koppen op vrt (tienermoeders)

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
jong moederke
Pas blauw
koppen op vrt (tienermoeders)

Bericht door jong moederke » 13 okt 2005, 22:32

koppen op vrt ging over tienermoeders...

Er was een mama die op haar 12 jaar een dochtertje kreeg en een mama die op haar 17 mama geworden is van een zoontje...

De 12jarige mama was nu al in de reportage 14 jaar en haar dochter dus 2...ze had geen spijt zei ze en miste niets...ze zorgde goed voor haar kind zoals je kon zien...
Ik moest nog denken...tja ik voel me er soms niet klaar voor en mis zaken en ben 10 jaar ouder...vond het nogal gek!

DAn de 17jarige mama die gaf eerlijk toe dat ze het moeilijk had zeker toen haar kindje rond de 6weken oud was en constant huilde.
Mensen bieden haar hulp aan zodat ze nog veel van haar leven opneemt maar dat wil ze niet...

Zo knap sommige uitspraken...van ja nu gaat mijn zoontje voor wnat vroeger kocht ik vanalles en nu kijk ik eerst of mijn zoon alles wel heeft en zo. Mooi gezegd

Dan die mama van 14 jaar had haar school opgegeven als ik het goed verstaan had om voor haar dovhtertje er te kunnen zijn en zo. Wel lief maar een gekke uitspraak was wel dat haar kind ook gerust zo vroeg mama mocht worden...

ACh ja...ik zou het niet hebben gekund...was toen zelfs nog niet toe aan sexuele betrekkingen :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

leen
Pas blauw

Bericht door leen » 14 okt 2005, 04:27

ik was dan wel op bijna alle gebied vroeg rijp maar voor sex heb ik lang gewacht.
Ik ben pas ontmaagd door mijn man op mijn 18de :oops:
Maar de kinderwens is er ook vlug geweest nadien.
Toch hebben we netjes gewacht tot we op mijn 20 jaar braaf zijn getrouwd.

Ergens moedig van die tieners om zo openlijk te getuigen over hun ervaringen maar ik zou het zelf niet gekunnen hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 14 okt 2005, 10:34

Wel, ik was blij dat we eindelijk eens "deftige" tienermoeders te zien kregen. Meestal krijg je zo'n type mensen te zien die al vol afschuw naar de baby kijken ed. Ik vond het een mooie reportage.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 okt 2005, 10:55

yep, ik vond het ook een mooie reportage.

Idd wel een rare uitspraak van dat meisje van 14: ze mag ook tienermama worden :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 14 okt 2005, 11:02

Tja, Lani mag dat van mij ook. Ik bedoel, het moet nu niet direct een doel in haar leven zijn maar een ongelukje is rap gebeurd en ik ga haar daarvoor niet verstoten ofzo. 't Blijft uw kleinkind, uiteindelijk.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 okt 2005, 11:13

Sarah schreef:Tja, Lani mag dat van mij ook. Ik bedoel, het moet nu niet direct een doel in haar leven zijn maar een ongelukje is rap gebeurd en ik ga haar daarvoor niet verstoten ofzo. 't Blijft uw kleinkind, uiteindelijk.
Volledig mee akkoord.
Maar ze moeten het niet promoten he :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 14 okt 2005, 11:16

Hahaha, nee, dat niet. :lol:

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 14 okt 2005, 12:48

Ja het was wel een mooie reportage, het was niet gespeeld vond ik, ze waren echt hoe ze waren.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 16 okt 2005, 22:26

Ik heb de reportage niet gezien, maar ik vind bijlange niet dat alle tienermoeders het slecht doen. Sommige gaan echt goed met hun (niet altijd geplande) kindje om. Daarbij denk ik spontaan aan Stephanie Plankaert. Ik vind ook zij een goeie en zorgzame moeder voor haar kindje.
Maar ik zou toch ook even moeten slikken moest mijn dochter binnen dit en vijftien jaar aan de deur staan met de mededeling dat ik oma wordt..... :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 okt 2005, 22:50

amai, en geen enkel slecht commentaar hier op tienermoeders...
ben die commentaar eerlijk gezegd meer dan kotsbeu, dus mercikes allemaal...
daarstraks zelfs mijn eigen moeder! :x :evil: :cry:

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 16 okt 2005, 22:58

Katia

Bericht door Katia » 16 okt 2005, 23:28

idd een heel mooie reportage!

