Teleurgesteld in de mensen

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

major
Moderator
Contacteer:
Teleurgesteld in de mensen

Bericht door major » 28 jan 2006, 21:28

Mijn vrouw is zwaar teleurgesteld in de mensen. Ze neemt dagelijks de trein naar Brussel en dan 's avonds dus terug naar Kortrijk. Da's zo'n 3 uur trein per dag en tegen het einde van de week is ze kapot, zeker in haar gezegende toestand.
Vrijdagavond op haar terugweg, was er een probleem in Gent, waardoor de trein niet meer verder kon. Ze moest samen met de rest van de mensen op die trein overstappen naar een andere trein die ook die kant opging. Je kunt het al raden, de trein zat dus stampenvol. Er was wel 1 wagon waar er nog plaatsen over waren om te zitten, maar die was gereserveerd voor een groep bejaarden. Nu zat er daar een vrouw en die deed teken naar een man die achter mijn vrouw stond. Mijn vrouw dacht dat het tegen haar was. En ze zei "er is hier nog plaats". Toen mijn vrouw aanstalten maakte om te gaan zitten vroeg die oude vrouw "Ben jij van de groep, dan?". Neen , zei mijn vrouw "Ik ben 5 maand zwanger en ik zou graag een beetje zitten". Die vrouw antwoordde dat die plaatsen gereserveerd waren voor "de groep" en de man ging op die plaats gaan zitten. Beiden waren ze nog na aan het lachen, waarop mijn vrouw zei "ik kan er nie mee lachen", en ze moest dus ergens tussen de wagons een plaats gaan zoeken om te staan.
Nu heeft ze wel een plaatsje gevonden, waar ze met het kwart van haar achterste kon gaan zitten :roll:

Ten tweede....
Diezelfde ochtend las mijn vrouw in de "metro" (een gratis gazetje dat je kunt nemen in ieder station) een lezersbrief :
Aan de 8-maand zwangere vrouw die naast mij zat en die met haar elleboog zat te porren in mijn buik.
Je had een ticket moeten aangevraagd hebben voor eerste klas, want ik zat echt niet op mijn gemak. Je degouteerde me met je gewriemel en je hebt me de motivatie ontnomen om ooit nog een plaats te geven aan een zwangere vrouw
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 28 jan 2006, 21:35

Amai, wat een verhaal!!
Oudere mensen klagen soms over jongere mensen, maar eigenlijk zijn ze geen haar beter!!
Stel je voor zeg. En dan nog een beetje zitten lachen ook... :x
Sommige mensen zijn werkelijk ongelofelijk.
Die vrouw was misschien al vergeten wat zwanger zijn is en wat het inhoudt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 28 jan 2006, 21:44

pfff,daar komt mijn haar van recht!!!!

ik kan je er ook heel veel verhalen van vertellen,van de'menslievendheid voor zwangere vrouwen'
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 28 jan 2006, 23:08

amaai dat zal nogal overgekomen hebben bij je vrouwtje.

dat vind ik nu is ni kunnen hoor.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Katia

Bericht door Katia » 29 jan 2006, 00:08

je moet eens op de reglementen in bussen, trams en treinen kijken...
mensen MOETEN hun plaats afstaan aan zwangeren!!!
Het is niet de eerste die ik ten tijde van ons Troia een geldboete heb doen krijgen! Het is wettelijk verplicht en bij weigering kunt gij die aangeven!

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 29 jan 2006, 10:05

is dat zo die regel?

is er ook niet zo een regel naar bejaarde mensen toe?

Major verschrikkelijk seg voor je vrouw...wat een mensen. Kinderen ja die zie je zo nalachen malar toch geen bejaarde? Ze zeggen verstand komt met de jaren maar daar is het dan wel verdwenen denk
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 29 jan 2006, 10:52

Amai ik vind dit echt niet kunnen :x
Die mensen moeten dus geen greintje respect hebben voor hun medemens.
Ik vind dit toch het minste dat je kunt doen, je plaats afstaan dus, wanneer je een zwangere persoon of een bejaard iemand ziet en die niet kan zitten.
De dag van vandaag zitten mensen toch echt niet meer in met hun medemens he, afgrijselijk gewoon! :( :?
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 29 jan 2006, 11:24

zielige mensen he...

