Zou?

Moderators:Welcome, Moderators

spotje
Pas blauw
Zou?

Bericht door spotje » 19 jan 2006, 19:49

Nathje bevallen zijn of binnen zijn? :?:

twas voor vandaag toch? :idea:
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 19 jan 2006, 19:50

ja wie weet?? Is ze hier al geweest vandaag?

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 19 jan 2006, 19:53

:oops: nog niet op gelet....afwachten hé :D
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 19 jan 2006, 19:56

dat vind je nu vast ook wel spannend zeker spotje!!
jullie kindjes kunnen misschien wel eens op dezelfde dag geboren worden!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 19 jan 2006, 19:58

wie weet hé 8)
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 19 jan 2006, 20:07

't kan natuurlijk ook nog op mijn zoontje zijn verjaardag zijn
dan zal ik het alvast heeeeeel goed kunnen onthouden!!!
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 20 jan 2006, 21:54

Hallo Dames,

neen, Nathje is nog niet bevallen... :cry:
Ik zal eens vertellen hé.
Ik moest gisteren aan de monitor gaan liggen in het ziekenhuis voor een uurtje. Alles was normaal, hartje is goed.
Vandaag moest ik terugbellen om 7h00 vanmorgen. De vroedvrouw zei dat ik om 11h mocht gaan.
Ik vond dat een beetje laat (ongeduldig :? ) en belde gelijk mijn gyn op. Ik vroeg hem om een inleiding omdat ik vanmorgen ben opgestaan met echte spierverekkingspijnen in mijn zij. Momenteel zijn die aan het uitzaaien naar vanvoor ook.
De gyn zei dat ik niet mocht ingeleid worden alvorens ik nog eens bij hem op controle ben geweest. Hij moest nog eens checken ofdat mijn ontsluiting en indaling was gevorderd bij vorige week vrijdag. Nietes dus, ik natuurlijk teleurgesteld dat ik weer naar huis mocht met mijn valiezen.
De dokter zei dat hij het liever natuurlijk op gang zou laten komen omdat het anders zou uitdraaien op keizersnede als hij het zou inleiden. En dat is idd de bedoeling niet. Hij zei dat ik dinsdag moet terugbellen als het nog niets was, maar hij denkt dat het ondertussen al zal geboren zijn. Ik hoor dat wel graag maar neem het met een korreltje zout omdat ik ook niet overtijd ging gaan. Hij denkt eerder aan dit weekend, moet je eens zien, het zal toch nog voor zondag zijn hoor, als papa verjaart. Misschien wil het papa zelf komen feliciteren? :)
Ofwel wil het juist geen steenbokje meer zijn maar een watermanneke? In ieder geval, het zal waarschijnlijk een eigen willeke hebben.
Maar als het teveel overtijd gaat zal ik een onderwaterbevalling wel mogen vergeten, denk ik, ik wil geen kind van boven de 4kg natuurlijk baren hoor :? .
Nu ja, het kan natuurlijk elk moment toch op gang komen hé, ik zal niet teveel meer hopen erop, dan zal het wel sneller gebeuren en onverwacht!

En hoe zit het met spotje? Je bent er nog altijd, zie ik?

Een vriendin van mij was uitgerekend voor 22/01 (nu zondag dus) maar gezien haar man en dochter allebei van de 19 de zijn wou ze het laten inleiden. Ze hebben het woensdag ingeleid en het is geboren op de 18de, pech hé?
Maar het slechtste is dat het tijdens het voorbij komen uit de vagina, zijn schoudertje is gebroken... Eigenlijk liever overtijd te gaan dan zoiets te moeten meemaken. Oh Gottekes, dat ventje... hoop dat het vlug mag beteren.

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 jan 2006, 21:58

Oei, zijn schoudertje gebroken? Hoe kwam dat dan?
Doen ze dat dan ook in de gips of hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik weet wel dat je ongeduldig bent, maar vergeet niet dat inleiden ook niet alles is.
je hebt veel meer pijn en je gyn zei dat het eventueel kan uitdraaien op een ks. Dat wil je toch niet?
Ik zou gewoon nog even afwachten en genieten van het zwanger zijn.
Eenmaal je kindje geboren is, kan je het nog zijn hele leven knuffelen. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 20 jan 2006, 22:13

hoi Sandy,

Ik weet echt niet hoe het heeft kunnen gebeuren maar ik heb gehoord dat het bij het uithalen is gebeurd, toen de schoudertjes moesten passeren. Het is de eerste keer dat de gyn dat meemaakte.
Ik weet niet of het in het gips moet, ik moet nog op bezoek en zal dan wat meer weten daarover.

