chinese geslachtskalender

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 jan 2006, 13:12

Als ik een jongen was geweest, was mijn naam Roel geweest. Hmm, dan toch liever Sofie :)

Als eerste wilden we graag een meisje, en dat is hier ook gelukt. Ben heel nieuwsgierig voor nummerke 2...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 jan 2006, 13:13

das waar!
familie van me (al iets verder weg, maar kom)
hebben hun tweeling hans en grietje genoemd!
Nu zijn die volwassen en dan klinkt dat soms echt onnozel
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 13:19

:shock: Zoiets zou ik toch nooit doen. Da's zoals die chineese tweeling "ying & yang"

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 13:25

da zou ik mijn kinderen nooit willen aandoen Hans en Grietje of nog zo een combinatie: An en Jan. Die komt heel vaak voor. Mijn vriend zijn neef en nicht (broer en zus) noemen zo. Ik vind dit zo een kinderachtige combinatie. :roll:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 jan 2006, 13:28

ik heb altijd iets gehad van de namen van onze kindjes moeten een beetje bij elkaar passen
Maar daar ben ik ondertussen vanaf gestapt
ik kies gewoon een naam die mooi klinkt!
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 13:30

Of nico en tinne :roll:

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 13:36

Ik heb al 2 namen voor moest ik ooit weer een kindje krijgen. Ik weet niet of ze bij Lani passen maar ik kies ook gewoon wat ik graag hoor.

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 13:39

Ja goortjes, maar je kan de namen wel bij elkaar laten passen zonder dat ze belachelijk klinken.
Thuis zijn we met 3 (of waren) en ik vind dat mijn ouders onze namen goed hebben gekozen. Sarah, Dries (is verongelukt) en Simon. Ik vind als je gewend bent van die namen te horen dat ze goed bij elkaar passen.
Als je lettergrepen wil laten terugkomen in elke naam van je kind of zo, kan het grappig worden of zelfs belachelijk he. Zoals Piet en Miet, Jan en An,...

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 13:44

Ik vind verklein-naampjes niet zo schitterend, zoals Tinneke of Inneke. Want da's als ze volwassen zijn zo raar, he? Allé, vind ik.
Maar Lieke vind ik dan wel weer mooi. :roll: Wat ben ik toch raar.

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 13:54

Ja die verkleinnaampjes vind ik ook niet zo schitterend. Weet je, je kan dan nog altijd de verkleinnaam gebruiken. bv. je kindje noemt Tinne, maar je wilt dat ze Tinneke genoemd wordt. En later dan weer Tinne. Maar als je ze laat registreren als Tinneke blijft het meestal ook zo.

Zo ken ik een Liesje, ze is wel 25 jaar, niet echt groot, maar wel heel breed gebouwd, en iedereen noemt haar Liesje, uit gewoonte, maar die naam past eigenlijk gewoon niet bij haar, omdat ze er niet uit ziet als een LiesJE. Maar als je dan Lies zegt, klinkt da precies ni.

Ja Lieke vind ik ook mooi (voor 't eerst gehoord bij Temptation Island en vond ik direct een leuke naam), maar dat is niet echt een verkleinnaam denk ik. Want wat zou dan de gewone naam zijn? Lie? Dat is zoals Elke he, daar kan je ook niks anders van maken.

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:00

Nee, da's waar, eigenlijk.
Ah komt Lieke van TI? Ik had hem ergens eens opgevangen, dus kan het daar wel van zijn. :D

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:00

ja Lieke vind ik ook een mooie naam!

MAar die verkleinnaampjes in begin wel schattig maar daarna...

Fozke mij wilde ze ook Roel noemen als ik een jongen was! :lol:

En die combinatie...ik ken zo een mopje van Frank (en) stijn (uitgesproken als Stein) :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:01

Maar bij ons is Lieke ook dialect voor liedje. "Allé, zingt is e lieke" :D

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:02

ja hier ook wel maar tja dan moet je je dialect maar wat aanpassen he :wink: :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:06

:lol:
Ja maar mijn broer is zo ne pestkop :twisted: Die zou hier constant rondlopen van "Allé Lieke, zingt is e lieke" :lol:
Hij heeft zelfs even moeten wennen aan de naam Lani, pest me nu ook nog vaak met "Rani" te zeggen. :twisted: :twisted:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 14:10

Ja daar moest ik ook aandenken. Bij ons is Lieke ook het dialect voor liedje. Mijn papa en broer kennende zou da ook de hele tijd zo zijn. Ik moet ermee lachen als ik eraan denk :lol: maar als je dat de hele tijd te horen zou krijgen is het ni meer zo grappig.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:13

dat is zoals mijn broer Sate zegt tegen Sete he...

ik word al gek als mensen de naam Sete typen en er een tekentje opzetten :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:14

Misschien omdat het jouw kindje is, he? Als het over een ander kindje gaat kan ik er mee lachen, erg, he? Maar ja, dan hoor je het ook niet constant.

