Domme vraag
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Domme vraag , maar je hoort zoveel over die knip bij een bevalling: als ze dat doen en je hebt geen epidurale, verdoven ze dat eerst een beetje of niet Kan me voorstellen dat dat niet zo prettig is als ze dat zonder doen, of voel je daar op 't moment zelf niks van ?
- thiamberlie
- Pas blauw
ik heb een badbevalling gehad, zonder verdoving. aangezien ik in water lag hebben ze niet kunnen knippen. daardoor was ik gescheurd. maar hiervan heb ik helemaal niets gevoeld hoor. dus ik denk dat je van de knip ook niet echt iets voelt. met het naaien nadien hebben ze me daar wel plaatselijk verdoofd.
maar de bevalling is bij iedereen anders natuurlijk.
maar de bevalling is bij iedereen anders natuurlijk.
Het idee is idd eng, maar als je daar ligt moet die kleine eruit en dan is het je wel gelijk hoe!
Van Milan ben ik zonder verdoving bevallen en heb wel "iets" gevoeld, maar kan het geen pijn noemen.
Dat was midden in een wee dat ze knipten en ik voelde enkel de wee. Dus kan je nagaan hoe pijn het doet....
Van Milan ben ik zonder verdoving bevallen en heb wel "iets" gevoeld, maar kan het geen pijn noemen.
Dat was midden in een wee dat ze knipten en ik voelde enkel de wee. Dus kan je nagaan hoe pijn het doet....
Ik ben ook geknipt,moest wel want ons popje is met de zuiger moeten komen, mijn epi werkte maar half..
Ik heb niet echt veel last gehad van de knip zelf, maar dat naaien voelde een beetje lastig
Toen ik op de kamer lag heb ik wel ontzettend veel pijn gehad.. voelde echt heel lastig, maar das normaal he, en daar zijn pijnstillers voor
Het valt heel goed mee hoor, geen schrik daarvoor hebben, er zijn andere dingen op dat moment belangrijker!
Ik heb niet echt veel last gehad van de knip zelf, maar dat naaien voelde een beetje lastig
Toen ik op de kamer lag heb ik wel ontzettend veel pijn gehad.. voelde echt heel lastig, maar das normaal he, en daar zijn pijnstillers voor
Het valt heel goed mee hoor, geen schrik daarvoor hebben, er zijn andere dingen op dat moment belangrijker!
- ericardtje
- Pas blauw
- Contacteer:
- Rampestamperke
- Pas blauw
- Contacteer:
- Rampestamperke
- Pas blauw
- Contacteer:
- Rampestamperke
- Pas blauw
- Contacteer:
- Rampestamperke
- Pas blauw
- Contacteer:
Domme vragen bestaan niet!!!
Ik had geen epi en ben niet geknipt, maar wel bij mijn eerste een scheurtje en 3 scheurtjes bij mijn 2e
en da voelt ge eigenlijk niet enkel wanneer ze dit verdoven om het te naaien... dat prikt verschrikkelijk en vond het naaien op zich erger dan de bevalling ik heb het niet zo om prikjes te krijgen... dus ... de vroedvrouw zei nog dat ik een hoge pijngrens heb omdat ik die weeën goed verdroeg, maar als het op kleine pijnlijke prikjes aankomt dan ben ik toch maar een kind hoor
We "stoeien" nu ook al terug... maar ik heb toch soms nog een wat last ... mah ik zou graag eens weten van mensen die gescheurd zijn of genaaid hoelang die daar nog last van hebben gehad???
Ik had geen epi en ben niet geknipt, maar wel bij mijn eerste een scheurtje en 3 scheurtjes bij mijn 2e
en da voelt ge eigenlijk niet enkel wanneer ze dit verdoven om het te naaien... dat prikt verschrikkelijk en vond het naaien op zich erger dan de bevalling ik heb het niet zo om prikjes te krijgen... dus ... de vroedvrouw zei nog dat ik een hoge pijngrens heb omdat ik die weeën goed verdroeg, maar als het op kleine pijnlijke prikjes aankomt dan ben ik toch maar een kind hoor
We "stoeien" nu ook al terug... maar ik heb toch soms nog een wat last ... mah ik zou graag eens weten van mensen die gescheurd zijn of genaaid hoelang die daar nog last van hebben gehad???
hoi,
over knippen en scheuren wordt er heel veel verteld...even een paar dingen op een rijtje zetten...
