voel me niet goed bij mijn gyn

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:
voel me niet goed bij mijn gyn

Bericht door Schorpioentje73 » 06 mar 2006, 22:56

hoi iedereen, misschien een raar verhaal, maar het moet me effe van het hart. Eerste keer dat ik bij gyn binnenkwam, op van de zenuwen, bloeddruk te hoog, kreeg ik ganse preek, en voelde me direct op mijn ongemakken en dat is niet meer weggegaan, tot vandaag ben ik uit mijn kram geschoten :
Daarstraks op contole geweest, met de kleine gaat alles voorlopig goed, zou ongeveer 1.400kg wegen nu, normaal op schema, maar ligt nog dwars. Normaal is dat nog geen probleem, heeft nog effe tijd om te draaien naar het schijnt.
Wat minder was, was de gyn weer, pff, ik kan dat mens alsmaar minder verdragen, mijn haren komen er van recht.
Die is echt niet te doen, had de uitslag mee van bloed-en suikertest, die was perfect en ook de uitslag van urine, die ik pas vanavond mocht halen. Dan vraagt ze of ik een potje urine meeheb, kzeg jama, ben pas naar huisarts geweest, heb net uitslag sinds vanavond, ja, zegt ze, maar wil er toch nog een, voor de zerkerheid, pf, nu mogen ze controleren, maar toch niet overdrijven he. Mijn bloeddruk stond zoals gewoonlijk weer veel te hoog bij haar, 16/10, bij huisarts 14/9, weer een hele preek naar mijne kop, kzeg jama, staat bij huisarts altijd goed, ha zegt ze, ligt dan aan mij, kzeg ja, kon me niet meer inhouden he, ze werkt al maanden op mijn zenuwen en jaagt me altijd maar schrik aan, en 't is me al een tijdje teveel aan het worden. Heb gezegd dat ik een hekel heb aan dokters en ziekenhuizen, en natuurlijk heel nerveus ben als ik moet gaan, en dat ik niet graag ga dat ze me al van de eerste dag schrik aanjoeg. Dan kreeg ik zo een antwoord van " ge moet naar mij niet komen zenne". Dan zei ze dat ik woensdag effe in de materniteit binnen moet om mijn bloeddruk een aantal keren te controleren. Een uurke blijven, en dat ik wel rustiger zou zijn met wat op bed te liggen, en dat ze dan een aantal keren gingen meten. Kzeg tegen haar, dat gelooft ge zelf niet dat ik rustiger ga zijn, integendeel, als ik een schrik van klinieken heb, ben enkel rustig bij huisarts en dan staat ie goed, dus zal in materniteit zelfde zijn. Jamaar zegt ze, ik wil zeker zijn ??????? Precies of huisarts liegt, ale, ze gelooft het precies niet, terwijl huisarts al eens brief meegaf omdat ik het haar vertelde. Dan zei ik dat ik niet van ziekenhuizen hou en dat huisarts dat weet, en me aanraadde polyklinisch te bevallen, dat ik dan veel rustiger zou zijn, en dit veel beter zou zijn voor mij. Dan begint ze ineens over mijn gestalte, dat ik klein ben (1m54 ongeveer) en meer risico heb niet natuurlijk te kunnen bevallen wegens te klein bekken n dat zoiets met een keizersnede niet lukt. Dacht dat ik haar vanachter haar bureau ging trekken, iemand die al ongerust is zoiets zeggen. Ik kon het niet laten en heb mijn gedacht gezegd, dan kwam ze op de proppen dat ze haar kop in het zand niet wil steken voor mogelijke problemen, en dat ze haar patienten goed wil informeren, voor als er iets zou zijn, dat we haar niks zouden moeten verwijten. Sorry hoor, maar normaal proberen ze mensen gerust te stellen, en dat ze dingen zeggen als er effectief problemen zijn, oke, is normaal, maar ge gaat de mensen toch geen maanden op voorhand schrik aanjagen terwijl er nog geen reden is he. Komaan zeg, ik voel me alsmaar minder goed bij haar. Ik heb info genomen ivm kraamhulp, ik zou niet graag lang in kliniek liggen, en had schrik voor keizersnede, omdat een normaal bevalling normaal al 5 dagen is, en een keizersnede normaal 7, ik breek het kot af :oops: zei ik. Daarmee raadde huisarts polyklinisch aan, en ik las info, normaal binenn de 24 u thuis en ook met keizersnede zou je vroeger naar huis kunnen nl na 2 dagen. Wel met kraamhulp die je dan thuis verzorgt, Ik voelde me iets geruster, en dan komt die trut met al die dingen op de proppen :evil: . Ale, huisarts zat steeds te bluffen dat ik tot nu toe een perfecte zwangerschap had, qua bloeddruk, bloedtest en urinetest, enz, ook gewicht niet bijgekomen enz, ik voelde me iets beter, en dan ga ik naar gyn, krijg ik steeds domper op mijn kop. Is dat mensen info geven ? Sorry, in mijn ogen is dat nodeloos ongerust maken, al 6 maanden aan een stuk, zonder dat er enige reden was. Dat ze het zegt als er iets is, oke, is maar normaal, en dan is het tijd genoeg, zonder dat ze al van eerste maand vanalles en nog wat bovenhaalt om mij schrik aan te jagen terwijl er nog niks van aan is, dat vind ik niet informeren, maar nodeloos ongerust maken en op stang jagen. Ben al wenend naar buiten gegaan, en overweeg sterkt om te veranderen van gyn, ga dan es huisarts bellen en raad vragen, die zei me al dat ik kon veranderen, zal het maar doen denk ik, is geen werk zo. Sorry voor de post, moest me effe van het hart.

