eerste schooldag
Moderators:Welcome, Moderators
Hallo allemaal,
Op 09/01/2006 gaat Jonas voor de eerste keer naar school.
We hebben dan allebei verlof genomen om hem naar school te brengen en af te halen.
Hij kan er ook warm eten 's middags.
Ik wil niet dat hij teveel snoep eet voor de speeltijd. Want dan hebben ze zo'n kwartiertje voor een drankje en een hapje.
Wat geven jullie je kids eigenlijk mee naar school ? Fruit, koek ?
Hoe hebben jullie de eerste schooldag van jullie kids ervaren .Heb er wel wat moeite mee ....
Groetjes,
Sigri
Op 09/01/2006 gaat Jonas voor de eerste keer naar school.
We hebben dan allebei verlof genomen om hem naar school te brengen en af te halen.
Hij kan er ook warm eten 's middags.
Ik wil niet dat hij teveel snoep eet voor de speeltijd. Want dan hebben ze zo'n kwartiertje voor een drankje en een hapje.
Wat geven jullie je kids eigenlijk mee naar school ? Fruit, koek ?
Hoe hebben jullie de eerste schooldag van jullie kids ervaren .Heb er wel wat moeite mee ....
Groetjes,
Sigri
- jong moederke
- Pas blauw
Hey Sigri
Voor Amber is het dan ook haar eerste schooldag. Zij ziet er voorlopig heel hard naar uit maar ik vrees dat ik haar met een klein hartje zal wegbrengen. Angelo heeft ook verlof genomen dus kunnen we ze ook samen naar school brengen en halen. Ik ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren. Haar neefje gaat bij haar in de klas zitten dus dat is wel een geruststelling, dan kent ze daar toch al iemand. De juf zei dat de meeste kindjes een boterhammetje of een droog koekje meedoen, ze mogen geen snoep meenemen en ook geen koek met chocolade of zo. 's Woensdags is het fruitdag dus dan moeten ze sowieso een stukje fruit meenemen. Het zal een grote aanpassing worden en ik denk dat Caro haar zus ook wel zal missen als ze naar school is maar ik heb echt zo het gevoel dat ze er wel echt aan toe is. Ziet Jonas er naar uit? Ik denk dat wij mama's er meer mee in zitten dan de kinderen zelf.
Groetjes
Tamara & co
Voor Amber is het dan ook haar eerste schooldag. Zij ziet er voorlopig heel hard naar uit maar ik vrees dat ik haar met een klein hartje zal wegbrengen. Angelo heeft ook verlof genomen dus kunnen we ze ook samen naar school brengen en halen. Ik ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren. Haar neefje gaat bij haar in de klas zitten dus dat is wel een geruststelling, dan kent ze daar toch al iemand. De juf zei dat de meeste kindjes een boterhammetje of een droog koekje meedoen, ze mogen geen snoep meenemen en ook geen koek met chocolade of zo. 's Woensdags is het fruitdag dus dan moeten ze sowieso een stukje fruit meenemen. Het zal een grote aanpassing worden en ik denk dat Caro haar zus ook wel zal missen als ze naar school is maar ik heb echt zo het gevoel dat ze er wel echt aan toe is. Ziet Jonas er naar uit? Ik denk dat wij mama's er meer mee in zitten dan de kinderen zelf.
Groetjes
Tamara & co
Hier op school is het de gewoonte dat ze een drankje van school en een koek of iets anders van thuis voor de eerste speeltijd nuttigen.
Voor de speeltijd in de namiddag nemen ze iets mee van thuis,en dat is over het algemeen een fruitsapje of appelsapje of een flesje water.
De dinsdag is het hier op school een vaste fruitdag.
Dus iedereen brengt dan een stuk fruit mee in plaats van koek.
Vandaag hadden mijn kinderen dus een appel die ik dan in stukjes doe en in een doosje stop en mandarijn die ik al pel en in partjes doe mee.
