bevallen eind juli

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
lies
Pas blauw
bevallen eind juli

Bericht door lies » 30 nov 2005, 20:42

hallo gisteren bij mijn voorstelling vroegen er een paar voor wanneer ik ben uitgerekend en dit is 29 of 30 juli.
Omdat ik nog niet weet als ik terug op mijn eigen voorstelling kan verder typen dacht ik maar ik ga een nieuw onderwerp beginnen.
Het is allemaal heel erg zoeken.
Voor deze site was ik verslaafd aan de site van wij trouwen maar ja die voorbereidingen zijn voorbij.
Hopelijk vind ik hier gauw mijne draai.

Ik vind dat wel een beetje raar dat de dokter begint te tellen van de eerste dag van je laatste menstruatie om te weten wanneer je gaat bevallen. Ik dacht dat dat was van de dag van de bevruchting :oops:
Het klinkt misschien een beetje raar dat ik dat vertel maar ja er waren er nog misschien die dit dachten.
Volgens mijn huisdokter moet ik pas binnen een goede maand voor de eerste keer naar de gynecoloog. Dat is nog een eindje wachten he. het kan niet snel genoeg gaan.

groetjes annelies

Katia

Bericht door Katia » 30 nov 2005, 20:47

:wink: weet jij wanneer je bevrucht bent?
Ik weet het nu wel (van ons he) maar ben daar wel een uitzondering in...
Sommige mensen hebben zo vaak seks en weten op den duur niet meer wanneer hun kindjes verwekt zijn :lol::lol::lol:

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 dec 2005, 07:06

op babybrabbel is er ook zoiets wanneer je kunt zien in welke periode je bent . en die zetten er ook tussen hoever je bent vanaf de bevruchting gerekend. dus eigenlijk rekenen die ook vanaf de dag van je ovulatie (eisprong).

het is wel nauwkeuriger als je via de eerste dag van je laatste menstruatie rekent . daarmee dat maar 4 vrouwen op de 100 op de juiste datum bevallen he. :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Dagmar
Moderator

Re: bevallen eind juli

Bericht door Dagmar » 01 dec 2005, 08:24

lies schreef:...
Omdat ik nog niet weet als ik terug op mijn eigen voorstelling kan verder typen dacht ik maar ik ga een nieuw onderwerp beginnen.
Het is allemaal heel erg zoeken.
Voor deze site was ik verslaafd aan de site van wij trouwen maar ja die voorbereidingen zijn voorbij.
Hopelijk vind ik hier gauw mijne draai.
...
Onderaan je topic vind je een knop met "post reply", als je daar op klikt, dan antwoord je op je eigen topic..
Als je iets niet vindt, vraag gerust, er is altijd wel iemand die je wil helpen..
Ik hoop ook dat je gauw je draai vindt en veel komt vertellen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 01 dec 2005, 10:18

Hoi, ik ben ook uitgerekend voor eind juli, nl de 31e. Ik kan zelfs exact weten welke dag ik bevrucht ben. Ik had eerder al een topic geopend waarin ik melding maakte dat ik exact kan voelen wanneer ik mijn eisprong heb en zelfs aan welke kant. Dat doet (deed) bij mij ongelooflijk veel pijn. Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 21 oktober. Begin november ben ik serieus ziek geweest. Griep en bronchitis. 't was echt niet te doen. Het heeft toch een tweetal weken geduurd. Ik kreeg antibiotica voorgeschreven, maar heb die niet durven nemen omdat we aan het 'proberen' waren. Ik dat natuurlijk niet tegen de dokter gezegd dat ik ze niet zou innemen. Ik heb eigenlijk totaal niets van medicijnen genomen. De maanden daarvoor ben ik ook al eens ziek geweest, maar toen nam ik wel medicijnen. Ik weet niet waarom ik het nu niet gedaan heb. Ik had zo'n raar voorgevoel en wou ze absoluut niet nemen. Ik was nochtans niet zwanger toen ik ziek werd. We hebben die twee weken ook geen seks gehad. Behalve op één dag. Ik voelde weer die stekende pijn van mijn eisprongske, en ziek of niet ziek, we hebben dan toch maar geklust. Niet echt romantisch hé, maar ja. En het was dus blijkbaar prijs. Ik kan dus exact zeggen op welke dag ons babytje werd verwekt. Er zijn wel mooiere herinneringen dan dat je 'het' doet terwijl je je verschrikkelijk slecht voelt. Nu achteraf bekeken ben ik natuurlijk héééééllll blij dat ik die twee weken daarna niets van medicijnen heb genomen. Ik zou anders niet gerust geweest zijn hoor.

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 01 dec 2005, 14:01

Lies, proficiat met je zwangerschap!