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 16 okt 2005, 23:32

sommige tienermoeders doen dat echt goed, hebben echt een verantwoordelijkheidsgevoel en als ze dan nog wat hulp en steun hebben van de familie dan loopt dat wel los.
Kort geleden heb ik iemand van 14 jaar gehad (geboren in de jaren '90: deed raar) die dat goed deed en de week er na iemand van 18 dat nog een echte puber was. (ging nog verder studeren en de kleine zou wel van oma naar tante naar....gaan)

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 17 okt 2005, 10:17

Voila, van leeftijd kan je dus niet altijd veel zeggen. Je hebt ook minder goede moeders van 40...
Maar je moet er wel bijzeggen dat als je je kind op erg jonge leeftijd krijgt, toch veel van het leven moet missen.
Ikzelf was 15 toen ik mijn man leerde kennen. Ik heb er na zeven jaar nog absoluut geen spijt van, maar ik vraag me toch soms af wat ik zou gedaan hebben moest ik hem niet gehad hebben. Misschien verder gestudeerd? En dat was dan maar gewoon een relatie, wat een impact heeft een kind dan niet op een kind??
Er is zo een mooie reklame op tv die tienerzwangerschappen wil tegengaan. Wel goed gevonden. Het wordt uitgebeeld aan de hand van een soort game met bepaalde levels. Je moet alles tergelijkertijd doen, telefoon beantwoorden, studeren, baby verzorgen...
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 17 okt 2005, 10:22

sandy schreef: Er is zo een mooie reklame op tv die tienerzwangerschappen wil tegengaan. Wel goed gevonden. Het wordt uitgebeeld aan de hand van een soort game met bepaalde levels. Je moet alles tergelijkertijd doen, telefoon beantwoorden, studeren, baby verzorgen...

Awel, he, diene reclame maakt mij kwaad.
Precies als je tienermoeder bent, je direct de lastigste baby ter werled krijgt. En die baby kan zomaar uit het park enzo :roll: Nee, ik vind dat stomme reclame.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 17 okt 2005, 11:17

nog niet gezien die reclame....dus kan er niet over oordelen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 okt 2005, 20:59

ook niet gezien, maar als ik het zo hoor :roll:

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 17 okt 2005, 23:16

Raoxshna, nog 1 bericht en jij krijgt je diploma. Is dat nog voor vandaag?

Katia

Bericht door Katia » 17 okt 2005, 23:27

nee, ik ga wachten tot morgen :lol::lol::lol::lol::lol:

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 17 okt 2005, 23:34

Proficiat met je diploma :D

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2005, 00:00

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 18 okt 2005, 09:30

wauw nog een diploma uitgereken...goed gedaan
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Boekenwurmpje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 21 okt 2005, 08:29

Hey Roaxshna (goed geschreven?)

ik ben hier een tijdje niet meer geweest (computercrash) en ken je dus nog niet goed.
Uit je berichtje denk ik te begrijpen dat jij ook een tienermoeder bent?
Hoe oud was je dan toen Troia geboren werd? Als je hier niet over wil praten begrijp ik dat hoor!
Als ik je berichtjes lees zou ik nooit gedacht hebben dat je een tienermoeder bent, je komt zo volwassen over. Maar mischien is ons beeld van tienermoeders door de media wel helemaal vertekend he... Die laten alleen maar de minder goede voorbeelden zien, (bijna) nooit de mama's die het prachtig doen.

