend weekend.
Laatst gewijzigd door major op 29 jun 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Ilsa gebruiken we nog steeds een half maatje Gaviscon in iedere pap.
In het begin moesten we zantac gebruiken én Gaviscon maar de zantac bleek niet te helpen. Toen een andere siroop moeten gebruiken (de apotheker moest die maken ) én Gaviscon. Nu nog steeds de Gaviscon.
Hout vasthouden, helpt hier . Ze heeft geen pijn meer als ze pap terugslikt of teruggeeft.
Veel succes met de medicatie !
Groetjes,
sigri
In het begin moesten we zantac gebruiken én Gaviscon maar de zantac bleek niet te helpen. Toen een andere siroop moeten gebruiken (de apotheker moest die maken ) én Gaviscon. Nu nog steeds de Gaviscon.
Hout vasthouden, helpt hier . Ze heeft geen pijn meer als ze pap terugslikt of teruggeeft.
Veel succes met de medicatie !
Groetjes,
sigri
-
Katia
wij hebben ook gaviscon gegeven, je hebt dat zelfs nog in 2 verschillende smaken: munt en anijs... wij hebben dat laatste gepakt, want ik weet niet, munt voor baby's? ze nam het alleszins goed in...
en idd, je ziet direct wel een klein resultaat... maar het grote resultaat komt na een paar dagen...
oh ik ben blij dat hij geholpen wordt nu! is toch niet fijn om zo'n kleintje te horen afzien he
en idd, je ziet direct wel een klein resultaat... maar het grote resultaat komt na een paar dagen...
oh ik ben blij dat hij geholpen wordt nu! is toch niet fijn om zo'n kleintje te horen afzien he
-
Katia
mijn vrouw zegt nu dat er idd op het doktersbriefje "siroop" stond
-
Katia
de apotheek zei dat die siroop niet voor kleine kindjes is en stelde voor om het poeder in de papfles te vermengen. Ik zei dat Torben geen papfles heeft
en toen zei ze dat het dan maar zo moest gegeven worden in de mond en daarna aanleggen.
Het was gisterenavond een echte verademing. Het was eens voor een paar uren stil
. Het zal ook voor hem een verademing zijn geweest
.
Het was gisterenavond een echte verademing. Het was eens voor een paar uren stil
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
blij te lezen dat het beter is
hier is het dus ook van dat
na de last van zijn darmpjes, ondervond ik dat hij al een paar dagen weende na het eten, en zelfs na het maken van stoelgang, dus veronderstelde ik dat er nog meer was dan alleen krampen en vermoedde reflux
hij was al een paar dagen onrustig, stampen, slaan, heel ongemakkelijk, af en toe eens krijsen
vandaag naar KA geweest, en Nutriton gekregen voor bij de melk, om te dikken, en beter stoelgang te maken, en zantax tegen reflux, ook in zijn flesje te doen
't zijn blijkbaar de gebruikelijke baby "kwaaltjes", krampen en reflux, precies of ieder baby heeft daar tegenwoordig last van
vroeger hoorde je dat ook zo niet, ofwel kenden ze dat toen nog niet wat het was, wie weet he
hier is het dus ook van dat
na de last van zijn darmpjes, ondervond ik dat hij al een paar dagen weende na het eten, en zelfs na het maken van stoelgang, dus veronderstelde ik dat er nog meer was dan alleen krampen en vermoedde reflux
hij was al een paar dagen onrustig, stampen, slaan, heel ongemakkelijk, af en toe eens krijsen
vandaag naar KA geweest, en Nutriton gekregen voor bij de melk, om te dikken, en beter stoelgang te maken, en zantax tegen reflux, ook in zijn flesje te doen
't zijn blijkbaar de gebruikelijke baby "kwaaltjes", krampen en reflux, precies of ieder baby heeft daar tegenwoordig last van
vroeger hoorde je dat ook zo niet, ofwel kenden ze dat toen nog niet wat het was, wie weet he
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
mja dat kan ook, dat ze vroeger dachten dat het huilbaby's waren, maar de oorzaak niet wisten, en nu gelukkig wel, zodat we er iets kunnen voor geven zodat ze zich weer beter voelen
tis natuurlijk iets van een paar maanden, en die krampen en reflux verdwijnen normaal met opgroeien, maar tis toch lastig als je er niets voor zou kunnen doen he
die van ons geeft nu wel weinig over, maar toch, ze moeten er toch pijn van hebben he
tis natuurlijk iets van een paar maanden, en die krampen en reflux verdwijnen normaal met opgroeien, maar tis toch lastig als je er niets voor zou kunnen doen he
die van ons geeft nu wel weinig over, maar toch, ze moeten er toch pijn van hebben he
hey,
Ik ken die verhalen ook, hier was het net hetzelfde, ze wou niet in haar park liggen en weende telkens als we haar eten hadden gegeven. Lucy heeft dus reflux gehad, een maag onderzoek, pillen ,siroopjes, en dat heeft geduurdt tot ze ongeveer een jaar werd. Wat je nu al kan doen voor je naar die osteopaat gaat is dat parkje wat aan één kant omhoog zetten( telefoonboeken onder het park of zo'n verhogingskussen) Ik gaf wel de fles. Laat hem gerust mor eventjes wenen in z'n park, zodat hij weet dat hij daar ook kan slapen. In het begin is het altijd eventjes zoeken maar eens je ze doorhebt gaat het vlotter. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je kleintje, het betert heus wel.
Ik ken die verhalen ook, hier was het net hetzelfde, ze wou niet in haar park liggen en weende telkens als we haar eten hadden gegeven. Lucy heeft dus reflux gehad, een maag onderzoek, pillen ,siroopjes, en dat heeft geduurdt tot ze ongeveer een jaar werd. Wat je nu al kan doen voor je naar die osteopaat gaat is dat parkje wat aan één kant omhoog zetten( telefoonboeken onder het park of zo'n verhogingskussen) Ik gaf wel de fles. Laat hem gerust mor eventjes wenen in z'n park, zodat hij weet dat hij daar ook kan slapen. In het begin is het altijd eventjes zoeken maar eens je ze doorhebt gaat het vlotter. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je kleintje, het betert heus wel.
En 't is weer zo ver
hij weent nu weer constant en da's al bezig van half zeven (nu is't kwart voor elf) en hij heeft enkel gestopt wanneer hij aan het eten was (al een paar keer).
We hebben telefoonboeken in zijn park gelegd, maar blijkbaar maakt dat voor hem niet veel uit. En hem efkes laten wenen hebben we ook geprobeerd, maar een uur kan lang duren, vooral als hij dan efkes stopt wanneer je hem terug oppakt.
We hebben telefoonboeken in zijn park gelegd, maar blijkbaar maakt dat voor hem niet veel uit. En hem efkes laten wenen hebben we ook geprobeerd, maar een uur kan lang duren, vooral als hij dan efkes stopt wanneer je hem terug oppakt.
-
Katia
hoi
twas inderdaad even erg als daarvoor. Het heeft tot half één geduurd. Hij heeft daarna dan nog eens voeding gekregen en hij heeft doorgeslapen tot half acht vanmorgen. Da's al ne grote, dat hij 's nachts goed doorslaapt
. Ik merk van mezelf dat ik er minder en minder tegen kan, misschien is dat door vermoeidheid. 't Is nog een beetje op de tanden bijten
.