juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 19 apr 2006, 13:04

dat is wel heel erg laat geworden gisteren hé
Ocharme jouw vrouwtje!
Enfin... alles weer dik in orde dus!
al 2,275 kg en 40 à 41 cm... chique!
maar kan meevallen hoor!
van ons nielsje werd ook gezegd dat dat een kanjer ging zijn RUIM 4 kilo
Hij meette toen 55 cm en woog 3,970 kg
en ... hij was niets te dik! alles was mooi in verhouding!
Alleen ... hij leek geen plat boeleke meer omdat hij heel lang was!

Allez... kleertjes besteld in de VS :lol:
stond er een leveringstermijn bij?
Je hebt ze toch niet te klein besteld hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 19 apr 2006, 13:35

ben blij te horen dat ook bij jullie alles ok is!! En dat de kleine niets van de waterpokken heeft overgehouden.
Maar idd, das wel laat he om nog op consultatie te gaan. Ik denk dat dat hier in limburg niet het geval is.
Dan gaan jullie een mooie stevige baby krijgen :lol:

En nu ben jij het zeker hé goortjes die volgende week naar de gyn mag gaan.
Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik vind het allemaal wel spannend worden. Samen aftellen is kweet niet hoe plezant! :wink:
Lien2, wanneer mag jij terug naar de gyn?
Ikzelf volgende week donderdag. Moet spijtig genoeg alleen gaan, werner moet werken.
Volgende week vrijdag komt die mevrouw ook langs van het kraamcentrum. Om de juiste dagen en uren af te spreken.

Vele groetjes
Mieke 8)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 19 apr 2006, 14:13

ja... ik moet volgende week dinsdag late namiddag op controle.
nu begint het voor mij toch ook weer spannend te worden.
Dacht dat het bij een 2de iets minder spannend zou zijn... maar niets is minder waar hoor! :lol:
en dan is het bij mij iets minder spannend omdat ik weet wanneer ik moet bevallen hé. Die spanning van wanneer komt het en hoe gaat het verlopen, dat valt hier weg hé...
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 19 apr 2006, 15:03

Ook blij dat alles in orde is met de kleine.
Hopelijk komen de kleertjes op tijd aan uit de Verenigde Staten. Maar de dag van vandaag gaat dat allemaal redelijk vlug denk ik.
@Mieke. Ik ben gisteren bij de gyne geweest en mijn volgende controle is op 19 mei.
Vele groetjes :lol:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 19 apr 2006, 22:07

En hoe was het bij jou Lien?

Vincent, zo laat nog naar de gyn? Eigenlijk is dat toch geen uur voor een consulatie...
Je schreef ook dat jullie kindje al levensvatbaar is, maar dat is al enkele weken zo hoor.
Een kennis van mij is op 32 weken bevallen en haar dochtertje is nu een flinke meid van meer dan één jaar.
Hopelijk blijft jullie baby nog even veilig bij mama, maar piepklein is baby nu ook weer niet hé?
Hopelijk komen de kleertjes op tijd aan uit de VS, dan zou dan een mooi eerste pakje zijn!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 20 apr 2006, 01:14

@ sandy
Bij ons was alles in orde. Ons kindje woog ongeveer een tussen de 1 kg 800 en 2kg. Het hartje sloeg 137. Alles was nog goed dicht vanonder en het hoofdje lag naar beneden en hopelijk blijft dat ook zo.
Verder voor de rest is het afwachten geblazen.
Groetjes Lien :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 20 apr 2006, 23:24

Ben net terug van het zwangerzwemmen.
Het was weer lekker relaxerend.
We waren met 9 zwangeren, waarvan er 7 voor juni uitgerekend zijn.
Amaai als wij allemaal daadwerkelijk in juni bevallen, zal het idd een babyboom worden en loopt de cursus zwangerzwemmen leeg. :lol:
Ik wil iedereen nog een zorgeloze en pijnloze nacht wensen met veel slaap, want morgen moeten we met volle teugen kunnen genieten van het mooie weer die ze voorspeld hebben.
20°C. Joepie. 8) :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 20 apr 2006, 23:29

