juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 07:18

lena,
fijn om te horen dat alles goed gaat met niels en sam. Een mooie foto trouwens van niels!!
Ik woon kort aan het ziekenhuis, eigenlijk juist buiten het centrum, langs het spoor zeg maar. Woon er al bijna een jaar en geraak maar niet gewoon aan die treinen. Gelukkig blijven we hier niet eeuwig wonen en hopen binnenkort op een eigen huisje ergens opt platteland.
Werner is van bilzen zelf maar ik ben eigenlijk van kortessem.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 08:32

falderie, hoe ist met jou? Voel je nog niets? Hier ook niet meer, heel af en toe en licht voorweetje, maar dat stelt eigenlijk niks voor. Wanneer moet jij terug op controle gaan?
groetjes

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 08:38

Hallo,

Leuk he voor Lien dat ze eindelijk haar kleine meid in haar armen kan houden. Kben echt blij voor haar.

Mieke, hopelijk is het nu megasnel aan jouw beurt he, tis je echt gegund hoor.
Nog voorweeën of zo gehad deze nacht? Hier voel ik helemaal niks hoor, ben gisteravond nog met mijn "klasgenoten" van de avondles gaan eten, twas heel gezellig, en khoopte dat de zware maaltijd misschien zijn werk ging doen, maar nee hoor. Heb wel geslapen als een roos.

Mooie 3d-echo trouwens hoor Mieke, zo koddig, theeft precies mooie bolle wangetjes. Dat maakt je nog nieuwsgieriger naar hoe het er zal uitzien he. Dat is bij mij toch het geval. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar het karakter van ons babytje, zal het lijken op Renate, of net niet. Spannend allemaal... :D

Groetjes

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 08:40

naart schijnt zou ze die bolle wangetjes van de mama hebben toen zij een babytje was!
Ja ben ook echt benieuwd hoe ze eruit zal zien. Hopelijk moet jij ook niet meer te lang wachten :wink:

groetjes

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 jun 2006, 08:43

Ik wil Lien en haar man hier ook nog eens een dikke proficiat wensen met hun dochtertje, Ester!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 jun 2006, 11:44

dikke proficiat aan mama Lien met haar dochtertje!!

Mieke, bolle wangetjes zijn schattig bij een babietje!!
ons brittje had dat ook, maar die waren snel verdwenen toen ze zoveel afviel. Nu begint het gelukkig terug te komen!!
Allé, dit weekend is dan het uiterste dat ze je laten gaan! gelukkig maar!
je wacht er al zo lang op hé!
nog eventjes volhouden meisje!! heel veel sterkte!

Leuk fotooke van niels, Lena!!!
bij ons slaapt ons brittje 's nachts heel goed, maar ik krijg ze 's nachts niet aangelegd en dan mislukt de BV!!! om te vloeken!!
ach ja... het zal wel gaan beteren zeker!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 11:54

Hey Goortjes,

wat bedoelde je met de bv mislukt dan, ik verstond da gelijk nie goe?

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 jun 2006, 12:09

als ze 's nachts wakker wordt is ze zo hevig
ik krijg haar dus helemaal niet gekalmeerd
Dan krijg ik haar met heeeeel veel moeite aangelegd
maar dan sabbelt ze alleen maar wat en drinkt ze niet echt.
Heel lastig, mijn borsten staan dan echt op springen!!
Heb nu al 2 nachten moeten afkolven en het dan met een flesje geven
anders eet ze niet!!
overdag heb ik er geen problemen mee.
ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik haar in bed BV gaf, een andere houding ofzo, maar als ik dan beneden in de zetel ga zitten is het net hetzelfde!! Dus ik heb geen idee hoe ik het anders moet oplossen
slapen doet ze wel goed, maar eten 's nachts... een ramp! en huilen dat ze dan doet!!!
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 22 jun 2006, 12:31

goortjes schreef:als ze 's nachts wakker wordt is ze zo hevig
ik krijg haar dus helemaal niet gekalmeerd...
Ik weet dat er mensen zijn die er tegen zijn, maar als je haar nu eerst even wat laat zuigen op een tutje? Ik weet niet he, zeg maar wat... 't is maar een gedacht :?

Ik geef Niels deze keer bewust geen bv. Sam heeft 1 weekje bv gehad, maar die zoog zo hard, dat ik in de lucht sprong van de pijn als ik hem moest aanleggen :( Heb nog even afgekolfd, maar thuis ging dat niet zo vlot. Heb dan maar besloten van flesjes te geven, want ik werd er depri van... Nu dus met Niels gekozen voor flesjes, en wat blijkt nu, die zuigt belange zo sterk niet als Sam en ik heb momenten getwijfeld om toch bv te geven. Maar ja, 't is beter zo, voor mij persoonlijk dan he...