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:15

Ilse, ik las ook eerst gewoon Sete en moest wennen aan "Settee" maar nu kan ik het mij al niet anders indenken. :wink:

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:17

tja dat is zo...er zijn meer mensen die het verwarren maar als ze er een tekentje opzetten dan valt de betekenis erachter ook weg. De naam komt van onze motorrijderidool en tja...ik heb neit graag dat ze dat veranderen want dan heeft het niets meer met die naam te maken. Als ze op tv tijdens de motoGP die naam ook al zo gek uitspreken dan word ik ook al boos op die commentatoren of hoe je dat ook juist zegt :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 14:21

Ik denk dat een naam sowieso gevoelig ligt hoor. Een stom voorbeeldje: mijn naam wordt vaak geschreven zonder h, terwijl het SaraH is. Zelfs familieleden schrijven op kerstkaartjes Sarah zonder H. Het is misschien onnozel :oops: maar ik kan daar kwaad om worden. Ik vind de schrijfwijze van een naam belangrijk. Als het ni uitmaakte, hadden mijn ouders evengoed mijn naam zonder h kunnen geregistreerd hebben. Maar het is nu met een h en zeker familie en vrienden zouden dat ondertussen toch al moeten weten. als ik nu ergens mijn naam moet opgeven zeg ik altijd automatisch Sarah met een h. (met de nadruk op de h :lol: )

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:24

Tja Sarah daarin kan ik je compleet volgen...ik heb dat ook met mijn naam. Ik heet IlsE en veel zeggen Ils....of zelfs mijn tante die mijn meter was of is die zegt zelfs nog Ilske...

Ach ja...als puber heb ik zelfs een periode gehad van kijk als je me nu niet IlsE noemt dan luister ik niet want het is met een E...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:26

Ah, dan ben ik niet alleen! :roll: Hier ook familie die het toch altijd verkeerd schrijven (express? per ongeluk? I don't know) En als ik mijn naam laat opschrijven zeg ik ook altijd "Sarah met een H vanachter" want ze hebben mijn naam ook al een zo geschreven "Sarha" of "Sahra" :roll:

En werd jij ook geplaagd met "Sarah Sahara" :roll: hoe origineel... :roll:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 13 jan 2006, 14:34

Sarah schreef: want ze hebben mijn naam ook al een zo geschreven "Sarha" of "Sahra" :roll:

Ja ongelooflijk he...ik heb het ook vaak voor. dan vragen ze: 'een h in 't midden?' dan denk ik zo effe na en vraag ik: 'waar wilt gij die h zetten?' :lol:
Da is nochtans ne vrij simpele naam dacht ik, maar blijkbaar is van alle namen wel iets te maken he. hoe dom kunnen mensen zijn :lol: :lol:

En werd jij ook geplaagd met "Sarah Sahara" :roll: hoe origineel... :roll:
Ik krijg er de slappe lach van :lol: :lol: :lol: als ze mij zo noemen dan kijk ik bloedserieus en dan zie je die persoon zo kijken van: 'is 't ni goed gevonden van mij?' :roll:
Waar halen ze het toch?

En wat die familie betreft, mama denkt ook altijd dat ze het expres doen. maar moest je het bij hunne naam dan doen, dan zou er iets schelen hoor. pff ik zou er mij ni aan mogen ergeren, ma toch

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:37

Bijmij is dat al het eerste waar ik naar kijk als ik post krijg ofzo. Als mijn naam niet juist is, krijgen ze geen bedankje van mij want ik ken geen Sara. Die woond toch niet bij mij, in ieder geval...

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:38

Trouwens, Katia, bedankt voor het kerstkaartje, was het al al die tijd vergeten te zeggen :oops:

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:39

daarom dat i kgeen kerstkaarjte terug kreeg...of toch heb een bedankje gekregen. Oef heb ik je naam toch goed geschreven.

Vind Sarah eigenlijk wel mooier dan Sara
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:48

Sarah leest zachter ook, he?

:oops: Ik heb dit jaar aan niemand kerstkaartjes gestuurd. Heb ik je niet bedankt? Ik dacht toch dat ik je een berichtje had gestuurd? :oops: Dus bij deze, dank je, Ilse! 't Was ook heel origineel en tof!

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:56

nee hoor was je aan het plagen...je had me bedankt denk zelfs in een berichtje en dan nog eens via msn...dus hierbij denk ik zelfs de derde dank al :wink:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:58

Hihi, dan ben ik gerust :wink:

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”