juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 15 mar 2006, 11:57

Jawadde :shock: en er haar/hem nu nog uitkrijgen :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 mar 2006, 13:08

hey mieke join the club
hier op 't werk is het ook een soepke!
fijn voor je dat je bijna vrij hebt!

een pretecho!
leuk seg!
ik ben maandag op controle geweest en ons kindje woog reeds 930 gram
geschat door de computer.
en dat was ook perfect op schema volgens mijn gyn.
Dus... ja... het lijkt me wel dat je een flinke kindje krijgt!!! :lol:
Kan meevallen hoor!
onze niels werd door elke dokter omschreven als een dikkertje en toen hij eruit kwam, was daar niets diks aan
hij was gewoon heel groot en had een zwaarder beendergestel...

geniet er nog maar van!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 17 mar 2006, 17:10

vandaag weer zoveel trappen gehad in mijn buik!!!
als mijn buik niet blauw ziet langs binnen, dan weet ik het toch niet meer hoor!!!!!
Onze niels was al zo'n hevig ding
maar dit is nog veel erger! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 17 mar 2006, 17:13

Ik krijg de laatste weken ook enorm veel heftigere reacties in mijn buik: kloppen, schuiven en als ik met mijn hoog stemmetje begin te spreken geeft de baby nog een extra duwtje erbij.
Ik heb het al getest en de baby herkent al zeker mijn stem.
Op het hand van mijn man reageert het ook enorm met duwtjes. Het lijkt dan alsof mijn buik op en neer golft :P

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 17 mar 2006, 17:20

ja.... die van mij schudt vandeeg hoor!!
als ik bad ga, dan gaat het hier vanbinnen wild tekeer!!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 17 mar 2006, 18:39

da's tof hé :)
mijn vrouw wou een dutje doen en ze lag net goed toen hij wakker werd... resultaat, ze heeft niet geslapen
volgens haar schopt hij nu wat minder en beweegt hij meer, maar wanneer hij dan schopt, dan is het wel raak
Waar ze wel meer problemen mee heeft is de bandenpijn. Ze mag niet teveel wandelen of ze heeft pijn.
We zijn deze week voor een gesprek langs geweest bij Norbert Bethune van Rent-a-Priest. Het ging een gesprek van 2 uur worden, maar het is er één van 3 uur geworden. Resultaat, we waren om 23u thuis en we hadden nog niet gegeten... Het positieve eraan is dat de doopviering al bijna helemaal uitgeschreven is én dat die bij ons thuis zal gebeuren :D.
Morgen komen ze de kinderkamer leveren. Ik heb net gebeld en ze komen 's namiddags leveren. Het spijtige eraan is dat goeie vrienden van mij net een kindje hebben en dat ze zaterdag een babyborrel geven, en ze wonen aan de zee. Als ze redelijk vroeg in de namiddag komen leveren, geraken we misschien nog op tijd aan zee.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 17 mar 2006, 18:42

oh ja...
nu zijn onze kaartjes klaar om gedrukt te worden en is mijn vrouw nu niet tevreden over de kaartjes zelf. We gaan morgen langs in een winkel om te zien naar kaartjes en we zullen waarschijnlijk heel ons concept veranderen... :roll: ze heeft me dat ook gelapt met ons huwelijk... dat was heel modern gestart en we zijn toen geëindigd in de middeleeuwen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 17 mar 2006, 19:57

:lol: :lol: :lol:
het kunnen ook haar hormonen zijn die nu aan het spelen zijn hé Major!!!
wel grappig!!!

leuk hoor de kinderkamer installeren!!! Sinds wij verhuisd zijn is ons nielsje zijn kamer nog altijd niet zoals we het gewild hadden
maar ja... dat is iets voor de komende weken
Dan doen we ineens de 2de kamer mee.
Onzen boven is nu zo goed als af! Er ligt tenminste al geen bouwvakkersmateriaal meer!
Misschien zijn ze idd morgen op tijd met leveren en dan kunnen jullie nog lekker naar dat feestje! Zou wel jammer zijn als je dat zou moeten missen! Dat zijn tenminste leuke feestjes!!