wat zouden jullie doen ?

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 06 mar 2006, 23:23

het spijt me om te horen dat je je niet goed voelt bij je gyn
ik vind dat je je in de eerste plaats moet goed voelen bij de gyn en als er geen vertrouwen is, dan is er iets mis, dan kan dat niet op deze manier vreder gaan
ik kan me natuurlijk niet in jouw plaats stellen, maar mijn vrouw voelt zich niet goed bij onze huisarts en we veranderen zeker en vast nog tijdens de zwangerschap
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mar 2006, 08:16

he dat is jammer voor je
ik kan me voorstellen dat je bloeddruk omhoog schiet als je je niet op je gemak voelt!
Heb je er al eens aan gedacht om eventueel eens een andere gyn te raadplegen?
Kent je huisarts geen andere gyn die geschikter is voor je?
Is je gyn een vrouw? Indien ja, lijkt het me beter om naar een man te gaan. Dan ga jij je veel beter op je gemak voelen, denk ik.

ik ben zelf ook niet tuk op ziekenhuizen en operaties nog minder
Heb uiteindelijk een KS gehad, maar ik werd heel goed opgevangen door het verplegend personeel en dat heeft me toch op de been gehouden.

sterkte hoor!
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 mar 2006, 08:34

als je je niet op je gemak voelt bij je gyn,moet je echt op zok naar een andere...tussen gyn en jou is er vertrouwen nodig....

succes!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 07 mar 2006, 09:01

Ik ga akkoord met voorgaande antwoorden.. Als jij je niet goed voelt bij je gyn, zeker veranderen..
Ik ging eerst bij een vrouw (jaarlijkse controle) en ik voelde me daar ook niet goed bij, maar kom, het was maar 1 keer per jaar dat ik ging.. Maar eens dat ik zwanger was, ben ik naar een andere (mannelijke) gegaan en dat klikte meteen en ik ga er nog steeds..
En als je dan een andere hebt, vraag dan meteen of hij/zij ook denkt dat er een keizersnede nodig is, dan weet je het meteen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 07 mar 2006, 09:23

ik begrijp goed hoe je je moet voelen, die gyne van u denkt precies alleen aan haar centen in plaats van aan de welzijn van de patient.ik zou toch een andere zoeken waar je je wel goed bij voelt . zo gaat het niet meer en jaag je je alleen nog meer op.ik wens je veel geluk met je zoektocht en hopelijk vindt je eentje waar het wel mee gaat.
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 07 mar 2006, 09:58

Idd, veranderen! Onmiddelijk!
Die stress kun je echt missen in je zwangerschap en een gyn op zijn/haar plaats moet toch zoiets weten :evil:
Hopelijk vind je snel een betere :wink:
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 07 mar 2006, 10:39