Nee, ik wil zeker geen ks, dus we zullen nog wat wachten. Wie wacht, wordt geacht, zegt men in de volksmond en dat is wel zo.
Ik heb nu wel drukkende pijn op mijn baarmoeder en het kindje is onrustig aan het bewegen, alhoewel ik hier op mijn gemak zit te typen. Maar ik heb wel veel rugpijn en spierpijn en dat begint een beetje lastig te worden. Nog eventjes op de tanden bijten dus...

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 20 jan 2006, 22:39

Nathje schreef:Hij zei dat ik dinsdag moet terugbellen als het nog niets was, maar hij denkt dat het ondertussen al zal geboren zijn. Ik hoor dat wel graag maar neem het met een korreltje zout omdat ik ook niet overtijd ging gaan.
hmmm... waarschijnlijk heeft hij je getoucheerd dan... :wink:
(een klein barstje gemaakt in je waterzak zodat de bevalling vanzelf in gang gaat)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 jan 2006, 00:24

amaai seg
nu zitten we hier al met 2 overtijde hoogzwangeren!!
ik ben eens benieuwd of ze maandag halen!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 03:39

kan weeral niet slapen, en ik zie alweer een mogelijke nacht van de grote beleefenis aan me voorbij gaan :roll:

Ik ben blij dat ik niet alleen ben.

Nathje, ik ben ook bang aan het worden voor mijn onderwaterbevalling, want mijn baby weegt intussen mss al 4 kg :shock: :?
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 21 jan 2006, 09:34

Mag je bij een baby van meer dan 4 kg geen onderwaterbevalling krijgen? En als jullie kindje al 4 kg is, dat is niet zo erg hoor.. Karsten woog ook meer dan 4 kg en is er ook vlot uitgeraakt.. Alleen jammer dat de allereerste kleertjes direct te klein waren.. :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 09:51

Awel, toen ik tegen mijn gyn zei (wanhopig) dat ik persé in dat bad wou bevallen zonder epi, zei hij dat we moesten afwachten hoe het liep.

De vroedvrouwen zeiden: we gaan er naar streven, dan je kunt bevallen zoals je wenst
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 21 jan 2006, 18:58

Hallo,

:lol: hier nog niets hoor.
Ik denk niet dat hij me getoucheerd heeft, Katia, hij heeft alleen eens gevoeld met een vinger en dan met ??? vingers en ik haat dat, je kan je niet ontspannen hé? :oops:

Spotje: ik denk niet dat dat verschil uitmaakt hoor, als je in bad wil bevallen met een baby'ke van 4kg. Dat is een eigen keuze, ik denk alleen dat de pijn ietsje meer zal zijn, ik weet het niet, mijn dochter woog maar 3,080kg bij de geboorte.
Maar als je echt niet meer kan, heb je nog tot 7cm opening de keus om voor een epi te gaan hé? Ik zal mijn best doen, maar als het echt niet gaat, dan maar een epi en op de tafel.

Verdorie, en het is Jersey zijn verjaardag morgen, ik hoop dan dat het komt piepen om papa te feliciteren... :roll:

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 19:34

Vervelend hé, dat wachten voor ons :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jan 2006, 20:05

toucheren gebeurt op een second tijd (doen ze met hun vingers) en meestal weet je dat nog niet eens :wink:

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 21 jan 2006, 21:14

Hey,

Spotje, ja en vooral als je naar iets uitkijkt, dan gaat de tijd o zo traag hé?
Maar heb je nog nergens een teken van, het kan nu elk moment gebeuren?
Heb je geen slijmverlies van de prop? (gelei-achtige witte, of soms met wat bloed gepaard slijm, sorry voor de omschrijving.. :oops: )
Ik moet toch al enkele dagen een maandverband aandoen om het proper te houden hoor. Dat is omdat er al opening is, zei de gyn.
Ik heb vandaag al weer wat menstruatieachtige krampjes gehad en gisterenavond ook. Denk dat de opening zich een beetje verder zet.
Misschien moet je eens een fikse wandeling maken of de trappen enkele keren op en af lopen? (val dan niet hé, natuurlijk...) Dat bevordert de indaling.

