ook een weenbaby
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Torben wil niet in z'n park of bedje slapen
. Hij ligt constant te wenen tot we 'm oppakken. Dit kan uren aan een stuk duren, tot we hem terug eten geven, verversen of troosten. Wanneer hij dan aan de borst gaat, zuigt hij tweemaal en valt meteen in slaap. We leggen 'm dan in zijn park en hij begint weer te wenen. Dit is nu al zo'n paar dagen aan de gang. Iemand tips?

- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Hey Major...Anaïs viel en valt ook nog steeds in slaap alleen bij ons...meestal ook aan de borst...het probleem was dan ook als ik haar neerlag in haar bed dat ze meteen weer wakker werd...
Nu lukt dit af en toe al beter....maar nog niet altijd...
Het beste is hen zo snel mogelijk neerleggen...of hen in een dekentje of lakentje leggen terwijl ze drinken...dan blijven ze hun warmte behouden als je hen neerlegt...
Maar veel meer weet ik ook niet, want hier lukt het ook nog steeds moeilijk...meestal leg ik me naast haar in het grote bed, en laat ik haar drinken tot ze in slaap valt...en dan kan ik weer weg als ze volledig slaapt...als ze dan dieper slaapt probeer ik haar in haar bedje te leggen...maar zelfs dan lukt het niet altijd...
Nu lukt dit af en toe al beter....maar nog niet altijd...
Het beste is hen zo snel mogelijk neerleggen...of hen in een dekentje of lakentje leggen terwijl ze drinken...dan blijven ze hun warmte behouden als je hen neerlegt...
Maar veel meer weet ik ook niet, want hier lukt het ook nog steeds moeilijk...meestal leg ik me naast haar in het grote bed, en laat ik haar drinken tot ze in slaap valt...en dan kan ik weer weg als ze volledig slaapt...als ze dan dieper slaapt probeer ik haar in haar bedje te leggen...maar zelfs dan lukt het niet altijd...
leg hem eens in zijn relax, maar dan iets hoger... (dus niet volledig plat, ook niet overdreven hoog he, dat zou niet goed zijn voor zijn ruggetje dan)
Troia wou nooit neerliggen, ze was daar veel te nieuwsgierig voor en wou altijd alles bekijken en alles zien en overal bij zijn...
in haar park leggen was geen optie, want dan lag ze te neer en was het moord en brand huilen tot ze kon rondkijken en noem maar op...
draagdoek anders? (dan kan je nog altijd je huishouden doen, en ondertussen kunnen ze rondkijken)
Troia wou nooit neerliggen, ze was daar veel te nieuwsgierig voor en wou altijd alles bekijken en alles zien en overal bij zijn...
in haar park leggen was geen optie, want dan lag ze te neer en was het moord en brand huilen tot ze kon rondkijken en noem maar op...
draagdoek anders? (dan kan je nog altijd je huishouden doen, en ondertussen kunnen ze rondkijken)
Ik heb niet echt een oplossing, maar toch even mijn verhaal!
Yana viel altijd bij mij in slaap, voorzichtig in haar bedje leggen en hopen dat ze verdersliep. Was niet altijd zo. Toen moest ze naar de om en begon de miserie. Even op de tanden gebeten en haar alleen leren inslapen. Ze was toen wel al 6 maanden oud.
Bij Milan heb ik van de eerste weken hem alleen leren inslapen. Hij valt nu soms ook nog op mijn arm in slaap, maar hij kan het ook alleen.
Ik geef wel de fles.
Ik weet ook wel dat de bv iets anders ligt, maar ik wou het toch even kwijt.
Yana viel altijd bij mij in slaap, voorzichtig in haar bedje leggen en hopen dat ze verdersliep. Was niet altijd zo. Toen moest ze naar de om en begon de miserie. Even op de tanden gebeten en haar alleen leren inslapen. Ze was toen wel al 6 maanden oud.