Veranderen!!!
De gynae die ik had van de oudste luisterde langs geen kanten naar mij.
Wel had hij iedere keer commentaar over mijn gewicht enz...
tijdens de bevalling toen ik mocht persen snauwde hij me toe dat ik niet moest beginnen roepen! :shock:
Ben dus geblokeerd en persen lukte mij niet meer dan.
Met als gevolg dat ze mijn dochter uit mij hebben moeten duwen.
Ben nog 1 keer op de nacontrole geweest en sindsdien heeft diene vent mij niet meer gezien.
Heb dan gekozen voor een vrouw,en dat was van in het begin heel wat anders.
Ze luisterde naar mij,hielp mij bij sommige beslissingen,tijdens de bevalling heb ik mij gewoon mogen laten gaan,gewoon een dag en nacht verschil.
Ook haar collega is zo een lieve en begrijpende.
Dus neen,had ik toen meer lef gehad was ik ook onmiddelijk overgestapt.
Maar ja ik dierf niet,was een gynae die mijn schoonmoeder had aangeraden en was toch zo'n goede. :roll:
En ook alles was nieuw voor mij,een eerste keer zwanger en ik liet alles gewoon op mij af komen.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 10:56

hoi, bedankt voor de antwoorden iedereen
ik heb dus vannacht amper geslapten, door het piekeren :cry:
heb vanmorgen de huisarts gebeld, en kort uitgelegd (die was al eerder op de hoogte), dat ik weer een hoop naar mijn kop kreeg, en ze vroeg waarom, alles was perfect, kzeg ja, blijkbaar nog niet perfect genoeg, heeft me vanalles schrik aangejaagd. Huisarts ging vandaag es naar de gyn bellen om te vragen wat haar probleem eigenlijk is, en dan komt ze vanavond langs, een dossierke opstellen, en doorverwijzen naar iemand anders.
Mja, ik had een vrouw genomen, omdat ik dacht meer op mijn gemak te zijn dan bij een man, huisarts is ook een vrouw, en dat is precies een vriendin, hoe je daar kan mee praten, maar die gyn :roll: :? , pff, mijn ventje zegt dat die waarschijnlijk pijn heeft als ze lacht en dat dit thuis nogal een viesgezind geval moet zijn :P :oops:

@ Dagmar, wat ze zei over die keizersnede was eigenlijk geen aanleiding voor, gewoon omdat ik zei graag polyklinisch te willen bevallen was het direct van "ja, maar voor een eerste, ge weet niet hoe het zal gaan, en misschien is het wel een keizersnede want je bent klein, en dan heb je meer risico enz enz ..." Er was eigenlijk geen medische reden voor hoor, ze zei dat zomaar, want er is geen bekkenmeting of zo gebeurd. Toen ik begon te wenen, van heel hare preek, vroeg ze ineens mijn schoenmaat , kzeg wat doet dat ter zake, wel zegt ze , dat is nog eerder een aanwijzing dan je gestalte, kzeg ale, ik heb 39/40 dus grote voeten voor mijn lengte.
Wel zegt ze , dat is al positief, daar kunt ge ook soms op voortgaan of het op een natuurlijke wijze kan passeren of niet :roll: :?:

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 07 mar 2006, 11:01

Dus eigenlijk was ze je echt bang aan het maken zonder concrete aanleiding? :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 11:08

Dagmar schreef:Dus eigenlijk was ze je echt bang aan het maken zonder concrete aanleiding? :roll:
klopt, want hoe zou ze dat nu kunnen weten ? ze zei gewoon dat ik meer risico heb niet natuurlijk te kunnen bevallen omdat ik klein ben :roll:
maar een bekkenmeting is niet gebeurd, en ze heeft daar niks over gezegd dit te doen of zo, dus was gewoon een "theorie" van haar

doen ze dat normaal een bekkenmeting? om te weten of er risico is of niet ? of zien ze dat maar bij de bevalling zelf als het niet lukt ?

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 07 mar 2006, 11:13

Ik denk dat ze alleen op voorhand een bekkenmeting doen als ze hun twijfels hebben.. Maar ik weet dat niet, misschien iemand anders?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 11:15

Dagmar schreef:Ik denk dat ze alleen op voorhand een bekkenmeting doen als ze hun twijfels hebben.. Maar ik weet dat niet, misschien iemand anders?
als ik es rondzie, er zijn nog kleine vrouwen, en die soms maar half zo breed zijn als ik, ik ben volslank, maar ben ook grof gebouwd, grof beendergestel dus
en er zijn ook grotere personen die een te klein bekken hebben, daar kunt ge moeilijk op afgaan denk ik
in ieder geval, heeft ze me schrik aangejaagd
es luisteren wat huisarts weet te vertellen vanavond