Vannacht heeft hij toch al wat beter geslapen. Van 23u tot 2u30 en dan nog tot 6u30. Dan hem bij ons in bed gelegd 'eventjes' en terug in slaap gesukkeld tot 9u :roll: Allé, de papa dan toch :evil: , want ik was al op van 7u45 omdat Sam wakker was...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 13:27

Goortjes, nu begrijp ik het. Ik denk dat da nog zo geen slechte oplossing is om haar dan 's nachts een flesje afgekolvde melk te geven. Misschien komt da nog wel dat ze 's nachts ook gewoon aan de borst leert drinken, of beter nog, dat ze vlug doorslaapt 's nachts.

In het begin zal da voor jou wel ambetant zijn, ben je niet wakker van je baby, dan kom je wakker door de stuwing of omdat je ligt te zwemmen in je eigen melk :roll: , maar je borsten zullen da wel gewend raken he.

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 13:36

Het is nu al de tweede dag op rij dat ik s middags echt vervelende zeurende pijn krijg aan mijn onderrug. Tzijn volgens mij geen weeën, want tis aanhoudende pijn. Kvraag mij af wat dat zou zijn, als ik een kersepitkussentje gebruik, betert het gelijk wel.
Hopelijk leg ik daarmee den boel nie stil terwijl het eigenlijk wil beginnen??

Iemand een idee wat mijn lichaam wil zeggen?

Voordien had ik wel rugpijn als ik teveel gedaan had in het huishouden of zo, maar nu is het toch heel andere pijn.

Vraagje voor jou, Mieke, ben jij van plan om bv te geven?

Lena, ik vind dat je groot gelijk hebt da je bewust gekozen hebt voor flesjes, je kindje is veel beter af met een gelukkige mama dan met een depressieve mama omdat je persé bv wil geven.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 13:44

ja, we gaan toch een poging doen om BV te geven. En is het raar als ik ons meisje dan eigelijk geen tutje wil geven? Want gaan ze dan geen tepel-speen verwarring hebben? En verkeerd gaan zuigen?
Mijn omgeving reageert er geschrokken op als de baby geen tutje krijgt.
Die rugpijn heb ik ook, maar die komt en die gaat en helemaal niet regelmatig. Dus wss niks om mij ongerust over te maken zeker?

Was deze morgen maar met mijn ventje mee opogestaan, toen die moest gaan werken. Heb de hele keuken veranderd en de kasten enzo allemaal uitgewassen. Mijn avond eten was tegen 8 uur ook al klaar, moet juist straks opwarmen. :lol: Ben eens benieuwd wat werner ervan gaat zeggen van de keuken. Alles wat links stond staat nu rechts en omgekeerd. :wink:
Tja, wat moet je altijd doen om die dagen door te komen. Sebiet nog ewat stofzuigen en strijken, dan stoppen we voor vandaag. :D

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 22 jun 2006, 14:30

ik had graag ook eens een flesje afgekolfde melk gegeven, maar ik had gehoord dat je de eerste 6 weken best geen flesjes geeft ivm tepelverwarring :?: Het zou voor mijn vrouw alleszins was rustiger zijn en ik zou dan ook eens kunnen eten geven :wink:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 jun 2006, 14:34

doe het in een kopje en laat hem daar slokjes van drinken :wink:
hugo heeft dat ook wel eens met troia gedaan en dat ging redelijk... plus geen last van speenverwarring!

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 14:51

Hey Mieke, ik ben ook van plan om weer bv te geven. Ik vind da niet zo raar dat je je baby geen tuutje wil geven, tis jouw kind, laat de mensen maar zeggen.

Ik zou het ook willen proberen zonder tuutje, Renate heeft af en toe wel eens een tuutje in haar mond gehad, maar da zat er gelijk in als een stop, ze zoog daar niet aan of zo, dus hebben we dat rap achterwege gelaten. Tis eigenlijk wel gemakkelijk hoor zo, dan moeten we het haar ook niet afleren he. Ze is wel heel gehecht aan haar knuffelberen, maar ja, in ons bed slapen er ook nog beren dus... da moeten we haar niet afleren he.