@Lien2
Ik heb vanavond ook zwangerschapszwemmen gedaan. Het is bij een kinesiste, echt leuk.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 21 apr 2006, 12:15

Lien2 schreef: Ik wil iedereen nog een zorgeloze en pijnloze nacht wensen met veel slaap, want morgen moeten we met volle teugen kunnen genieten van het mooie weer die ze voorspeld hebben.
20°C. Joepie. 8) :wink:
Pijnloze nacht? Heb je zoveel last dan?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 22 apr 2006, 12:01

Ik niet, maar als ik van sommige lees hoeveel ze afzien van bekkenistabiliteit, dan leef ik wel mee met die mensen.
Ik heb enkel last in mijn rug als ik teveel hooi op mijn vork heb genomen. Op het moment zelf voel je dat dan niet, maar vanaf dat je je neerzet, amaai.
Bvb. Boven en beneden na elkaar dweilen, een ganse dag slenteren tussen de winkels, ...
Maar al bij al valt het wel reuze mee. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 22 apr 2006, 12:35

Hey, de enige pijn die ik tijdens mijn zwangerschap al gevoeld heb is vooral rechts onder mijn borst, het is misschien middenrifpijn ik weet het niet.
En het doet alleen zeer als ik ongemakkelijk in een stoel of zetel zit.

De laatste dagen doen mijn bovenbenen ook wat zeer, waarschijnlijk lijden ze wat onder het extra gewicht dat ze moeten dragen.

Maar voor de rest is alles ok, zelfs geen last gehad van braken of misselijkheid tijdens die eerste drie maanden, dus ik mag me voorlopig wel gelukkig prijzen!

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 22 apr 2006, 14:38

Hallo,
Zou het kunnen dat de lichte pijn in mijn boven benen iets te maken heeft met het indalen van de baby? Ik heb voormamelijk last als ik recthsta. Ik voelde daarjuist ook een héél lichte druk en een beetje pijn vanonder. Is 33 weken zwanger nog niet te vroeg om in te dalen? Toch allemaal spannend hé :)
Zijn er hier juni-mama's waar het kindje al is ingedaald?

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 apr 2006, 15:21

Hoi Marijke,

ik denk dat onze spruit ook al is ingedaald. Ik weet niet waarom, maar mijn gevoel vertelt dat. Ik voel de bewegingen anders en als ze schopt weet ik meteen hoe ze ligt. Ben eens benieuwd of mijn voorgevoel klopt. Donderdag ga ik het zeker en vast eens vragen aan de gyn. Voel de bewegingen meer en meer juist boven het schaambeen.
Maar ik weet niet hoe het met jullie zit maar hier kriebelt het al heel fel. Zijn hier echt al aant aftellen. Als we nu smorgens wakker worden ist zo van, binnenkort kunnen we de kleine gewoon tussen ons in leggen. :lol:

Vele groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 22 apr 2006, 15:35

Hallo Mieke,
Ik moet nu maandag gaan naar de vroedvrouw aangezien ik thuis wil bevallen. Die voelt dan telkens met haar handen hoe de baby ligt. Vorige keer, begin april, lag het met het hoofdje reeds naar beneden en nu weet ik ook dat het nog goed ligt want ik voel dagelijks de hik boven mijn schaambeen.
We hebben boven en beneden een bedje staan en we moeten hier hard onze best doen om één van onze katten te verbieden erin te kruipen. Voor het bedje beneden heb ik een zakje ajuin erin gelegd en ze blijft er wel van weg. Voor het bedje boven heeft ze het al afgeleerd omdat ze als ik toevallig overdag passeer en ze ligt er in, ervan langs krijgt met de waterspuit.

