Januari: Hier gaan we dan!
Moderator:Moderators
Flupke, Amy-Lee, Chanti,
PROFICIAT!!!!
Gisteren eerste echo gehad, en tot mijn grote opluchting: een sterk kloppend hartje
Volgens de gyn ben ik één weekje minder lang zwanger dan uitgeteld (late eisprong waarschijnlijk), dus 6 ipv 7. Eventjes banner aanpassen strakjes.
De kwaaltjes steken hier erg de kop op, zooo misselijk....
Hoe is 't bij jullie?
xxx
PROFICIAT!!!!
Gisteren eerste echo gehad, en tot mijn grote opluchting: een sterk kloppend hartje

Volgens de gyn ben ik één weekje minder lang zwanger dan uitgeteld (late eisprong waarschijnlijk), dus 6 ipv 7. Eventjes banner aanpassen strakjes.
De kwaaltjes steken hier erg de kop op, zooo misselijk....
Hoe is 't bij jullie?
xxx
hey Beagle, ik ben heel erg blij te horen dat alles goed ging bij de gynaecoloog!!! Ik ben nog maar net zwanger en heb toch al last van kwaaltjes
Constant gevoel van lichte misselijkheid, maar die gaat over vanaf dat ik iets eet. Na een uurtje begint da terug. ik heb enorm snel terug honger. Amai. Ik probeer er niet aan toe te geven, want dan kunnen ze mij binnen 9 maanden naar het ziekenhuis rollen
Verder heb ik nog last van steken in mijn lies, en mijn borsten zijn gespannen en doen zeer
En dan nog een laatste kwaaltje... ik ben enorm vermoeid. Amai zunne... ik val om 20.00 u al in slaap in mijne zetel
Gelukkig heb ik nog geen klein hummeltje rondlopen, want dat moet toch enorm zwaar zijn denk ik. Zeker als je al enkele maanden ver bent. Och... ik ben maar al te blij met de reeds aanwezige kwaaltjes
Hoewel... ik denk als ik eens effectief over de pot zal moeten gaan hangen dat ik een beteke anders ga piepen

Constant gevoel van lichte misselijkheid, maar die gaat over vanaf dat ik iets eet. Na een uurtje begint da terug. ik heb enorm snel terug honger. Amai. Ik probeer er niet aan toe te geven, want dan kunnen ze mij binnen 9 maanden naar het ziekenhuis rollen

hier gaat het ook redelijk goed, ik denk volgende week eens langs bij de gyn dan ben ik 7 weken en dan weet ik of alles goed is want wij gaan de eerste juni verhuizen en sleuren met al die zwaar dozen zit er voor mij toch niet in
ik ben er vanonderuit kunnen muizen hihihi, nee ik vind het wel erg voor al de anderen die eens zo hard moeten werken dan, maja tis voor een heel goed doel eh
bij mij beginnen de kwaaltjes ook op te komen, meer misselijk enzo en heel moe, pijnlijke borsten, maar zoals flupke al zei, we zijn voorlopig nog blij met onze kwaaltjes
ik wou ook nog vragen aan jullie of jullie ook al een klein buikje hebben,
ik eet niet meer als anders en mijn gewicht is nog hetzelfde ongeveer maar mijn kleren die passen niet meer, wat een beetje ambetant is natuurlijk, hebben jullie dit ook?

bij mij beginnen de kwaaltjes ook op te komen, meer misselijk enzo en heel moe, pijnlijke borsten, maar zoals flupke al zei, we zijn voorlopig nog blij met onze kwaaltjes

ik wou ook nog vragen aan jullie of jullie ook al een klein buikje hebben,
ik eet niet meer als anders en mijn gewicht is nog hetzelfde ongeveer maar mijn kleren die passen niet meer, wat een beetje ambetant is natuurlijk, hebben jullie dit ook?
Amy-Lee en Beagle, posten jullie je datum daar ook, dan kan ik jullie erbij zetten..Sigri schreef:http://www.babyforum.be/phpforum_NL/viewtopic.php?t=546
Ik kan nog in mijn gewone jeans, maar de knoop moet openstaan. Dat kan soms voor een raar zicht zorgen op 't werk (ze weten het nog niet)chanti schreef:ik wou ook nog vragen aan jullie of jullie ook al een klein buikje hebben, ik eet niet meer als anders en mijn gewicht is nog hetzelfde ongeveer maar mijn kleren die passen niet meer, wat een beetje ambetant is natuurlijk, hebben jullie dit ook?

