Kleuter verliest arm
Droogzwierder stopte niet bij open deksel
SINT-TRUIDEN - Een vierjarige kleuter verloor vrijdagavond een arm bij een ongeval in wasserette Primus aan de Naamsevest in Sint-Truiden. Jorden Mbomba hielp er zijn moeder met de wekelijkse was. De arm van de jongen zat gekneld tussen het deksel van de droogtrommel net toen die op volle toeren begon te zwieren.
Het ongeval gebeurde omstreeks 19.30 uur. De moeder van het Congolese gezin trok elke week naar de wasserette aan de Naamsevest om de was te doen. En ook de kleine Jorden mocht, samen met een oudere zus van veertien jaar, mee. Het jongetje moet op een gegeven moment zijn armpje in de droogtrommel gestopt hebben. De trommel begon net op volle toeren de was droog te zwieren. De arm van de kleine Jorden werd afgerukt.
,,Het was verschrikkelijk'', vertelt buurvrouw Fernande Termonia. ,,Ik liet net mijn dochter en kleindochter buiten toen er grote chaos uitbrak aan het wassalon. De arm van het jongentje was helemaal afgerukt.''
De omstaanders schoten direct in actie en brachten de kleuter in allerijl naar het plaatselijke Sint-Trudo ziekenhuis. In de haast waren ze het armpje vergeten mee te nemen. ,,De dienst 100 werd gebeld en de brandweer kwam het armpje ophalen'', weet Fernande.
De jongen werd meteen naar het UZ Gasthuisberg in Leuven overgebracht. Daar werd tijdens een negen uren durende operatie het armpje terug aan het lichaam gehecht. De operatie is goed verlopen, maar voorlopig is het voor de familie en de jongen bang afwachten of het lichaam de arm niet terug afstoot.
,,Het is onvoorstelbaar dat zoiets kon gebeuren'', zegt de buurvrouw nog. ,,Normaal zit er een beveiligingssysteem op de droogtrommel en kan de deksel niet open als de trommel op volle toeren zwiert, ofwel valt de trommel stil als de deksel toch geopend wordt. Het is echt niet te snappen. Ik woon hier vijftien jaar en doe al die jaren ook dagelijks mijn was in het salon. Er is nog nooit eerder een ongeluk gebeurd.''
Speurders van de federale politie kwamen zaterdag de eerste vaststellingen doen. Vandaag wordt een expert ter plaatse gestuurd om het ongeval te onderzoeken. Ook de uitbater van het wassalon wordt ondervraagd om na te gaan of hij met alle voorschriften in orde is. De politie heeft de wasserette verzegeld zolang het onderzoek loopt.
Kleuter verliest arm.
Moderators:Welcome, mell, Moderators
-
- Moderator
- Contacteer:
jakkes seg
dat moet ook niet leuk zijn om te zien!!!
ocharme dat ventje!!!
Snap dat toch niet goed hoe dat is kunnen gebeuren.
Machine moet toch een defect gehad hebben, anders kan dat toch niet hé....
OH ik hoop echt dat dat armpje niet afgestoten wordt!
Dat kind moet getraumatiseerd zijn voor heel zijn verdere leven volgens mij... dat kan toch niet anders...
dat moet ook niet leuk zijn om te zien!!!
ocharme dat ventje!!!
Snap dat toch niet goed hoe dat is kunnen gebeuren.
Machine moet toch een defect gehad hebben, anders kan dat toch niet hé....
OH ik hoop echt dat dat armpje niet afgestoten wordt!
Dat kind moet getraumatiseerd zijn voor heel zijn verdere leven volgens mij... dat kan toch niet anders...
had het al gehoort.
iemand van op men msn woont daar in de straat.
want ze waren de arm nog vergeten mee te nemen naar t ziekenhuis
en zij heeft hem gevonden!
die trommel stond nog te draaien met de arm in.
ze zei ook dat die mama s avonds al terug hare was kwam doen.
ik zou bij men kind blijven denk ik
iemand van op men msn woont daar in de straat.
want ze waren de arm nog vergeten mee te nemen naar t ziekenhuis

en zij heeft hem gevonden!
die trommel stond nog te draaien met de arm in.
ze zei ook dat die mama s avonds al terug hare was kwam doen.
ik zou bij men kind blijven denk ik

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer: