Suikertest
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een suikertest. Ik ben geen risicopatiënt, maar mijn gynaecoloog doet dit standaard. Het zou om de korte test gaat. Nu kreeg ik te horen dat je een verschrikkelijk slecht drankje moet drinken. Is het echt zo erg 
? Ik begin al schrik te krijgen  

wel,ik moest dus nuchter zijn,dan werd er bloed getrokken om het suikergehalte te bepalen.Dan moet je een bepaalde hoeveelheid drinken(vree gesuikerd drankje),en na een uur moet je weer bloed laten trekken.(nog steeds nuchter,buiten dat drankje,natuurlijk)daaraan kunnen ze zien hoe je suiker afbreekt,en eventueel een risico bent voor zwangerschapssuiker.
			Hier ook standaard.. Moest wel nuchter zijn.. Maar vies, echt waar.. Ik moest zelf wel de suiker bij de apotheker gaan halen, dan eerst bloed laten trekken, dat drankje drinken en na een uurtje weer bloed laten trekken.. Het erge gewoon dat je die vreselijke zoete smaak niet mag wegspoelen achteraf..
Bij Karsten heb ik dan achteraf nog een uitgebreide test moeten laten doen (weer zo'n vies zoet drankje), dan om het halfuur een vingerprik (mijn vinger deed erna nogal pijn), ik geloof zo'n drie of vier keer en dan na een uur de laatste prik..
			Bij Karsten heb ik dan achteraf nog een uitgebreide test moeten laten doen (weer zo'n vies zoet drankje), dan om het halfuur een vingerprik (mijn vinger deed erna nogal pijn), ik geloof zo'n drie of vier keer en dan na een uur de laatste prik..
Ik heb het overleefd hoor 
. Het was bij mij niet oranje van kleur, maar gewoon doorzichtig. Het smaakte inderdaad enorm zoet, maar oh, het viel best mee (ik zou het nu niet voor mijn plezier opdrinken). Dan een uurtje gewacht in de wachtzaal en dan hebben ze bloed getrokken. Hopelijk is de uitslag negatief, anders moet ik de lange test nog eens doen.
			Hier enkele weken geleden ook weer die suikertest moeten 'ondergaan'. Ik mocht dat ook wel zelf gaan halen bij de apotheek, en dan gewoon bij de huisdokter bloed laten trekken (afspraakje gemaakt zodat het een uur nadien meteen kon) Ik doe er een citroentje bij, om de zoete smaak iets te verminderen. Hier was de uitslag ok!!
			Hier nog eens een kleine update over mijn suikertest. Ik had dus eerst de korte suikertest gedaan, maar die vertoonde een kleine afwijking. Dus heb ik vorig weekend de lange suikertest nog eens laten doen. Eerst moest ik bloed laten prikken en dan weer dat vies spul binnengieten. Daarna moest ik om het uur (en zo drie keer) bloed laten trekken. En in die tijd mocht ik niets eten of drinken. Het viel eigenlijk best wel mee. Klein minpuntje; er was nog iemand die dezelfde test liet doen, maar zij hield dat drankje niet binnen 
. Toen voelde ik me opeens ook wat misselijk 
. In ieder geval; ik ben er vanaf en de test was negatief! Geen zwangerschapsdiabetes dus, woohoo, laat de suiker maar komen