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 21 okt 2005, 21:00

Nog even een reactie op Sarah:
Ik begrijp je wel hoor. Natuurlijk heb je dan niet de lastige babys die er bestaan. Maar ik vind het wel een reclame die je met de neus op de feiten drukt en die meisjes die onveilig vrijen toch wel even moeten nadenken. Het is natuurlijk wel overdreven, maar het is een schoon vb dat het niet allemaal makkelijk is om alles te combineren.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 okt 2005, 22:04

Boekenwurmpje schreef:Hey Roaxshna (goed geschreven?)

ik ben hier een tijdje niet meer geweest (computercrash) en ken je dus nog niet goed.
Uit je berichtje denk ik te begrijpen dat jij ook een tienermoeder bent?
Hoe oud was je dan toen Troia geboren werd? Als je hier niet over wil praten begrijp ik dat hoor!
Als ik je berichtjes lees zou ik nooit gedacht hebben dat je een tienermoeder bent, je komt zo volwassen over. Maar mischien is ons beeld van tienermoeders door de media wel helemaal vertekend he... Die laten alleen maar de minder goede voorbeelden zien, (bijna) nooit de mama's die het prachtig doen.

Groetjes

B
hihi, ik was 18 toen ik bevallen ben van Troia...
volgens mij (voor mezelf dan toch) op de juiste moment, het had echt niet langer op zich moeten wachten :D
Troia is dan ook "bewust" ontstaan...
Als ik zelf het woord tienermoeder hoor denk ik toch in de eerste plaats aan meisjes van 15/16/17 jaar die nog naar school gaan en van hun ouders afhangen, dus ik reken mezelf daar nu niet echt bij...
Maar als je dan letterlijk gaat nemen, tja... :)
En de media moet je meestal maar met een korreltje zout nemen hoor...
Er zijn hier op het forum nog wel een paar "tienermoeders" hoor: Katharina oa. en Sarah was ook maar 19 (heb ik het juist?) toen ze bevallen is van Lani...
En dat zijn ook 2 voorbeelden van moeders die het ondanks hun goede leeftijd heel goed doen! (kijk maar naar de kindjes, daar zie je het nog het beste aan)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 22:21

ik denk ook gemakkelijk aan die leeftijden bij tienmoeders...19 jaar loopt al tegen de 20 aan en plaats ik niet onder tienermoeders...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 okt 2005, 13:49

Vanaf je in principe op je eigen benen kan staan, vind ik ook niet dat je nog van een tienermoeder kan spreken.
Ikzelf was 18 toen ik trouwde, in hetzelfde jaar hebben we ons een huis gekocht en op mijn 20ste ben ik bevallen van Yana. Ik was (en ben) 22 jaar toen ik Milan gekregen heb.
Geen tienermoeder, maar toch ook een hele jonge... :)
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw

Bericht door kimpie » 24 okt 2005, 09:23

Ik was 19 toen ik zwanger was van Tibo*.
Ik heb toen zoveel moeten horen van doe het weg je bent nog jong.
Tibo* zal het gevoelt hebben denk ik dat hij niet welkom was.
Hij is te vroeg levenloos geboren.

Toen ik zwanger was van Jonas was ik 22.
Dan kreeg ik al minder commentaar maar was iedereen bezorgt.
En dat is dan ook weer niet zo leuk.

Boekenwurmpje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 24 okt 2005, 09:36

Hoi

Kimpie, oh wat vreselijk dat je Tibo hebt moeten afgeven! Tijdens zijn korte leventje heeft hij toch vooral jouw liefde gevoeld hoor, ongeacht wat de rest van de wereld er van dacht! Wat naar dat je zo weinig steun kreeg toen je zwanger was van hem.
En inderdaad, te veel bezorgdheid en aandacht is ook niet leuk.

Ik vind eigenlijk ook dat iemand van 18 al geen 'tienermoeder' meer is. Er is ook een groot verschil tussen 16 en 18 he. Niet dat daarmee d'office gezegd is dat iemand van 16 geen goede mama zou kunnen zijn...

Ik zelf was 26 toen mijn oudste geboren werd, en ik vond dat oud! Mijn mama was 21 toen ze mij kreeg, en ik wou eigenlijk op die leeftijd ook al kinderen. Mijn relatie was er echter toen niet naar, pas 5 jaar later was mijn partner eindelijk klaar voor kinderen!

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 24 okt 2005, 09:44

Volgens mij heeft Tibo ook wel gevoeld dat hij bij jou heel welkom was!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Plaats reactie

Terug naar “ Film, tekenfilms, en tv programma's”