En in 1e klasse was ook geen plaats meer? Want vanaf 5 maanden zwangerschap mag je met een ticket voor 2e klasse in 1e klasse gaan zitten. In het moederboekje zit zo'n kaartje wat je door de gyneacoloog kan laten invullen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 29 jan 2006, 13:15

Ja ik zou er ook ni goed van geweest zijn. Die oudere mensen kunnen soms echt vervelend doen. Zij hebben misschien ook wel het recht om te zitten, maar als ze je dan nog uitlachen...dat gaat toch wel ver. Ik merk de laatste tijd ook dat mensen vanaf 30 jaar neerkijken op jonge zwangere vrouwen. Ook al ben je 28 of zo, maar je ziet er jong uit, dan vinden ze je niet in staat om een kind op te voeden. Als ik zulke blikken opmerk naar mij, of een andere zwangere vrouw voel ik me slecht en denk ik waarom zijn jullie dan beter?
Een beetje respect en medeleven met ons, zwangeren zou zeker geen kwaad kunnen!!

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 29 jan 2006, 14:06

Ik neem ook elke dag de trein en heb dat berichtje ook gelezen in Metro ...
ik dacht eerst dat ik niet goed gelezen had en las het nog eens ... tjonge tjonge ... schandalig!!!

Woensdag moesten we voor het werk ook naar Brussel en op de terugweg (trein van 16u12) was het al enorm druk. Gelukkig hadden we nog een plaatsje gevonden na eerst 3 wagons te hebben doorlopen. Ik ging zitten naast een man op zo'n kleinere bank en denken dat ie ook maar een beetje zou opschuiven??? Niets van. Kheb me dan enkele keren moeten ergens vastgrijpen of ik zat op de grond :?

Als ik een zwangere vrouw zie en er is anders geen plaats meer, zal ik de mijne afstaan. Gewoon omdat ik dat zelf ook graag zou hebben, mocht ik in die situatie zijn.

Anderzijds heb ik overlaatst ook het volgende meegemaakt.
Op de terugweg zit er soms een blinde vrouw op de trein. Bij het overstappen moesten we allemaal even aanschuiven. Nu begint die vrouw in mijn rug te duwen en zegt ze:" allé, die jonge gasten, stap eens door" Ik heb gezwegen en de vrouw die haar hielp afstappen zei ook, lichtelijk genegeerd "jamaar, even wachten, we kunnen allemaal niet door"

Achteraf denk ik dan, ik had beter iets gezegd als "mevrouw, met alle respect maar ik ben geen scholier, ik kan ook niet vooruit en stel nu dat ik zwanger zou zijn en u duwt hier in mijn rug en ik struikel, wat dan??"
Maarja, toen was het al te laat natuurlijk :?

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 jan 2006, 15:31

Amaai Major, ik begrijp de gevoelens van je vrouw...ik begrijp niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn he..

Ik heb ook zo'n verhalen:

Ik ging mee met een vriend in de auto toen ik zwanger was...en hij zei: Katharina zit jij maar vanvoor, je bent zwanger en er is zetelverwarming.
Zijn vriendin toen heeft me heel de rit boos aangekeken omdat ik vanvoor mocht zitten...toen ik uitstapte nam ze het voetmatje uit de auto waar ik had gezeten en schudde ze het uit....zo van: Kijk je hebt nu mijn plaats vuilgemaakt met de blik naar mij gericht.
Ik zal dat nooit meer vergeten...

