juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 16 jun 2006, 12:45

oei Lien, da's idd ferm ambetant. Ik mocht niet gedroomd hebben dat zoiets nu bij ons zou gebeuren. :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jun 2006, 12:48

net terug van de gyn en volgende week vrijdag mogen we weeral eens teruggaan. En dan word het inleiding. Baby ligt niet goed, ligt met rugje naar achteren ipv naar voren en kan daardoor niet goed indalen. Dus lien en falderie zullen me wss nog wel voorgaan,
groetjes

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 16 jun 2006, 14:08

Geef de moed niet op hé Mieke,
Hier ook nog altijd geen verandering zunne.
Heb net met mijn ventje een stevige wandeling gemaakt, kwestie van het misschien een beetje in gang te trekken....
Afwachten of het effect heeft?????
Probleem van de riolering is nog niet opgelost, maar voorlopig trekken we ons plan. Mijn ma zal morgen de was meenemen en mijn vader komt morgen eens kijken. Waarschijnlijk gaan al de rioolbuizen achter ons huis moeten vervangen worden.
Misschien is dat dan nog het beste en dan zijn we weer voor een heel eindje zoet. Anders als we nu een stukje repareren kan het zijn dat we volgend jaar met een ander stuk in de problemen komen.
We gaan het laten doen en Peter zal waarschijnlijk dan morgenvoormiddag de buizen bloot leggen die moeten vervangen worden. Gelukkig is het hier zanderige grond en gaat dat nog redelijk gemakkelijk. Voor alles is een oplossing. :lol: :wink:
Ga nu nog wat relaxen met een boekje in de tuin.
Vele groetjes iedereen, Lien
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 16 jun 2006, 14:10

Ben nog eens mijn berichtje aan het lezen en vond het laatste grappig.
Nog eens relaxen in mijn tuin.
Allez 't is wel min of meer nen werf..... :lol: :lol: :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 16 jun 2006, 15:05

@ Mieke,

amai, je dokter laat het wel lang overtijd gaan he. Goa, ik kan me echt niet goed inbeelden hoe het is om echt te zitten wachten, je staat waarschijnlijk stil bij elk krampje dat je voelt? Mijn dokter laat het max 10d overtijd gaan. Heeft de baby nog de ruimte om zich te draaien zodat het rugje dan wel juist ligt? Ik had daar nog niet veel bij stilgestaan dat da ook zijn effect heeft op de indaling.

Ik moet maandag terug naar de gynecoloog, maar tot nu toe voel ik nog niet veel hoor, heel af en toe eens een harde buik. Gisteren voelde ik wel wa pijn aan mijn bekken, alsof dat mijn bekken aan het verbreden was, maar vandaag voel ik weer niks, dus je kan me gerust nog voorgaan hoor. Ik ben tenslotte maar uitgerekend voor volgende week zondag ook he.
Ik hoop het alleszins voor jou dat je me voorgaat.

Groetjes

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jun 2006, 15:10

hey falderie

ik mag van mijn gyn 2 weken overtijd gaan. Volgende week vrijdag moet ik terug op controle en dan zal wel worden afgesproken om in te leiden. Vandaag heeft hij gekeken of ik nog genoeg vruchtwater had en dat was ook zo. Ons pruts was er zelfs van aant drinken op moment van dat beeld. Mooi om te zien. Laat ons dan nu maar hopen dat ons kleintje op 24 juni komt, dan zijn we juist een jaartje getrouwd. Dat zou een mooie kado zijn voor ons beiden, en wie weet wacht ze mss daarop?? :lol:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 16 jun 2006, 16:13

dat zou een mooi trouwdagcadeau zijn ja!!
wat betreft dat overtijd laten gaan... misschien ben je wel minder ver dan je gyn aangegeven heeft. Dat gebeurt nog wel. In dat geval is er eigenlijk niets aan de hand hé. Dan is het normaal.
Sterrenkijkertjes.... ik dacht dat de bevalling dan wel gewoon kon gebeuren, dus je hoeft je niet te verwachten aan een KS. Tenzij er andere verwikkelingen zijn hé.
weet je... ik zal een kaarsje branden!! en dan komt alles goed!!
ik heb goei kaarsjes hier!! en dan is het in mijn living ook weer gezellig hé!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 16 jun 2006, 19:52

Ja Mieke,

da zou een mooi huwelijkscadeautje zijn, misschien wel pijnlijk :? maar op het einde alles meer dan waard he. :D

Tis inderdaad misschien zoals Goortjes zegt, da je minder ver bent dan dat de gynecoloog in het begin gezegd heeft.

