werkverwijdering
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
hallo,dames,
vandaag komen de zenuwen toch wel een beetje,zunne...Niet over mijn zwangerschap,ofzo,hoor(hoewel je altijd toch mee in je achterhoofd zit),maar vandaag moet ik het gaan vertellen op het werk.Wij krijgen onmiddelijke werkverwijdering...
Op zich niet zo erg,natuurlijk,maare....de reorganisaties op het werk zijn net rond,en normaal gezien moet ik vanaf eind maart veranderen van leefgroep....Ze gaan niet echt lachen op 'den bureau',denk ik
Maar eigenlijk moet ik me daar niet ongerust over maken,wij kunnen toch geen kinderen "plannen" in functie van ons werk,he...
En natuurlijk gat mijn omgeving zich afvragen waarom ik niet meer moet gaan werken,dus lang zal het niet duren eer het nieuws rond is
fijne dag aan iedereen
vandaag komen de zenuwen toch wel een beetje,zunne...Niet over mijn zwangerschap,ofzo,hoor(hoewel je altijd toch mee in je achterhoofd zit),maar vandaag moet ik het gaan vertellen op het werk.Wij krijgen onmiddelijke werkverwijdering...
Op zich niet zo erg,natuurlijk,maare....de reorganisaties op het werk zijn net rond,en normaal gezien moet ik vanaf eind maart veranderen van leefgroep....Ze gaan niet echt lachen op 'den bureau',denk ik
Maar eigenlijk moet ik me daar niet ongerust over maken,wij kunnen toch geen kinderen "plannen" in functie van ons werk,he...
En natuurlijk gat mijn omgeving zich afvragen waarom ik niet meer moet gaan werken,dus lang zal het niet duren eer het nieuws rond is
fijne dag aan iedereen
Ik heb dat ook nog meegemaakt.
Toen ik zwanger was van de tweede werkte ik in een lompenbedrijf.
Daar is het dus zo vanaf het moment je weet dat je zwanger bent moet je dat laten weten.
Dus van mij hadden ze de aangetekende brief de vrijdag gehad en de maandag zat ik al thuis.
Vond dat niet leuk,verveelde mij ook enorm.
Maar heb wel mijn dochter haar eerste schooldag kunnen beleven zo.
Toen ik zwanger was van de tweede werkte ik in een lompenbedrijf.
Daar is het dus zo vanaf het moment je weet dat je zwanger bent moet je dat laten weten.
Dus van mij hadden ze de aangetekende brief de vrijdag gehad en de maandag zat ik al thuis.
Vond dat niet leuk,verveelde mij ook enorm.
Maar heb wel mijn dochter haar eerste schooldag kunnen beleven zo.
zo kwam die van 'den bureau'een aantal weken geleden in de werkgroep binnenvallen,met de mededeling"ik zou het op prijs stellen moest er niemand zwanger worden de volgende weken"....(wel bedoeld met een knipoog,maar ge weet het toch,he)
Mijn collega en ik keken eens naar elkaar,en hebben wijselijk onze mond gehouden over het feit dat we alletwee heftig aan het proberen waren
Mijn collega en ik keken eens naar elkaar,en hebben wijselijk onze mond gehouden over het feit dat we alletwee heftig aan het proberen waren

Op mijn werk was ik ook zenuwachtig om te zeggen. En dit omdat ze wisten dat ik op mijn vorig werk tijdens mijn vorige zwangerschap al aan 20 weken ver thuis was door mijn bekken die enorm veel pijn deed, en dat dit nu weer zo ging zijn. Dus m.a.w. dat ik daar maar een paar weekjes meer ging zijn.
Maar ze hebben het eigenlijk heel goed opgevat. Tja, ze kunnen ook niet kwaad zijn he, want je hebt toch geen contract ondertekend waarin staat dat zwangerschappen verboden zijn he.
Ik zou daar zeker niet mee inzitten! Je bent toch vrij om te doen wat je wilt...
Veel succes wanneer je de boodschap overbrengt

Maar ze hebben het eigenlijk heel goed opgevat. Tja, ze kunnen ook niet kwaad zijn he, want je hebt toch geen contract ondertekend waarin staat dat zwangerschappen verboden zijn he.
Ik zou daar zeker niet mee inzitten! Je bent toch vrij om te doen wat je wilt...
Veel succes wanneer je de boodschap overbrengt