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mar 2006, 11:22

bij mij hebben ze geen bekkenmeting op voorhand gedaan
en ik heb toch een KS gehad
Had niets met breedte van bekken te maken
mijn bekkenbodemspieren zijn te sterk ontwikkeld door mijn sport
en bijgevolg kan ik die niet voldoende ontspannen en kreeg ik mijn zoontje er niet uit
Dit gecombineerd met hele hoge bloeddruk en hoge koorts
resulteerde in een KS

Eerlijk gezegd zou ik me er niet te druk in maken
dan gaat je bloeddruk ook weer stijgen
en dat is niet zo goed voor je

Luister straks nog eens naar je HA en hopelijk vind je snel een andere goede dokter!
succes ermee!!
ik denk aan je straks!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 mar 2006, 13:20

Veranderen!!!!
Ik vind bij een gyn moet je je op je gemak voelen. Tenslotte laat je je toch van je intiemste kant zien???
Er zijn er genoeg die dat beroep uitoefenen, dus ik zou niet twijfelen.
En nog even dit: je moet echt geen schrik hebben! Ik ben twee keer in een zh bevallen en ik ben zeer tevreden over alle lieve personeelsleden.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw

Bericht door kimpie » 07 mar 2006, 19:25

ja ik zou ook veranderen hoor!
Het moet toch goed klikken he!
Hij/zij zet toch je kind op de wereld!

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 mar 2006, 19:26

het is natuurlijk wel subjectief, maar onze huisarts die onze gyn heeft aanbevolen (het enige dat hij wel goed kan) heeft ons aanbevolen om geen vrouwelijke gyn te nemen, om de reden dat zij meestal overwerkt zijn
hij gaf onder andere de reden aan dat alle moslimvrouwen een vrouwelijke dokter willen en dus allemaal naar een vrouw gaan
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw

Bericht door kimpie » 07 mar 2006, 19:27

serieus?
Ik heb een mannelijke, en ben er heel tevreden over.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 21:23

Major, daar had ik nog niet bij stilgestaan , maar dacht me meer op mijn gemak te voelen bij een vrouw.

De huisarts is vanavond langsgeweest, en ze had de gyn niet meer kunnen bereiken. Ze heeft kliniek gebeld dat ik morgen niet langsga voor die bloeddrukcontroles, dat dit geen zin heeft, maar beter thuis kan opvolgen daar ik hier rustiger ben. Ze gaat ander gyn van de groepspraktijk bellen en alles uitleggen en afspraak maken, ze vind het niet verder kunnen op die manier. Ook zei ze dat de gyn die ik nu heb, onzeker en nerveus is, en dat uitstraalt op haar patiënten door zogezegd al problemen te willen voorkomen voor ze er zijn, en zo mensen nodeloos ongerust maakt terwijl er misschien niets zal mislopen, en indien wel, is het dan tijd genoeg om het te melden en ongerust te worden. Huisarts vond het ongepast van haar en niet professioneel, zo stel je niemand op zijn gemak he. Hoop dat het lukt bij die ander gyn, en intussen heb ik kraamzorg aangevraagd en een afspraak met een vroedvrouw die mij zal begeleiden voor een polyklinische bevalling, dus duimen dat alles in orde komt, die vroedvrouw klonk in ieder geval een pak vriendelijker ;) .

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 mar 2006, 21:25

Alé, toch goed nieuws dan!
Hopelijk klikt het een beetje met de vroedvrouw!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 21:26

sandy schreef:Alé, toch goed nieuws dan!
Hopelijk klikt het een beetje met de vroedvrouw!
was toch vriendelijk aan de telefoon, wat ik van mijn gyn zeker niet kon zeggen :roll:, zo kortaf als die soms was

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mar 2006, 21:28

je gaat je nu vast veel beter voelen!
Een gyn hoort je te begeleiden en niet te verontrusten
Je zult nu wel zien dat alles beter gaat zijn
uiteraard is deze gyn nu op de hoogte van wat er zich vooraf afgespeeld heeft, en die zal dus heus niet dezelfde fouten maken hoor.
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 21:47

goortjes schreef:je gaat je nu vast veel beter voelen!
Een gyn hoort je te begeleiden en niet te verontrusten
Je zult nu wel zien dat alles beter gaat zijn
uiteraard is deze gyn nu op de hoogte van wat er zich vooraf afgespeeld heeft, en die zal dus heus niet dezelfde fouten maken hoor.
laat ons hopen, en ik duim ook voor jou dat alles goed mag verlopen