Bij Milan heb ik van de eerste weken hem alleen leren inslapen. Hij valt nu soms ook nog op mijn arm in slaap, maar hij kan het ook alleen.
Ik geef wel de fles.
Ik weet ook wel dat de bv iets anders ligt, maar ik wou het toch even kwijt.
of ik nu borstvoeding gaf of flesjes
ik leg hen op hun buikje
dek hen goed toe
maak draaiende bewegingen over het ruggetje
en hupakee... ze zijn vertrokken
's nachts heb ik er nooit problemen mee gehad
dan moest ik onze niels en nu ons britt niet op hun buikje leggen
maar ik zorg er wel altijd voor dat ze het goed warm hebben
dus goed ingeduffeld, dekentje goed onder matrasje gestoken
dat geeft hen een behaaglijk warm gevoel
en dat hebben ze graag
ik heb ook nog een mobiel met een heel rustig muziekje dat vrij lang duurt en daar worden ze ook kalmer van
maar ja... ieder kindje is anders
ik maak er echter geen gewoonte van om telkens ze huilen ze op mijn arm in slaap te wiegen
Ik probeer hen in hun bedje in slaap te krijgen
niet altijd even makkelijk, maar ze leren het wel
weet niet of je hier iets aan hebt
maar je kan eens proberen hé
ik leg hen op hun buikje
dek hen goed toe
maak draaiende bewegingen over het ruggetje
en hupakee... ze zijn vertrokken
's nachts heb ik er nooit problemen mee gehad
dan moest ik onze niels en nu ons britt niet op hun buikje leggen
maar ik zorg er wel altijd voor dat ze het goed warm hebben
dus goed ingeduffeld, dekentje goed onder matrasje gestoken
dat geeft hen een behaaglijk warm gevoel
en dat hebben ze graag
ik heb ook nog een mobiel met een heel rustig muziekje dat vrij lang duurt en daar worden ze ook kalmer van
maar ja... ieder kindje is anders
ik maak er echter geen gewoonte van om telkens ze huilen ze op mijn arm in slaap te wiegen
Ik probeer hen in hun bedje in slaap te krijgen
niet altijd even makkelijk, maar ze leren het wel
weet niet of je hier iets aan hebt
maar je kan eens proberen hé
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
wij hebben het hier direct gewoon gemaakt van alleen in te slapen
eten geven, en soms valt hij bij de laatste slok al in slaap, en dan wiegje in en meestal slaapt hij gewoon door
ik moet wel zeggen dat het op dat gebied ne makkelijke is, tot nu toe toch
maar ik geef ook flesjes, dus met bv heb ik geen ervaring
wel in het begin gaf vroedvrouw de raad hem in een handdoek te draaien, voelen ze zich ook geborgen
en boven in zijn bedje ligt hij tussen een "babysleep"
misschien een tip
eten geven, en soms valt hij bij de laatste slok al in slaap, en dan wiegje in en meestal slaapt hij gewoon door
ik moet wel zeggen dat het op dat gebied ne makkelijke is, tot nu toe toch
maar ik geef ook flesjes, dus met bv heb ik geen ervaring
wel in het begin gaf vroedvrouw de raad hem in een handdoek te draaien, voelen ze zich ook geborgen
en boven in zijn bedje ligt hij tussen een "babysleep"
misschien een tip

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
Re: ook een weenbaby
major schreef:Torben wil niet in z'n park of bedje slapen. Hij ligt constant te wenen tot we 'm oppakken. Dit kan uren aan een stuk duren, tot we hem terug eten geven, verversen of troosten. Wanneer hij dan aan de borst gaat, zuigt hij tweemaal en valt meteen in slaap. We leggen 'm dan in zijn park en hij begint weer te wenen. Dit is nu al zo'n paar dagen aan de gang. Iemand tips?
Hey Major
Hoe gaat het de kleine weent hem nog veel nu?of is er al verbetering?
