apart of mee in de kamer om te slapen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
spotje
Pas blauw
apart of mee in de kamer om te slapen?

Bericht door spotje » 16 dec 2005, 11:21

Daar ben ik nog niet uit.
Moet ik nu mijn toekomstig zoontje apart leggen vanaf thuiskomst of bv de eerste 3 maand bij ons.
Ik ben van plan om borstvoeding te geven...

Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 dec 2005, 11:27

gho... Troia heeft een eigen kamertje, waar ze van int begin inligt!
Maar het is wel zo dat ze iedere avond in haar eigen bedje begint, maar als ze in het midden van de nacht wakker wordt, dan leggen we die gewoon bij ons in bed...
Of als ze op een avond echt niet in haar eigen bedje wilt, dan ligt ze gewoon bij ons, daar maken we geen enkel probleem van!

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 16 dec 2005, 13:30

Ik ben vooral doodsbang, als er iets zou gebeuren met hem ik het niet zou horen :oops: :oops:

De kamer ligt nochtans rechttegenover, en we zouden gebruik maken van babyfoon....
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 dec 2005, 15:03

ik ken dat... vooral in het begin had ik dat!
Nu nog zenne, maar dat "nieuwe" is er zowat af, snap je?
Misschien leg je hem dan best op jouw kamer dan..

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 16 dec 2005, 15:53

momenteel hebben we maar een kamer, daarom ligt ze bij ons, maar ik voel me er ook wel beter bij zo
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 dec 2005, 15:53

tjor heeft bij ons in bed(!!) geslapen tot hij 7 maanden was,nadien in zijn eigen bedje,maar nog altijd bij ons op de kamer,tot hij 15 maanden was...en sinds ligt hij op zijn eigen kamertje..

Ik ken mezelf,en als ik hem appart had gelegd,stond ik om de 5 minuten langs hem(ondanks een angelcare)
Hij heeft er trouwens nooit problemen mee gehad met de omschakelingen.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Yalenka
Pas blauw

Bericht door Yalenka » 16 dec 2005, 16:10

voor je eigen gemak en rust zou ik hem bij jou op de kamer nemen

Als je bv gaat geven is het vaak makkelijker om hem dicht bij je te hebben

Mijn drie kinderen sliepen allemaal bij ons op de kamer de eerste maanden

(jelco kreeg 3 weken bv en sliep de eerste 9 weken toen sliep ie door)
(brent kreeg 6 maand bv en sliep tot 6 maand bij ons zolang werd ie snachts wakker voor een voeding en moesten e hem omtrent wiegedoodmonitor wakker maken)
(Silke kreeg 3,5 maand bv en sliep de eerste 5 weken bij ons toen sliep ze door)

Tis helemala niet erg dat je je kleintje dicht bij jou wilt

Hier was het dan ook geen enkel probleem toen ze op hun eigen kamer gingen slapen
grtz yalenka

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 16 dec 2005, 20:16

Hoi,

Wij hebben haar op ons kamer laten slapen tot lucy 6 maad werd. Toen vond ik het tijd voor haar eigen kamertje, niks last mee gehad. En wij hebben terug wat meer ruimte en rust s'nachts.

groetjes

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 16 dec 2005, 20:20

wij slapen 's nachts allemaal samen
en overdag liggen de meiden beneden
ik wil ze niet te ver van mij vandaan hebben!
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 16 dec 2005, 20:31

Amber en Caro hebben tot hun 6 maanden bij ons op de kamer geslapen en meestal dan nog bij ons in bed. Heel af en toe slapen ze soms nog bij ons in bed. Ze sliepen vlug door, ik denk dat ze allebei nog geen 6 weken waren als ze een hele nacht doorsliepen. Nu slapen ze alletwee zeker 12u aan één stuk. Wij hebben 2 heel goede slapers maar dat zullen ze van ons geërfd hebben denk ik :lol: Je moet gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt, dat heb ik ook altijd gedaan. Wij kregen soms de commentaar dat onze kinderen nooit in hun eigen kamer zouden willen slapen hebben omdat ze in het begin bij ons sliepen en geen één van de twee heeft daar ooit een probleem van gemaakt.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 17 dec 2005, 11:29

Bedankt voor jullie reakties. Ik overweeg om hem toch de 1ste 3 maanden bij ons te laten, in zijn bedje omdat ik zolang borstvoeding geef.
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 18 dec 2005, 20:30

Ons Lani heeft lang op mijn kamer geslapen, vroeger. Tot haar 5de maand ofzo. Zelfs na de BV bleef ze in mijn buurt. Vanaf dan sliep ze alleen.

