die tropische warmte

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Ilse-vh
Pas blauw
die tropische warmte

Bericht door Ilse-vh » 10 jun 2006, 19:39

Wat doen jullie zoal om het je kindje wat aangenaam te maken met dit hete weer?
Ik doe de hele dag de rolluiken naar beneden maar dan blijft het hier nog 25° binnen. Op Emma haar kamertje, waar de zon de hele namiddag op staat, doe ik ook de hele dag het rolluik naar beneden maar het was er vannacht zelfs nog 26°! Een raam openzetten doe ik toch maar liever niet.
Ze slaapt in haar bodytje,geen pyama, met een laken over haar dat ze telkens wegstampt (ze maakt me gemiddeld een stuk of 5 keer per nacht wakker voor haar tutje).
Haar handjes en voetjes zijn goed warm 's nachts, en zij voelt ook wel warm aan, maar toch heb ik ergens schrik dat ze met enkel dat bodietje toch niet genoeg heeft.

Vandaag, overdag, heb ik haar ook in haar bodietje gelaten, of en toe verfrist met een fris washandje en haar zoveel mogelijk binnen gehouden. Ik had zo graag met haar gaan wandelen maar buiten was het nog veel warmer dan binnen!

Iemand zin om te vertellen hoe jullie je kroost 'koel' houden met dit weer? Alvas bedankt!
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 10 jun 2006, 19:44

Nog vergeten, er is me aangeraden om haar regelmatig wat water te laten drinken. Nog iemand?
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 jun 2006, 22:58

als je borstvoeding geeft, ipv water gewoon heel veel aanleggen... :wink:

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 10 jun 2006, 23:23

Nee, geef geen bv, flesjes en intussen ook al afwisselend groenten- en fruitpap.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 11 jun 2006, 01:29

Ik ben met Timothy in de draagzak naar een rommelmarkt geweest, maar mijn ventje was wel goed ingesmeerd met zonnecrème en ik liep zoveel mogelijk in de schaduw . In de nm binnen gebleven eerst, met de gordijnen dicht en hij had enkel een pamper aan in zijn parkwieg.
Toen op de koer, in de schaduw hem in het zwembadje gedaan, maar hij had er echt geen zin in (schreeuwen en tieren)
Binnen zijn fruitpapje gegeven en daarna nog een fles.

Ik geef water tussenin, en ik zie hem krachtig zuigen aan zijn flesje, dus ja, ze kunnen het bij zo'n weer zeker gebruiken :wink:

's Nachts slaapt hij al door, maar nu ligt hij niet in een slaapzak of onder een deken, hij ligt met enkel een body aan en een lakentje (dat hij in zijn slaap wegstampt.

Deze morgen vond mijn vriend hem ondersteboven in zijn bedje en op zijn buikje aan het spelen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2006, 09:15

ik heb zo een zomerslaapzakje voor beide zo een heel dun daar liggen ze dan in met hun bodytje aan . ik doe de rolluiken naar beneden maar laat de raam op een kiertje open staan. ik had ze ook eerst met een lakentje gelegd maar dit stampten ze beide weg . onzen alessio maakt ons ook nog altijd wakker voor zijn tutje . de laatste tijd leggen we meerdere tutjes in zijn bed dat helpt soms maar soms dan gooit hij ze in slaap ook weer allemaal uit zijn bedje. dus kunnen we weer uit ons bed voor meneertje.

onze edwardo is een duimertje dus hij heeft zijn tutje altijd bij hem. hij duimt alleen als hij moe is of honger heeft.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Katia

Bericht door Katia » 11 jun 2006, 14:09

Ilse-vh schreef:Nee, geef geen bv, flesjes en intussen ook al afwisselend groenten- en fruitpap.
veel water laten drinken dan ja...
Troia drinkt in de dag minstens een liter water nu! Echt niet te doen, die klein heeft dorst dorst dorst!!!
maar ik ben blij dat ze zoveel drinkt, dan kan ze al niet uitdrogen!

Snachts heeft ze zelfs geen lakentje over haar... gewoon in een body'tje

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 11 jun 2006, 14:27

Dat laken moet weg hoor, want deze morgen heb ik me rotgeschrokken!
Timothy was aan het "klagen" en ik ging kijken. Hij lag met zijn hoofdje verstrengeld onder het laken :cry: en stampte geweldig rond met zijn voetjes...
Ik heb hem uiteraard vlug bevrijd en op adem laten komen, en dan meegenomen bij ons in bed om daar nog wat te liggen en te spelen...
Nu ga ik hem gewoon in zijn body alleen in bed leggen met die warmte :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jun 2006, 23:15

waarom :oops:
hier gebeurt dat ook hoor... wij slapen zelf ook naakt zonder iets boven ons, dus waarom zouden de kindjes dat niet mogen :wink:

