juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 12 jun 2006, 17:19

Haha, dat is hier een race :lol: .
Ik ben ook 3 dagen overtijd gegaan bij Keanu.
Allemaal veel succes bij de bevalling.

Falderie, ik heb Dr. Tonnelier als gyn, ook van de reepkaai.
Dr. Vercruysse heb ik al van gehoord, maar nog nooit gezien.
Ga jij ook in het bad?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 jun 2006, 22:53

@ Falderie
voor ons brittje valt het nogal mee hoor!
ik had het ook erger verwacht.
Maar kleintjes hebben het graag warm hé. Nu moet ik ze niet zo dik induffelen om het toch warm te hebben.
Maar ik merk er eerlijk gezegd geen verschil in tov ons zoontje die in januari geboren is.
Gelukkig maar!
Alleen tijdens de BV plakken haar haartjes wel wat.
verder geen problemen hoor.
Dus maak je daar maar geen zorgen over!!!

heeft iemand nog iets van mieke gehoord????????????
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 12 jun 2006, 23:28

goortjes schreef: heeft iemand nog iets van mieke gehoord????????????
zou het ? :D :) ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 jun 2006, 07:28

nope!
heb gisterenavond wel regelmatig wat woorweetjes gehad, maar toen ik indommelde, heb ik er niets meer van gemerkt :(
Deze middag gaan we terug naar de gyn, hopelijk zegt zij, werner gaat gij de koffer maar halen want mieke mag hier blijven.... :wink: Maar tzal wel niet.
Heb vannacht gedroomd over ons pruts en zij had opeens een staartje gekregen (een mannetje dus) en is gekomen via keizersnede :?
klaat straks zeker nog iets weten

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 jun 2006, 12:34

laten weten hé!!!

die dromen toch hé!!
ik had dat ook!!
de nacht voor mijn bevalling, droomde ik dat ons britt geboren werd met heel veel donkere lange haren.
Toen ze me terug op de kamer brachten, trok mijn man het mutsje van haar hoofdje en bleek dat ze plots hele korte blonde haartjes had!!! :shock:
Ikke dus boos op hem. Hij had de verkeerde meegenomen. Dit was niet onze dochter!!
Waarop hij heel droog: jawel, maar ik heb voor kapper gespeeld. Ik heb haar haar geknipt en gekleurd!!!

Gelukkig was dat maar een nachtmerrie!!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 13 jun 2006, 12:42

:lol: :lol: :lol: Wat een droom...ik heb voor kapper gespeeld :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 jun 2006, 15:39

:lol: hihi wat een droom, goortjes!

Ik heb vannacht van mijnen directeur gedroomd die heel emotioneel reageerde op een kinderverhaaltje, en ik moest hem troosten. :shock: Kga er maar niets achter zoeken zeker?!?

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 jun 2006, 15:45

@ Nathje,

Ik zie het meestal wel zitten om in het ontspanningsbad te gaan, maar heb niet echt behoefte aan een onderwaterbevalling, waarom weet ik niet, maar het zegt mij niet veel.
Maar aan de andere kant denk ik dan ook dat het waarschijnlijk een verschrikking is om dan met 10cm opening uit het bad te komen en op die tafel te gaan liggen.

Ik denk dat het zal afhangen van de moment zelf ook, hoe ik me voel, en waar ik op dat moment behoefte aan voel. Afwachten en zien, ben er gerust in eigenlijk.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 jun 2006, 16:27

voor jou kort het nu ook goed af hé, falderie.
jij hebt al een dochtertje hé!
en hoe reageert zij erop??
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 jun 2006, 19:19

Mijn dochtertje reageert tot nu toe heel positief en lief. Ze komt regelmatig spontaan mijnen buik een zoentje geven, en ze vertelt dikwijls wat het babytje allemaal gaat doen als het geboren is. Slapen in het wiegje, spelen in het parkje, en alst weent, tuutje geven en drinken bij mama. Maar echt beseffen dat da babytje dan voor altijd bij ons blijft doet ze volgens mij niet hoor.

Mijn zus is eind januari bevallen, en tis wel leuk om Renate met Lars te zien omgaan. De eerste keer dat hij bij me op schoot zat, was ze wel jaloers, maar toen ze mocht helpen om hem een beertje te geven was ze weer in de wolken. En ze is er superlief tegen, houdt zijn handje vast als hij ververst wordt, en fluistert zelfs al lieve woordjes, "moe nie wenen, lasje".

Ben wel benieuwd om haar reacties te zien, ze zal eerst wel wat moeten wennen denk ik, maar als ik ze betrek bij alles wat ik doe (net zoals ik nu doe) zal dat wel loslopen.

Hoe reageerde jouw zoontje (op voorhand, en nu Brittje geboren is?)