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 mar 2006, 22:22

van mijn gyn zal het gelukkig niet afhangen
dat is een lieverd hoor
Alleen de vorige bevalling heeft hij niet kunnen opvolgen
en bijgevolg heb ik een andere gyn gehad die me niet zo goed beviel
Die vrouw heeft uitstekend werk geleverd
maar als persoon lag ze me absoluut niet
Nu we weten dat het een geplande KS wordt,
kan ik er zeker van zijn dat ik haar niet terugheb
Verder zal alles wel vlotjes verlopen, hoop ik!

hou ons maar op de hoogte van je welvaren met je nieuwe gyn
en de vroedvrouw
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 07 mar 2006, 22:30

Je goed voelen bij je gyn is inderdaad heel belangrijk. Ik heb bewust een vrouwelijke gyn gekozen, omdat ik me bij een mannelijke minder op mijn gemak zou voelen. Ik voel me bij mijn gyn heel erg op mijn gemak. Dat hangt waarschijnlijk van persoon tot persoon af.
Veel geluk met je nieuwe gyn!

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 mar 2006, 22:38

Saartje schreef:Je goed voelen bij je gyn is inderdaad heel belangrijk. Ik heb bewust een vrouwelijke gyn gekozen, omdat ik me bij een mannelijke minder op mijn gemak zou voelen. Ik voel me bij mijn gyn heel erg op mijn gemak. Dat hangt waarschijnlijk van persoon tot persoon af.
Veel geluk met je nieuwe gyn!
mja, ik koos ook bewust een vrouwelijke, maar blijkbaar zijn ze toch niet allemaal even fijngevoelig, dit was precies een feeks, bruut, kortaf, kon niet lachen, altijd nogal bot, en je ongerust maken, niet te doen. Hopelijk lukt het om bij die andere te geraken, (is groepspraktijk van 5 in zelfde ziekenhuis, 2 vrouwen, 3 mannen) want zij heeft hopen werk, maar met hulp van huisarts lukt het me hopelijk wel alsnog bij haar te kunnen gaan.

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 07 mar 2006, 22:46

ik vind ook dat je je op je gemak moet voelen bij je gyn t'is zo al wennen om bij een vreemde man je zomaar bloot te geven zo is da toch een beetje ik was bang voor de eerste keer bij de gyn te gaan maar da valde goe mee maar ben achter een tijdje ook moeten veranderen hij houde mij aan het lijntje en was er toch nie goe meer mee heb nu een andere gyn en die is veel beter legt alles goed uit voel mij meer op mijn gemak weet nu waar ik sta.
wens je in ieder geval veel geluk en hopelijk kom je er rap uit wat je gaat doen

groeten
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 08 mar 2006, 08:23

In Oostende is die vrouwelijke gyn juist een vieze kalle :roll:
Ik ben ook tevreden van mijn gyn, maar ik denk dat hij binnenkort op pensioen gaat...wordt dus weer uitkijken.

Schorpioentje, ik denk dat die gyn van jou haar diploma in de zwemschool gehaald heeft... :lol: :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 mar 2006, 10:49

spotje schreef:In Oostende is die vrouwelijke gyn juist een vieze kalle :roll:
haha, ewel, ik zou ze ook zo kunnen omschrijven, mijn ventje zei dat ze pijn heeft als ze moet lachen en waarschijnlijk al heel hard haar best deed , dat het thuis nogal een vieze klink moest zijn :roll:

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 08 mar 2006, 13:16

ik ga nu ook een paar kee naar mijn gyne en staat ze me echt niet aan verander ik. kent ge zo die duitse dragondervrouwen zo van in den tijd van den oorlog awel daar trekt ze op. ze is serieus met dingen waar ze normaal mee moet lachen . en lacht met dingen waar ge normaal serieus moet mee zijn. ik ben een beetje molliger en weet ge wat ze zei als ge bevallen zijt gaat ge maar dringend naar nen dietiste. :roll: :shock: ik voel me goed in mijn vel en daarmee uit ... en da is toch het belangrijkste he.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”