Nu begin ik ze toch te knijpen hoor
Moderators:Welcome, Moderators
Ik denk dat mijn gynae zo wil vermijden dat er ter plekke voor een spoedkeizersnede moet gekozen worden, uit voorzorg dusgoortjes schreef:hebben ze dan al aangegeven dat het misschien te smal is ofzo?
bij mij hebben ze geen foto's genomen
Achteraf bleek dan dat mijn bekkenbodemspieren te sterk waren
en dus kon ik mijn babytje er niet uitkrijgen
Niet panikeren hé!

- jong moederke
- Pas blauw
Bij mij hebben ze ook nooit een foto gemaakt...nu ja ze kon er door dus...
Dat hadden we hier ook aan de hand, ik was uitgerekend voor 3 april, ons mama had de 4e april een afspraak bij de gyn voor jaarlijkse controle (we hebben dezelfde gyn), maar hij was juist weggeroepen voor een bevalling
Ons mama in alle staten natuurlijk, maar het was iemand anders. Ik was de volgende dag pas aan de beurt 

Dat hadden we hier ook aan de hand, ik was uitgerekend voor 3 april, ons mama had de 4e april een afspraak bij de gyn voor jaarlijkse controle (we hebben dezelfde gyn), maar hij was juist weggeroepen voor een bevalling

- jong moederke
- Pas blauw
amai ik had een inleiding...was bevallen op 8u en dan belde ik mijn moeder op tegen een uur of 5 savonds en dan reageerde die nog zo van amai dat heeft lang geduurd. Die was zo zenuwachtig dat heel de familie al wist dat ik die dag binnen moest...
Onze buren hadden niks door, pas de dag toen ik bijna al naar huis mocht dat mijn man wel veel weg was
Onze buren hadden niks door, pas de dag toen ik bijna al naar huis mocht dat mijn man wel veel weg was
- jong moederke
- Pas blauw
Ik denk als buitenstaander dat dat idd lang duurt, ale ik bedoel als je zelf niet de weeën enzo moet opvangen. Je kunt dan niet zo veel doen he.
Mijn man heb ik zo lang mogelijk laten slapen, ik heb hem om half 4 opgeroepen, maar toen had ik al serieuze weeën, en blijkbaar 6 cm. Dus hij heeft de spanning iets minder lang moeten ondergaan, amelie is geboren om 8u40.
Mijn man heb ik zo lang mogelijk laten slapen, ik heb hem om half 4 opgeroepen, maar toen had ik al serieuze weeën, en blijkbaar 6 cm. Dus hij heeft de spanning iets minder lang moeten ondergaan, amelie is geboren om 8u40.
- jong moederke
- Pas blauw
dat kan ik dus niet vergelijken he....
MAar mijn man kon niet slapen. Die kwam dan nog van de ancht en wegens plaatsgebrek hebben wij direct op de verloskamer onze weeën mogen opvangen. Alles arbeidskamers lagen vol en ik mocht niet uit bed dus kon hij niet in mijn bed en hij zat daar dus op een krukje zonder leuning naar een vermoeide vrouw te kijken...
MAar mijn man kon niet slapen. Die kwam dan nog van de ancht en wegens plaatsgebrek hebben wij direct op de verloskamer onze weeën mogen opvangen. Alles arbeidskamers lagen vol en ik mocht niet uit bed dus kon hij niet in mijn bed en hij zat daar dus op een krukje zonder leuning naar een vermoeide vrouw te kijken...
Ocharme da is ook niet leuk.
Mijn man had een heel makkelijke zetel, en aangezien ik absoluut niet kon verdragen dat hij iets zei
, heeft hij wel nog goed kunnen rusten.
en meteen uit de nacht komen...dan moet het voor hem toch ook wel zwaar zijn geweest. Voor de mama natuurlijk nog zwaarder he...
Ze zeggen vaak dat een inleiding pijnlijker is, omdat de weeën sneller achter elkaar komen, bij een spontane bevalling gaat dat geleidelijker aan. Maar ja, ik kan ook niet vergelijken.
Mijn man had een heel makkelijke zetel, en aangezien ik absoluut niet kon verdragen dat hij iets zei

