juli: 27/07/2006
Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators
awel ik heb nog niks gedaan
Bij Amelie was ik zo ijverig, en nu...nu ja veel werk heb ik niet. Een kamer kan ik niet voorbereiden en de meeste spullen heb ik al.
Mijn mama wou persé de boontjes maken, en die is er al heel ijverig mee bezig, dus daar hoef ik al niets voor te doen, moet alleen nog de kleurtjes van de boontjes gaan kiezen.
Kaartjes...tja hoeveel op voorhand moet je daar ook al weer aan beginnen? Voor Amelie hadden we zelf een ontwerpje gemaakt en dat oz bij de drukker binnen gebracht. Nu hebben we ook weer een ideetje, maar moeten dat nog eens bespreken met de drukker, maar we hebben nog wel even...
Maar die naam...zucht

Bij Amelie was ik zo ijverig, en nu...nu ja veel werk heb ik niet. Een kamer kan ik niet voorbereiden en de meeste spullen heb ik al.
Mijn mama wou persé de boontjes maken, en die is er al heel ijverig mee bezig, dus daar hoef ik al niets voor te doen, moet alleen nog de kleurtjes van de boontjes gaan kiezen.
Kaartjes...tja hoeveel op voorhand moet je daar ook al weer aan beginnen? Voor Amelie hadden we zelf een ontwerpje gemaakt en dat oz bij de drukker binnen gebracht. Nu hebben we ook weer een ideetje, maar moeten dat nog eens bespreken met de drukker, maar we hebben nog wel even...
Maar die naam...zucht

ik neem Milan zoveel mogelijk mee naar de gyn. gewoon om hem er zo veel mogelijk bij te betrekken; je moet inderdaad wel het risico nemen dat de gyn. dan juist geen bevalling moet doen; maar tot nu toe hebben we altijd geluk gehad. we wonen ook maar een klein 300 m van het ziekenhuis, dus we kunnen altijd efkes naar huis gaan.
wij hebben hier ook nog niets gedaan voor het tweede. geen kaartjes geen doopsuiker, ook nog geen naam. want daar geraken we het maar niet over eens. de doopsuiker wil mijn schoonmoeder terug doen. heeft ze bij milan ook gedaan. maar vind haar idee nu wel niet zo tof. hoe moet ik dat zeggen?
kleertjes heb ik wel al gekocht, is echt weer leuk om tussen de hele kleine kleertjes te mogen snuffelen. heb er natuurlijk nog van milan die ik kan doordragen.
na pasen gaan we eens in gang schieten, eerst verhuizen en dan alles regelen voor de geboorte.
Nog 4 maanden en het is zover; beging in te korten hé. en als je nog fulltime werkt gaat te tijd enorm vlug voorbij.
wij hebben hier ook nog niets gedaan voor het tweede. geen kaartjes geen doopsuiker, ook nog geen naam. want daar geraken we het maar niet over eens. de doopsuiker wil mijn schoonmoeder terug doen. heeft ze bij milan ook gedaan. maar vind haar idee nu wel niet zo tof. hoe moet ik dat zeggen?
kleertjes heb ik wel al gekocht, is echt weer leuk om tussen de hele kleine kleertjes te mogen snuffelen. heb er natuurlijk nog van milan die ik kan doordragen.
na pasen gaan we eens in gang schieten, eerst verhuizen en dan alles regelen voor de geboorte.
Nog 4 maanden en het is zover; beging in te korten hé. en als je nog fulltime werkt gaat te tijd enorm vlug voorbij.
Hier zal niet eens een kamer klaar gemaakt worden, de eerste maanden komt beeb bij ons, en daarna zullen Amelie en beeb waarschijnlijk een tijdje samen moeten slapen. We zullen wel zien hoe dat gaat gaan.
Er zijn kamers voorzien, maar die zijn nog niet af,...en we zullen ook 1 van die kamers nog een tijdje moeten gebruiken als stockruimte tijdens de verbouwingen...
Maar over 2 jaar zou het af moeten zijn
Wanneer beginnen jullie te kijken voor kaartjes? Ik heb echt nog niks gedaan. En heel veel moet er ook niet gekocht worden eigenlijk. een eetstoel, bed, autostoel. Maar dat zijn allemaal dingen die we niet meteen nodig hebben he.
Ik heb 's nachts last van mijn bekken, en overdag veel minder. Gek he?
Er zijn kamers voorzien, maar die zijn nog niet af,...en we zullen ook 1 van die kamers nog een tijdje moeten gebruiken als stockruimte tijdens de verbouwingen...
Maar over 2 jaar zou het af moeten zijn

