juli: 27/07/2006
Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators
Ik weet volgende week waarschijnlijk ook het geslacht, maar ga ook zwijgen!
Bij ons zou het ook een koningswens worden (zowel volgens chinese horoscoop, dat testje met dat optellen en mijn gevoel). Ik heb ook een heel andere zwangerschap nu dan met mijn zoontje en ik hoop zo op een meisje (in de eerste plaats moet het natuurlijk gezond zijn), dus we'll see!!
Bij ons zou het ook een koningswens worden (zowel volgens chinese horoscoop, dat testje met dat optellen en mijn gevoel). Ik heb ook een heel andere zwangerschap nu dan met mijn zoontje en ik hoop zo op een meisje (in de eerste plaats moet het natuurlijk gezond zijn), dus we'll see!!
Gisteren avond terug naar de gynae geweest. Alles was in orde. zelfs 2 kg verdikt. prutske heeft zelf gezwaaid naar mij, vriendelijk hé. het was wat beweeglijker dan vorige keer.
we hebben een klein vermoeden wat het is, maar deze wordt bevestigd op 1 maart, dan weten we het met zekerheid. de gynae durfde het nog niet met zekerheid zeggen maar ons vermoeden werd bevestigd. wie weet!
ik vind dat een tweede zwangerschap zoveel vlugger gaat dan een eerste, amai. ik zit weeral aan 15 weken. de weken vliegen voorbij.
wat de gynae ook zei was dat er terug kans was op vroeggeboorte. Hij heeft voor het eerst gezien dat mijn baarmoeder hartvormig is van vorm en niet rond. dus er is een kleine indeuking in. misschien, maar dan ook misschien, is dit de reden tot prematuriteit. ik heb hem gezegd dat ik voor niet minder ga dan 36 weken. dat ik er alles voor doe om dit te halen. en dat meen ik.
we hebben een klein vermoeden wat het is, maar deze wordt bevestigd op 1 maart, dan weten we het met zekerheid. de gynae durfde het nog niet met zekerheid zeggen maar ons vermoeden werd bevestigd. wie weet!
ik vind dat een tweede zwangerschap zoveel vlugger gaat dan een eerste, amai. ik zit weeral aan 15 weken. de weken vliegen voorbij.
wat de gynae ook zei was dat er terug kans was op vroeggeboorte. Hij heeft voor het eerst gezien dat mijn baarmoeder hartvormig is van vorm en niet rond. dus er is een kleine indeuking in. misschien, maar dan ook misschien, is dit de reden tot prematuriteit. ik heb hem gezegd dat ik voor niet minder ga dan 36 weken. dat ik er alles voor doe om dit te halen. en dat meen ik.
dat is wel even schrikken zeker Wendytje dat je misschien weer een vroeggeboorte zult hebben!
Als ze het op voorhand weten, zullen ze er waarschijnlijk ook alles aan doen om het zo lang mogelijk op te houden
En waarschijnlijk zul je binnenkort goed moeten rusten...
maar dat heb je er dan wel voor over denk ik!
ik hoop voor jou dat alles goed gaat!
Dus jij weet het geslacht eigenlijk ook al!
spannend!
Als ze het op voorhand weten, zullen ze er waarschijnlijk ook alles aan doen om het zo lang mogelijk op te houden
En waarschijnlijk zul je binnenkort goed moeten rusten...
maar dat heb je er dan wel voor over denk ik!
ik hoop voor jou dat alles goed gaat!
Dus jij weet het geslacht eigenlijk ook al!
spannend!
het geslacht werd nog niet met zekerheid bevestigd maar we hebben wel een vermoeden. op 1 maart kan ik het pas met zekerheid zeggen.
wat die vroeggeboorte betreft, zal er inderdaag alles aangedaan worden om het zolang mogelijk tegen te houden. maar als het komt, komt het hé.
voorlopig is alles in orde, dus zal ik nog wat genieten van de prille stampjes in mijn buik.
wat die vroeggeboorte betreft, zal er inderdaag alles aangedaan worden om het zolang mogelijk tegen te houden. maar als het komt, komt het hé.