Ik heb mijnen eisprong blijkbaar ook nie de veertiende dag, want de gynecoloog heeft de eerste keer 10 dagen bij de vermoedelijke bevallingsdatum geplakt, en deze keer 5 dagen.

Hou de moed erin!

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 16 jun 2006, 20:37

Lien, hoe is het nu gesteld met de riool?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 17 jun 2006, 10:08

Hey Nahtje,
De riool zit nog steeds verstopt, maar mijn vader komt er deze voormiddag naar kijken.
Voorlopig kunnen we de riolering vanachter dus niet gebruiken. Dwz: geen vaatwasmachine, geen wasmachine en geen wc beneden(die overloop gaat ook in de riool)
Wel kunnen we de badkamer en de gootsteen in de keuken nog gebruiken omdat vanaf daar er geen verstopping zit in de riool.
Dus geef ik mijn was mee met mijn ma en doen we de afwas met de hand.
Op boelekesvlak is hier ook nog niets veranderd. Het was vannacht 00.30 toen we thuisgekomen zijn van Torhout. Mooi weer, terraske, optredens,.... Het was echt gezellig.
Mijn valieske zat wel in de auto moest het begonnen zijn, maar we hebben het niet nodig gehad. :lol:
Mieke, ik hoop dat het toch nog spontaan begint hoor en dat je mij voor zijt. Ge weet het wel spannend te maken hé!? :wink:
Vele groetjes Lien
Afbeelding
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 17 jun 2006, 10:15

Major en vrouwtje, jullie staan heel mooi in de krant met de kleine Torben :D
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 17 jun 2006, 11:22

oh ja, just !!! ik ga 'm halen :). De kleine had toen net zijn schrei-uurtje :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 17 jun 2006, 12:41

'k Dacht dat ie geeuwde :)
Afbeelding

Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 17 jun 2006, 22:34

Lien, tis topen dat ge nog ne wc hebt boven? :lol:
Ge moet straks ne keer gaan zien in fotohoekje, ik heb een mooie foto van Keanu bij Pim van star academie op zijn schoot. Angie staat er ook bij.
Ik verwacht nog steeds een telefoontje... :roll: :D

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 17 jun 2006, 22:53

Hey Nathje,
We hebben inderdaad nog een wc boven. :wink:
En jij mag ook een telefoontje verwachten van mij, van zodra ik zelf iets weet tenminste. Want gelijk het er nu voor staat, zal het nog niet voor direct zijn. Ben net terug van een wandelingetje om de blok met mijn ventje en de hond. Misschien dat ik iets in beweging heb gebracht. You'll never know..... :lol: :wink:
Het fotooke van Keanu is heel heel mooi. Het is nen echt fotomodel uw klein bengelke.
Vele groetjes aan iedereen.
@Mieke: En bij jou ook nog niets of is het reeds begonnen? :mrgreen:
Veel succes alleszins, groetjes Lien
Afbeelding
Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 17 jun 2006, 23:01

Hey Lien,

Waar ga je bevallen? Ik zie dat je in Jabbeke woont. In Brugge of Oostende?
Ik woon in Oostende en werk in Jabbeke.
Veel succes in ieder geval, waar je ook bevalt.

Groetjes,
Magali

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 18 jun 2006, 10:22

Hey Muppet,
Ik woon in Jabbeke, maar ik ga in Torhout bevallen.
Ik werk namelijk in het St.Rembertziekenhuis daar. Dus.....
Hier in Jabbeke, zitten we een beetje in een driehoek hé.
Er zijn 3 ziekenhuizen die praktisch evenver liggen.
Oostende, Brugge en Torhout.
Waar werk je juist in Jabbeke?
Groetjes Lien
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 jun 2006, 10:52

