Zwangerschapsbal

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Zwangerschapsbal

Bericht door Marijke » 16 feb 2006, 22:02

Iemand ervaring met een zwangerschapsbal? Zou het helpen tegen bekkenpijn en heeft er al iemand weeën mee opgevangen?

Je kan zoiets huren in de Kraamvogel voor 5 euro per maand.

Groetjes,
Marijke

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 16 feb 2006, 22:07

Is dat zo'n een grote "springbal" waar je op kan zitten en meebewegen?
Ik heb dat gebruikt op het verloskwartier.
Ik was aan het bevallen zonder verdoving en heb zo mijn weeën opgevangen. Wel een aanrader!
Ik zat aan het voeteneinde van het bed met op de rand een kussen. Tijdens een wee kon ik dan mijn hoofd tussen mijn armen op het kussen leggen en ondertussen meebewegen op die bal.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 16 feb 2006, 23:37

Ik heb erop gezeten tijdens mijn weeen en terwijl ze mijn rug masseerden, dat was wel leuk omdat die bal zo beetje inzakt...

Thuis had ik ook al zo'n bal, maar dat was niet vandezelfde materie als deze in de kliniek...deze in de kliniek was zalig om op te zitten...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Re: Zwangerschapsbal

Bericht door Marita » 17 feb 2006, 01:13

Marijke schreef:Iemand ervaring met een zwangerschapsbal? Zou het helpen tegen bekkenpijn en heeft er al iemand weeën mee opgevangen?

Ik denk echt niet dat dat helpt tegen bekkenpijn en ook niet tegen de pijn van de weeën. Wel kunnen we je uitleggen hoe je er op kan gaan zitten en bewegen om je bekken zo te kantelen dat het hoofdje van je kindje beter indaalt. Op die manier gaat het sneller.
Dat zijn gewone zitballen en daar bestaan verschillende maten in. Zou je die niet eens kunnen proberen in De Kraamvogel om te weten welke het beste is voor jou? Voor 5€ per maand kan ik je dat heel zeker aanraden. Veel ben je niet kwijt als je het niets vindt. Om je spieren te trainen kan je er regematig op gaan zitten.

vonny
Pas blauw

Re: Zwangerschapsbal

Bericht door vonny » 17 feb 2006, 17:37

Marijke schreef:Iemand ervaring met een zwangerschapsbal? Zou het helpen tegen bekkenpijn en heeft er al iemand weeën mee opgevangen?

Groetjes,
Marijke

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/ ... t/6/k/636d
.png[/img]
dag marijke,
met de 1ste bevalling heb ik gebruik gemaakt van de bal in het ziekenhuis om mijn weeen op te vangen en ik moet zeggen het was zalig om op die bal te zitten. het gaf mij een rust gevoel door dat ik op en neer kon wiebelen terwijl mijn man over mijn rug wreef tijdens een wee. het is ook veel aangenamer dan wanneer je in dat bed ligt. ik vondt het heel fijn en zal met de 2de bevalling er ook gebruik van maken.
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 18 feb 2006, 11:23

Ik volg in de Kraamvogel momenteel Haptonomie en binnenkort ga ik meedoen aan de prenatale cursus daar. Ik zal daar die ballen eens gaan uitproberen. Echt last van bekkenpijn heb ik nog niet, het is vooral lastige rugpijn langs mijn rechterkant waarvan ik last heb na lang zitten of rechtstaan.

Bedankt voor jullie reacties.

Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 18 feb 2006, 11:26

Tijdens mijn eerste bevalling heb ik dit ook gebruikt. Dit hielp wel een beetje.

Maar tegen bekkenpijn, goch, ik denk van niet hoor. Wel heb ik een bekkenband gaan halen op aanraden van mijn gyn. Maar dit was storend aan mijn buik, ik kon daar precies geen weg mee :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Katia

Bericht door Katia » 18 feb 2006, 11:32

zeker in de kraamvogel gaan horen dan!
als je er toch zo veel komt :wink:
(dan hebben we mekaar daar waarschijnlijk al wel eens gezien :lol: ik loop daar ook de deur plat :lol: en ik ga daar binnenkort ook haptonomie volgen)

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”