Ik ben ook onmiddellijk verwijderd op 't werk. De eerste keer (toen ik mijn miskraam heb gehad) vond ik het ni zo erg om te vertellen, maar de 2e keer wel, omdat ik toen pas terug een maand aan 't werk was. Ik was na die miskraam 2 maanden thuis gebleven, en een maand terug bezig toen ik ontdekte dat ik terug zwanger was. Terug op zoek naar vervanging, mijn activiteiten doorgeven aan iemand anders...
Maar je moet je dat niet aantrekken, je kan er tenslotte niets aan doen. Zij moeten een oplossing vinden, wij kiezen er tenslotte ook niet voor om onmiddellijk thuis te moeten blijven he.
Maar je moet je dat niet aantrekken, je kan er tenslotte niets aan doen. Zij moeten een oplossing vinden, wij kiezen er tenslotte ook niet voor om onmiddellijk thuis te moeten blijven he.
Het is idd zo dat wij er eigenlijk niet voor kiezen om onmiddellijk thuisgezet te worden he. Ik werk in een team waar alleen jonge vrouwen zonder kinderen werken, ik ben nu de 1ste met kindjes, maar je weet als je vrouwen aanneemt dat de kans toch wel groot is dat ze ooit aan kindjes beginnen he.
Ik vond het ook wel erg vervelend, ik ging normaal in januari terug beginnen werken, en begin december, na al langer als een jaar thuisgeweest te zijn, kwam ik melden dat ik terug zwanger was...
mss beter zo als dat ik eerst enkele maandjes terug werken was, en dan terug uitviel, nu kon het systeem zoals het bezig was, gewoon verder draaien he.
En als je een MK hebt gehad, denk ik ook wel dat ze weten dat de kans groot is dat je 1 van de volgende maanden terug met goed nieuws komt...
Ik vond het ook wel erg vervelend, ik ging normaal in januari terug beginnen werken, en begin december, na al langer als een jaar thuisgeweest te zijn, kwam ik melden dat ik terug zwanger was...
mss beter zo als dat ik eerst enkele maandjes terug werken was, en dan terug uitviel, nu kon het systeem zoals het bezig was, gewoon verder draaien he.
En als je een MK hebt gehad, denk ik ook wel dat ze weten dat de kans groot is dat je 1 van de volgende maanden terug met goed nieuws komt...
- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
ah dan zien we je voortaan elke dag op het forum verschijnen?
grtz greet

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? 
fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630
Ik denk dat het nooit echt goed zal uitkomen hoor. En vervanging...tja je valt dan ook weg van de ene op de andere dag he.
Voor mijn vervanging heeft het 2 maanden geduurd vooraleer ze iemand hadden, voor mijn collega's was het toen wel zwaar.
en ik begon al te denken dat ik echt wel onvervangbaar was

Voor mijn vervanging heeft het 2 maanden geduurd vooraleer ze iemand hadden, voor mijn collega's was het toen wel zwaar.
en ik begon al te denken dat ik echt wel onvervangbaar was

Arbeidsgeneesheer? Als je nu papieren aan je baas voorlegt van je gyn dat je zwanger bent, zou het toch in orde moeten zijn, hé?
Hoe kan hij je nu onderzoeken dat je zwanger bent?
Ik heb dat destijds moeten doen voor de ziekenkas. Als ik niet ging, zouden ze mijn uitkering intrekken, maar kwaad dat ik was. Over ziekte kan je liegen, want dat zie je niet altijd. Maar een zwangerschap, daar kan je niet over liegen, hé? Ik was toen een maand of acht!!
Hij zo: vertel het eens waarom je thuis bent van je werk. En ik zo: tja, ik ben zwanger???
Niet dat het opviel, maar toch... 
Ik heb dat destijds moeten doen voor de ziekenkas. Als ik niet ging, zouden ze mijn uitkering intrekken, maar kwaad dat ik was. Over ziekte kan je liegen, want dat zie je niet altijd. Maar een zwangerschap, daar kan je niet over liegen, hé? Ik was toen een maand of acht!!
Hij zo: vertel het eens waarom je thuis bent van je werk. En ik zo: tja, ik ben zwanger???

gewoon,luisteren naar goede raad,het waarom we verwijderd worden,uitleg over uitkering,fonds van beroepsziekete,enzoverder!!!!!sandy schreef:Arbeidsgeneesheer? Als je nu papieren aan je baas voorlegt van je gyn dat je zwanger bent, zou het toch in orde moeten zijn, hé?
Hij zo: vertel het eens waarom je thuis bent van je werk. En ik zo: tja, ik ben zwanger???Niet dat het opviel, maar toch...
Zij vult ook de papieren in ,nav het papiertje wat je van de dokter meegekregen hebt!
een formaliteit dus,maar wel noodzakelijk om aan je papieren te komen

Hier ook bij de arbeidsgeneesheer moeten langsgaan. Die moet eigenlijk gewoon een papier invullen, meer gebeurt daar niet...
deze keer had ik wel een overijverige verpleger daar rondlopen, de dokter was nog niet daar en die wou mij persé wegen en meten...tja ik kreeg hem nie wijsgemaakt da da nie nodig was...
Ja het is een hoop papierwerk he, maar ja als je ziet wat je er voor in de plaats krijgt.
Heb je ook recht op 90 % van je loon?
En nadien BVverlof? Daar moet je ook voor op controle, ik vroeg me al af hoe ze dat gingen controleren, maar ook daar werd gewoon een papier ingevuld...
deze keer had ik wel een overijverige verpleger daar rondlopen, de dokter was nog niet daar en die wou mij persé wegen en meten...tja ik kreeg hem nie wijsgemaakt da da nie nodig was...

Ja het is een hoop papierwerk he, maar ja als je ziet wat je er voor in de plaats krijgt.
Heb je ook recht op 90 % van je loon?
En nadien BVverlof? Daar moet je ook voor op controle, ik vroeg me al af hoe ze dat gingen controleren, maar ook daar werd gewoon een papier ingevuld...