Vicky sliep in haar draagmand van de buggy of in maxi-cosi ; Ewout lag ook dikwijls in zijn maxi-cosi (doordat zijn melk steeds weerkeerde moest ie een beke hoger liggen) ; Stine in 't park en maxi-cosi.
Sommigen zeiden me dat het niet goe was voor de rug en zo als ze te lang in de cosi lagen maar 'k zag toen ik op bezoek ging in het ziekenhuis in neonatale dat de baby's daar ook in cosi's lagen, soms uren aan een stuk ook.
En als ze daar rustig in slapen zou je ze eigenlijk vanalles toelaten !
Sommigen zeiden me dat het niet goe was voor de rug en zo als ze te lang in de cosi lagen maar 'k zag toen ik op bezoek ging in het ziekenhuis in neonatale dat de baby's daar ook in cosi's lagen, soms uren aan een stuk ook.
En als ze daar rustig in slapen zou je ze eigenlijk vanalles toelaten !

reflux is als de klepjes aan de slokdarm nog niet helemaal toe zijn en de melk makkelijk kan terugstromen naar de slokdarm...
heel veel kindjes hebben daar last van.
gevolg is natuurlijk dat hun slokdarm verzuurd raakt en ze daar echt wel pijn van kunnen hebben!
(stel je eens voor dat je zelf altijd je eten terug overgeeft! dan doet je slokdarm ook pijn he)
maar die verzuring is makkelijk tegen te gaan: de meeste dokters schrijven een siroop voor waardoor er een laagje op de slokdarm gelegd wordt en niet meer wordt aangetast (en de kindjes dus ook geen pijn meer hebben)...
na een paar weken stopt reflux meestal vanzelf
natuurlijk heb je nog extreme uitzonderingen, maar dat heb je met alles...
heel veel kindjes hebben daar last van.
gevolg is natuurlijk dat hun slokdarm verzuurd raakt en ze daar echt wel pijn van kunnen hebben!
(stel je eens voor dat je zelf altijd je eten terug overgeeft! dan doet je slokdarm ook pijn he)
maar die verzuring is makkelijk tegen te gaan: de meeste dokters schrijven een siroop voor waardoor er een laagje op de slokdarm gelegd wordt en niet meer wordt aangetast (en de kindjes dus ook geen pijn meer hebben)...
na een paar weken stopt reflux meestal vanzelf
natuurlijk heb je nog extreme uitzonderingen, maar dat heb je met alles...
hier nog altijd hetzelfde. We wachten af tot we bij de osteopaat zijn geweest. Gisteren namiddag was hij wel rustig en sliep hij door omdat we op pad waren. Als hij in de auto zit, is hij echt kalm en slaapt hij. 's avonds was het weer van dattum... tot laat 's nachts hij aan de borst in slaap viel. 's Morgens is hij dan met geen stokken wakker te krijgen 

Timothy had de eerste paar weken ook langdurige huilbuien en was met nix te troosten.
Toen heb ik hem ingebakerd (niet te strak) en hij werd daar rustig van en viel in slaap. We hebben dan hem een tijdje ingebakerd voor de laatste voeding tot hij die fles van 23 u of later ineens liet vallen en vroeger in slaap viel.
Na vijf weken bij ons op de kamer, hebben we hem in zijn kamertje laten slapen. Hij slaapt door sedert dan.
Zelfs nu nog, als hij eens een huilbui heeft of onrustig is zonder bepaalde oorzaak, brengt inbakeren hem tot rust.
Toen heb ik hem ingebakerd (niet te strak) en hij werd daar rustig van en viel in slaap. We hebben dan hem een tijdje ingebakerd voor de laatste voeding tot hij die fles van 23 u of later ineens liet vallen en vroeger in slaap viel.
Na vijf weken bij ons op de kamer, hebben we hem in zijn kamertje laten slapen. Hij slaapt door sedert dan.
Zelfs nu nog, als hij eens een huilbui heeft of onrustig is zonder bepaalde oorzaak, brengt inbakeren hem tot rust.