We hebben al eigenlijk alles in huis voor de baby en de bedjes, kleertjes, de babyboeken, het schoppen in de buik, de prenatale cursus, het zwangerschapszwemmen herinneren me er telkens aan dat ik werkelijk een boeleke ga krijgen! Spijtig dat ik niet opgegroeid ben in een groot gezin, ben enig kind en ik heb ook totaal geen ervaring met baby's. Ik moet puur vertrouwen op mijn moederinstinct dus. :oops:

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 apr 2006, 15:58

of je het nu gewoon bent om met kinderen om te gaan of niet...
elke mama heeft dat instinct en iedere mama wil het beste voor haar kind en zal dus bijgevolg ook slagen in haar rol van mama :wink:
daar hoef je je dus niet ongerust over te maken hoor!

ik heb vandaag nog eens een zwaardere dag! mijn ganse lijf wil niet mee... ach ja... dan maar samen met zoontje in de zetel en TV kijken!
net waren het tekenfilmpjes maar nu zijn het heuse videoclips. The black eyed peas zijn blijkbaar heel populair bij onze peuter :lol:

de vorige controle z'n 3 weken terug, lag ons kindje ook met het hoofdje naar beneden, maar nog goed los, zei de gyn.
MAar beweeglijk dat dat is!! soms zo erg dat ik niets kan doen van de pijn... dan moet ik wachten tot het stampen enzo opgehouden is en dan kan ik terug bewegen. Dit was de vorige keer helemaal anders.
Toen was ons ventje ook heel beweeglijk, maar toch veel zachter voor zijn mama!
Ik heb al heel veel overgegeven deze zwangerschap, maar gelukkig nu veel minder last van opgezwollen ledematen! dat is toch ook al iets hé!

nog eventjes voor ons allen en dan is het zover!!
geniet van dat moment hé!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 apr 2006, 11:13

mag ik even komen klagen??
Heb vannacht nog maar eens slecht geslapen met als gevolg enorme hoofdpijn. Tis precies als ik een hoofd van 100kg moet meeslepen vandaag. En die tintelingen houden maar niet op. En heb een serieuze oefenwee gehad vant weekend. Is dat niet wat vroeg? Twas maar eenmalig maar toch ga ik voor alle zkerheid het donderdag maar es aan de gyn vragen.
Maar voor de rest alles prima hoor! :lol: Ik voel ons pruts nog steeds heel goed en af en toe trakteert ze me op een stoot tegen de maag, amai! :shock:

Ik wou jullie mening nog even horen over het volgende. De proefdruk van de geboortekaartjes zijn klaar. Maar ik heb erna pas beslist dat ik maar hooguit 2 dagen in het ziekenhuis ga verblijven. Maar dan is het eigenlijk toch niet nodig dat ik de kamernr enzo op het kaartje zet? Of denken jullie van wel? Want mss staan er dan mensen en ben ik al naar huis? Ik kan het in ieder geval nog veranderen bij de drukker, das geen probleem.

groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 11:19

Vandaag bij de vroedvrouw geweest. Mijn baarmoeder is al 30 cm. De baby ligt met het rugje naar boven tegen mijn buik en het hoofdje naar beneden, maar alles ligt nog goed los, dus nog niet ingedaald.

Wat ik telkens leuk vind is dat we met haar gedurende twee uurtjes alles aan haar mogen vragen wat bij een gynecoloog nooit kan. Ze heeft ook mijn bloed getrokken. Hoe groot de baby is en hoeveel deze weegt dat kunnen we natuurlijk niet weten aangezien vroedvrouwen geen echo's mogen doen, maar misschien wordt dat binnen een paar jaar wel toegelaten. We hebben reeds wat echo's tot op 26 weken en dat vinden we voldoende.

Via de nicht van de vroedvrouw krijg ik nu zaterdag een gratis zwangerschapsmassage, ik ben dus eigenlijk het proefkonijn.