Vorige week was ik met de bus....die zat stampvol met schoolkinderen en oudere mensen...ik met Anaïs in haar draagzak...dr was geneen die eraan dacht zijn plaats af te geven hoor, ik stond daar geplet met mijn kind op mijn buik helemaal onstabiel op die bus...vond ik toch wel een beetje ontgoochelend...nuja...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 29 jan 2006, 18:56

wat zijn mensen tegenwoordig toch kleinzielig!!
een beetje respect voor de medemens zou niet misstaan!!
en van de oudere generatie verwacht je toch wel meer medeleven...
tenminste dat verwacht ik toch!!!!
als ik naar mijn ouders en grootouders kijk,
die hebben wel begrip voor zulke situaties!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 jan 2006, 18:59

Lena schreef: En in 1e klasse was ook geen plaats meer? Want vanaf 5 maanden zwangerschap mag je met een ticket voor 2e klasse in 1e klasse gaan zitten. In het moederboekje zit zo'n kaartje wat je door de gyneacoloog kan laten invullen...
ja, ze heeft zo'n kaartje, maar die geldt pas vanaf 3 februari :roll:
het egoïsme in de wereld viert hoogtij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boekenwurmpje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 30 jan 2006, 16:32

jongens toch, erg he!
Bejaarde mensen vind ik toch wel het ergste op dat gebied hoor. MIjn vader ging vroeger mee met bejaarden op bedevaart naar Lourdes. Hoewel de plaatsen op de trein genummerd en gereserveerd waren, zaten die zo te drummen om als eerste op de trein te geraken dat er eentje van het perron viel! Gebroken heup en geen bedevaart meer ...

Ja, mensen ouder dan 30 kijken echt neer op jonge zwangere vrouwen. Maar sommigen even oud als ik konden me ook toch de les lezen hoor: waar ben jij aan begonnen, je bent gek zeker, je leven is helemaal over nu ...
Grrrrrrr

Allez, major, op naar 3 februari, dan kan je liefste eindelijk op haar gemak op de trein zitten! :D
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 jan 2006, 17:51

Boekenwurmpje schreef: Allez, major, op naar 3 februari, dan kan je liefste eindelijk op haar gemak op de trein zitten! :D
:) ze heeft een betere oplossing gevonden :) ze heeft werk in Kortrijk gevonden en mag vanaf woensdag starten aan de stad
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 30 jan 2006, 19:47

eeeej cool!!!

lekker dichtbij :D

proficiat!!!!!

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 30 jan 2006, 19:50

fantastisch en hopelijk doet ze het graag genoeg
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 jan 2006, 20:09

goed nieuws major
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 30 jan 2006, 21:04

idd goed nieuws en hopen dat het meevalt he en dat ze goede medewerkers heeft he.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 31 jan 2006, 10:24

Ja de mensen zijn soms echt egoïstisch ingesteld. Ik heb van een andere zwangere vrouw gehoord dat ze op een stampvolle tram stapte en aangezien niemand haar een plaatsje wou geven, moest ze op vloer gaan zitten. Toen de tramchauffeur dit zag, stopte hij de tram en zei tegen zijn passagiers dat de tram niet verder reed indien de zwangere vrouw geen zitje krijgt aangeboden. Zelfs dan twijfelden de mensen nog en uiteindelijk was er dan toch iemand die met veel gezucht ging rechtstaan en de vrouw plaats bood.
Gelukkig was de tramchauffeur dan toch nog menselijk hé :)

Ik ben momenteel zo een 20-tal weken zwanger en indien ik genoeg ben uitgerust, zou ik gerust mijn plaats willen afstaan aan een oud vrouwtje of ouweheer en eveneens ook aan een andere zwangere!
Waar zijn de gentlemen's gebleven?

Elke mens leeft tegenwoordig in zijn/haar eigen cocoon.

Afbeelding

Groetjes,
Marijke

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 31 jan 2006, 10:29

ja, zo is dat! Iedereen leeft in een cocoon. Mensen kijken niet rondom hen of ze iemand kunnen helpen. Ze zorgen gewoon dat ze niemand hoeven te helpen. :? Moest iedereen nu een beetje meer rekening houden met de ander, zou het al een groot verschil zijn he.
Moja, das ijdele hoop denk ik he... :(
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 10:39

ik denk het ook dat het ijdele hoop is!

Ik heb zo al geregeld meegemaakt als je ergens met je buggy staat dat mensen je gewoon omver lopen, niet eens even helpen. Zielig gewoon hoe deze wereld gebaseerd is op egoisme...

ik kan soms ook wel eens egoistisch zijn maar denk meer in mijn hele leven aan een ander dan aan mezelf en dan steekt het wel hard tegen vind ik dat er mensen neit eens hetzelfde voor je doen.

