bang om te vroeg te bevallen

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

voetballover
Pas blauw
bang om te vroeg te bevallen

Bericht door voetballover » 18 feb 2006, 11:04

hey iedereen!

ik zal maar direct bij het begin beginnen zeker :D

ikzelf ben geboren na een zwangerschap van 30 weken,na een moeilijke zwangerschap van platliggen,bloedingen enz....

mijn ma moest ook pilletjes nemen om een vroeggeboorte te vermijden (wat dus niet echt gelukt is :lol: )

haar water is 's nachts om half vijf gebroken en een uur later had ze mij al...
ben zelfs in de lift geboren,mijn vader heeft het zelfs niet gezien,hij was de taxichauffeur nog aant betalen,en hij komt in de kraamkliniek binnen en zeggen hem ; proficiat meneer,u heeft een dochter!
leuk is anders denk ik toch...

nu ben ik zelf nu 26 weken zwanger,en begin eiglijk een beetje bang te krijgen...mijn vriend ook,vanaf ik 30 weken ben mag ik leuven niet meer uit(behalve naar mijn ouders)
ter informatie,we hebben geen van beiden ons rijbewijs,daarmee dat hij niet wilt dat ik nog te ver ga...
zijn vroeggeboortes erfelijk?
heb ik daar meer kans op?
hoe herken je een nakende bevalling dan?
welke symptomen ofzo?

enkele dagen geleden voelde ik ons kleintje echt zakken,en toen begon ik wel bang te krijgen hoor..

vele groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 18 feb 2006, 11:19

Met vroeggeboortes heb ik geen ervaring, maar ik denk niet dat dit erfelijk is (maar waat weet ik ervan he :roll: )

Maar een nakende bevalling zal je zeker herkennen! Niemand bevalt zonder die persoon het beseft! Wanneer je water breekt moet je naar het ziekenhuis , of wanneer je een samentrekkende pijn hebt in je buik, die regelmatig om de zoveel minuten komt.

Wanneer je twijfelt kun je ook altijd bellen naar je gyn, of naar de kraamafdeling, en beschrijven wat je voelt zodat zij kunnen zeggen wat het beste is dat je doet.

Maar ik zou daar niet teveel mee inzitten hoor

succes alvast :D
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Katia

Bericht door Katia » 18 feb 2006, 11:21

begin alleszins al met veel te rusten!
echt waar... Ik had ontsluiting op 28 weken en ik heb 9 weken platte rust gehad (tot 37 weken, toen mocht ik terug alles doen), ik heb het nog uitgehouden tot 39 weken!

En voor de rest het best eens telefoneren naar je gynaecoloog!
Ik denk dat hij/zij nog een beter antwoord kan geven dan eender wie hier van ons (behalve marita dan, maar die komt zondagavond pas terug)

Katia

Bericht door Katia » 18 feb 2006, 11:30

oh ja, hier kan je misschien veel informatie op terugvinden:

http://www.vroeggeboorte.nl/

en op heel die site (en andere sites) spreekt niemand van het feit of een vroeggeboorte erfelijk zou zijn...
niet te veel zorgen maken dus en gewoon eens naar je gyne bellen!

voetballover
Pas blauw

Bericht door voetballover » 18 feb 2006, 13:24

hey iedereen,bedankt voor de informatie hoor,jullie zijn schatjes!

kun je zelf voelen of je ontsluiting hebt?
of kunnen ze dat alleen maar op een controle checken?

groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 18 feb 2006, 13:27

gho, ik denk als je daar niets van kent dat dit moeilijk vast te stellen is, en als het kindje nog niet ingedaald is, is dat echt wel ver. Misschien je vriend / man, maar ik denk dat je zoiets toch beter aan de profs overlaat :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Katia

Bericht door Katia » 18 feb 2006, 14:39

enkel op controle, ik zou daar zelf niet aan beginnen...
ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten voelen zelfs!

gewoon even langs de gyne :wink:

Marita
Pas blauw

Re: bang om te vroeg te bevallen

Bericht door Marita » 21 feb 2006, 16:33

voetballover schreef:hey iedereen!

ik zal maar direct bij het begin beginnen zeker :D

ikzelf ben geboren na een zwangerschap van 30 weken,na een moeilijke zwangerschap van platliggen,bloedingen enz....

mijn ma moest ook pilletjes nemen om een vroeggeboorte te vermijden (wat dus niet echt gelukt is :lol: )

haar water is 's nachts om half vijf gebroken en een uur later had ze mij al...
ben zelfs in de lift geboren,mijn vader heeft het zelfs niet gezien,hij was de taxichauffeur nog aant betalen,en hij komt in de kraamkliniek binnen en zeggen hem ; proficiat meneer,u heeft een dochter!
leuk is anders denk ik toch...

nu ben ik zelf nu 26 weken zwanger,en begin eiglijk een beetje bang te krijgen...mijn vriend ook,vanaf ik 30 weken ben mag ik leuven niet meer uit(behalve naar mijn ouders)
ter informatie,we hebben geen van beiden ons rijbewijs,daarmee dat hij niet wilt dat ik nog te ver ga...
zijn vroeggeboortes erfelijk?
heb ik daar meer kans op?
hoe herken je een nakende bevalling dan?
welke symptomen ofzo?

enkele dagen geleden voelde ik ons kleintje echt zakken,en toen begon ik wel bang te krijgen hoor..

vele groetjes
Neen, het is niet omdat je moeder, zuster,... te vroeg bevallen is dat jij ook te vroeg bevalt. De maandelijkse kontroles bij je gynaecoloog dienen om de personen met risico op vroeggeboorte er uit te halen. Die kans is vrij laag, dus zolang je gynaecoloog je niets zegt moet je je geen zorgen maken.

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 21 feb 2006, 16:35

voetballover schreef:hey iedereen,bedankt voor de informatie hoor,jullie zijn schatjes!

kun je zelf voelen of je ontsluiting hebt?
of kunnen ze dat alleen maar op een controle checken?

groetjes
dat duurt vrij lang voor studenten weten wat ze voelen, dus raad ik je dat af om dat te proberen: je voelt het toch niet en verder ben je je hals aan het stimuleren.

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”