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 12 jun 2006, 10:58

Hier hebben de twee grootsten gewoon naakt geslapen.
En ze vertelden dat ze heel goed geslapen hadden deze nacht.
Wij slapen ook met niet veel om het lijf.
En onze jongste gewoon zijn bodyke en een laken.
Maar dat laken stampt hij toch weg.
Overdag hebben ze hier buiten gespeeld onder de parasol in het zwembadje.
Enkel de jongste vond het niet zo leuk,en hij heeft er dan ook maar amper enkele minuutjes in gezeten.
Om te drinken hebben ze eigelijk de hele dag door water en fruitsap gedronken.
Ook de kleinste,dat was aan zijn plaspampers wel te merken.
:lol:
Hier kunnen we het niet zo koel houden.
We zetten in de voormiddag als de zon nog niet aan de achterkant zit de schuiframen open en de voorste ramen om wat te laten tochten en koel te krijgen.
Wat redelijk lukt.
Als de zon er dan is doe ik de schuiframen dicht en blijven enkel de voorste ramen open.
Daar hebben we geluk,want de zon komt daar nooit.
Dan kunnen we het hier op een 26°c houden.
Boven was het gisteren 31°c , maar de ramen stonden allemaal open zodat het tochte en dan was het wel nog te doen.
De achterste veluxen van de jongens hebben een rolluik,en dat is de hele dag dicht gebleven.
Zo was het nog redelijk op hun kamers.
De rest was ook nog te doen,maar voelde wel warmer aan.
Deze nacht is de temperathuur maar amper gezakt naar 26°c.
Maar met de ramen open was het toch nog heerlijk slapen. :wink:

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 12 jun 2006, 18:51

Katia schreef:waarom :oops:
hier gebeurt dat ook hoor... wij slapen zelf ook naakt zonder iets boven ons, dus waarom zouden de kindjes dat niet mogen :wink:
:oops: omdat ik mij slecht voel dat mijn lieveling bijna kon stikken, omdat hij met een lakentje lag
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 jun 2006, 19:01

had het verkeerd begrepen dan :)
dacht dat dat :oops: bij dat laatste zinnetje alleen hoorde...
en met een lakentje alleen kunnen ze niet echt stikken hoor... dat is toch vrij ademend volgens mij... :wink:

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 12 jun 2006, 20:45

Ilsa ligt in haar bodie in de slaapzak.
En jonas heeft ne zomerpyama aan. Jonas ligt niet onder het laken. DAt ligt gewoon vanonder in bed en hij vanboven.

GRoetjes,
sigri

ps 's morgens is die slaapzak van ilsa klammig
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 jun 2006, 21:14

nu nog een slaapzak? ik zou het hier niet moeten proberen met die trees hier :lol:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 12 jun 2006, 21:17

Hier ook geen slaapzakken meer. Enkel een pyjama, geen body. Ze schoppen zich allebei wel bloot, maar smorgens hebben ze nog allebei mooi warm.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 jun 2006, 21:30

maar allez, hoe doen jullie dat dan? :?
is dat dan echt zo warm hier binnen?
ik zat er daarnet over te denken of ik haar body'tje ook niet zou uitlaten deze nacht, want dat is al een paar nachten dat ze zeiknat van het zweet wakker wordt en dan haar draai niet meer vind...

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 jun 2006, 22:46

euhm... onze niels slaapt in een pyama onder een donsdeken
En hij is helemaal niet nat van het zweet!
maar dat heeft hij van mij denk ik. Ik heb ook graag wat dekens op mijn lijf liggen!!
Nu is zijn kamer wel de ganse dag verduisterd en dat maakt het wel iets koeler. Maar het is er toch nog warm

Hij heeft ook tot kerstmis altijd nog in een slaapzak geslapen.
en die heeft daar nooit moeilijk om gedaan.
hij vond dat zelfs leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 13 jun 2006, 07:26

nu nog een slaapzak?
Ilsa is ne wroeter. Met slaapzak vind je ze al overal in haar bed. Dus wat gaat dat zonder slaapzak zijn ....

Had er ook wel aangedacht om haar enkel met pamper erin te steken :oops:
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 13 jun 2006, 08:24

Milan heeft vannacht enkel in zijn pamper geslapen. Vannacht om 4 u werd ik gewekt, ik gaan kijken en Milan stond vrolijk recht in zijn bed :lol: :lol:
Ik heb hem neergelegd (weende) ik gaf zijn tut en hij was weer stil. Ik heb hem weer toegedekt met een lakentje (die er waarschijnelijk niet lang onder ligt). Maar koud had hij totaal niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 13 jun 2006, 14:38

Sigri schreef:
nu nog een slaapzak?
Ilsa is ne wroeter. Met slaapzak vind je ze al overal in haar bed. Dus wat gaat dat zonder slaapzak zijn ....

Had er ook wel aangedacht om haar enkel met pamper erin te steken :oops:
ja, wroeterkes :roll:
die begint hier normaal in haar bed en smorgens ligt die aan haar voeteneind ondersteboven :roll:
diee babyfoon gaat snachts constant af omdat ze tegen de randen van haar bed botst :lol:

vanacht heeft ze heel goed geslapen!!! Tot 9u20 zonder wakker te worden tussendoor van de warmte...
maar de terrasdeur en alle ramen en deuren hier thuis hebben heel de dag open gestaan tot savonds laat (toen het begon af te koelen) en ik denk dat het wat frisser was dan anders :D
Maar toch nog altijd met enkel een body'tje hoor! Zonder lakens en noem maar op!

