vervelend kwaaltje

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
major
Moderator
Contacteer:
vervelend kwaaltje

Bericht door major » 03 jan 2006, 20:23

Hoi,
doordat mijn vrouw de laatste tijd veel moet plassen en jeuk heeft en vindt dat haar urine sterk ruikt, zijn we naar de dokter geweest
nu kon de dokter ahv haar urine niet direkt zeggen of ze een blaasontsteking heeft of niet
mijn vrouw heeft al eerder last gehad van schimmelinfectie, dus vermoedt ze dat het eventueel ook dat zou kunnen zijn
de dokter heeft voor de zekerheid twee voorschriften gegeven
mijn vrouw heeft twijfels bij onze huisdokter, daar hij haar zelfs niet heeft onderzocht en vraagt of er iemand ervaring heeft met volgende producten ivm een zwangerschap en of het kwaad kan :
- gyno-daktarin voor schimmelinfectie
- urfadyn voor een eventuele blaasontsteking
we moeten morgen nog haar plasje gaan afleveren bij het labo en we zullen waarschijnlijk pas overmorgen een resultaat hebben
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 jan 2006, 20:25

goh, sorry. Ik kan je niet helpen. Kan je niet eventjes de gyn contacteren?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 jan 2006, 21:00

normaal kan gyno dactarin geen kwaad, het andere weet ik niet, geen ervaring mee
maar hoe kan die dokter nu weten wat het is als hij niet eens kijkt ???
misschien toch maar eens een ander huisarts zoeken hoor :roll:

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 03 jan 2006, 21:32

Schorpioentje73 schreef: misschien toch maar eens een ander huisarts zoeken hoor :roll:
zijn we van plan, hij rekent wel het urinepotje dat hij meegeeft aan... 1,5 euro
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 03 jan 2006, 21:42

amai, dat doet de onze niet hoor. Veel plezier met jullie zoektocht naar een goede dokter!

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 03 jan 2006, 22:39

gyn-daktarin mag je zeker en vast gebruiken. Ik heb dat voorgeschreven gekregen door de gyn. Dus daar ben ik zeker van.
Van dat middel tegen een blaasontsteking durf ik me niet uitspreken.
Ik vind het wel raar dat de dokter je voor twee verschillende aandoeningen, twee verschillende voorschriften meegeeft.
Een dokter zou je toch eerst moeten onderzoeken en dan volgend de diagnose een behandeling voorschrijven.
Als je vrouw nog eens iets voorheeft tijdens haar zwangerschap, dan zou ik direct naar de gyn gaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 jan 2006, 00:37

ik heb het ook al gehad die infectie en heb toen dactarin gebruikt, maar dat was voor ik zwanger was....Bjorn had het ook.
Heb jij er geen last van?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 04 jan 2006, 09:18

denk inderdaad dat die gyno dactarin geen kwaad kan maar dat andere die naam zegt me niks. Ik heb ook een blaasonsteking gehad en kreeg een oploszakje en dat zagen ze direct doordat er eiwitten in urine zit. Dus als hij het zogezegd niet in de urine vind zal het dat andere zijn vrees is. ZElf kan je ook urine testen op eiwitten maar die sstokjes kosten nogal veel...

Ik heb veel ervaring met blaasonsteking en brand het als ze moet plassen of niet? Meestal zit er eiwitten in urine als er een ontsteking zit
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 04 jan 2006, 20:35

ikzelf heb geen problemen, maar ja, het is dan ook enige tijd geleden dat we hebben gevreën, dus da's geen referentie
de dokter had zo'n staafje in haar urine gedaan om te kijken, en zag dat er wel eiwitten aanwezig waren, maar net niet genoeg om over een ontsteking te praten, dus toch voor de zekerheid onderzoek door het labo
we hebben ondertussen de gyn gecontacteerd en hij zegt dat dat ander product (indien ontsteking) geen kwaad kan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 04 jan 2006, 20:37

Het is wel zo dat een blaasontsteking eenvoudig kan worden opgespoord. Het is een testje van twee keer niets. Ik versta niet welke dokter dat is dat dit niet standaard doet bij een zwangere vrouw.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 04 jan 2006, 20:49

wij hebben er alleszins genoeg van
ten eerste vindt ik zijn uitspraken altijd zo kras :
- gisteren zei hij bv dat de meeste geneesmiddelen geen kwaad konden voor zwangere vrouwen, enkel deze waarbij in de insluiter staat dat er een grote kans op misvorming is
- toen mijn vrouw net zwanger was en ze ging naar de dokter om bevestiging te vragen, zei hij dat ze niet zwanger was en dat de reden voor haar misselijkheid eerder een psychologische uitleg had, daar ze naar een kindje verlangde