Wanneer beginnen jullie te kijken voor kaartjes? Ik heb echt nog niks gedaan. En heel veel moet er ook niet gekocht worden eigenlijk. een eetstoel, bed, autostoel. Maar dat zijn allemaal dingen die we niet meteen nodig hebben he.
Ik heb 's nachts last van mijn bekken, en overdag veel minder. Gek he?
dat last van het bekken hebben
is bij mij veel gebeterd door niet meer te gaan dansen.
En nu heb ik er 's nachts ook wel meer last van hoor
als ik me wil omdraaien
maar ... eigenlijk valt het nu heel goed mee.
ik heb eens naar de dokter geluisterd... en idd stoppen met dansen was het verstandigste!!
is bij mij veel gebeterd door niet meer te gaan dansen.
En nu heb ik er 's nachts ook wel meer last van hoor
als ik me wil omdraaien
maar ... eigenlijk valt het nu heel goed mee.
ik heb eens naar de dokter geluisterd... en idd stoppen met dansen was het verstandigste!!
jakkes hé!
ik heb er met momenten ook veel last van!
ik kan geen melk drinken
geen yoghurt eten
geen dranken met prik drinken
geen appelsienen eten
geen..... enz enz
of ik heb er last van
weet je wat bij mij helpt om het te stoppen
.... een worteltje eten!
echt waar!
dat helpt en is lekker en gezond!
maar of dat voor jou werkt??? probeer het eens hé!!
ik heb er met momenten ook veel last van!
ik kan geen melk drinken
geen yoghurt eten
geen dranken met prik drinken
geen appelsienen eten
geen..... enz enz
of ik heb er last van
weet je wat bij mij helpt om het te stoppen
.... een worteltje eten!
echt waar!
dat helpt en is lekker en gezond!
maar of dat voor jou werkt??? probeer het eens hé!!
Ik ben gisteren bij de gyn geweest, was 26 weken, ons kleintje woog 840 gram en zat al met het hoofdje naar beneden. Maar omdat ik zoveel vruchtwater heb, kan het nog langs alle kanten draaien.
Ik heb voor mijn bevalling al contacht opgenomen met de vroedvrouw en kraamhulp. Ik heb de doop al geregeld. Het kamertje (behalve het bedje) staat klaar om in elkaar te steken maar er moet nog eerst geschilderd worden. Dat doen we van 't weekend.
Ik weet ook al perfecht wat ik op mijn lijst moet zetten en waar ik hem ga leggen, nu nog daarvoor afspraak maken.
Suikerbonen of geboortekaartjes nog niks van in orde.
Ik heb voor mijn bevalling al contacht opgenomen met de vroedvrouw en kraamhulp. Ik heb de doop al geregeld. Het kamertje (behalve het bedje) staat klaar om in elkaar te steken maar er moet nog eerst geschilderd worden. Dat doen we van 't weekend.
Ik weet ook al perfecht wat ik op mijn lijst moet zetten en waar ik hem ga leggen, nu nog daarvoor afspraak maken.
Suikerbonen of geboortekaartjes nog niks van in orde.
nog 8 dagen en we mogen terug naar de gyn. Verlang terug om ons prutske te zien. En eindelijk hebben we een naam gevonden. Nu gaan we hem veel zeggen en zien of we hem niet beu komen.
De laatste tijd wel wat last van harde buiken, vooral s'avonds en als ik in bed lig. Mijn buik komt zo een kleine minuut heel hard, en zeg wel heeeel hard, dat ze op den duur wel pijn doen. maar nu ook niet heel veel pijn. Hebben jullie dat ook, of moet ik me ongerust maken?
de nestdrang is hier ook begonnen. mijn huis moet er altijd piekfijn uitzien of ik ben niet content en binnen 2 weken verhuizen we uiteindelijk, dus ik zal wel wat door de vingers moeten zien zeker. tegen dat alles terug zijn plaatsje krijgt en alles er terug piekfijn uitziet.
Heb vandaag net een kruippakje gekocht voor ons kleintje voor in het moederhuis. Denk dat het zijn eerste pakje zal worden. Helemaal wit met een klein (merk) ventje op. echt schattig. Begin eigenlijk echt te verlangen om het in mijn armen te kunnen sluiten. maar het is nog zo lang en toch gaat de tijd zo vlug.
De laatste tijd wel wat last van harde buiken, vooral s'avonds en als ik in bed lig. Mijn buik komt zo een kleine minuut heel hard, en zeg wel heeeel hard, dat ze op den duur wel pijn doen. maar nu ook niet heel veel pijn. Hebben jullie dat ook, of moet ik me ongerust maken?
de nestdrang is hier ook begonnen. mijn huis moet er altijd piekfijn uitzien of ik ben niet content en binnen 2 weken verhuizen we uiteindelijk, dus ik zal wel wat door de vingers moeten zien zeker. tegen dat alles terug zijn plaatsje krijgt en alles er terug piekfijn uitziet.
Heb vandaag net een kruippakje gekocht voor ons kleintje voor in het moederhuis. Denk dat het zijn eerste pakje zal worden. Helemaal wit met een klein (merk) ventje op. echt schattig. Begin eigenlijk echt te verlangen om het in mijn armen te kunnen sluiten. maar het is nog zo lang en toch gaat de tijd zo vlug.
ah... een naam!
en wat is de naam
dat hard worden heb ik ook al een tijdje
maar bij mij doet het echt wel pijn!
en duurt het soms vrij lang!
maar dat kan geen kwaad zei mijn dokter...
Kwaad zal dat heus niet kunnen, maar het is wel hinderlijk!!
enfin... nog effekes!!!
voor mij nog 6weken en 2 dagen!!
Wij zijn intern aan het verhuizen!!!
een heel gedoe hoor!
sinds we vorig jaar in ons huis getrokken zijn, hebben we constant nog werk gehad met afwerking... en eindelijk begint ons huis een huis te worden ipv een bouwwerf!
en dus dit weekend veel gepoetst, kasten verhuist, dozen uitgepakt, rommel weggesmeten!
PFff... ben blij dat het begint op te schieten!
Ik hoop voor jou dat het ook snel afgehandeld is en dat je alles op orde hebt!
dat is altijd fijner dan rommel hé
en zeker met een geboorte in het vooruitzicht!
Succes!!!!!!!
en wat is de naam