Gewoon zielig dat deze wereld zo in elkaar zit...

ik ben ook niet een type dat gemakkelijk hulp aanvaard, en soms verwacht i kdat mensen het zo maar aan me zien wat ik wil....
maar toch enigzins...de wereld is een nare plek en het is echt neit enkel de jeugd die het zo maakt

op straat zeg i kzlef automatisch al goededag tegen oudere mensen...je hebt er wel enkele die dit doen en daarom doe ik dat bijna naar iedereeen en sommige mensen kijken je dan zo aan van wat zeg je nu? precies of ik gebruik een scheldwoord
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 31 jan 2006, 10:46

Mijn (ex) schoonzusje vertikte het eens om haar plaats af te geven in de auto (vooraan dus) dus moest ik, 8 maand zwanger, vanachter kruipen in een piepklein auto'tje. Zonder te overdrijven, mijn knieën kwamen tegen mijn schouders. :roll: Dezelfde avond had ik al oefenweeën :roll:

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 10:52

dat heb ik nu niet zo gehad....maar soms waren mensen ook wel te behulpzaam. Zo van ik zal dat wel tillen en blabla...daar kan ik niet goed tegen want heb zoveel alleen moeten doen en dan ineens zullen ze eens helpen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 31 jan 2006, 10:54

Ilse, hier is dat ook. Mag ik nog zo hard sukkelen met de buggy, de mensen bezien u zo eens alsof je nooit aan kinderen mag beginnen als je al sukkeld met de buggy :roll:

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 31 jan 2006, 11:01

jong moederke schreef:dat heb ik nu niet zo gehad....maar soms waren mensen ook wel te behulpzaam. Zo van ik zal dat wel tillen en blabla...daar kan ik niet goed tegen want heb zoveel alleen moeten doen en dan ineens zullen ze eens helpen

Wel, dat had ik helemaal niet. :roll:
Ik weetzelfs dat ik flauw was gevallen toen ik 3 maand zwanger was. Guy pakte me op, zette me in de auto en... Reed met me naar mijn werk. Want we waren al te laat :roll:

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 11:10

waar ik ook nog gek van werd is dat als je zwanger bent...de mensen spreken allemaal van een roze wolk en is zo mooi en zo gemakkelijk en blabla...

MAar eens je kindje er is en je stuit op probleempjes en gaat eens horen dan halen ze hun negatieve verhalen ook eens boven...pfff

allemaal zo mooi maar dan...

Wat een geklaag vandaag seg
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 31 jan 2006, 11:23

Awel ja, hier net hetzelfde. :roll:

Allemaal zo mooi en wel maar als je dan afkomt met de minder goede kanten zeggen ze "ah ja, je dacht toch niet dat het allemaal zo gemakkelijk was" :roll:
duh, tuurlijk niet.

En weet je wat ik ook irritant vind?
Zolang je kind gezond is, heb je als mama "geen recht van klagen" want je kindje is gezond en er zijn mensen die het veel erger hebben als jij.
Oké, dat is wel maar dat wil niet zeggen dat we helemaal niet mogen klagen, he? :roll:

Boekenwurmpje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 31 jan 2006, 11:52

hey major, dikke proficiat aan uw vrouwke!
keitof zeg!!

Als ik zwanger was was het ook alles of niks: ofwel wouden ze je helemaal niet helpen (bv in de colruyt toen ik probeerde een bak cola van die veel te hoge stapel te pakken), ofwel zouden ze je in bubbelkesplastiek verpakken (nee, jij mag niks doen, je bent zwanger!) :hoho
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 12:26

inderdaad...dan mag je zelfs geen kartonnen doos optillen bij wijze van spreken....

En klagen mag iedereen...Een gezond kind opvoeden is ook niet altijd even gemakkelijk. Hoor mij hier nu maar eens klagen..alhoewel Sete niet gezond is vandaag maar toch...;
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”