3uur overleg met die van rent a priest!!!! :shock: wel lang hé!
maar ja... nu zal het wel AF zijn hé! leuk dat dat allemaal al vastligt!
Bij ons is dat allemaal last-minute!!
dat was met onzen trouw ook zo
Maar ... ik moet zeggen dat alles wel naar onze zin in orde komt
Hoe ik dat ook altijd voor elkaar krijg, weet ik niet goed!! 8)

Bandenpijn, dat ken ik
dat had ik van ons nielsje ook al heel snel
en nu ook weer
heel lastig, maar ... je kan haar troosten dat het nu niet zo heel lang meer duurt hé!! :wink:

Word je al niet een beetje nerveus??
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 17 mar 2006, 20:32

awel, eerlijk gezegd lijkt het allemaal nog zo ver weg
we rekenen op het eind van mei, dus nog een goei 2 maand :?
volgende week komen mijn schoonouders langs. Ik ga dan samen met mijn schoonvader de kamer installeren en mijn vrouw gaat met mijn schoonmoeder de doopsuikers doen... 's middags betalen ze ons nog een Japans etentje :D
Het komt allemaal in de laatste fase, maar het blijft precies irreëel, alsof dat ventje voor altijd in die buik zal blijven :D

goh, ik zou het niet aankunnen om te bouwen en daarna nog kindjes plannen of zelfs trouwen zo allemaal samen. Mijn vrouw en ik, we zijn allebei erge controlefreaks en we plannen alles tot in de puntjes. zo heeft de voorbereiding van ons huwelijk een 15-tal maanden geduurd. Om dezelfde reden hebben we niet gebouwd, maar hebben we een "af" huis gekocht :) 'k zou het op mijn zenuwen krijgen, omdat ik weet dat een planning in een bouw nooit 100% te volgen is en dat je nooit alles onder eigen controle hebt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 17 mar 2006, 21:02

ja het was idd niet altijd even makkelijk hier!
maar toch... al bij al is het goed meegevallen
We hebben zo goed als alles wat ze zelf konden, ook degelijk zelf gedaan
Dan steek je er wel veel meer tijd in, maar dan ben je ook zeker dat het goed gedaan is.
Mijn ventje is best heel handig geworden door den bouw van ons huis!

Gedurende mijn eerste zwangerschap had ik het niet makkelijk
hij was bijna nooit thuis --> werken, sporten en bouwen
en toen onze jongen geboren werd, had hij precies geen tijd om papa te worden. Enkele maanden terug heeft hij zona gehad en dat heeft hem wel tot nadenken gestemd. Sindsdien proberen we toch iets meer tijd te nemen voor ons gezinnetje.
Dat huis kwam er in functie van ons gezin en mijn man wilde dat allemaal zo goed en zo snel af hebben om ons wat luxe te gunnen (ons huurhuis was pure ellende, vandaar)
Ik heb er geen seconde spijt van
Ik heb zelf ook heel veel gedaan, en dan ben ik wel fier op mezelf dat ik dat gekunnen en gedaan heb!

nu beleef ik mijn zwangerschap heel anders
de papa heeft nu veel meer tijd om het mee te beleven
en dat is heel fijn. Het gevoel dat er iemand voor je is als het je even niet zo goed gaat,... en heus die momenten heeft iedereen wel....

Vorige keer was mijn ventje niet echt nerveus
tot het zover was!!!!
toen ik hem 's nacht wakker maakte
sprong hij als een gek uit het bed; want hij moest eerst nog in bad!!! :shock: en hij vroeg of ik nog een boke met choco kon smeren :shock: en daar stond ik dan!!! :lol:
Dus ... wie weet hoe raar ga jij nog doen :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 17 mar 2006, 22:41

major en marijke t'is bina zover nog groote 2 maandjes en er is een klein wondertje bij ik wens jullie veel sterkte en een goede bevalling.