Ik ben inderdaad heel positief ingesteld. Ik ben van mening dat het eigenlijk helemaal niets uithaalt of je nu ergens van wakker ligt of niet. Ik voelde me ook verbazend snel goed na mijn miskraam in december. We zijn niet bij de pakken blijven zitten en zijn er onmiddellijk ook terug voor gegaan. Nu ik terug zwanger ben en ik volgende week de eerste keer naar de gynaecoloog moet, begin ik toch wel een beteke te panikeren. ALs ik het hartje zal horen kloppen zal ik al een pak geruster zijn. Dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap helemaal niet te horen gekregen. Daardoor was het voor mij ook makkelijker om te verwerken. Het 'blije' moment van het hartje te horen kloppen bij de gynaecoloog is er voor ons helemaal niet geweest. En achteraf gezien, als het dan toch verkeerd moet gaan, ben ik daar nu wel blij om. Maar woensdag zal ik wel beter nieuws te horen krijgen !!!Nathje schreef:Ge zijt zeker positief ingesteld, Flupke. Dus voor de 25ste januari? Tof! Kan natuurlijk ook den 22ste zijn eh?![]()
nathje.

Chanti ik ben héél blij te horen dat alles in orde was bij de gynaecoloog. Allez 6 1/2 week zwanger... dan komt ge al een beteke dichter bij mij hé. Tenzij ik volgende week ook een week minder wordt uitgerekend. Allez binnen enkele maanden kunnen we samen beginnen aftellen

Dat was bij mij ook zo en toen we voor de eerste echo moesten gaan toen ik juist zwanger was van Amber en we zagen het hartje kloppen dan was dat zo een geruststelling en zo een fantastisch moment.flupke schreef: ALs ik het hartje zal horen kloppen zal ik al een pak geruster zijn. Dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap helemaal niet te horen gekregen. Daardoor was het voor mij ook makkelijker om te verwerken.
Hier is alles in orde. Ik kom net van de gynaecoloog en deze keer was alles in orde. Oef een pak van mijn hart. Ik zou nu 6 weken en 2 dagen zwanger zijn. Het vruchtje was 5.9 mm groot en er was duidelijk hartactiviteit
Niet te veel last van kwaaltjes... alleen die verschrikkelijke vermoeidheid en af en toe misselijk. Och we moeten er toch iets voor over hebben hé. Ik ben dus uitgerekend voor 27 januari ipv 25 januari.
groetjes

groetjes
yep nu kunnen we hier allemaal met een gerust hartje de dagen aftellen, hoewel dat het nog lang aftellen is hihihi
ik ben blij dat het bij iedereen goed gaat,
seg flupke, jou vruchtje is wel al groot eh, amai, mijne was maar 3 mm, maja dat zal wel niet erg zijn zeker,
we gaan er gewoon van genieten,
thathaaaaaaa
ik ben blij dat het bij iedereen goed gaat,
seg flupke, jou vruchtje is wel al groot eh, amai, mijne was maar 3 mm, maja dat zal wel niet erg zijn zeker,
we gaan er gewoon van genieten,
thathaaaaaaa
och chanti ik heb daar eigenlijk geen idee van hoe groot het vruchtje moet zijn
Kunnen ze dat eigenlijk op verschilldende manieren meten?? Ze spreken soms van kruin tot stuit en dan weer niet. Ik zou het begot nie weten. Bij mijn vorige zwangerschap ging ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog op 7 1/2 weken en toen was het 6.1 mm groot. Dat was veel te klein en zou overeenkomen met een zwangerschap van 5 1/2 week volgens de gynaecoloog. Ik heb inderdaad op 5 1/2 week enkele dagen bloedverlies gehad en het vruchtje was toen blijkbaar al afgestorven.
Ik heb er net ne keer mijnen zwangerschapsbijbel bijgehaald en daar staan de volgende afmetingen vermeld:
* week 5 van de zwangerschap (baby 3 weken oud) = 1.25 mm van kruin tot stuit
* week 6 van de zwangerschap (baby 4 weken oud) = 2 tot 4 mm van kruin tot stuit
* week 7 van de zwangerschap = 4 tot 5 mm van kruin tot stuit
* week 8 van de zwangerschap = 14 tot 20 mm van kruin tot stuit
Waarschijnlijk is er bij jou gemeten van kruin tot stuit en bij mij niet. Daar heeft de gynaecologe toch niets van gezegd. Die ging met haar meterke gewoon van het ene uiteinde naar het andere en kwam aan 5,9 mm.
Ik heb hier verschillende boeken liggen en daar staat telkens iets anders in. Helemaal geen zorgen maken dus... als de gynaecoloog zegt dat het in orde is zal het zo wel zijn