dat hard worden heb ik ook al een tijdje
maar bij mij doet het echt wel pijn!
en duurt het soms vrij lang!
maar dat kan geen kwaad zei mijn dokter...
Kwaad zal dat heus niet kunnen, maar het is wel hinderlijk!!

enfin... nog effekes!!!
voor mij nog 6weken en 2 dagen!!
Wij zijn intern aan het verhuizen!!!
een heel gedoe hoor!
sinds we vorig jaar in ons huis getrokken zijn, hebben we constant nog werk gehad met afwerking... en eindelijk begint ons huis een huis te worden ipv een bouwwerf!
en dus dit weekend veel gepoetst, kasten verhuist, dozen uitgepakt, rommel weggesmeten!
PFff... ben blij dat het begint op te schieten!
Ik hoop voor jou dat het ook snel afgehandeld is en dat je alles op orde hebt!
dat is altijd fijner dan rommel hé

en zeker met een geboorte in het vooruitzicht!
Succes!!!!!!!
dat is toch normaal dat je af en toe wat bedenkingen hebt!
ik had het zo vorige week wat lastig met het gegeven dat ik weer een KS ga hebben. Nu is het definitief en dan denk je terug aan wat er de vorige keer allemaal tegengevallen is...
Uiteraard is dat niet te vergelijken, toen was het een spoedoperatie en nu is het gepland... Maar toch steken dan twijfels de kop op!
Dus iedereen heeft zo wel iets hoor.
En dan zijn we er voor elkaar hé!!
ik had het zo vorige week wat lastig met het gegeven dat ik weer een KS ga hebben. Nu is het definitief en dan denk je terug aan wat er de vorige keer allemaal tegengevallen is...
Uiteraard is dat niet te vergelijken, toen was het een spoedoperatie en nu is het gepland... Maar toch steken dan twijfels de kop op!
Dus iedereen heeft zo wel iets hoor.
En dan zijn we er voor elkaar hé!!