en ten tweede, hij rekent alles aan wat hij maar kan :
- toen mijn vrouw bloed moest laten trekken voor de papa-test, dacht ik "nu ik hier ben, kan ik eventueel eens zien welke bloedgroep ik nu juist heb"
we gingen naar buiten en we hadden dubbele consultatie aan ons been
- gisteren rekent hij verdorie het potje aan waarin mijn vrouw moest plassen... dan hadden we evengoed een eigen potje uitgekookt en gebruikt

probleem is dat we nog niet zo lang in kortrijk wonen en we niet echt weten waar de "goeie" dokters zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 04 jan 2006, 21:48

hoi major

is een topic openen bij streekgenoten onder de welk is een goeie dokter in de omstreken van kortrijk en is rondvragen bij vrienden of zo.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 jan 2006, 12:48

man man, wat lees ik hier allemaal zeg :evil:
wat voor nen dokter is me dat , en dat nog een potje aanrekenen ????? is diene niet beschaamd ?
zoek maar rap iemand anders, misschien es aan buren vragen ofzo, waar er een goede dokter is, er zullen er wel meerdere te vinden zijn die beter zijn dan die hoor. Ik ken er gene in Kortrijk, kzou zeggen die van ons zijn ook goed, maar is al een eindje rijden he :roll:

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 09 jan 2006, 18:13

ik vind het ondertussen ook niet normaal dat we nog altijd geen resultaat hebben gekregen van het urine-onderzoek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jan 2006, 17:01

Hallo,

Ikzelf ben een tijdje geleden genezen van een blaasontsteking, dat herken je het best aan de pijn die je hebt op het laatste van je straal.
Dan is het alsof ze met messen in je blaas steken. Bij mij heeft de huisarts direct gezien dat het om een ontsteking ging en heb daardoor antibiotica moeten innemen, amoxicilline.
Maar de bacterie (kweek zelf) pakte de antibiotica niet en moest ik overstappen op een ander antibioticum. Mijn gyné heeft dat afgeraden en zei dat ik maar liefst 1,5 liter water moest drinken om de bacterie te verdrijven. Het is belangrijk dat probleem zo vlug mogelijk aan te pakken, want mocht de bacterie niet zijn weggegaan moest ik binnen vanaf de eerste wee en zou ik antibiotica krijgen via een baxter, leuk is anders hé?
Ik zie dat je van Kortrijk bent, wij van Zwevegem... welke dokter heb je dan?
En mocht het geen blaasontsteking zijn, dan mag je best gyno daktarin gebruiken, heb dat ook al moeten doen voor een infectie. 8 dagen lang 's avonds moest ik dat inspuiten.

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 18 jan 2006, 18:26

Urfadyn heb ik ook gekregen voor mijn blaasontsteking.

Ik heb eens vlug gekeken op de Gouden Gidssite naar de namen van huisartsen in kortrijk maar er kwam me geen bekende naam voor (allé, die ik al had horen vallen toen ik nog in Lauwe woonde).

Toen ik pas in Veurne woonde moest ik ook op zoek naar een nieuwe huisarts. Niet leuk als je al jaren, om niet te zeggen je hele leven, dezelfde hebt gehad.
Eerst gewoon de dichtste genomen en dat viel gelukkig wel mee. Maar nu ga ik bij de vrouw van de man die mijn vriend al enkele jaren als huisarts heeft. De man werkt met homeopathie maar omdat ik daar nog geen ervaring mee heb, ben ik bij de vrouw terecht gekomen.

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jan 2006, 19:51

Hé Anneliefje,

ik heb ook nog in Lauwe gewoond.
Ik ben daar al weg sinds september 2003.
Waar woonde je precies?

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 18 jan 2006, 20:12

ondertussen hebben we bericht gehad dat het géén blaasontsteking is, gelukkig :)
ikzelf ben opgegroeid in Menen :) wat een toeval hier :)
onze huisdokter is dr Johan Delanote
en gynea (waar we wél tevreden van zijn) dr Dekeersmaecker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 18 jan 2006, 20:58

ik heb al eens eerder gezegd ... geen toeval dat ik hier ben terecht gekomen :D (alleen een beetje gestuurd geweest door Katharina :lol: )

Nathje, ik woonde in de Larstraat
en Major, hopelijk is het kwaaltje vlug voorbij en volgen er geen meer :)

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jan 2006, 21:19

Hallo,

Anneliefje, ja, dat ken ik de larstraat. Ik woonde schuin over café "den baskuul" in de oude Aalbekestraat.
Op dinsdagavond ging ik naar de sporthal voor Figure and Form.
Weet je wat ik mis? Dat zijn de goede frietjes van op de plaats, "Lauws Gebak". Maar er is een koppel die daar altijd stond die nu hun eigen frituurtje hebben tussen Zwevegem en Moen. Het stekkerke, geloof ik dat het noemt.
Is het geen hele aanpassing om van Lauwe naar Veurne te gaan wonen?
Ik moet zeggen, ik jeunde mij daar hoor, in Lauwe.

