hey meiskes, hier ben ik eindelijk ook nog eens.

We kunnen eindelijk genieten van 2 weekjes verlof. Zàààlig. De laatste week is Margot niet ziek geweest, maar daarvoor was het niet te doen. De ene verkoudheid na de andere en regelmatig koorts. Maar allez... ze kan eindelijk eens wat recupereren met de feestdagen. Daar is ze vandaag al goe mee begonnen. Ze heeft geslapen tot 08.30u. Anders moet ze er om 06.30u al uit.
Er is ondertussen een derde tandje op komst. De twee onderste staan er al goed door. Keischattig als ze nu lacht. Ze stond al goed op haar beentjes met de nodige steun en sinds gisteren begint ze haar voetjes te verzetten en wandelt ze rond de salontafel en haar bedje rond. Wel nog heel voorzichtig, maar het begin is er hé.
Qua eten gaat het redelijk goed met de brokjes, maar ik zie dat ze bij de fruitpap wel eens durft kokhalzen als er een stukje inzit. Bij de patatjes gaat dat vlot. Deze morgen heeft ze dan 2 grote

boterhammen gegeten, zonder korst. De korsten lagen ozij en ze had er ineens eneke te pakken om mee te spelen. En dan stak ze het eindelijk in haar mondje. Tja... dat lukte dus voordien niet om haar iets van eten in haar mond te laten steken. Speelgoed zoveel da ge wilt, maar eten...
De korstjes vielen precies goed mee, want ze heeft ze allemaal naar binnen gespeeld

En daarna heeft ze nog een beteke pap gegeten. Ze was dus echt in haar fretten deze morgen. Als ik haar korst afnam begon ze te brullen. Ik heb mijn hart toch vastgehouden. Ik ben altijd bang dat ze er een groot stuk afbijt en dat ze er in stikt
Och ja... ons pruts had donderdag van de crèche haar eerste nieuwjaarsbrief bij... keischattig... met een foto van haar en het volgende tekstje:
In mijn kleine handjes
heb ik iets verborgen
het zijn kusjes
voor vandaag en morgen
ze brengen geluk
het hele jaar
ik wens je
een gelukkig nieuwjaar