Amai zeg, jij hebt nog veel energie om dat allemaal te doen, heel je keuken reorganiseren en zo. Als je dat geen nesteldrang kan noemen, dan weet ik het ook niet hoor? :D
Ik heb vandaag echt geen energie, voel me nergens goed, heb last van mijn rug, en van mijn gemoed :(

Tsteekt mij allemaal tegen en heb er helemaal geen zin meer in om hier rond te lopen als een halve olifant.
Tegen wie ben ik aan het klagen he, versta echt niet waar jij de moed en het geduld vandaan haalt hoor. :shock: :shock: :shock:

Nou ja, tomorrow is another day zeker???

ps: ik moet maandag terug op controle

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 15:03

weet je, de ene dag gaat het ook al beter dan de ander hoor. Heb ook dagen gehad dak echt geen zin had om iets te doen en dak dacht, amai als er nu iemand moet binnenkomen, die gaat ogen opentrekken. :shock:
Maar ik hoop echt voor je dat je niet hetzelfde overkomt als ik. Dat lange wachten is echt verschrikkelijk en wens ik echt niemand toe. Kprobeer er gewoon niet teveel aant te denken. En hou me vast aan de gedachte dat ons meisje zaterdag komt.
Dus als ik morgen geen verslag kom uitbrengen, zijt dan maar zeker dat ik daar mocht blijven :lol: De valies word straks nog eens gecheckt en dan de auto ermee in! :wink:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 15:09

Het eind van het wachten is eindelijk in zicht he voor jou. Kben blij voor jou hoor!! Da begon serieus tijd te worden he.

Hopelijk houden de rest van de junimamas en -papa mij hier toch nog wat gezelschap voor de rest van mijn wachten. Anders wordt het hier wel eenzaam hoor.
En kan ook met de julimamas gaan meekletsen he, want dat zou eigenlijk ook nog kunnen he voor mij?
:roll:

Kga me nu een badje pakken, want voel me wat gespannen. Tzal me deugd doen.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 jun 2006, 16:45

ja mieke... als we morgen geen verslag krijgen, dan zijn we gelukkig hé!!
dan weten we dat het bijna zover is, óf dat het al zover is!!!
ben echt benieuwd!!

Falderie, ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook, die pijn in mijn rug. dat was voor mij een voorbode, maar dat had ik dan wel enkele dagen op rij. niet dat het dan daags nadien begon. Hopelijk voor jou wel hé!! :wink:

Lena, ik vind het heel goed dat je resoluut gekozen hebt voor flesvoeding. Je moet achter je beslissing staan hé!!
ik stond achter mijn BV, maar het lukt weer niet goed! Net als de vorige keer....
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 16:49

Bedankt goortjes,

je geeft me hoop. Tis nu toch al de 2de dag op rij dat ik het heb,dus wie weet, nog nen dag of twee, en dan kan ik bevallen op mijnen uitgerekenden datum he.

Hopelijk heeft die pijn dan ook zijn functie he, elk mmke, is een mmke dak geen arbeid meer moet voor leveren op het moment zelf.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 22 jun 2006, 17:03

goortjes schreef: Lena, ik vind het heel goed dat je resoluut gekozen hebt voor flesvoeding. Je moet achter je beslissing staan hé!!...
soms wringt het toch hoor... :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 22 jun 2006, 17:10

Mieke schreef: Was deze morgen maar met mijn ventje mee opogestaan, toen die moest gaan werken. Heb de hele keuken veranderd en de kasten enzo allemaal uitgewassen. Mijn avond eten was tegen 8 uur ook al klaar, moet juist straks opwarmen. :lol: Ben eens benieuwd wat werner ervan gaat zeggen van de keuken. Alles wat links stond staat nu rechts en omgekeerd. :wink:
Tja, wat moet je altijd doen om die dagen door te komen. Sebiet nog ewat stofzuigen en strijken, dan stoppen we voor vandaag. :D
Nestdrang :?: :lol: :lol:

jawadde, ik zou gene voet meer verzet krijgen moest ik 2w overtijd zijn gegaan, ik had het nu al met momenten zo moeilijk :? Chapeau zunne!!!

Hebt ge nog last van dikke voeten en handen?

Ik heb dat nu nog altijd he, zeer vervelend, want ik krijg maar 1 paar zomerschoenen aan. En vandaag met dat fris weer, heb ik m'n winterschoenen terug kunnen uithalen... :shock: Mét nestels, want die met een rits, daar krijg ik m'n olifantenpootjes niet in...
Als dat maar goed komt, want stel u voor dat m'n voeten zo dik blijven, voor altijd :? Van Sam heb ik al 2 maten extra gekregen (van een 39 naar ne 41 :evil: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 18:18