Major: Dr. Dekeersmaeker is van de St Niklaaskliniek hé? Mijn nicht heeft die gehad als vervanger van Dr. Vantendelo.
Schijnt dat het een goede gyné is. Nog een vriendin van mij moet ook bevallen op 22/01, maar ze zullen het morgen of vrijdag inleiden. Eerst zou het ook met Dr. Dekeersmaeker zijn omdat ik haar dat had aangeraden (had al veel goede dingen gehoord) maar haar dokter zal toch terug zijn voor de bevalling te leiden, Dr. De Groeve.
Ik zal bevallen in het hospitaal aan de leie, daar doen ze onderwaterbevallingen. Ik heb Dr. Tonnelier, zeer rustige man.

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 18 jan 2006, 21:37

Nathje schreef:Anneliefje, ja, dat ken ik de larstraat. Ik woonde schuin over café "den baskuul" in de oude Aalbekestraat.
Op dinsdagavond ging ik naar de sporthal voor Figure and Form.
Weet je wat ik mis? Dat zijn de goede frietjes van op de plaats, "Lauws Gebak". Maar er is een koppel die daar altijd stond die nu hun eigen frituurtje hebben tussen Zwevegem en Moen. Het stekkerke, geloof ik dat het noemt.
Is het geen hele aanpassing om van Lauwe naar Veurne te gaan wonen?
Ik moet zeggen, ik jeunde mij daar hoor, in Lauwe.
Ik heb tot mijn 18e gedanst bij Arte, de dansgroep van Vaste Vuist.
En mmmmmmmmm de frietjes van "de platse" als het past als we in Lauwe zijn (mijn familie woont er nog) dan gaan we toch frietjes halen bij de Jean-marie :wink:
Het was wel een beetje wennen in Veurne maar ik woon hier graag. Je hebt er alles en het is niet groot. Je kan zelfs alles te voet doen :)
Misschien dat we ooit nog terugkeren naar Lauwe of toch dichter gaan wonen. Hier ben ik een beeje alleen als het op vrienden aankomt maar kan nog altijd terecht bij mijn heel goede vriendin in Lauwe :) En de familie van mijn ventje woont hier in de buurt en dat maakt al heel veel goed :D

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jan 2006, 22:15

Anneliefje,

Die sporthal heette ook de vaste vuist hé? Of tenminste de activiteiten die er gedaan werden waren van Vaste Vuist, ik had er een lidkaart van.
Iedere dinsdagavond gaan sporten en de woensdag frietjes :oops:
goede combinatie hé?
Ik heb van mijn hele leven nog nooit ver van Kortrijk gewoond, het verste was Ingelmunster.
Als je een streek gewoon bent en al je vrienden zitten daar en je hebt daar altijd school gelopen... dat zou ik missen.

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 19 jan 2006, 11:12

hey Nathje ik heb dat ook gehad .... een blaasonsteking over heel de zwangerschap maar dat straalde uit naar nieren.
Als het echt erg is kan je dat zelf zien aan witte vlokken in je urine.
Ik hebook die antibiotica gekregen maar mijn bacterie was er resistant tegen en dan kreeg ik andere en daar reageerde ik allergisch op. Hebben ze me ingeleid en dan heb ik ook aan baxter gehangen. Net van de ene vanaf en dan werd de andere aangehangen...
Heb ook nooit Set ein badje mogen doen ik ziekenhuis wegens baxter
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 19 jan 2006, 16:40

Hey jong moederke,

Ik had amoxicilline (gelijk aan clamoxil)en dat hielp niets, dus kreeg ik een voorschrift van de ha van een ander antibioticum maar mocht die nog niet halen tot ik op controle was geweest bij de gyné. (Die laatste antibiotica was gelijkgesteld met augmentin, ook iets zwaarder).
Aangezien na urineonderzoek de bacterie verdreven werd door veel drinken, is alles nu ok. Mocht het zijn dat ze nog niet weg was tegen de tijd dat ik zou bevallen, dan moest ik vanaf de eerste wee binnen om ook een baxter te krijgen. En dat omdat het kindje bij het passeren van het geboortekanaal een longontsteking zou kunnen oplopen. Mag dat niet gedroomd hebben.
Is niet plezant hé, dat je als moeder je eigen kindje niet in bad mag steken?

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”