Ik heb er net ne keer mijnen zwangerschapsbijbel bijgehaald en daar staan de volgende afmetingen vermeld:
* week 5 van de zwangerschap (baby 3 weken oud) = 1.25 mm van kruin tot stuit
* week 6 van de zwangerschap (baby 4 weken oud) = 2 tot 4 mm van kruin tot stuit
* week 7 van de zwangerschap = 4 tot 5 mm van kruin tot stuit
* week 8 van de zwangerschap = 14 tot 20 mm van kruin tot stuit
Waarschijnlijk is er bij jou gemeten van kruin tot stuit en bij mij niet. Daar heeft de gynaecologe toch niets van gezegd. Die ging met haar meterke gewoon van het ene uiteinde naar het andere en kwam aan 5,9 mm.
Ik heb hier verschillende boeken liggen en daar staat telkens iets anders in. Helemaal geen zorgen maken dus... als de gynaecoloog zegt dat het in orde is zal het zo wel zijn

Laatst gewijzigd door flupke op 08 jun 2006, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Niks mee inzitten, de gyn zal het wel zeggen als er iets niet klopt.
Ik heb ook enkele keren gevraagd of hij niet mis was
, maar hij zei dat hij niet van kruin tot stuit meette. En er werd zelfs gezegd dat Keanu een kleintje ging zijn en hij heeft plots zo een groeischeut gekregen, hij mat maar liefst 53cm bij zijn geboorte! Hij zou 3,600 max. wegen en hij woog 4,030kg.
Don't worry, vraag het de volgende keer als je op echo gaat, dan ben je op je gemak.
nathje.
Ik heb ook enkele keren gevraagd of hij niet mis was

Don't worry, vraag het de volgende keer als je op echo gaat, dan ben je op je gemak.
nathje.

Ook mama in 2007
Hey iedereen hier,
Ik ben 26 en ik ben nu net 10 weken zwanger van een eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 12 januari en heb een eerste echo achter de rug op 6.3 weken
We zagen al een hartje kloppen. Erg leuk!!! Ik mag terug op 3 juli en kan bijna niet wachten tot het zover is.
Aditi
Ik ben 26 en ik ben nu net 10 weken zwanger van een eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 12 januari en heb een eerste echo achter de rug op 6.3 weken

Aditi
Het maakt me niet zoveel uit, maar stiekem hoop ik toch eerder een beetje op een meisje terwijl mijn voorgevoel zegt dat het een jongetje wordt. Hihi 
We zien wel wat het wordt. Momenteel hoop ik vooral dat alles goed blijft gaan, want om één of andere reden blijf ik in mijn achterhoofd de hele tijd een beetje bezorgd.
Aditi

We zien wel wat het wordt. Momenteel hoop ik vooral dat alles goed blijft gaan, want om één of andere reden blijf ik in mijn achterhoofd de hele tijd een beetje bezorgd.
Aditi
Hellow allemaal!
Leuk, die echo's hé
Vorige week nog eentje gehad en 't kleintje was 3.2 cm van kop tot stuit. Ben ook een weekje verder dan de gyne verwacht had: dus 10 weken ipv 9 weken. (joepie!!!)
Was zoooo opgelucht om het hartje te zien en te horen! Ik zat echt met een helse schrik dat er niks te zien zou zijn.
7-07 ga ik terug voor de nekplooimeting enz. Ben benieuwd.
Groetjes

Leuk, die echo's hé

Vorige week nog eentje gehad en 't kleintje was 3.2 cm van kop tot stuit. Ben ook een weekje verder dan de gyne verwacht had: dus 10 weken ipv 9 weken. (joepie!!!)
Was zoooo opgelucht om het hartje te zien en te horen! Ik zat echt met een helse schrik dat er niks te zien zou zijn.
7-07 ga ik terug voor de nekplooimeting enz. Ben benieuwd.
Groetjes