dikke voeten amai!! Ik heb ze zojuist even afgespoeld in de douche met koud water. Seg, maar jij zou nu toch van je vocht verlost moeten zijn?? Anders moet je naar de huisarts gaan en pilletjes vragen voor het vocht af te drijven.
ik krijg voor de moment niks meer aan, alleen 1 paar teenslippers en die redelijk goed uitgeleurd. Dus die zijn voor weg te gooien als ons meisje gekomen is.
Sinds mijn zwangerschap heb ik enorm veel last van mijn voeten, daarvoor nooit iets gehad. Nu, amai, zweetvoeten, nie normaal meer. En jeuken dat ze doen, aan de onderkant volledig kapot, het vel komt eraf enzo. Hoop dat ik terug mijn oude voetjes terugkrijg na de zwangerschap :lol:
Maar please, geen grotere schoenmaat, ik heb nu al 43??!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 jun 2006, 18:24

@ mieke en Lena
van mijn vorige zwangerschap heb ik enorm afgezien van het vochtophouden. Ik dacht ook dat dat verdween na mijn bevalling, en wel snel ook ... maar dat viel tegen. Heb nog een goeie maand zo rondgelopen en toen was het winter. Lag dus niet aan het zomerse weer.
ik kreeg er echter geen vochtafdrijvende pilletjes voor...
alles zijn tijd geven hé... ook al is het niet plezant!!!
ik ken dat
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 18:30

Dat zal wel goedkomen hoor Lena met die dikke voeten, ik had da na mijn eerste bevalling ook. Ik dacht net als Mieke dat ik daar achter de bevalling direct van ging af zijn, maar tis eerst nog wa slechter geworden, en daarna stilaan verbeterd, maar da heeft toch een tweetal maand geduurd eer da weer normaal was. De dr zei dat ik me daar geen zorgen over moest maken.

Oei Mieke, dat klinkt wel pijnlijk. Ik heb wel wat dikke enkels maar geen pijn of zo. Ongelooflijk dat je dan nog zo actief bent hoor.
Heb 's avonds wel last van kriebelbenen, alsof er duizenden miertjes in rondlopen, en dan kan ik ze echt niet stil houden. Das wel al iets beter sedert dat ik magnesium bijneem.

Welk uur moet je morgen op controle gaan? Hopelijk krijgen we daarna geen verslag meer he, khoop het echt!

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jun 2006, 20:46

om kwart na 4 morgen namiddag. Ben echt curieus.
Heb zonet weer 1 eentje gevoeld, serieus gevoeld. Dus laat ons hopen dat het vannacht in gang schiet... :wink:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 jun 2006, 20:51

Ja wie weet, ik hoop het voor je hoor.

Deze namiddag voelde ik me echt ambetant door die rugpijn, was nergens nog goed, maar nu voel ik mij weer in mijn nopjes.

Alleen is da klein prutske momenteel acrobatentoeren aan het uithalen in mijn buik denk ik. auw, soms serieus pijnlijk hoor, als je daar plots zo nen toet uit je buik ziet tevoorschijn komen. soms zou je toch zo een persoonlijk echo-apparaat willen hebben om te kunnen zien wat het allemaal uitspookt he?

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 22 jun 2006, 20:56

ja, dat van die dikke voeten/enkels; in het ZH heb ik pillekes gekregen, maar dat helpt dus niks he. De gyn zei ook dat dat gerust nog wel even kan duren + dat ik geen chance had met het weer (te warm) :roll: Afwachten dus...

Allé Mieke, ik hoop zo dat het alsnog vanzelf begint... en anders dat je morgen moogt blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jun 2006, 06:03

goeiemorgen,
gisterenavond wast even paniek. Ik dacht dat ik ons meisje niet meer voelde bewegen en dus naar de materniteit voor een halfuurtje monitor. Alles bleek toch dik in orde, ze deed het nog altijd goed. De vv heeft daarna nog een inwendig onderzoek gedaan waarbij ze mij heeft gestript. En dat deed geen goed. De hele nacht geen oog dicht gedaan van de pijnlijke voorweeën. In de week had ik verteld dat ik mijn slijmprop verloren had, maar was dus niet zo, ik ben die dus degelijk deze morgen pas verloren. En nog steeds die pijnlijke voorweeën. Dus mss ist toch nog voor vandaag. Ik voel me kotsmisselijk en heb nochtans goesting om vanalles te eten. Maar we gaan dat maar laten.
groetjes

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jun 2006, 06:55

tips voor rugweeën op te vangen, altijd welkom!!!

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 23 jun 2006, 09:13

Hoi Mieke,
misschien is het inderdaad in gang gekomen en laten we hopen dat het zo is :). Bij mijn vrouw is het althans zo gebeurd :)
Heel mooie avatar, trouwens :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”