groeten
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 18 mar 2006, 11:23

Hoe zou het eigenlijk zijn met Lien (Lesage)? Een tijdje geleden schreef zij hier mee, maar het valt me al effe op dat ze niets meer heeft laten horen...
Bij mij kan het eventueel ook nog juni worden als ik moet bevallen hoor, ik ben wel uitgerekend voor 28 mei, maar ik ga er van nu al van uit dat ik overtijd ga gaan, kwestie van dan niet zot te worden van het wachten. Ik bereid me zo al wat voor he :D
Ons kamertje is nu praktisch helemaal af, alleen de gordijntjes nog en een paar kleine details. Het materiaal voor het doopsuiker hebben we nu bijna allemaal aangekocht. En ergens half mei gaan mama en ik het vullen en afwerken. Niet te veel op voorhand, zodat ik de laatste weken ook nog vanalles te doen heb, dan gaat de tijd sneller he.
Het kaartje is gekozen, maandag mag ik naar de drukker gaan voor ne proefdruk te bespreken en de enveloppen te gaan halen.
Alleen de uitnodigingen voor de babyborrel moet ik nog maken, dat is iets voor de paasvakantie, dan is mijn broer thuis van school en kan hij mij helpen :D
Er moet dus nog een beetje vanalles gebeuren, maar ik heb nog 2 maanden de tijd, als alles meezit toch.
10 april heb ik nog de laatste echo en wie weet komen we het geslacht dan eindelijk te weten he.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 mar 2006, 14:38

nog eentje die al bijna alles klaar heeft!!!
ik loop echt achter hé!!!!!!
maar mezelf kennende komt dat nog wel goed!! 8)

goh saartje ik hoop echt dat de laatste echo je iets kan verklappen!!
't zou wel fijn zijn hé!!!
ik wilde het deze keer eigenlijk niet weten
maar mijn ventje wel en dus heb ik het maar gevraagd
Ben nu wel blij dat ik het weet hoor!
nu is de verrassing nog: hoe ziet ons kindje eruit?
gaat het een braveke zijn? Hoeveel weegt het
hoe groot is het? enz enz....
Dus nog genoeg geheimpjes die onthuld moeten worden :lol:
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 18 mar 2006, 19:25

hey,ik zou nie weten wat ik moet doen hoor wel weten of nie weten t'is zo moeilijk ik denk soms van ik zou het nie willen weten en dan weer wel.
Maar ja het heeft zo'n alle wtee zijn voor-en nadelen.ik wens jullie in ieder geval een goede zwangerschap en als je het wil weten saartje dan hoop ik dat je het nog te weten komt.het is ook je eerste mss wil je dat dan weten hé
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 20 mar 2006, 09:57

Hey goortjes,

hier nog iemand die nog alles moet doen hoor. :P
Donderdag gaan we langs de babywinkel voor onze geboortelijst te leggen. We moeten onze geboortekaartjes ook nog gaan bestellen. En ons doopsuiker niet vergeten.
Bij ons ist redelijk moeilijk om samen iets te gaan doen omda we allebei stomme uren hebben. Ik werk altijd van 12u tot 20u. En mijn man afwisseld in posten.

Heb nog eigenlijk een vraagje. Mijn schoonmoeder wil absoluut de babykamer kopen. heel tof is dat. Het enige nadeel vind ik nu dat we donderdag de lijst gaan leggen maar zij wil in april pas het kamertje kopen. Het gaat nl niet zo goed financieel bij de schoonouders. Dus het kamertje word dan wss ook niet in die babywinkel gekocht. Allemaal goed maar zijn die afmetingen van zo'n babybedje allemaal dezelfde? Want ja, stel als wij daar lakentjes op de lijst zetten en die passen niet? Mss weer een domme vraag van mij. En ik snap eigenlijk al helemaal niet waarom ze de babykamer wil kopen als dat financieel niet gaat. Maar goed, ze staat erop.

Die bandenpijn begin ik nu ook stilletjes te voelen als ik te lang gewandeld heb of als ik een plotse beweging doe. En die kleine binnenin begint ook goed krachtig te schoppen, zodat ik er snacht niet van kan slapen! :wink: Maar tis toch raar hé. als je niets voelt, dan denk je, oei, ist nog wel allemaal in orde? En als die kleine je dan schopt, dan denk je, hou nu toch es op. :lol: Tis eigenlijk nooit goed hé? :P

Vele groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 20 mar 2006, 10:03

dacht dat de meeste bedje echt wel dezelfde afmetingen hebben hoor
Dat kan je uiteraard ook even navragen in de winkel hé!
wel lief van hen omdat voor jullie te kopen!

dat krachtig schoppen ken ik!
soms iets te krachtig hier, dan voel ik pijnscheuten die niet onmiddellijk weg zijn... ach ja! mijn dokter zegt altijd... des te actiever, des te gezonder!
dus dan geloven we dat maar hé.