Voor de speeltijd in de namiddag nemen ze iets mee van thuis,en dat is over het algemeen een fruitsapje of appelsapje of een flesje water.
De dinsdag is het hier op school een vaste fruitdag.
Dus iedereen brengt dan een stuk fruit mee in plaats van koek.
Vandaag hadden mijn kinderen dus een appel die ik dan in stukjes doe en in een doosje stop en mandarijn die ik al pel en in partjes doe mee.
Hey,
ik ben kleuterjuf!
Het is de bedoeling dat je kleuter voor 10 uur een koek of/en een stukje fruit in zijn boekentas heeft! (liefst geen snoep)
Een drankje kan je in de meeste scholen in de klas kopen of je geeft zelf een drankbus mee! (in vele scholen mag je wel geen drankkartonnetjes meer meebrengen om de afvalberg te verkleinen)
Maar wat het belangrijkste is 'VEEL PLEZIER MAKEN in de kleuterklas"
ik ben kleuterjuf!
Het is de bedoeling dat je kleuter voor 10 uur een koek of/en een stukje fruit in zijn boekentas heeft! (liefst geen snoep)
Een drankje kan je in de meeste scholen in de klas kopen of je geeft zelf een drankbus mee! (in vele scholen mag je wel geen drankkartonnetjes meer meebrengen om de afvalberg te verkleinen)
Maar wat het belangrijkste is 'VEEL PLEZIER MAKEN in de kleuterklas"
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Was sowieso al niet van plan om snoep mee te geven.
Dacht aan een stukje fruit. Maar Jonas kan zelf geen mandarijntje pellen. Maar ik geloof wel dat de juffen hem zullen helpen.
We zijn een keer gaan kijken en toen zag het er toch leuk uit.
Hopelijk huilt Jonas niet als we weggaan want dan ga ik het zeer moeilijk hebben.
Nele,
Huilen veel kindjes de eerste dag ?
En telkens als we langs een schooltje voorbij rijden heeft ie het erover.
GRoetjes,
Sigri
Bedankt voor jullie reacties.
Was sowieso al niet van plan om snoep mee te geven.
Dacht aan een stukje fruit. Maar Jonas kan zelf geen mandarijntje pellen. Maar ik geloof wel dat de juffen hem zullen helpen.
We zijn een keer gaan kijken en toen zag het er toch leuk uit.
Hopelijk huilt Jonas niet als we weggaan want dan ga ik het zeer moeilijk hebben.
Nele,
Huilen veel kindjes de eerste dag ?
Ja hij kijkt er naar uit. Als je hem vraagt "Jonas wanneer ga je naar school? DAn zegt hij, als de kerstboom weg is."Ziet Jonas er naar uit? Ik denk dat wij mama's er meer mee in zitten dan de kinderen zelf.
En telkens als we langs een schooltje voorbij rijden heeft ie het erover.
GRoetjes,
Sigri
Hey,
Ja, er zijn veel kindjes die de eerste dag huilen! (geen nut om te liegen)
Ik zal je wel geruststellen, dat gaat meestal hééééél vlug over!
Het belangrijkste is!!!! Neem kort afscheid!
Zeg :mama gaat nu weg maar straks kom ik je terug halen.
Er zijn natuurlijk ook kleuters die helemaal geen probleem hebben bij het afscheid!!!! (soms hebben de papa en de mama het erger, wat ik begrijp)
Laat je iets weten hoe het gegaan is!!!!!
Ja, er zijn veel kindjes die de eerste dag huilen! (geen nut om te liegen)
Ik zal je wel geruststellen, dat gaat meestal hééééél vlug over!
Het belangrijkste is!!!! Neem kort afscheid!
Zeg :mama gaat nu weg maar straks kom ik je terug halen.
Er zijn natuurlijk ook kleuters die helemaal geen probleem hebben bij het afscheid!!!! (soms hebben de papa en de mama het erger, wat ik begrijp)
Laat je iets weten hoe het gegaan is!!!!!
Nele, wat ik mij afvraag is hoe ze reageren als het speeltijd is? Denken ze dan niet dat hun mama en papa hun dan al komt halen omdat het dan gebeld is en ze uit het klasje mogen? Ik heb Amber al uitgelegd dat ze eerst buiten mag gaan spelen, dan terug eventjes in het klasje en als het dan nog eens belt we haar dan gaan halen.
Spannend he zo een eerste dag, ik maak mij waarschijnlijk veel te veel zorgen om niks.
Groetjes
Tamara
Spannend he zo een eerste dag, ik maak mij waarschijnlijk veel te veel zorgen om niks.

Groetjes
Tamara
HEY,
Die eerste dagen zijn natuurlijk héél verwarrend voor de kinderen.
Ze weten niet wat er gaat gebeuren en ALLES is nieuw natuurlijk!
Maar maak je geen zorgen de juf zal jullie kleutertjes wel uitleggen wat er gaat gebeuren en ze begeleiden naar de speelplaats.
En in een mum van tijd is jullie kind gewoon aan het ritme van een schooldag.
Is normaal dat je je een beetje zorgen maakt hoor, voor mij lijkt het allemaal zo evident!
Een goede raad : stap altijd met eventuele vragen naar de juf van jullie kleuter (of met opmerkingen)
of schrijf een briefje!!
Zij is degene die jou het beste kan antwoorden!
Of je kan natuurlijk altijd bij mij terecht!
groetjes
Die eerste dagen zijn natuurlijk héél verwarrend voor de kinderen.
Ze weten niet wat er gaat gebeuren en ALLES is nieuw natuurlijk!
Maar maak je geen zorgen de juf zal jullie kleutertjes wel uitleggen wat er gaat gebeuren en ze begeleiden naar de speelplaats.
En in een mum van tijd is jullie kind gewoon aan het ritme van een schooldag.
Is normaal dat je je een beetje zorgen maakt hoor, voor mij lijkt het allemaal zo evident!
Een goede raad : stap altijd met eventuele vragen naar de juf van jullie kleuter (of met opmerkingen)
of schrijf een briefje!!
Zij is degene die jou het beste kan antwoorden!
Of je kan natuurlijk altijd bij mij terecht!
groetjes
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoi,
We hadden allebei verlof genomen voor zijn eerste schooldag. Jonas heeft tot een oof zeven geslapen. Nadat we allemaal aangekleed waren , hebben we gegeten. En hij was er al klaar voor, maar het was nog wat te vroeg.
Iets na half negen waren we op school. Jonas had zijn rugzak aan.
De kleinsten mochten direct binnen gaan. Gelukkig want het was ijskoud buiten.
Aan de juf gevraagd waar we zijn jasje mochten hagen, want iedereen heeft een speciaal tekentje. Maar ze gingen straks kiezen dus nu maakte het nog niet veel uit.
Jonas is eigenlijk direct beginnen te spelen. Zei in het begin dat er nog weinig kindjes waren.
Hij heeft niet gehuild. Bleef gewoon verder spelen.
Wij hebben zijn juf (juf Ilse) ingelicht dat hij nog niet droog is en dat ie een pamperbroekje aan had. En dat ie warm ging eten 's middags.
We hebben hem een dikke kus gegeven en zijn dan vertrokken. Mama had wel een klein hartje.
Om 15.50u is de school gedaan. En dan zullen we op hem staan wachten.
Dus deze avond meer nieuws.
We hadden allebei verlof genomen voor zijn eerste schooldag. Jonas heeft tot een oof zeven geslapen. Nadat we allemaal aangekleed waren , hebben we gegeten. En hij was er al klaar voor, maar het was nog wat te vroeg.
Iets na half negen waren we op school. Jonas had zijn rugzak aan.

De kleinsten mochten direct binnen gaan. Gelukkig want het was ijskoud buiten.
Aan de juf gevraagd waar we zijn jasje mochten hagen, want iedereen heeft een speciaal tekentje. Maar ze gingen straks kiezen dus nu maakte het nog niet veel uit.
Jonas is eigenlijk direct beginnen te spelen. Zei in het begin dat er nog weinig kindjes waren.
Hij heeft niet gehuild. Bleef gewoon verder spelen.
Wij hebben zijn juf (juf Ilse) ingelicht dat hij nog niet droog is en dat ie een pamperbroekje aan had. En dat ie warm ging eten 's middags.
We hebben hem een dikke kus gegeven en zijn dan vertrokken. Mama had wel een klein hartje.
Om 15.50u is de school gedaan. En dan zullen we op hem staan wachten.
Dus deze avond meer nieuws.
Hey Sigri
Bij ons is alles ook goed verlopen. Ze heeft niet geweend, ik had wel de tranen in mijn ogen als ze vertrok. Ze is direct met Wout (haar neefje dat bij haar in de klas zit) op de speelplaats gewandeld. Deze morgen om 8u (de school begint om 8u30) wou ze haar jas al aandoen en toen ze die aan had heeft ze haar boekentas gepakt en wou ze die niet meer loslaten. Om 11u30 zit haar eerste schooldag er voor haar op, ik ben zo benieuwd. Amber gaat nu nog halve dagen gaan omdat ze in de namiddag nog slaapt. Ik heb het geluk dat ik half-time werk en de dagen dat ik werk kan mijn moeder haar van 't school gaan halen. Slaapt Jonas nog in de namiddag?
Bij ons is alles ook goed verlopen. Ze heeft niet geweend, ik had wel de tranen in mijn ogen als ze vertrok. Ze is direct met Wout (haar neefje dat bij haar in de klas zit) op de speelplaats gewandeld. Deze morgen om 8u (de school begint om 8u30) wou ze haar jas al aandoen en toen ze die aan had heeft ze haar boekentas gepakt en wou ze die niet meer loslaten. Om 11u30 zit haar eerste schooldag er voor haar op, ik ben zo benieuwd. Amber gaat nu nog halve dagen gaan omdat ze in de namiddag nog slaapt. Ik heb het geluk dat ik half-time werk en de dagen dat ik werk kan mijn moeder haar van 't school gaan halen. Slaapt Jonas nog in de namiddag?
Hallo,
De eerste schooldag zit erop.
Hij zit bij juf Ilse in de klas. Hij heeft een stempel mogen kiezen en heeft gekozen voor de slak. Zijn jasje moet hij ook hangen bij de slak.
Wij hebben een kleuterboekje gekregen dat elke dag mee op en af gaat.
De juf zei dat hij heel flink geweest is. Hij had drie keer pipi gedaan op het toiletje. 's Middags flink gegten (hij heeft een warme maaltijd gegeten).
Toen we thuis waren had ie wel geen oren meer. Tja op school was ie al braaf geweest
.
Hij heeft niet geslapen deze middag dus seffens krijgt ie pap en dan te bed.
Hoe is het met Amber gegaan ?
Morgenvroeg moet ie eerst in de vooropvang. Hopelijk gaat dat ook zo vlot.
We zijn er daarstraks al effe geweest en hij begon toch al direct te spelen.
Groetjes,
Sigri
De eerste schooldag zit erop.
Hij zit bij juf Ilse in de klas. Hij heeft een stempel mogen kiezen en heeft gekozen voor de slak. Zijn jasje moet hij ook hangen bij de slak.
Wij hebben een kleuterboekje gekregen dat elke dag mee op en af gaat.
De juf zei dat hij heel flink geweest is. Hij had drie keer pipi gedaan op het toiletje. 's Middags flink gegten (hij heeft een warme maaltijd gegeten).
Toen we thuis waren had ie wel geen oren meer. Tja op school was ie al braaf geweest

Hij heeft niet geslapen deze middag dus seffens krijgt ie pap en dan te bed.
Hoe is het met Amber gegaan ?
Morgenvroeg moet ie eerst in de vooropvang. Hopelijk gaat dat ook zo vlot.
We zijn er daarstraks al effe geweest en hij begon toch al direct te spelen.
Groetjes,
Sigri
Vandaag ging het minder met Amber alhoewel ze nochtans enthousiast vertrokken is. Ze zei dat ik met haar moest meegaan tot aan de rij en toen ik ze daar moest achterlaten begon ze te wenen. De juf heeft haar wel direct vastgenomen maar ik had het er toch heel moeilijk mee. Ik denk dat ik ze morgen met een klein hartje zal wegdoen. Het is natuurlijk een heel grote aanpassing voor haar he. Ze vond het nochtans heel leuk maar het zal het afscheid nemen geweest zijn waar ze moeite mee had. Er was nog een kindje aan het wenen deze morgen.
Sigri, hoe was het vandaag met Jonas?
Sigri, hoe was het vandaag met Jonas?
Hey,
Bij Jonas was het verloop anders vandaag omdat we allebei gaan werken.
Dus moet hij eerst in de opvang (aan school) en dan om 8.30u komt de juf de kindjes uit de opvang halen om naar het klasje te gaan.
Toen we bij de opvang weggingen, begon ie ook te wenen en klampte ie zich vast aan Frank. Dus dat was ook niet leuk. Maar het is nieuw voor hem. Hij zei "ik wil naar school".
De begeleidster heeft hem bij zich genomen en hij mocht ons aan de raam gaan uitwuiven. Toen we buiten langs de raam passeren huilde ie niet meer, maar begon ie toch te wuiven.
We zijn op tijd gestopt met te werken (15.30u). En het was nipt maar om ietsie na vieren waren we in het schooltje, waar Jonas aan het wachten was.
De juf zei dat ie weer flink was geweest. Goed had gegeten en deze morgend was ook alles goed gegaan in de opvang.
Morgen neemt Frank een halve dag verlof om in de namiddag bij Jonas te zijn zodat hij niet naar de opvang moet.
Groetjes,
Sigri
Bij Jonas was het verloop anders vandaag omdat we allebei gaan werken.
Dus moet hij eerst in de opvang (aan school) en dan om 8.30u komt de juf de kindjes uit de opvang halen om naar het klasje te gaan.
Toen we bij de opvang weggingen, begon ie ook te wenen en klampte ie zich vast aan Frank. Dus dat was ook niet leuk. Maar het is nieuw voor hem. Hij zei "ik wil naar school".
De begeleidster heeft hem bij zich genomen en hij mocht ons aan de raam gaan uitwuiven. Toen we buiten langs de raam passeren huilde ie niet meer, maar begon ie toch te wuiven.
We zijn op tijd gestopt met te werken (15.30u). En het was nipt maar om ietsie na vieren waren we in het schooltje, waar Jonas aan het wachten was.
De juf zei dat ie weer flink was geweest. Goed had gegeten en deze morgend was ook alles goed gegaan in de opvang.
Morgen neemt Frank een halve dag verlof om in de namiddag bij Jonas te zijn zodat hij niet naar de opvang moet.
Groetjes,
Sigri
Ja, ze slaapt in de namiddag maar het duurt eventjes voor ik ze in slaap krijg. Ze is zo hevig als ze thuis komt precies alsof ze haar moet afreageren.
Hoe was het met Jonas vandaag? Amber heeft terug geweend, nog meer dan gisteren. Zielig hoor. Ik denk nochtans dat ze het heel plezant vindt want ze praat er veel over en als ze 's middags uit de klas komt is ze zo fier, ik denk dat ze enkel moeite heeft met afscheid nemen. Ik ben benieuwd voor morgen.
Groetjes
Tamara
Hoe was het met Jonas vandaag? Amber heeft terug geweend, nog meer dan gisteren. Zielig hoor. Ik denk nochtans dat ze het heel plezant vindt want ze praat er veel over en als ze 's middags uit de klas komt is ze zo fier, ik denk dat ze enkel moeite heeft met afscheid nemen. Ik ben benieuwd voor morgen.
Groetjes
Tamara
Goed nieuws !!!
Vandaag heeft Amber niet meer geweend, ze begint haar precies altijd maar beter en beter te voelen in haar klasje en bij haar juf. De juf zei vandaag dat ze zo flink is. Ze is ook al een hele week zonder pamperbroekje geweest en ze heeft nog geen accidentje voorgehad. Enkel kaka doet ze nog in haar pamper, dan wacht ze tot ze een pamper aan heeft als ze gaat slapen maar ja dat vind ik nu niet zo erg, dat zal ook nog wel komen.

Hey Tamara,
Jonas gaat graag naar school. Hij is nogsteeds moe 's avonds en 's morgens wat boos als hij zo vroeg moet opstaan.
Maar hij werkt goed mee in het klasje en is flink.
Hoe gaat het met Amber ?
Woensdagnamiddag moet Jonas wel steeds bijslapen. Ook al roept hij dan "mij nie moe" ; toch slaapt hij dan een uur of twee. En in het weekend doet hij ook dutjes.
Werken bij jullie in het schooltje ook met weekthema's ?
Groetjes,
Sigri
Jonas gaat graag naar school. Hij is nogsteeds moe 's avonds en 's morgens wat boos als hij zo vroeg moet opstaan.
Maar hij werkt goed mee in het klasje en is flink.
Hoe gaat het met Amber ?
Woensdagnamiddag moet Jonas wel steeds bijslapen. Ook al roept hij dan "mij nie moe" ; toch slaapt hij dan een uur of twee. En in het weekend doet hij ook dutjes.
Werken bij jullie in het schooltje ook met weekthema's ?
Groetjes,
Sigri
Met Amber gaat het ook heel goed, ze gaat heel graag naar school. Zij werken ook met thema's, nu zitten ze volop in hun dokterweek. Ze is naar huis gekomen met rode stippen in haar gezichtje en een verpleegsterhoedje op. Ze zei toen zo heel zielig: ik is ziek
Ze heeft ook al een liedje geleerd en dan doet ze er van die bewegingen bij, echt heel lief. Volgende week en de week daarop komt er een stagiair en volgende week gaan ze het over de zintuigen hebben en de week daarna over carnaval. Ze heeft een heel lieve juf. Amber is echt al veranderd op die paar weken dat ze nog maar naar school gaat, ze is veel socialer met andere kinderen.

- conny-jonas-jens-jelle
- Pas blauw
sinds de wek van sinterklaas gaat jonas hele dagen naar school
en sinddien is hij ook zindelijk
jonas zijn teken in klas en op al zijn werkjes is een appel
heeft ook een boekentas van school gehad echt mooi
Maar jonas is wel erg moe als ik om hem ga 's avonds zo tegen 15u40 en de vrijdag ishet al om 15u gedaan
dan krijgt hij thuis een boterham en zijn beker melk kijkt hij nog tv
tegen 17u doe ik hem in bad en tegen 18u gaat hij zijn bedje in dan slaapt hij directi n
de woensdagmiddag slaapt hij een geode 2 uren en in het weekend ook
groetejs conny
en sinddien is hij ook zindelijk
jonas zijn teken in klas en op al zijn werkjes is een appel
heeft ook een boekentas van school gehad echt mooi
Maar jonas is wel erg moe als ik om hem ga 's avonds zo tegen 15u40 en de vrijdag ishet al om 15u gedaan
dan krijgt hij thuis een boterham en zijn beker melk kijkt hij nog tv
tegen 17u doe ik hem in bad en tegen 18u gaat hij zijn bedje in dan slaapt hij directi n
de woensdagmiddag slaapt hij een geode 2 uren en in het weekend ook
groetejs conny