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 13 jun 2006, 20:40

Falderie, het is niet echt een verschrikking, maar eerder een teleurstelling op het moment zelf, maar eens Keanu in mijn armen was die teleurstelling gauw vergeten.

Ik heb ook steeds van die rare dromen gehad in mijn zwangerschap... toch raar hé, dat je meer droomt in een zwangerschap?

Mmm, juni... doet mij weer denken aan 5 jaar geleden, Laura wordt 5 jaar op 29 juni, heel warm weer, warme kamer...pfff, ik wens jullie veel succes allemaal juni mama's op de materniteit :wink:

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 jun 2006, 22:42

:lol: joehoe, het regent, ben waarschijnlijk nog nooit zo content geweest met regen. Zalig, eindelijk weer een beetje zuurstof in de lucht, en in mijn longen!

Wat de buren ervan denken, t kan me niks schelen, ik heb er echt van genoten om in de regen te staan.

Hoe verder de zwangerschap, hoe zotter de vrouw, :P :lol: :D

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 jun 2006, 23:08

stuur die regen maar door tot in limburg!!! :lol:
kga der ook eens lekker in rond wandelen... 8)

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 14 jun 2006, 00:17

Hier heeft het ook goed geregend en het heeft zelfs efkes gehageld. Heb mij ook in de regen gesteld om een beetje verkoeling te zoeken en 't deed echt deugd. :P
Voor de rest niet veel verandering.... :cry: :? :lol:
Als ik 's morgens opsta verschiet ik mij telkens een ongeluk. Die buik blijft precies maar groeien. :wink: :P :lol:
Als er maar geen kind van 5kg uitkomt. Pffffff......
Vele groetjes en slaapwel.
Lien
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 14 jun 2006, 09:20

@ Mieke,

en? Ist gelukt, kheb mijn best om wa regen tot in de Limburg te sturen hoor. Tis wel naar den andere kant van het land dus let's hope he. :?

@ Lien 2,

Ik heb da gelijk nie dat mijn buik nu nog blijft groeien, ik heb eerder de indruk dat hij nu eindelijk een beetje gelijk blijft van grootte. Hij is alleszins groot genoeg zo, er moet niet veel meer bijkomen.

Heeft de gynecoloog een schatting gedaan van hoe groot jouw spruitje ca is nu? De laatste keer dat ik naar de dokter ging, woog ons schatje 2.8 kg en hij zei dat er de laatste weken ongeveer 200g per week bij komt. Dus bij de bevalling zou da ongeveer 3.4 kg moeten zijn bij mij.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 jun 2006, 09:46

nope, we hebben hier geen regen gehad en de zon schijnt hier weer blaren, vanavond mss?
Amai, als die kleine 200 g per week bijkomt de laatste weken, dan ga ik zeker over de 4 kg zitten!! Over 2 weken terug woog die al ongeveer 3,5 kg, en als ik volgende week beval hebben we de kaap van 4 kg al overschreden :shock:
allez, we zijn dan ne goeie baby int verwacht :lol:

Iemand al iets van lena gehoord? Zou het toch vanzelf zijn begonnen? Ik hoop het voor haar, ik duim alvast!!!

groetjes

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 jun 2006, 11:25

Nope, 't is nog nikske hier... :( Het enige verschil wat ik voel, is dat de oefenweeën 'heviger' zijn dan voordien, maar ik heb ze maar heel af en toe :( Och ja, 't moet er toch uit, of 't nu spontaan of inductie is, we zullen 't wel overleven... Vrouwen bevallen al eeuwen he ;)
En 't is beter zo dat ik weet wanneer en hoe, ivm Sam dan. Morgen is onze laatste dag met ons tweetjes (Sam en ik), en ik ga er van genieten...

Mieke en Lien, nog geen veranderingen bij jullie???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 jun 2006, 11:31

nope, hier ook nog nikske
Rustig afwachten is de boodschap. Ik krijg al reacties van de mensen zo van, tzal toch gene ezelsdracht worden hé? :? Klach dan maar flauwtjes mee :wink:

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 jun 2006, 11:38

tja, die flauwe opmerkingen he...
Ik zeg meestal dat het wacht op het onweer... Dan is 't frisser om te komen ;)
Ofwel dat het nog zo fijn is bij mama in de buik, wat zo ook wel zal zijn he, vermits het blijft zitten :lol:

Vandaag heb ik echt goesting in vanalles wat niet goed is voor de lijn :oops: 'k Kom net van de supermarkt, en 'k heb eclairs gekocht, en chocoladetaart, en hamburgers... :shock: Ben es curieus wat daar vanavond nog gans van is :lol: :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 14 jun 2006, 11:39