KNIPPEN
...kan gebeuren onder epidurale verdoving
...kan zonder enige vorm van verdoving, er wordt dan geknipt tijdens het toppunt van je perswee, de meeste vrouwen beseffen het zelfs niet
...kan met plaatselijke verdoving gebeuren
...kan ook onder water gebeuren!
...is veiliger dan scheuren, want gyn knipt meestal schuin weg van je aars, als het dan verder doorscheurt wordt je kringspier niet beschadigd
...is gemakkelijker te hechten voor je gyn
...is echter meestal iets pijnlijker en genezing loopt soms trager
...wordt tegenwoordig bijna 'standaard' gedaan, jammer genoeg
SCHEUREN
...een kleine scheur is beter dan een kleine knip
...heb je niet in de hand, 'gecontrolleerd' scheuren, daar geloof ik niet in, gebeurt meestal bij geboorte van het hoofdje of schouders, en dan kan je echt niet meer bijknippen
...geneest mooier (als het netjes genaaid is)
...kan doorlopen tot aan je aars en je kringspier beschadigen, met allerlei onsmakelijke gevolgen
...blijft desondanks meestal beperkt tot een klein scheurtje
als er nog vragen zijn...
groetjes
over knippen en scheuren wordt er heel veel verteld...even een paar dingen op een rijtje zetten...
KNIPPEN
...kan gebeuren onder epidurale verdoving
...kan zonder enige vorm van verdoving, er wordt dan geknipt tijdens het toppunt van je perswee, de meeste vrouwen beseffen het zelfs niet
...kan met plaatselijke verdoving gebeuren
...kan ook onder water gebeuren!
...is veiliger dan scheuren, want gyn knipt meestal schuin weg van je aars, als het dan verder doorscheurt wordt je kringspier niet beschadigd
...is gemakkelijker te hechten voor je gyn
...is echter meestal iets pijnlijker en genezing loopt soms trager
...wordt tegenwoordig bijna 'standaard' gedaan, jammer genoeg
SCHEUREN
...een kleine scheur is beter dan een kleine knip
...heb je niet in de hand, 'gecontrolleerd' scheuren, daar geloof ik niet in, gebeurt meestal bij geboorte van het hoofdje of schouders, en dan kan je echt niet meer bijknippen
...geneest mooier (als het netjes genaaid is)
...kan doorlopen tot aan je aars en je kringspier beschadigen, met allerlei onsmakelijke gevolgen
...blijft desondanks meestal beperkt tot een klein scheurtje
als er nog vragen zijn...
groetjes
- ericardtje
- Pas blauw
- Contacteer:
Bij mij was het een onderwater bevalling dus knippen ze niet echt snel omdat ze er moeilijk bij kunnen hé. Ben wat gescheurd. Dat is onder plaatselijke verdoving gehecht geweest. Heb van dat hechten niet veel gemerkt, was te druk bezig met te kijken hoe ze Torben aan het wegen waren enzo. Ik denk echter dat ik vrij gevoelig ben want ik kan soms nog wat pijn voelen waar ik gehecht werd. Hopelijk komt er bij de tweede ook geen knip aan te pas. Heb dat ook gehoord, dat het bij knippen moeilijker zou genezen omdat het geen "natuurlijke scheur" is.
ik ben ook geknipt geweest en heb er eigenlijk maar een kleine week last van gehad ik ben dus de dinsdagnamiddag bevallen en de woensdagnamiddag liep ik al terug rond en zat al op gewone stoel,
zonder suppo'ke tegen de pijn
is dat wel normaal heb wel een kleine week tegentrekkingen gevoeld van de draadjes mo dan geen last meer
natuurlijk nog afwachten wat het word als we terug''stoeien'' want moet eerst nog op nacontrole voor da da mag
dus het doet niet altijd zo een pijn
en tijdens de bevalling zelf heb ik er niks van gevoeld maar het ging ook allemaal zo snel hè en van het hechten eigenlijk ook nie want weet dak dan aan het lachen was en was meer bezig met de moederkoek te bekijken en uitleg daarover te vragen
zonder suppo'ke tegen de pijn
is dat wel normaal heb wel een kleine week tegentrekkingen gevoeld van de draadjes mo dan geen last meer
natuurlijk nog afwachten wat het word als we terug''stoeien'' want moet eerst nog op nacontrole voor da da mag
dus het doet niet altijd zo een pijn
en tijdens de bevalling zelf heb ik er niks van gevoeld maar het ging ook allemaal zo snel hè en van het hechten eigenlijk ook nie want weet dak dan aan het lachen was en was meer bezig met de moederkoek te bekijken en uitleg daarover te vragen