Saartje21 schreef:Wel jong moederke, ik heb ook zo een schoonmoeder. Maar haar enige doel is om mijn vriend terug naar haar te halen. Ze kan het nog steeds niet verkroppen dat haar zoon weggegaan is bij haar... Pfff familiekwesties....

Hier zit ik met een schoonvader die zijn zoon niet kan loslaten en zijn eigen leven laten leiden.
Toen hij nog thuiswoonde mocht hij NIETS: niet uitgaan, niet naar vrienden, nix, hij had echt geen leven. Heeft aan zelfdoding gedacht in zijn pubertijd. Toen hij werk gevonden had heeft hij stiekem zijn rijbewijs afgelegd (dat mocht ook niet) en op een dag alles geregeld om alleen te gaan wonen op een kleine gemeubelde studio. Hij is thuis weggegaan aan zijn 23ste

, was toen nog nooit uitgeweest, vriendin gehad,...
3 maanden geen contact meer met zijn vader, op een dag op straat tegengekomen, toen spraken ze af dat hij bij hem kwam eten de zaterdag en de zondag. Dat liep altijd maar uit.
Tegen de tijd dat ik hem leerde kennen was de zaterdag al een hele dag geworden om bij zijn pa te gaan en de zondag tot 15 uur. Ik moest mij wegsteken in een andere kamer (vriend was intussen verhuisd naar andere studio met aparte slaapkamer, ik woonde ook alleen) want zijn vader heeft een hartziekte, en speelt dat tegen hem uit, en geen enkele vriend is goed genoeg, een vriendin mocht hij niet nemen, niemand was wel genoeg voor meneer
Onze relatie is er bijna aan kapot gegaan

, maar toen heeft hij me eindelijk voorgesteld, zijn we samen gaan wonen, maar we zaten nog steeds met die verplichte weekends dat mijn vriend bij zijn pa moest doorbrengen
Ik moest altijd overal alleen naartoe, veel dingen werden afgezegd, enz.... tot het op een dag ontploft is.
Om een reeds lang verhaal kort te maken: nu gaat hij nog enkel de zaterdagvoormiddag naar zijn pa, en nu zegt hij geen andere plannen meer af voor hem.