en meteen uit de nacht komen...dan moet het voor hem toch ook wel zwaar zijn geweest. Voor de mama natuurlijk nog zwaarder he...
Ze zeggen vaak dat een inleiding pijnlijker is, omdat de weeën sneller achter elkaar komen, bij een spontane bevalling gaat dat geleidelijker aan. Maar ja, ik kan ook niet vergelijken.
- jong moederke
- Pas blauw
Dat lijkt me echt wel een groot nadeel. Ik heb tijdens de eerste weeën nog de afwas gedaan en gestreken (ik wilde mijn ventje geen extra werk bezorgen...
)
En daarna heb ik de hele living ingepalmd om de weeën op te vangen, en kon ik doen wat ik wou.
En dan in het ziekenhuis, idd meteen dat bed in, maar toen had ik daar eigenlijk ook wel behoefte aan...
Maar ik had wel al een groot deel van het werk rustig in eigen omgeving kunnen doen.

En daarna heb ik de hele living ingepalmd om de weeën op te vangen, en kon ik doen wat ik wou.
En dan in het ziekenhuis, idd meteen dat bed in, maar toen had ik daar eigenlijk ook wel behoefte aan...
Maar ik had wel al een groot deel van het werk rustig in eigen omgeving kunnen doen.
Bij mij was mijn water gebroken in bed, ik kon Guy dus onmogelijk laten liggen
Zie dat ie op mijn kant rolde
In het ziekenhuis hebben de verpleegsters een divan lit opgemaakt voor meneer en die heeft tijdens de weeën geslapen. Maar goed ook want ik ben iemand die je gerust moet laten als ze pijn heeft. Ik heb zelfs bijna geroepen tegen een verpleegster dat ze haar mond moest houden. Die kwam (allemaal goedbedoeld, natuurlijk) een hele uitleg doen terwijl ik dus een wee aan het opvangen was. Ikke maar knikken maar in mijn eigen denken "ga toch weg en laat mij gerust!"
Ik wou rondlopen maar ik mocht niet van de verpleegster. Maar heb het toch gedaan
Ze was nog niet fijn buiten of ik stond al terug recht en begon zelfs op te ruimen! Ik was bijna begonnen met de verbanden op grootte te rangschikken maar dan kwam de verpleegster weer binnen
Ik, doodserieus "oeps, betrapt!"

In het ziekenhuis hebben de verpleegsters een divan lit opgemaakt voor meneer en die heeft tijdens de weeën geslapen. Maar goed ook want ik ben iemand die je gerust moet laten als ze pijn heeft. Ik heb zelfs bijna geroepen tegen een verpleegster dat ze haar mond moest houden. Die kwam (allemaal goedbedoeld, natuurlijk) een hele uitleg doen terwijl ik dus een wee aan het opvangen was. Ikke maar knikken maar in mijn eigen denken "ga toch weg en laat mij gerust!"
Ik wou rondlopen maar ik mocht niet van de verpleegster. Maar heb het toch gedaan

Ik, doodserieus "oeps, betrapt!"

gho, mijn water was om 5u15 gebroken, maar de eerste wee was er pas om 8u15... ik heb mij die 3 uur nog hier opt forum beziggehouden

allez ja, om 8u naar het ziekenhuis vertrokken wegens wat bloedverlies en onderweg de eerste wee gehad en half uur later had ik ze al om de minuut! Geen kans gehad om eraan te wennen dus...
De pijn op zich was pertang wel te doen, maar ik heb mij druk gemaakt in de verpleegsters! Tja, daardoor heb ik een aanval gehad en moest ik een epi krijge

Die stomme verpleegsters, dat ze mij de weeen toch op mijn manier hadden laten opvangen! Maar nee, ik moest per se puffen en mocht niet roepen... terwijl ik met mijn aanvallen net WEL moest roepen en niet MOCHT puffen om mijn ademhaling niet in de war te brengen!!!
Grrrrrrrrrrr, volgende keer beval ik thuis!