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 11:22

Mieke schreef:
Ik wou jullie mening nog even horen over het volgende. De proefdruk van de geboortekaartjes zijn klaar. Maar ik heb erna pas beslist dat ik maar hooguit 2 dagen in het ziekenhuis ga verblijven. Maar dan is het eigenlijk toch niet nodig dat ik de kamernr enzo op het kaartje zet? Of denken jullie van wel? Want mss staan er dan mensen en ben ik al naar huis? Ik kan het in ieder geval nog veranderen bij de drukker, das geen probleem.

groetjes
Als je maar twee dagen gaat verblijven in het ziekenhuis, zou ik het kamernummer er toch niet op zetten. Geniet dan maar van je twee daagjes rust daar op je kamer. Ik zou die eerste dagen enkel mijn en zijn ouders toelaten en dan nog, misschien wil ik dan gewoon effe alleen zijn met z'n drietjes...

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 apr 2006, 11:55

@ Mieke
ja... als je idd maar zo kort verblijft in het ziekenhuis, zou ik dat niet vermelden op het kaartje...
en of het al wat vroeg is om je weeen te voelen..... De laatste maand voelen vrij veel vrouwen die oefenweeen al. Maar dat wil nog niet zeggen dat je onmiddellijk gaat bevallen hoor :wink: Had dit de vorige keer ook en toen ben ik een dag overtijd gegaan! :lol:

@ Marijke
bij jou was alles dus ook nog OK! goed zo.
Een zwangerschapsmassage... hmmmm klinkt wel lekker!
geniet er maar van!

de afgelopen 2 dagen ben ik serieus getrakteerd geweest op stampen en bokspartijen en dat deed echt geen deugd!
los daarvan ging het zaterdag wat lastiger en gisteren perfect.
Zelfs zo perfect dat ik weer teveel hooi op mijn vork genomen heb en vannacht niet heb kunnen slapen!!!
Moe dat ik nu ben!
ach nog een half dagje en ik ben weer thuis!!
morgen een half dagje en dan naar de gyn.
In totaal moet ik nog 14 dagen werken gespreid over 4 weken!
jongens wat gaat het hier snel!
Hebben jullie dat ook nu???
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 14:50

Hey Goortjes,
Ja de tijd gaat hier inderdaad supersnel en de baby wordt alsmaar groter zoals het moet dus. Het is al een hele geruststelling dat de baby gezond en wel is en ook al wil ik dat de baby er nu al is, toch heeft deze nog een paar weekjes nodig om de longetjes te rijpen, om helemaal in orde te zijn, dus nog eventjes geduld en we moeten er van genieten hé :) van deze laatste weekjes.

Ik hou een babydagboekje bij voor de baby later, en er is ook nog schrijfplek genoeg om na de geboorte vanalles op te schrijven over zijn/haar ontwikkeling. En als ik het terug lees dan verschiet ik er soms van dat we al weer een drietal weken verder zitten dan dat ogenblik in het dagboek.
Ik ga nu eventjes genieten van het zonnetje en ik hoop telkens weer dat de zon gaat schijnen bij mijn bevalling, alhoewel het natuurlijk ook 's nachts kan gebeuren bij volle maan, wie weet (11 juni is het volle maan)

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 24 apr 2006, 15:04

Mieke schreef:

groetjes
Wij hebben dat op het geboortekaartje vermeld (ik ben één dag na de bevalling naar huis gegaan): mama en ik blijven niet lang in het ziekenhuis dus wanneer jullie dit goede nieuws vernemen zijn we met z'n tweetjes al thuis.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 apr 2006, 15:06

@ marijke
leuk zo'n dagboek!
ik heb dit geprobeerd tijdens mijn ziekenhuisverblijf
Maar ik kon dat niet volhouden :oops:

is het volle maan op 11 juni!
Wie weet voor jou hé!!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 15:28

goortjes schreef:@ marijke
leuk zo'n dagboek!
ik heb dit geprobeerd tijdens mijn ziekenhuisverblijf
Maar ik kon dat niet volhouden :oops:

is het volle maan op 11 juni!
Wie weet voor jou hé!!!
Ja, ik was eerst uitgerekend volgens de gyne voor 11 juni, maar de vroedvrouw zegt 14 juni en ik zei in het begin 28 mei :P omdat ik denk dat de baby al een paar weken verder zit. Hahaha, we zullen wel zien, maar die volle maan, ik ben daar wel gevoelig aan, vooral een paar dagen ervoor.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 apr 2006, 15:35

:lol:
ja... volgens de vroedvrouwen tijdens mijn vorige bevalling
zijn er heel veel vollemaan-bevallingen!
dus wie weet!!