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 18 dec 2005, 21:31

isaura en fabio hebben allebei tot hun 6mnd bij ons in de kamer geslapen. in een rieten wiegje naast ons bed. ik vond dat handig.
daarna gingen ze naar hun eigen kamertje. mama had het er lastiger mee dan zij zelf!!! :cry:
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 18 dec 2005, 21:34

de mijne willen niet eens naar een 'eigen kamer' :)
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 18 dec 2005, 21:35

wij zijn van plan om borstvoeding te geven, maar omdat onze kamer al klein is en omdat we vinden dat het kind zijn/haar kamer gewoon moet zijn, en omdat ik zou kunnen doorslapen (de woorden van mijn vrouw niet de mijne, ik zou het kind de eerste drie maanden bij ons zetten) hebben we samen besloten om het kind meteen al in zijn/haar kamer te zetten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 19 dec 2005, 00:09

major schreef:wij zijn van plan om borstvoeding te geven
WIJ goed idee :D
Jij kan elke keer de kleine halen en terugbrengen, je vrouw kan BV geven, jij kan dan ook nog voor de zuivere pamper zorgen :D
En als je dat hier komt vertellen dan geven we jou een diploma 'Allerliefste-papa-van-de-hele-wereld' :D

Katia

Bericht door Katia » 19 dec 2005, 00:16

Marita schreef:WIJ goed idee :D
Jij kan elke keer de kleine halen en terugbrengen, je vrouw kan BV geven, jij kan dan ook nog voor de zuivere pamper zorgen :D
En als je dat hier komt vertellen dan geven we jou een diploma 'Allerliefste-papa-van-de-hele-wereld' :D
helaba!!!
de mijne heeft dat diploma al :lol::lol::lol:

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 19 dec 2005, 08:21

2lingmama schreef:wij slapen 's nachts allemaal samen
...
In 1 bed :shock: ? Is dat niet heel krap? Of gewoon met hun eigen bed op jullie kamer?

Karsten slaapt bij ons op de kamer (eigen bed), want ik moet toch opstaan, Filip slaapt gewoon door ALLES...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 13:00

wim hoort ook niks en heeft dus nog maar 1x opgestaan voor isaura, nog nooit voor fabio. is wel zwaar soms.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 19 dec 2005, 14:56

barbara schreef:wim hoort ook niks en heeft dus nog maar 1x opgestaan voor isaura, nog nooit voor fabio. is wel zwaar soms.
barbaraxxx
Goh, dan maak je hem toch gewoon wakker?
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 18:49

oh, die draait hem om en slaapt voort. die ene keer dat hij opstond, was omdat ik er echt door zat en heel boos werd. maar ik sta dan toch sowieso mee op, dus kan hij beter blijven liggen. het heeft even slecht gegaan daardoor tussen ons maar nu gaat het weer beter.
Afbeelding

Afbeelding

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 19 dec 2005, 18:53

barbara schreef:oh, die draait hem om en slaapt voort. die ene keer dat hij opstond, was omdat ik er echt door zat en heel boos werd. maar ik sta dan toch sowieso mee op, dus kan hij beter blijven liggen. het heeft even slecht gegaan daardoor tussen ons maar nu gaat het weer beter.
Tja, maar even daarvoor schrijf je dat je het zwaar vindt.
En ik denk dan: je kan die zorg delen.
Het ligt niet alleen aan hem, maar ook aan jou.
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 20 dec 2005, 08:29

Niet altijd hoor.. Als ik bijv. Filip wakker zou krijgen, dan ben ik gegarandeerd zelf klaarwakker, dan kan ik het beter zelf doen, dan kan ik vlugger terug gaan slapen.. :D Volgens mij heb je van die mensen die echt heel vast slapen! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

2lingmama
Pas blauw

Bericht door 2lingmama » 20 dec 2005, 10:00

Dagmar schreef:Niet altijd hoor.. Als ik bijv. Filip wakker zou krijgen, dan ben ik gegarandeerd zelf klaarwakker, dan kan ik het beter zelf doen, dan kan ik vlugger terug gaan slapen.. :D Volgens mij heb je van die mensen die echt heel vast slapen! :D