wij zitten hier ook met constante interne verhuizen ( die dan nog niet eens definitief zijn
) en verbouwingen. Maar een echte verhuis is wel nog wat zwaarder, denk ik. Hoe verloopt het trouwens?
Voor de rest voel ik me nog steeds goed eigenlijk, heb nog niet te veel last van het buikje. 's Nachts wel wat last van mijn bekken, en altijd dat opstaan om naar WC te gaan is vervelend, maar ja het hoort erbij he.
Nog ongeveer 3 maandjes en het is alweer zover, ongelofelijk he!
Over de naam gesproken, het begint er hier ook meer en meer op te lijken dat we eindelijk een naam gevonden hebben waar we allebei achter staan! We gaan hem nog even uittesten, maar ik denk dat dit wel eens de winnaar zou kunnen zijn!!

Voor de rest voel ik me nog steeds goed eigenlijk, heb nog niet te veel last van het buikje. 's Nachts wel wat last van mijn bekken, en altijd dat opstaan om naar WC te gaan is vervelend, maar ja het hoort erbij he.
Nog ongeveer 3 maandjes en het is alweer zover, ongelofelijk he!
Over de naam gesproken, het begint er hier ook meer en meer op te lijken dat we eindelijk een naam gevonden hebben waar we allebei achter staan! We gaan hem nog even uittesten, maar ik denk dat dit wel eens de winnaar zou kunnen zijn!!
volgende week is het eindelijk zover, dan verhuizen we eindelijk. dit weekend zijn mijn ouders en schoonouders gaan kuisen. ik mocht niet helpen wegens mijn buikje. is wel vervelend; zitten kijken hoe anderen jou werk doen. hier worden de kasten stilletjes aan leeg en komt alles terecht in dozen. veel zaken vliegen ook in de vuilbak. ongelooflijk wat je allemaal verzameld in 4 jaar tijd.
met mijn buikje gaat alles goed. een omtrek van 95 cm en 8,5 kg bijgekomen. heb wel nog altijd last van de harde buiken. begin me weer wat ongerust te maken. die befaamd 30 weken komt in de buurt en ben bang dat het weer zover zal zijn. maar mag woensdag terug naar de gyn. ga dan wat meer weten.
wat de naam betreft, ik denk dat we hier één hebben, maar mijnen vent is terug aan het twijfelen. dus wie weet kunne we weer herbeginnen met de zoektocht.
hoe is het anders met jullie buikje en de zoektocht naar de naam?
met mijn buikje gaat alles goed. een omtrek van 95 cm en 8,5 kg bijgekomen. heb wel nog altijd last van de harde buiken. begin me weer wat ongerust te maken. die befaamd 30 weken komt in de buurt en ben bang dat het weer zover zal zijn. maar mag woensdag terug naar de gyn. ga dan wat meer weten.
wat de naam betreft, ik denk dat we hier één hebben, maar mijnen vent is terug aan het twijfelen. dus wie weet kunne we weer herbeginnen met de zoektocht.
hoe is het anders met jullie buikje en de zoektocht naar de naam?
Goh, ik kan eigenlijk nog alles doen hoor, poets- en opruimwerk is nog steeds mijn job
, en zelfs kasten versleuren enzo doe ik nog...maar ik heb ook nog niks last van harde buiken ofzo.
Mannen he, altijd beginnen twijfelen. Typisch
. Ik denk wel dat wij hier echt met een grote kanshebber zitten, we gaan het nog even uittesten, en eens zien of we niet beginnen twijfelen he.
wendytje veel succes met de verhuis!