Dus jij dacht 28 mei!
waarop baseer je je dan?
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 15:39

goortjes schreef::lol:
ja... volgens de vroedvrouwen tijdens mijn vorige bevalling
zijn er heel veel vollemaan-bevallingen!
dus wie weet!!

Dus jij dacht 28 mei!
waarop baseer je je dan?
Wel ik heb hiervoor nogal veel last van een onregelmatige menstruatiecyclus en daarom dat het bij zo een twijfelgeval is en ja we denken dat de conceptie ietske vroeger plaatsvond.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 apr 2006, 15:45

dat hadden wij hier ook
bij onze vorige zwangerschap wisten we het per verrassing dat ik zwanger was. Dus onmiddellijk beginnen tellen... maar dokter kwam een andere datum uit.
en daar bleef hij altijd bij. En ik ben maar 1 dagje overtijd gegaan.

Nu weer heel onregelmatig
en weer de dokter laten tellen, anders dan wij dachten
Maar hij blijft steeds bij zijn datum.
nu ja... voor ons maakt die datum niet zoveel uit
omdat het deze keer gepland komt...
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 apr 2006, 16:36

11 juni volle maan?
dan kan het ook raak voor ons zijn dan... :lol: En dan zou de kleine geboren worden op de verjaardag van haar meter, zou leuk zijn.

Hier ook nog 4 daagjes werken en dan ist ook gedaan voor ons.

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 apr 2006, 16:39

dat zou idd leuk zijn voor de meter!! :lol:
nog 4 daagjes.. bofkont! :lol:
geniet dan maar van de vrije tijd die je nog rest alvorens je kleintje er is!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 24 apr 2006, 23:25

Ben hier ook nog eventjes. Het zijn drukke tijden :roll:
Mijn vrouw is terug gaan werken en dit nog voor 4 weken. Ze telt af. Ze gaat te voet naar haar werk en 't begint lastig te worden, al is het maar 5 minuutjes stappen. We hebben zaterdag eens een grote kuis gedaan in de vijver, tuin en auto, nu het mooi weer was en we waren allebei stik kapot.
Vandaag zijn we met knorretje (één van onze ratjes) naar de dierenarts geweest, want hij is gisteren overleden, en dus waren we maar om half negen thuis en we moesten nog eten. Morgen gaan we naar de kine en nemen we terug de draad op met de prenatale oefeningen. Donderdag mogen we naar de materniteit voor uitleg en een rondleiding en vrijdag gaan we foto's laten trekken. We moesten dit al twee weken geleden doen, maar met al de rode bollen op de buik van Linda hebben we dat maar verzet :wink: . Het wordt dus een drukke week.
We hebben ondertussen ook al een vroedvrouw gecontacteerd en die komt binnenkort ook langs. Het is de bedoeling dat de meeste arbeid thuis wordt gedaan en dat we dan op het moment supreme naar het ziekenhuis gaan. Daarvoor komt dan een vroedvrouw langs om ons te begeleiden.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 25 apr 2006, 08:02

ook drukke activiteiten!
jammer van jullie ratje...
5 minuten stappen daar heb ik ook last mee hoor!
maar ze is dus ook goed aan het aftellen!
Die foto's ... dat is voor het geboortekaartje ofzo?
Dus er komt een vroedvrouw eerst bij jullie aan huis en dan samen naar het ziekenhuis... lijkt me wel gezelliger dan alles in het ziekenhuis!

ik ga straks nog eens op controle
Heb al een heel lijstje klaar met vragen.
vorige keer zijn er zoveel dingen gebeurd waarvan ik geen weet had
en dat wil ik nu vermijden... De dokter gaat werk hebben :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”