Ik wist al wel dat er gerekend werd vanaf de eerste dag van je laatste regels (heb al ervaring hé hihi).

Ik zou totaal niet weten wanneer ik bevrucht ben want we waren deze maand voor de eerste keer intensief aan 't klussen.

Vorige maand (vroege miskraam) hebben we 1x zonder condoom gevreeën op cyclusdag 12 dus het kan niet anders dat het toen gebeurd was, maar nu, ik zou het niet weten...

Als je het wel weet dat weet je perfect wat je bevallingsdatum is hé.
Afbeelding
Afbeelding

Muizeke77
Pas blauw

Bericht door Muizeke77 » 08 dec 2005, 14:15

hier nog eentje voor eind juli... volgens de gyn 27 juli, ook al waren mijn laatste regels begonnen 12 oktober... heb blijkbaar een lange cyclus. Wij waren compleet verrast door het nieuws, want eigenlijk kon ik natuurlijk geen kinderen krijgen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 08 dec 2005, 21:55

Proficiat!!!!

Hier is de misselijkheid doorgekomen (ben nu 9 weken en 1 dag)! Ik ben vanmorgen naar dokter geweest (was thuis vandaag) want ik heb een mond vol koortsblazen, ben uitgeput, misselijk, verkoudheid en diarree. En weet je wat: ik heb 1 dag ziekteverlof gekregen voor morgen! Erg hé! Ik had zo gehoopt om wat meer te krijgen want voel me miserabel! Ik kan ook geen verlof meer opnemen want het is 't einde van 't jaar en al mijn verlof is al opgenomen.

Ik ga vanavond postadoxine innemen voor het slapen gaan. Helpt dat? Iemand hier ervaring mee? Ik mag het alle dagen innemen van dokter in die moeilijke eerste 3 maanden.

Wat wel positief is: ik ben de 8 weken volledig voorbij wat betekent dat mijn kans op een miskraam weer gedaald is van 30 naar 10%! Vanaf de 12 weken voorbij zijn daalt het weer opmerkelijk!
Afbeelding
Afbeelding

Muizeke77
Pas blauw

Bericht door Muizeke77 » 09 dec 2005, 10:37

hey vivie, ik zal volgende week net 8 weken zijn als ik naar de gyne mag (16 december, dus nog 6 dagen), en ik zal maar wat blij zijn als alles dan nog in orde blijkt te zijn... In Jette (waar ik mijn behandelingen gekregen heb voor Jinte), vertelden ze altijd dat de eerste 7 weken de gevaarlijkste waren voor een miskraam!

Maar dat stomme bruinverlies af en toe maakt er mij niet geruster op :D
(ook al blijkt nu dat mijn moeder dit bij haar 3 zwangerschappen had)

Verder heb ik last van gezwollen borsten (die vooral 's avonds pijn doen), en een misselijk gevoel (net nog niet overgeven) als ik gegeten heb.
En dan de vermoeidheid uiteraard... Ik ga tegenwoordig bijna gelijkertijd met mijn dochtertje gaan slapen :?
Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 09 dec 2005, 21:14

Tja Muizeke77, inderdaad die eerste weken hé... Ik ben ook alle dagen ongerust dat het alsnog fout zal lopen en zal pas binnen een kleine 2 weken gerust zijn als ik terug naar gyn ben geweest.

Hoera die postadoxine is een geweldige uitvinding! Vanmorgen was ik NIKS meer mottig of misselijk, ik had alleen enorme honger en kon met heel veel smaak 4 boterhammen opeten, anders deed ik een half uur over een half boke!! Ook de rest van de dag totaal niet misselijk geweest. Ik kreeg wel gewoon honger maar ik kon gemakkelijk een half uur wachten voor ik iets at, hiervoor moest ik eten tegen de honger of werd misselijk! Het pilleke heeft 23u gewerkt en dan voelde ik (een uurtje geleden) dat het was uitgewerkt, fantastisch toch hé! Vanaf nu neem ik het elke avond in, heb het voor vanavond al binnen!
Ik voel me niet meer zwanger, moet regelmatig aan mijn borsten voelen of ze nog pijn doen en de vermoeidheid wordt natuurlijk ook niet opgelost met dat pilleke zodat ik toch nog zeker weet dat ik zwanger ben hé!! Zalig!
Afbeelding
Afbeelding

effike
Pas blauw

Bericht door effike » 21 dec 2005, 10:52

hoi

ik ben effike en ben ook zwanger.

ben uitgerekend 12 juli, en die postadoxine ken ik!!! neem die al vanaf week 5 want hong de hele dag boven de wc, en nu is het veel beter, slechts af en toe nog overgeven.

dit is mijn 2e zwangerschap en mijn buikje groeit goed, kan bijna mijn broeken niet meer aan!

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”