Mannen he, altijd beginnen twijfelen. Typisch

wendytje veel succes met de verhuis!
gisteren heb ik eventjes aan de monitor moeten gaan liggen. gaat last van pijn in beide zijden en heb voor de zekerheid gebeld naar de vroedvrouwen. alles is in orde met de baby. we hadden wel moeite om zijn hartslag te registreren. we hoorden hem goed maar we konden hem niet vinden. een heel beweeglijke baby. Heb 2 dragen gehad ook in die tijd, maar nog geen om over te paniekeren. die befaamde harde buiken mogen niet te frequent voorkomen. morgen mag ik naar de gyn. zal een hele opluchting zijn.
hier in huis is het een echte zwijnestal aan het worden. het staat hier vol met dozen, en net nu ik last heb van nestdrang kan ik er niet goed tegen. maar ja als je wil verhuizen moet je daar tegen kunnen zeker. volgende week zal het stukken beter zijn. dan ben ik in verlof en ben ik eindelijk verhuist. kan dan beginnen met de doopsuiker en de kaartjes. de lijst heb ik al gedaan.
heeft er iemand leuke ideeen voor de suiker of kun je mij zeggen waar ik ideetjes kan opdoen?
hier in huis is het een echte zwijnestal aan het worden. het staat hier vol met dozen, en net nu ik last heb van nestdrang kan ik er niet goed tegen. maar ja als je wil verhuizen moet je daar tegen kunnen zeker. volgende week zal het stukken beter zijn. dan ben ik in verlof en ben ik eindelijk verhuist. kan dan beginnen met de doopsuiker en de kaartjes. de lijst heb ik al gedaan.
heeft er iemand leuke ideeen voor de suiker of kun je mij zeggen waar ik ideetjes kan opdoen?
Goed dat je monitor goed nieuws had hé
't zal morgen bij de gyn ook wel goed meevallen!
ik hoop bij mij straks ook!
rommel hé... ik ben er stilaan aan het doorgeraken
Vanaf vandaag gaan mijn ventje en zijn ma onze gang en traphal schilderen
en dat is een werkje hoor!
ik zie dat niet echt meer zitten... dus ik commandeer maar!!
ook wel eens leuk hoor!

't zal morgen bij de gyn ook wel goed meevallen!
ik hoop bij mij straks ook!

rommel hé... ik ben er stilaan aan het doorgeraken
Vanaf vandaag gaan mijn ventje en zijn ma onze gang en traphal schilderen
en dat is een werkje hoor!
ik zie dat niet echt meer zitten... dus ik commandeer maar!!
ook wel eens leuk hoor!

gisteren naar de gynae geweest. alles is ok met de baby en met de mama natuurlijk. Hij weegt al 1115 gr en is nog altijd zeer beweeglijk. ligt wel al met zijn hoofdje naar beneden, maar dat is normaal dat ze vanaf 6 maanden al gedraaid liggen, zei de gyn. Moet nu wel pilletjes nemen om mijn baarmoeder te doen rusten. Mag wel nog werken, want is fysisch geen zwaar werk dat ik doe (bureauwerk), maar zo veel te beter dan heb ik meer tijd achteraf met de baby.
de controle wordt nu ook wel opgedreven, moet nu om de 14 dagen gaan. Hij heeft ook gevoeld naar opening of zo maar alles is nog mooi dicht. Dus op naar 10 mei nu.
Momenteel kon hij nog geen tekenen zien die wijzen op een vroeggeboorte maar hij blijft realist zei hij en we kunnen maar beter voorkomen dat het weer te vroeg geboren wordt.
nog 2 dagen en we verhuizen eindelijk. daarna gaat al mijn tijd naar Milan en de baby.
de controle wordt nu ook wel opgedreven, moet nu om de 14 dagen gaan. Hij heeft ook gevoeld naar opening of zo maar alles is nog mooi dicht. Dus op naar 10 mei nu.
Momenteel kon hij nog geen tekenen zien die wijzen op een vroeggeboorte maar hij blijft realist zei hij en we kunnen maar beter voorkomen dat het weer te vroeg geboren wordt.
nog 2 dagen en we verhuizen eindelijk. daarna gaat al mijn tijd naar Milan en de baby.