Hier ook nog geen verandering.
Maar de verandering van het weer is een hele verademing.
Ze zeggen wel dat het tegen het weekend weer stukken warmer wordt.
En nee, bij mij heeft ze de laatste controles geen schatting meer kunnen maken van het gewicht.
Dus het wordt lekker afwachten.... :wink: :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 14 jun 2006, 11:53

Toch raar hé, drie weken regen gehad, slechts een paar dagen zon en hupla iedereen is weer blij dat de regen er weer is :?
Raar volksje zenne :lol: maar ja ik hoor er ook bij. Ik ben ook uiterst tevreden met dit frisse weer. Naomi heeft de voorbije dagen nog nooit zoveel dorst gehad met als gevolg dat de mama bijna geen slaap heeft gehad. Ze was totaal niet in slaap te krijgen door de hitte en de dorst. En ik maar wiegen, mijn heupen hebben nog naschokken te verwerken :lol:
Nu slaapt ze trouwens héél goed, ze zal haar schade moeten inhalen hé. En het is zo een echt schatje hé :) Had ik dat geweten dan was ik er veel vroeger aan begonnen :).

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 jun 2006, 11:55

@ falderie
ons nielsje was op voorhand niet zo heel echt bezig met zijn zusje.
wel gaf hij mijn buik elke dag een kus. en hij wist hoe ze heette enzo.
MAar echt beseffen.. neen
Na de geboorte, in het moederhuis, ging het ook niet zo vanzelf. Hij was er niet weg van. Hij keek haar niet echt aan enzo.
eens thuis is het veranderd. De eerste avond werd ze aanvaard en nu is zijn zusje alles!!

@ Lien, Mieke en Lena
doet het nu geen deugd dat het wat frisser is!!!
ik heb een regendansje hier gedaan opdat het jullie wat zou kunnen verkoelen!!
Waarom springen jullie nu eens niet???
misschien zakken jullie kindjes dan en moet ik niet meer zo curieus zijn!!
jullie doen mij wat aan hoor!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 jun 2006, 12:00

ik was juist hetzelfde aant denken, goortjes. Om die regendans te doen. Het heeft hier echt nog geen drup geregend. De zon schijnt blaren, er is wel meer bewolking, maar geeft helaas nog geen verfrissing. Der is zelfs geen wind hier. Ik dacht, ik ga alles es goed openzetten, dat het eens goed kan tochten, maar nikske hé :lol:

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 14 jun 2006, 12:00

Misschien hier wat tips die bij mij hebben geholpen om de bevalling op gang te brengen:
Een wandeling maken van een half uurtje.
Een zware maaltijd verorberen, hiermee bedoel ik echt krachtvoer. Bij was dit gebakken ei met erwtjes, wat groentjes gebakken in olijfolie, rijst, een dikke gebakken lookworst.
Een bad nemen van een half uurtje.

Bovenstaande heb ik gedaan in een tijdsspanne van 2 dagen voor mijn bevalling. Moet lukken! Ik wens jullie alvast een vlotte bevalling toe en een kerngezonde baby!

Ik voel me nog altijd een juni-baby, vandaag was mijn uitgerekende datum.

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 14 jun 2006, 12:02

bij ons heeft het strippen het gedaan... dat heeft alles in gang gestoken :) linda was al bang dat er moest worden ingeleid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 jun 2006, 12:11

Lena schreef:Vandaag heb ik echt goesting in vanalles wat niet goed is voor de lijn 'k Kom net van de supermarkt, en 'k heb eclairs gekocht, en chocoladetaart, en hamburgers... Ben es curieus wat daar vanavond nog gans van is
Marijke schreef:Misschien hier wat tips die bij mij hebben geholpen om de bevalling op gang te brengen:
... Een zware maaltijd verorberen, hiermee bedoel ik echt krachtvoer. Bij was dit gebakken ei met erwtjes, wat groentjes gebakken in olijfolie, rijst, een dikke gebakken lookworst.
Misschien is er dan toch nog hoop... :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 jun 2006, 12:13

eet dan maar heel veel!!!!!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 jun 2006, 12:18

goortjes schreef:eet dan maar heel veel!!!!!!!
Ahwel seh, vandaag wel, neh... Krachten opdoen voor vrijdag :D
Morgen zal ik 't dan maar wat rustiger aandoen, kwestie van niet te 'vol' te zitten :wink: :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 14 jun 2006, 12:26

Die zware maaltijd is er bij mij dan wel terug uitgekomen tijdens de arbeid, maar dat moet je er dan maar bijnemen :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 14 jun 2006, 12:31

toen het begon, heeft mijn vrouw bewust niet zwaar gegeten, enkel een boterhammeke. Op die manier was ze meer op haar gemak. Voor we binnen gingen, heeft ze nog een lavement gezet en eens op het verloskwartier heeft ze er nog ene gekregen. achteraf was ze content dat ze niet veel gegeten had. Na de bevalling had ze wel reuzehonger.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”