Katia, dan hoop ik maar dat hij dat gedaan heeft, ik moet zeggen, zoals je hierboven kan lezen, soms wat last van menstruatiepijntjes af en toe en veel slijmverlies. Eerst voelde hij met een vinger, en misschien was het dan de bedoeling dat hij het met meerdere vingers getoucheerd heeft, zoals je zegt? Want toen hij met de ene vinger voelde, wist hij al dat de ontsluiting nog niet gevorderd was. Misschien heb je dan toch gelijk... heb er niet bij stilgestaan eigenlijk... :wink: Thx, krijg al weer wat moed.

Groetjes nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jan 2006, 21:26

niet TE veel op hopen hoor!
mss kan je het eens aan marita vragen hoe ze dat juist doen?

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 21:48

Nathje,

Ik heb gewoon witverlies, ik wissel regelmatig van "alldays" bandjes. Die zijn voldoende.
Er zijn geen voortekens, geen opening, nix noppes....
Wandelen doe ik genoeg, geloof me maar :wink: en mijn kindje is al ingedaald, maar daar blijft het dan ook bij.
Als ik krampen heb, gaan ze telkens over als ik naar het groot toilet ga, dus nix weeën.
Alleen maar harde buiken.

Maandag naar de gyn, dan ga ik weer meer weten!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jan 2006, 22:09

alldays is heel slecht he, dat weet je toch?
dat maandverband wordt door heel veel gyne's afgeraden!

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 22:32

:shock: :?

ik heb nix hoor :?:
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 22 jan 2006, 09:22

goeiemorgen,

Neen, ik zal niet te veel hopen of straks loop ik weer met mijn hoofd tegen de muur. Ik ben wel juist naar het toilet geweest en mijn maandverband is van één nachtje echt doorweekt van het witverlies en de slijmen, heb me net ververst en verlies alweer...
Bah, voel me er wel vies door.

Spotje, ik zal wel gaan wandelen omdat ik al opening heb, dus alleen nog wat de indaling bevorderen. Maar het kan plots vlug komen hoor...

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 22 jan 2006, 11:06

Toch wel spannend é voor ons.

Mijn vriend wilt liever niet naar Tillegem bos gaan (omstreek Brugge) om te gaan wandelen, ziet dat er iets gebeurd :roll:

Ik denk dan: kzal nog gemakkelijker met een fiets naar de maan geraken dan dat de boel hier in gang schiet.

Gisteren in bed welgeteld 1 oefenwee en gedaan :evil:
Heel lang last gehad van maagzuur, ondanks mijn trouwe helper melk en primperan :(

Om 7 uur ben ik opgestaan dan maar en nu heb ik juist liggen rusten op de zetel :roll:

We gaan toch wandelen deze nam, maar aan de dijk, veilig en dicht bij huis en de kliniek :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 jan 2006, 11:31

allez zeg, nog altijd niets bij jullie 2!!!
ik kom vanavond nog eens kijken
ik moet nu dringend weg!!
tot....straks???
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 22 jan 2006, 11:39

goortjes schreef:...
tot....straks???
Hopelijk niet meer tot straks :wink: .. Ze mogen gaan komen.. Nathje en Spotje, hopelijk is het voor vandaag!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 22 jan 2006, 13:39

Er zal toch wel minstens 1 zondagskindje komen zeker ??? :wink: :lol:

Toi Toi Toi aan beide dames!! :D

Katia

Bericht door Katia » 22 jan 2006, 13:41

ja hoor, zondag of mss maandag...

nathje haar water is gebroken :D

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 22 jan 2006, 13:58

Hup met de geit!! :D

(figuurlijk dan natuurlijk :lol: )

Katia

Bericht door Katia » 22 jan 2006, 15:31

oh ik heb zo eens een droom gehad (liep toen op mijn einde van troia)
ik was aan het bevallen en daar kwam een geit uit! :shock: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”