Nog altijd niets Lien!!!
en bij jou Mieke???
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 jun 2006, 10:59

gisteren nog eens lekker gaan uiteten met ons tweetjes. Dat was eventjes geleden en het heeft ons echt gesmaakt! Werner wou eerst niet gaan, bang dat mijn water moest breken, maar kheb hem gelukkig toch kunnen overhalen. :wink:
Morgen gaan we eens langs bij een madam die voetreflexologie doet. Tzou het een en het znder kunnen stimuleren, laat ons hopen dat dat werkelijk zo is.
Want nu begin ik het echt wel beu te worden. De mensen komen nu al vragen oft gene tweeling is en van die toestanden. En als je zegt dat je eigenlijk al overtijd bent, dan vragen ze waarom je niet word ingeleid. Juist alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. En als je dan zegt, dat je de natuur haar gang wilt laten gaan kijken ze je aan met een vies gezicht.

@lien
hoe zit het met je riool? Is ie nog verstopt? Goh, ikmag er niet aan denken dat hier nu zou gebeuren. Waar wij wel altijd last van hebben, allez de hele straat eigenlijk is dat wanneer het hard geregend heeft of goed geonweerd, dan stinkt het putteke hier opstraat en rieken wij dat in de badkamer omdat die geur door de wc naar boven komt. :?
Voel je nog niets lien? Wanneer moest jij weer teruggaan naar de gyn?

En iemand nog iets van falderie gehoord?

groetjes

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 jun 2006, 11:01

nee goortjes, nog steeds niets.
Elke dag die voorbij gaat word mijn hoop op een spontane bevalling kleiner en groeit mijn vrees voor een inleiding.
Trouwens een mooie foto van kleine britt, goortjes!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 jun 2006, 11:16

dank je mieke!!
vond dat ook een leuk fotooke!
schattig hé!

dat geurtje van de riool hadden wij in onze vroeger woonst ook altijd als het hard geregend of geonweerd had. En gewoonlijk viel dat dan altijd samen met bezoek dat je krijgt. Dus die zaten in de stank dan!! :?

voetreflexologie... hopelijk helpt het hé!!
dat ze maar goed in je voeten knijpen!!!! hoe harder hoe liever!!! :?
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 jun 2006, 13:03

voetreflexologie... ga samen met je man in bad en laat je man je kleinste tenen masseren voor een tijdje....
ik ken veel mensen bij wie het zo in gang is geschoten eigenlijk...

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 18 jun 2006, 13:23

Katia schreef:voetreflexologie... ga samen met je man in bad en laat je man je kleinste tenen masseren voor een tijdje....
Ja klopt! Ik heb dat ook al gehoord van een shiatsu-leraar. En wat ook kan helpen is duwen op het plekje tussen je duim en wijsvinger. Tijdens de prille zwangerschap mag je dat trouwens niet doen want er is dan kans op een vroeggeboorte. Bij mij helpt het nu tegen hoofdpijn.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 jun 2006, 13:41

Katia schreef:voetreflexologie... ga samen met je man in bad en laat je man je kleinste tenen masseren voor een tijdje....
awel sè, ik ga hem direct aant werk zetten!! :lol:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 18 jun 2006, 14:44

Hey dag dames,

ik loop hier ook nog steeds rond hoor, en ik leer iedere dag bij, kheb nu weer een excuus om achter een voetmassage te vragen bij mijn ventje, haha :lol: . Ik voel nog steeds nie veel, al had ik gisteren wel weer pijn aan mijn bekken, tis gelijk dak druk naar beneden voel, en dat ondertussen mijn bekken breder gemaakt wordt. Indaling? Ik zal het morgen wel horen zeker bij de gynecoloog. Khou jullie op de hoogte. Moet wel pas 's avonds gaan.

Je hebt gelijk hoor Mieke dat je nog eens goed gaat eten, ik blijf plannen maken, dan gaat de tijd sneller he, en heb je toch iets om naar uit te kijken als je toch nog niet bevallen bent. Ik zeg er altijd bij, ok, op voorwaarde dat ik nog niet bevallen ben.

Zo ga ik woensdag nog gaan eten met mijn "klasgenoten". Heb dit jaar een cursus schilderen en behangen gevolgd, op het einde wel wa lastig, maar tof om te doen en veel bijgeleerd. De vrijdag kan ik nog naar de proclamatie, met receptie en dansgelegenheid achteraf. Je zal wa zien, als ik nog niet bevallen ben kom ik niet van dienen dansvloer, tkan er maar van in gang schieten he.

En in het weekend zijn er opentuindagen en kinderfeesten bij ons in de buurt, daar kan ik ook nog naartoe, kheb nog plannen genoeg dus. Wie weet durft ons prutske nu wel niet komen, denkt het, oei mijn ma heeft nog al die plannen, da durf ik niet in de war sturen hoor. :D

En Lien, je hebt inderdaad nog geluk dat je boven de wc nog kunt gebruiken. Hier hebben we ook wc-problemen, het doorspoelen lukt niet meer, dus lekker primitief, met een emmer water doorspoelen. Leuk hoor midden in de nacht :? . En die vent van het sanitair, die blijft maar weg...

Tis blijkbaar elke zwangerschap iets met ons wc's. Vorige keer heb ik een maand naar beneden mogen gaan, want mijn ventje had een salmonella opgedaan en is daar heel lang ziek van geweest. Kon hem dan toch moeilijk 's nachts naar beneden sturen he. Gelukkig hebben we 3 wc's, had toch nog mijn privétoilet zo. De dr had ons gewaarschuwd om niet dezelfde wc te gebruiken, en alles goed te ontsmetten. De flessen ontsmettingsmiddel vlogen de deur uit! :D

Tot schrijfs!

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 18 jun 2006, 14:50

Hey Lien,

Wat doe je van job? Zag dat je in een ziekenhuis werkt? Ik ook trouwens, ik werk in het AZ Jan Palfijn in Gent, op de PAAZ als ergotherapeute.

Ik zal wel niet bevallen in het ziekenhuis waar ik werk, ik heb een geldig excuus, tis meer dan 40 km van waar ik woon, en die afstand zie ik niet zitten als ik aan het puffen en blazen ben.

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jun 2006, 17:51

Lien, misschien heb ik volgend weekend iets nuttigs te doen? Misschien op bezoek in de kraamkliniek? :D

Falderie, kan dat zo lang duren een salmonella? Kweet wel dat je daar enorm moet van overgeven.
Je kan dat krijgen door kip en eieren zeker?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 18 jun 2006, 19:20

Lien2 schreef:Hey Muppet,
Ik woon in Jabbeke, maar ik ga in Torhout bevallen.
Ik werk namelijk in het St.Rembertziekenhuis daar. Dus.....
Hier in Jabbeke, zitten we een beetje in een driehoek hé.
Er zijn 3 ziekenhuizen die praktisch evenver liggen.
Oostende, Brugge en Torhout.
Waar werk je juist in Jabbeke?
Groetjes Lien
Ik ben partime secretaresse bij het constructiebedrijf ERPA. Rechtover de civiele bescherming.

Groetjes,
Magali

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 18 jun 2006, 19:22

helaba,
Wij zijn er ook nog..... :wink:
Deze morgen eens gewandeld op de rommelmarkt in Zerkegem en dan vanmiddag eens goed gaan eten met ons tweetjes. Ge moet iets doen hé om de tijd te passeren. Ik zie Mieke dat jij er net zo over denkt.
En ja Nathje, ik vrees inderdaad dat je pas volgend weekend op bezoek gaat kunnen komen..... :lol: :roll:
Falderie, ik werk op de dienst radiologie, dus vooral een technisch-verpleegkundige job. Maar ik ben feitelijk psychiatrisch verpleegkundige van opleiding en heb 6 jaar in Gent gewerkt in het Sint Jan De Deo, naast het St. Lucas Ziekenhuis.
Ben dan terug naar West-Vlaanderen verhuisd maar heb mijn ventje (ne rasechte gentenaar) wel meegenomen.
Ondertussen zijn we hier al 4 jaar gesetteld en ben ik best tevreden met ons leventje hier. En hij ook (denk ik) :mrgreen:
De riool ligt nog open, en deze week gaat mijn ventje hem helemaal blootleggen en mijn vader gaat nieuwe buizen komen steken.
Ondertussen zal mijn moeder de was doen. Ne gemak, bij nen ongemak. :wink: if you know what i mean?????
Alvast veel zonnige groetjes uit Jabbeke, Lien
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 19 jun 2006, 08:21

Nog niemand bijbevallen? Iedereen bevalt hier later dan voorzien blijkbaar!!
Nog veel courage met het warme weer!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”