voorlopig is alles in orde, dus zal ik nog wat genieten van de prille stampjes in mijn buik.
weet ik eigenlijk niet, maar dacht het wel
mijn gyn zit in het ziekenhuis en dus heeft hij alles bij de hand
Ik krijg dinsdag een grote screeningsecho
normaal gezien kon nick niet mee....
maar hij stopt iets vroeger op het werk en komt dan rechtstreeks naar het ziekenhuis, dat hij me toch kan bijstaan
en zijn .......................... kan zien!
mijn gyn zit in het ziekenhuis en dus heeft hij alles bij de hand
Ik krijg dinsdag een grote screeningsecho
normaal gezien kon nick niet mee....
maar hij stopt iets vroeger op het werk en komt dan rechtstreeks naar het ziekenhuis, dat hij me toch kan bijstaan

en zijn .......................... kan zien!
tja, mij lijkt het normaal
ik ga altijd op controle in het ziekenhuis
mijn gyn zat daar dus!
en hij neemt elke keer een echo
als ik nu niet elke keer een echo had,
zou ik niet zo erg vinden
als alles goed ging
maar als er iets mis zou zijn
dan vind ik die regelmatige controle en echo wel belangrijk
hoe is het trouwens met je hoofdpijn en de misselijkheid?
ik ga altijd op controle in het ziekenhuis
mijn gyn zat daar dus!
en hij neemt elke keer een echo
als ik nu niet elke keer een echo had,
zou ik niet zo erg vinden
als alles goed ging
maar als er iets mis zou zijn
dan vind ik die regelmatige controle en echo wel belangrijk
hoe is het trouwens met je hoofdpijn en de misselijkheid?
ja mijn gyn combineert dat met bezoekjes bij de huisarts, dus...
ik heb lang gesukkeld met mijn hoofdpijn,maar nu is het eindelijk beter, hopelijk blijft het zo.
en ik ben al 2 dagen niet meer misselijk geweest, goe he. Misschien ga ik nu dan toch echt mijn goei periode in, ik hoop het!!!
en voel jij je nog altijd zo super?
ik heb lang gesukkeld met mijn hoofdpijn,maar nu is het eindelijk beter, hopelijk blijft het zo.
en ik ben al 2 dagen niet meer misselijk geweest, goe he. Misschien ga ik nu dan toch echt mijn goei periode in, ik hoop het!!!
en voel jij je nog altijd zo super?
Ik ben ook al even niet meer misselijk geweest (maar neem nog wel steeds postadoxine in), volgende week is mijn doosje leeg en ga ik er nog eens mee proberen te stoppen.
Ik heb de laatste dagen eigenlijk niet echt beweging gevoeld, wel steekjes in mijn buik (zoals in het allerbegin).
Woensdag mag ik EINDELIJK naar gyn, het wordt tijd, er zat 5 weken tussen, dat vind ik veel te lang hoor! Ik ben heel blij dat ik elke 4 weken een echo krijg, ik heb dat nog nooit gehoord dat de gyn het combineert met een huisarts of woon je in Nederland?
Ik heb de laatste dagen eigenlijk niet echt beweging gevoeld, wel steekjes in mijn buik (zoals in het allerbegin).
Woensdag mag ik EINDELIJK naar gyn, het wordt tijd, er zat 5 weken tussen, dat vind ik veel te lang hoor! Ik ben heel blij dat ik elke 4 weken een echo krijg, ik heb dat nog nooit gehoord dat de gyn het combineert met een huisarts of woon je in Nederland?
dat is normaal hoor!
ook hier in belgie
ik heb de vraag van mijn gyn ook gekregen of ik uitsluitend bij hem op consultatie wilde komen of aangevuld met bezoekjes aan de huisarts.
in principe doen ze maar 3x een echo
en de rest zijn gewoon routinecontroles om te zien of alles goed is
bloeddruk controleren, urineonderzoek, gewicht eventueel ,....
