ik heb haar moeten overtuigen om ons kind zo vlug mogelijk te dopen wegens mijn geloof en dan lees ik dit in de gazet :
ik geloofde tot dustoe dat de zielen van niet gedoopte kinderen niet naar de hemel konden, omdat ze de "original sin" nog hadden, maar wat moet ik met die tekst?De theologen van het Vaticaan willen overleden kinderen die niet gedoopt worden, onmiddellijk toegang verschaffen tot de hemel. De internationale theologische commissie werkt aan een ontwerptekst over de kwestie. Omdat de ziel van een niet-gedoopte kinderen niet werd gezuiverd van de erfzonde door het doopsel, konden ze niet naar de hemel. Maar omdat ze nog niets verkeerd gedaan hadden, konden de zielen van de kinderen ook niet naar de hel. Daarop werd het vagevuur geïntroduceerd. Het doopsel lijkt dus geen verplicht paspoort meer voor de hemel.
1 Wie zijn die mensen die plots kunnen beslissen wie wel en wie niet naar de hemel kan?
2 Als zij dat kunnen, is heel mijn standpunt naar de vaantjes en hoeft het kind zelfs niet gedoopt te worden.
Ik ben nu in een tweestrijd...