Gisteren ons kaartje besproken en daar ga ik nu deze week eens voor langs de drukker om prijs te vragen.
't is weer een eigen idee en dan moet ik dat zeker eerst even vragen hé :wink:
We hebben dan uiteindelijk beslist om geen lijst te leggen
We hebben al zoveel!
en met de centjes die men dan schenkt kunnen we nog het aanvullende kopen indien nodig, of verder de kamer mee opvrolijken.
of in de spaarspot steken hé
kwestie van een start te hebben!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 22 mar 2006, 07:51

We zijn dus gisterenavond naar de gyn geweest. Onze spruit is al ferm gegroeid. Hij meet al een kleine 40 cm en weegt 1.450 kg. We mogen er volgens de dokter een 2-tal kilo bij doen voor bij de geboorte. Die geboorte zou nu einde mei plaatsvinden. Hij's al goed gedraaid en is al met z'n hoofdje aan het inzakken in het bekken. De gyn gaf ons een voorschrift voor een kine waarmee we konden doen wat we willen. Blijkbaar zijn volgens een typfout in het staatsblad 27 sessies terugbetaalbaar ipv 9. De dokter wou ons wel geen namen doorgeven van kine's om de simpele reden dat 75% van de kines in Kortrijk client zijn van hem en hij dat dus niet kan doen. We hebben er dus wel één in gedachten uit Aalbeke.
Mijn dvd was blijkbaar vuil en de recorder stopte geregeld met op te nemen. We kruisen onze vingers dat alles er zou mogen op staan. De dvd zelf is daar gebleven, want de recorder was nog aan het schrijven toen we vertrokken.
Onze volgende afspraak is voor 18 april. Alles begint nu dichtbij te komen.
De 3D-echo is niet zo goed gelukt, want onze kleine zat met z'n hoofdje al veel te laag en dan nog met z'n neus tegen de moederkoek aangedrukt.
Vandaag breng ik de papieren binnen voor het kraamgeld. Da's altijd welkom :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2006, 08:27

al een flink kindje!
jullie zoontje doet het heel goed!
hopelijk staat er idd iets op de DVD... zou jammer zijn moest er niets opstaan...
Toch voor eind mei!
Amaai, gaat er snel zijn hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 mar 2006, 20:43

Vandaag zijn we de geboortelijst gaan leggen. Amai, dat duurde 2 uurtjes! Zoveel mooie dingen en zo moeilijk te kiezen!! Goh, ik wou dat het al bijna zover was allemaal. Het gaat niet snel genoeg nu. Erg toch.
Ons kleintje laat nu praktisch de ganse dag van zich horen. Zelf snachts als ik aant slapen ben, maak em mij al wakker voor te zeggen, draai nu es op uw andere zij. :lol:
En zeker nu de zon meer en meer uitkomt, komen de kriebeltjes om dat kleintje vast te nemen. Nog een kleine 11 weekjes maar tlijkt nog zo lang.... Hebben jullie ook dat gevoel?

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 mar 2006, 08:33

uiteraard heb ik dat ook!
Wij zijn nog volop reeks 1 van Lost aan het zien
en dus daar werd gisterenavond een babietje geboren... toen leek het ineens weer heel echt voor me!
Ik keek naar mijn man en ik zag hem toch ook even wegdromen!

Eerder deze week had ik wat babyspeelgoed gevonden van onze niels
Ik was dat allemaal bij elkaar aan het leggen, dan kan ik als het zover is, dat makkelijk vinden, wassen en aan ons kleintje geven.
Vind ons nielsje dat gisteren toch niet zeker!!!!
Dat was dus FEEST :lol: :lol:
plots leek dat babyspeelgoed veel leuker dan alles waar een peutertje mee speelt!!
Heb hem maar even laten doen, hij had er zo'n plezier in!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 25 mar 2006, 21:43

Hoe gaat het nog met jullie??
Vincent, hoe zit het nu met die geboortekaartjes? Hopelijk hebben jullie al andere gevonden, want het is stillaan dichterbij aan het komen, hé?