maar voor mij was het makkelijker om altijd naar de gyn te gaan
en ook gezien mijn hoge bloeddruk
ook hier in belgie
ik heb de vraag van mijn gyn ook gekregen of ik uitsluitend bij hem op consultatie wilde komen of aangevuld met bezoekjes aan de huisarts.
in principe doen ze maar 3x een echo
en de rest zijn gewoon routinecontroles om te zien of alles goed is
bloeddruk controleren, urineonderzoek, gewicht eventueel ,....
maar voor mij was het makkelijker om altijd naar de gyn te gaan
en ook gezien mijn hoge bloeddruk
liet hij jou echt niet kiezen?!
is jouw gyn verbonden aan het ziekenhuis
of heeft hij een praktijk aan huis?
kan daar ook veel mee te maken hebben....
ik vond het wel leuk dat hij mij voor de keuze stelde
Dan voel je je nergens toe verplicht!
maar ik heb dan ook wel een superdokter!
als persoon zelf ook, niet alleen als dokter
is jouw gyn verbonden aan het ziekenhuis
of heeft hij een praktijk aan huis?
kan daar ook veel mee te maken hebben....
ik vond het wel leuk dat hij mij voor de keuze stelde
Dan voel je je nergens toe verplicht!
maar ik heb dan ook wel een superdokter!
als persoon zelf ook, niet alleen als dokter
't is niet dat je er slechter mee af bent hé...
alleen als er echt iets zou zijn, zullen ze je waarschijnlijk scherper controleren en meer doorverwijzen naar een gyn
Ik krijg wel elke keer een echo, maar verder... ik kan eigenlijk gewoon ook naar de HA hoor
ik word niet gewogen ofzo
moet enkel mijn urinepotje afgeven, er wordt wat gebabbeld en een echo genomen
en that's it!
enfin, morgen mag ik weer!
alleen als er echt iets zou zijn, zullen ze je waarschijnlijk scherper controleren en meer doorverwijzen naar een gyn
Ik krijg wel elke keer een echo, maar verder... ik kan eigenlijk gewoon ook naar de HA hoor
ik word niet gewogen ofzo
moet enkel mijn urinepotje afgeven, er wordt wat gebabbeld en een echo genomen
en that's it!
enfin, morgen mag ik weer!
Haha, morgen weet ik het geslacht waarschijnlijk!!!! Spannend!!!! En ik ga het proberen lekker geheim te houden (als ik het kan hé).
Ik ben ziek (is nog maar een maand geleden). Moest vandaag niet werken en ben dan naar huisdokter geweest maar die schreef me meteen thuis want ik heb een zware bronchitis en neusverkoudheid. Ik voel me echt superslecht! Heb hoestbuien waardoor ik de longen uit mijn lijf hoest en ik stik er bijna in, vreselijk gewoon. Bedankt lieve zoon van me (ik krijg tegenwoordig alles over van mijn zoontje, voor mijn zwangerschap was ik nooit ziek, het is jaren geleden dat ik nog zo ziek ben geweest). Weeral medicatie dus en het is nog maar een maand geleden dat ik zware antibiotica moest nemen voor een bronchitis. Ik voel me echt rotslecht.
Misschien mag ik extra vitamines ofzo innemen om mijn weerstand te versterken. Gyn zal het me morgen wel vertellen! Tot morgen!!
Ik ben ziek (is nog maar een maand geleden). Moest vandaag niet werken en ben dan naar huisdokter geweest maar die schreef me meteen thuis want ik heb een zware bronchitis en neusverkoudheid. Ik voel me echt superslecht! Heb hoestbuien waardoor ik de longen uit mijn lijf hoest en ik stik er bijna in, vreselijk gewoon. Bedankt lieve zoon van me (ik krijg tegenwoordig alles over van mijn zoontje, voor mijn zwangerschap was ik nooit ziek, het is jaren geleden dat ik nog zo ziek ben geweest). Weeral medicatie dus en het is nog maar een maand geleden dat ik zware antibiotica moest nemen voor een bronchitis. Ik voel me echt rotslecht.
Misschien mag ik extra vitamines ofzo innemen om mijn weerstand te versterken. Gyn zal het me morgen wel vertellen! Tot morgen!!