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 13 jun 2006, 14:41

vannacht hebben ze hier ook in hun hemdje en bodytje geslapen vond het net iets te warm voor het slaapzakje.

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 13 jun 2006, 22:29

gewoon pamper (natuurlijk) en een bodytje. Ik leg haar dekentje half over haar maar dat wroet ze er al vlug af.
Volgens de thermometer is haar kamer is het de laatste drie nachten daar 30° geweest, net als in onze kamer. In de woonkamer is het 27°.
En dan houden we de hele dag de rolluike dicht, tegen de avond de vensters open tegenover elkaar om een ferme zucht wind binnen te laten. Voor de temperatuur helpt het niet veel.

Ik laat haar in ieder geval veel water tussendoor drinken. Zelfs vannacht, ze was aan het huilen in haar slaap en in haar slaap gaf ik haar drinken met haar flesje. Wat een opluchte zucht dat ze liet !!! Terug bedje in en mooi verder slapen.

Maar ik zal toch blij zijn als dat onweer wat verluchting zal brengen en dat het morgen zo heet niet meer zal zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 13 jun 2006, 23:07

tip voor de slaapkamers als die te warm zijn... (vandaag die tip van mijn stiefvader gehad en het helpt precies redelijk goed, tot nu toe)

de grond natmaken!
oftewel gewoon een grote plastiek open leggen en natte handdoeken daarop uitspreiden... klinkt raar, maar allez ja, eigenlijk logisch he!

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 13 jun 2006, 23:54

mag dat ook op laminaat ?
ik zal dat eens proberen met die grote plastiek, wel een goede tip :)
ons kleintje zat in het moederhuis vandaag enkel met een luier aan. Zelfs met een rompertje (zonder mouwen) kon je het zweet zien lopen... ocharme en zijn haar was nat van het zweet. Hij heeft dus de hele namiddag aan de borst gehangen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 jun 2006, 01:00

geen idee of dat met laminaat mag, wij hebben hier tapiplein (ofzoiets)...
vandaar dus de plastiek-truk :lol:
ik vind het precies wel wat uitmaken... het is minder warm nu op Troia haar kamer (dat blijkt hier in huis de laatste kamer te zijn, waar de zon op staat, dus het is daar savonds altijd enorm warm! :? )
hier is het heel de dag in een body'tje... ook om buiten te gaan... geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om haar meer aan te doen dan dat... ze heeft er nu al last van (en de mensen maar idioot kijken omdat ze alleen een body'ke aanheeft :roll: )
Hier ook een borstekindje vandaag hoor... ze kwam constant zoeken, ze weet met haar eigen genen blijf!

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 14 jun 2006, 06:51

met laminaat kan je dit best niet doen. want dan gaat hij te hard uitzetten , en dan terug inkrimpen. wij hebben hier ook laminaat. ik vertelde de truuk aan mijn ventje en die zei maar best dat je dit niet hebt uitgeprobeerd zonder eerst aan mij te vragen . (ventje is schrijnwerker en kent veel van hout) :wink:

in ieder geval het is serieus afgekoeld joepieeeeeeeee kan ik eindelijk terug serieus iets doen . en vooral kan ik s nachts slapen.

Katia

Bericht door Katia » 14 jun 2006, 07:53

dacht het ook...
dus plastiek onderleggen he!

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 14 jun 2006, 09:17

Hier wel met slaapzakje, maar de dunste van de dunste. Zonder slaapzak slaapt ze niet blijkbaar :? . Dus ja. Maar ze heeft er precies niet al te veel last van 's nachts, ze slaapt gewoon door.

Overdag wel, zoveel mogelijk laten drinken en op de warmste momenten gewoon binnenhouden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 06 jul 2006, 14:24

Ik heb de afgelopen drie nachten met Emma beneden in de living geslapen. Zij in haar wiegje, ik op de zetel (gelukkig ligt die goed om te slapen!). En we hebben allebei heel goed geslapen! Andere nachten wordt ze regelmatig 'wakker' (ze is niet echt wakker, het is terwijl ze slaapt) en huilt ze om haar tutje. En dan kan ikgemiddeld 10 tot 15 keer opstaan. Nu heeft ze doorgeslapen maar om 5u30 was ze wel al wakker. Even teru gin slaap gesusd, en vanaf 6u30 lag ze dan te spelen.

Ik heb haar enkel in haar bodietje laten slapen, met een licht dekentje over haar beentjes.
Afbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 06 jul 2006, 14:36

die tropische warmte is echt niet meer te doen !!! ze spreken over twee koelere dagen en dan zou het weer patat zijn pfffff . ik maar zagen dat het zomer zou worden ,en nu dat het zomer is mag het van mij terug winter worden! met die hevige temperaturen!!

Plaats reactie

Terug naar “De baby”