Wendy, ben je al wat opgeschoten met de voorbereidingen? Want je liep wat achter... :)
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 26 mar 2006, 17:19

:oops: niks ook niet....
ik moet echt dringend in gang gaan schieten!!!
maar ik heb het nog 1 week heeeeeel druk
Dan zitten we begin april en heb ik terug iets meer tijd.
Dus... dan vlieg ik erin!!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 26 mar 2006, 21:31

Hier zijn mijn schoonouders gisteren langsgeweest. Mijn schoonmoeder heeft een laatste laag vernis gelegd in de kamer en daarna met mijn vrouw de doopsuikers klaargemaakt.
Ik heb samen met mijn schoonvader de kinderkamer in elkaar gezet. De foto's komen later op onze site te staan :). Mijn vrouw heeft een afspraak vastgelegd voor de kine en we hebben de kaartjes in huis gehaald. We moeten enkel de layout ervan nog wijzigen.
Deze namiddaq zijn we naar een Rattendag geweest in Antwerpen en zijn we thuis gekomen met 3 extra ratjes :D.
M.a.w. het gaat hier goed vooruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 mar 2006, 21:39

Vincent, bij jullie krijgt alles stillaan vorm, hé?
Laat je het weten als de foto's op jullie site staan? Ik kom zeker kijken...

Wendy, ik ben blij voor jou dat je volgende week aan alles kan beginnen.
Nog 10 weekjes en dan ligt er weer een babyke in je armen...
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 26 mar 2006, 22:46

sandy schreef:Vincent, bij jullie krijgt alles stillaan vorm, hé?
Laat je het weten als de foto's op jullie site staan? Ik kom zeker kijken...
awel, ze staan er op :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 mar 2006, 07:58

ja Sandy... nog 10 weekjes....
klinkt niet lang meer, vind ik zelf!
Ik keek gisteren in mijn agenda om te kijken wanneer ik nu weer juist naar de gyn moet.
4 april moet ik en 25 april al terug.
Zo snel op mekaar... toen werd het me ineens duidelijk... ik nader met grote passen mijn bevalling :shock:

Ach alles komt in orde hier!
ik ken mezelf al een beetje!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 mar 2006, 08:52

Wendy, ik heb er wel vertrouwen in dat alles op tijd zal klaar zijn. Het is niet de eerste keer dat je erdoor moet, hé... :D

Vincent, ik ga zeker eens kijken. De vorige keer heb ik dat ook gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mar 2006, 10:52

en hoe ist hier met de mama's? Nu begint het toch ook voor ons te korten hé? En ik ben al serieus de weken aant aftellen dat ik nog moet werken. :) Ik heb er totaal geen zin meer in. Zeker niet nadat we vorige week de geboortelijst zijn gaan leggen. Vant weekend gaan we eindelijk kijken voor een babykamer. Nu was ik aant denken, zo'n doorgroeikamer, is dat echt zo praktisch als de mensen weleens vertellen?
Ik wou ook eens horen wat jullie kwaaltjes van het moment zijn tegenwoordig? Ik begin vocht vast te houden want krijg niet meer alle schoenen aan. En mijn trouwring spant goed rond de vinger. Ik slaap minder goed snachts en word weleens wakker gemaakt door ons pruts :lol: En die tintelende vingers vind ik nog het ergste. En dat gaat zomaar nog niet weg. Ben nu ook weekje thuis met ziekenverlof omdat ik laatste tijd ook enorm veel last heb van hoofdpijn en een druk rond de ogen.

Vele groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 28 mar 2006, 14:15

hey mieke
aftellen, dat ken ik!!! :lol:
ik heb mijn trouwring al een tijdje niet meer aan wegens vochtophopingen...
Gelukkig is het nog niet zo erg als de eerste keer!
Ziekteverlof? Toch niet goed verkouden ofzo?
Zit zelf met een goei verkoudheid en daar heb ik ook hoofdpijn van...
Soigneer je maar wat!!!
of beter... laat je soigneren!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mar 2006, 14:39

ja mijn ventje doet goed zijn best!! :lol: Nee, ik moest het een beetje kalmer aan doen van de HA, meer rusten. Maar dat weekje komt als geroepen hoor. Ik heb laatste tijd zo'n nood aan een klein middagdutje. En dat doet wonderen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nog maar de ganse dag bezig ben. Heb vandaag al alle ramen buiten en binnenkant gewassen. :oops: Maar ik denk dan, god ik kan da nu rap doen, dan moet ik dat int weekend nie meer doen. Mijn man was er behoorlijk boos van toen hij daarstraks thuis kwam van werken. Mja, tzullen de vrouwelijke hormonen zijn zeker samen met de lentekriebels om alles te poetsen??!! :lol: Hoe ist met jou? Laatst ben ik ook nog verkouden geweest. Ik was er gelukkig op 1 week tijd vanaf (hout vasthouden).
in ieder geval veel beterschap!!

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”