wiegedood
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Hey,
Ons kleintje heeft geen risico voor wiegedood heeft de kinderarts gezegt.
Maar toch laten we hem testen je weet maar nooit he.
En als de test goed dus helemaal geen risico moeten we dan nogaltijd
oppassen als hij op zen buikje slaapt of moeten we dan er geen rekenig
mee houden of kan het nog altijd gebeuren dan ?
Ons kleintje heeft geen risico voor wiegedood heeft de kinderarts gezegt.
Maar toch laten we hem testen je weet maar nooit he.
En als de test goed dus helemaal geen risico moeten we dan nogaltijd
oppassen als hij op zen buikje slaapt of moeten we dan er geen rekenig
mee houden of kan het nog altijd gebeuren dan ?
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Ik denk dat er altijd een kans is hoor, maar dat je daar gewoon niet mag aan denken..ik betrap mezelf er ook op hoor dat ik af en toe eens ga kijken naar Anaïs of ze nog ademt (soms heel veel)...maar moest er toch iets gebeuren...dat zijn dingen die nu gebeuren en die je jammergenoeg niet kan tegenhouden....je kan altijd hopen dat het niet gebeurt...
Die test heb ik niet gedaan, dat zou me alleen nerveuzer maken...
Ik zou wel een test doen als ze dat nodig zouden vinden.
Buikslapen raden ze inderdaad af, en daarom heb ik Anaïs ook altijd op haar rugje gelegd...nu is ze vanzelf op haar buik beginnen slapen..;en ik ga haar ook niet in haar slaap beginnen omdraaien daarvoor...
Maar ondanks de preventie kan het bijvoorbeeld ook dat kinderen met buikkrampen beter slapen op hun buikje....zo was het bij Anaïs haar neef toen hij baby was...het hielp tegen zijn krampjes...maar haar neef is nu al 10 jaar, dus in zijn babytijd bestond die preventie over buikslapen nog niet....
Die test heb ik niet gedaan, dat zou me alleen nerveuzer maken...
Ik zou wel een test doen als ze dat nodig zouden vinden.
Buikslapen raden ze inderdaad af, en daarom heb ik Anaïs ook altijd op haar rugje gelegd...nu is ze vanzelf op haar buik beginnen slapen..;en ik ga haar ook niet in haar slaap beginnen omdraaien daarvoor...
Maar ondanks de preventie kan het bijvoorbeeld ook dat kinderen met buikkrampen beter slapen op hun buikje....zo was het bij Anaïs haar neef toen hij baby was...het hielp tegen zijn krampjes...maar haar neef is nu al 10 jaar, dus in zijn babytijd bestond die preventie over buikslapen nog niet....
Ik heb mijn kinderen nooit laten testen en vraag me niet waarom, want ik weet het eigenlijk niet!
Het moet verschrikkelijk zijn als je je kindje dood in zijn bedje vind, zonder enige waarschuwing vooraf.
Zo heb ik het verhaal gevolgd in de krant Het Laatste Nieuws van die mama die drie baby's verloren heeft aan wiegendood. Ze werd verdacht van moord op haar drie baby's.
Nog iemand die dat gevolgd heeft?
Het moet verschrikkelijk zijn als je je kindje dood in zijn bedje vind, zonder enige waarschuwing vooraf.
Zo heb ik het verhaal gevolgd in de krant Het Laatste Nieuws van die mama die drie baby's verloren heeft aan wiegendood. Ze werd verdacht van moord op haar drie baby's.
Nog iemand die dat gevolgd heeft?
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
in feite raden ze buikslapen af
ik leg Shayenzo ook soms op de buik voor de krampen, maar enkel hier beneden , nooit 's nachts in zijn bedje, want dan heb ik hem niet zo in het oog
die testen op wiegendood geven idd geen garantie, dat zei de vroedvrouw me ook al
we kunnen enkel hopen dat we het nooit hoeven mee te maken, want idd , je kan geen 24u/24 naast hun bedje staan he
ik leg Shayenzo ook soms op de buik voor de krampen, maar enkel hier beneden , nooit 's nachts in zijn bedje, want dan heb ik hem niet zo in het oog
die testen op wiegendood geven idd geen garantie, dat zei de vroedvrouw me ook al
we kunnen enkel hopen dat we het nooit hoeven mee te maken, want idd , je kan geen 24u/24 naast hun bedje staan he
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
dat heb ik mij ook altijd afgevraagd eigenlijk... 
ze vinden altijd nieuwe dingen uit, dat is juist, maar soms overdrijven ze wel een beetje vind ik...
ons mama kan keiveel verhaaltjes vertellen zo (vind dat altijd wel grappig)
- mij moest ze altijd op mijnen buik te slapen leggen, Gary moest ze op zijn zij leggen en Alec mocht enkel op zijn rug nog liggen... we zijn alle 3 opgegroeid
- in mijn fruitpap MOEST er betterfood in om het aantal vitaminen en bla bla bla te behalen, bij Gary mocht betterfood niet meer maar moest ze vitabis gebruiken, bij Alec mochten zowel betterfood als vitabis niet meer, maar moesten het glutenvrije koeken zijn... we zijn alle 3 met soldatenkoeken opgegroeid
ik ga morgen nog eens naar zo'n dingen vragen, ze kan dat met hopen opnoemen (we schelen alle 3 zodanig in leeftijd dat ze 3 "tijdperken" heeft meegemaakt)
maar daaraan zie je dat het eigenlijk toch redelijk quatch is soms he...
ok, ze ondervinden dingen die beter zouden zijn (mensen leren vaak bij), maar als je het anders doet, dan worden de kinderen ook groot hoor en daarom niet minder goed

ze vinden altijd nieuwe dingen uit, dat is juist, maar soms overdrijven ze wel een beetje vind ik...
ons mama kan keiveel verhaaltjes vertellen zo (vind dat altijd wel grappig)
- mij moest ze altijd op mijnen buik te slapen leggen, Gary moest ze op zijn zij leggen en Alec mocht enkel op zijn rug nog liggen... we zijn alle 3 opgegroeid
- in mijn fruitpap MOEST er betterfood in om het aantal vitaminen en bla bla bla te behalen, bij Gary mocht betterfood niet meer maar moest ze vitabis gebruiken, bij Alec mochten zowel betterfood als vitabis niet meer, maar moesten het glutenvrije koeken zijn... we zijn alle 3 met soldatenkoeken opgegroeid

ik ga morgen nog eens naar zo'n dingen vragen, ze kan dat met hopen opnoemen (we schelen alle 3 zodanig in leeftijd dat ze 3 "tijdperken" heeft meegemaakt)
maar daaraan zie je dat het eigenlijk toch redelijk quatch is soms he...
ok, ze ondervinden dingen die beter zouden zijn (mensen leren vaak bij), maar als je het anders doet, dan worden de kinderen ook groot hoor en daarom niet minder goed
Dank je, Beerkebeerke schreef: daphne zo een klein lief boeleke dat jij hebt.zo schattig

Ik weet inderdaad ook niet meer wat ik moet/mag doen.
K&G vertelt mij dat ik Yasmine alleen op de rug mag laten slapen en zeker niet op haar buik.
Mijn schoonmoeder zegt me dat het goed zou zijn van ze op haar buik te leggen. (Ze is moeder van 6 kinderen en kan vanuit eigen ervaring spreken)
en de osteopaat zegt me van haar afwisselend op de ene en dan de andere zij te leggen...
Ik zie gewoon wat ze zelf het liefste heeft. Meestal is dat haar buik. Hoewel ik me er dan toch op betrap dat ik dan ga kijken of alles nog OK is, meer dan als ze op haar rug ligt...

A,ja? hier tegen mij hebben ze dat toch niet gezegd hoor.Katia schreef:en 5 jaar geleden MOESTEN ze op hun buik slapen...
dus dat afraden is echt wel relatief hoor, volgend jaar is dat weeral veranderd
Ik weet nog van mijn dochter 8 jaar geleden dat ze op haar zij moest liggen.
En van mijn tweede hebben ze dat ook aangeraden en dat is 5 jaar geleden.
Van de jongste vertelden ze dat hij op zijn rug moest slapen en dat was 18 maand geleden.
En hij slaapt nu nog dikwijls zo.
Alhoewel hij de laatste tijd op z'n buikje ligt met zijn knietjes onder hem en zijn kontje in de lucht.

Keigrappig om te zien,juist zijn mama.
Ik deed dat ook en ze hebben daar dus bewijsmateriaal van.

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
het verandert idd, hoor ook allerlei verhalen dat ze vroeger op de zij moesten slapen en nu op de rug
ik kreeg van de vroedvrouw de raad om af te wisselen, zodat hij een mooi rond hoofdje houdt, want altijd op de rug, krijgen ze soms een "plat" hoofdje van
en op de buik zou ook geen kwaad kunnen zegt ze, al doe ik dat enkel als hij hevige krampen heeft, en dan toch draaien om te slapen
ik wissel al sinds de eerste dagen af, beneden in de wieg op zijn rug, boven in zijn bedje tussen zijn babysleep, ene dag op linkerzij, volgende dag op rechterzij
en zo slaapt hij in alle positities even goed
ik kreeg van de vroedvrouw de raad om af te wisselen, zodat hij een mooi rond hoofdje houdt, want altijd op de rug, krijgen ze soms een "plat" hoofdje van
en op de buik zou ook geen kwaad kunnen zegt ze, al doe ik dat enkel als hij hevige krampen heeft, en dan toch draaien om te slapen
ik wissel al sinds de eerste dagen af, beneden in de wieg op zijn rug, boven in zijn bedje tussen zijn babysleep, ene dag op linkerzij, volgende dag op rechterzij
en zo slaapt hij in alle positities even goed

overdag slaapt ons meisje wel eens op haar buikje
ze geraakt dan veel sneller in slaap
's nachts heeft ze er geen behoefte aan
dan slaapt ze gewoon op haar ruggetje
MEt onze niels was dat net hetzelfde
nu die 2,5 is, slaapt die altijd op zijn buik!!
K&G raadt aan om niet op het buikje te laten slapen
omdat ze hun hoofdje nog niet zo goed kunnen wegdraaien en dus zouden kunnen stikken
dat is de hoofdreden
Sinds dat ze begonnen zijn met aan te raden om niet op het buikje te slapen te leggen, hebben ze veel minder wiegedood constataties.
Heb dit vanmorgen nog te horen gekregen op de consultatie bij K&G
ze geraakt dan veel sneller in slaap
's nachts heeft ze er geen behoefte aan
dan slaapt ze gewoon op haar ruggetje
MEt onze niels was dat net hetzelfde
nu die 2,5 is, slaapt die altijd op zijn buik!!
K&G raadt aan om niet op het buikje te laten slapen
omdat ze hun hoofdje nog niet zo goed kunnen wegdraaien en dus zouden kunnen stikken
dat is de hoofdreden
Sinds dat ze begonnen zijn met aan te raden om niet op het buikje te slapen te leggen, hebben ze veel minder wiegedood constataties.
Heb dit vanmorgen nog te horen gekregen op de consultatie bij K&G