Tja, persoonlijk denk ik dat het gewenning is van beiden.....
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 20 dec 2005, 21:12

ik was vroeger een echte slaapkop, soms deed ik zelf een middagdutje! :shock: maar nu, sinds de kindjes er zijn, is het net alsof ik constant aan't waken ben, ik hoor het minste en ben dan direct klaarwakker. maar, overdag loop ik dan wel moe, maar nu met 2 kindjes kan ik niet echt een middagdutje doen hé.
ivm wim, daar heb ik me al bij neergelegd dat hij niet opstaat, maar ergens wringt het wel. het zijn ook zijn kindjes hé, maar ja, we hebben er al ruzie over gehad, ons relatie was bijna afgelopen. vooral door die miserie met isaura, dan had ik ook meer steun gewild, maar hij was bang en wist niet wat te doen, waardoor alles op mijn schouders viel. ben ik blij dat die periode voorbij is. maar zoals ik al zei, ik kan het niet vergeten dat hij me dat aandeed...
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 21 dec 2005, 13:34

2lingmama schreef:
Tja, persoonlijk denk ik dat het gewenning is van beiden.....
Zou wel kunnen natuurlijk.. Ik heb altijd licht geslapen en Filip altijd vast.. Maar hij helpt nu op andere vlakken, dus ik heb niet meer echt te klagen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Fairytale
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 21 dec 2005, 17:31

Lola sliep in het ziekenhuis bij mij en 2 dagen toen ik thuis kwam maar ik heb haar daarna gewoon op haar eigen kamer gelegd... ik werd als maar wakker van haar kreuntjes en zuchtjes. Als ik dr voed haal ik of mn vriend haar ff op en na de voeding die ze tussen ons in krijgt (bv) leggen we haar weer terug.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 21 dec 2005, 20:21

Marita schreef:
Jij kan elke keer de kleine halen en terugbrengen, je vrouw kan BV geven,
wel, het is de bedoeling dat ze BV geeft in de babykamer, evt zetten we er zo'n schommelstoel of zo'n speciaal kussen
van pampers verversen heb ik geen zo'n schrik, 'k heb vroeger nog geholpen toen mijn zus op jonge leeftijd is bevallen van een zoon
ik zet zonder nadenken 'wij', want WIJ zijn in verwachting van een kind en we proberen alles samen te doen... zo zal mijn vrouw geregeld afkolven zodat ik ook eens een flesje kan geven
bevallen zal ze alleen moeten doen, maar we gaan dan wel samen in het relaxatiebad
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 dec 2005, 22:54

major schreef:
Marita schreef:
Jij kan elke keer de kleine halen en terugbrengen, je vrouw kan BV geven,
wel, het is de bedoeling dat ze BV geeft in de babykamer, evt zetten we er zo'n schommelstoel of zo'n speciaal kussen
van pampers verversen heb ik geen zo'n schrik, 'k heb vroeger nog geholpen toen mijn zus op jonge leeftijd is bevallen van een zoon
ik zet zonder nadenken 'wij', want WIJ zijn in verwachting van een kind en we proberen alles samen te doen... zo zal mijn vrouw geregeld afkolven zodat ik ook eens een flesje kan geven
bevallen zal ze alleen moeten doen, maar we gaan dan wel samen in het relaxatiebad
Ik haal haar als ze wakker komt 's nacht uit en leg haar dan bij ons in bed om borstvoeding te geven, dan voedt ik al liggend....meestal vallen we samen terug zo in slaap. :lol: Dus als je vrouw dan in de babykamer in de schommelstoel zal voeden zou het wel eens kunnen gebeuren dan je hen daar 's morgens ook al slapend vind he :lol:
Ik heb ook de eerste dagen 's nachts rechtop gezeten om te voeden, maar ik was te vermoeid en heb dan liggend beginnen voeden....maar je vrouw zal ondervinden wat zij het handigst vind he
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 21 dec 2005, 23:08

major schreef:
Marita schreef:
Ik vond dat zo mooi en zo lief die 'wij' (want in mijn ogen is dat je vriendin), daarom probeerde ik me maar in te leven hoe ik hier 'wij' van kan maken.
Bij bevallen zou ik dan weer wel 'wij gaan bevallen' geschreven hebben, want dat doe je met 2. Zeker als je mee in bad gaat (vergeet je zwembroek niet en enkele extra handdoeken). Bij de bevalling ben je de hele tijd bij als papa, daar leef je mee mee. Dankzij jou aanwezigheid, steun, aanmoedigingen,...is het voor je vriendin beter te doen. Weet je dat ze op het moment van heel erge pijn vooral hoort wat jij zegt en minder wat de anderen (vroedvrouw en gynaecoloog) zeggen. Jij kan haar dus helpen door de woorden van gynaecoloog en vroedvrouw gewoon zachtjes in haar oor te herhalen (roep vooral niet tegen haar).

Plaats reactie

Terug naar “De baby”