in het nieuws: spermadonors gezocht
Moderators:Welcome, mell, Moderators
Steeds meer vrouwen en koppels doen een beroep op de spermabank, daardoor zijn die banken op zoek naar nieuwe donors. Aan de VUB starten ze met een extra spermabank op de campus in Etterbeek.
(Vrt-radio vandaag)
(Vrt-radio vandaag)
Ja, Filip zei direct dat hij dat wel zou zien zitten.. Maar dan heb ik het er weer moeilijk mee.. Eigenlijk gek, want zelf zou ik eiceldonatie wel zien zitten. Ik begin dan te denken, en dan is het zo van.. Wat als er dan ooit een kind voor onze neus staat waarvan Filip de biologische vader is? En bij eiceldonatie heb ik dat niet omdat dan de vrouw toch nog 9 maanden het kindje draagt en bevalt.. (Ik weet het, ik zit raar in elkaar)
Zijn er nog vrouwen die niet zouden willen dat hun man dat doet?
Zijn er nog vrouwen die niet zouden willen dat hun man dat doet?
Hier in België respecteren ze de anonimiteit van de biologische vader. Dat kind zal dus nooit voor de deur staan.
Ze hebben vooral studenten die spermadonor zijn (gezien de geringe vergoeding: enkele 10-tallen euro's). Het lijkt me anders zo simpel om sperma te geven en je kan een koppel heel gelukkig maken.
Ze hebben vooral studenten die spermadonor zijn (gezien de geringe vergoeding: enkele 10-tallen euro's). Het lijkt me anders zo simpel om sperma te geven en je kan een koppel heel gelukkig maken.
Maar ik weet niet of Filip in aanmerking komt.. Hij is er bijna 100 % zeker van dat hij prostaatkanker zal krijgen (zijn vader en twee of drie nonkels hebben het gehad)..
Ik sluit niet uit dat hij het toch zou doen (moest hij dan mogen hé).. Ik denk dat ik gewoon aan het idee zou moeten wennen.. Want uiteindelijk, je helpt er iemand mee en 't is niet zo ingewikkeld als eiceldonatie..
Ik sluit niet uit dat hij het toch zou doen (moest hij dan mogen hé).. Ik denk dat ik gewoon aan het idee zou moeten wennen.. Want uiteindelijk, je helpt er iemand mee en 't is niet zo ingewikkeld als eiceldonatie..
Ik ga volledig akkoord met jou mening marita , er zijn zoveel mensen die naar een kind verlangen !
Persoonlijk zou ik er gn problemen mee hebben als mijn man spermadonor zou zijn. Het idee dat je daar mensen zo gelukkig mee kan maken geeft voldoening genoeg. Langs de andere kant begrijp ik ook dat mensen het een raar idee vinden te weten dat er ergens op de wereld nog een kind rondloopt van de man waar je zo van houd !
Persoonlijk zou ik er gn problemen mee hebben als mijn man spermadonor zou zijn. Het idee dat je daar mensen zo gelukkig mee kan maken geeft voldoening genoeg. Langs de andere kant begrijp ik ook dat mensen het een raar idee vinden te weten dat er ergens op de wereld nog een kind rondloopt van de man waar je zo van houd !
naast de studenten zouden het ook de mannen zijn waarvan de vrouwen vruchtbaarheidsproblemen hebben en die met I.V.F. bezig zijn die spermadonor zijn. Zij zijn dan toch al ter plaatse en zij begrijpen die dingen helemaal.
ik denk niet dat dat aan iemand moet opgedrongen worden en als de echgenote er niet achterstaat dan is het geen goed idee om dat te doen.
Toch is het spijtig. Het is zo eenvoudig en je kan er een koppel heel gelukkig mee maken.
ik denk niet dat dat aan iemand moet opgedrongen worden en als de echgenote er niet achterstaat dan is het geen goed idee om dat te doen.
Toch is het spijtig. Het is zo eenvoudig en je kan er een koppel heel gelukkig mee maken.
Tekort aan spermadonoren
BRUSSEL - België kampt met een nijpend tekort aan spermadonoren. Oorzaak is het aanzwellende 'fertiliteitstoerisme' vanuit de buurlanden.
Dat bericht de krant Het Belang van Limburg vandaag. In het ziekenhuis ZOL in Genk is het aantal Duitse en Nederlandse paren dat in eigen land niet geholpen wordt op een jaar tijd zelfs met 50 procent gestegen. Het ziekenhuis doet nu een beroep op een Deense spermabank om de patiënten te helpen.
Oorzaak van het zogenaamde 'fertiliteitstoerisme' is het feit dat veel landen in Europa beperkingen opleggen. Zo hebben kinderen in Nederland sinds kort het recht om te weten wie hun natuurlijke vader. Andere verklaring is de stijgende vraag van lesbische koppels naar donorsperma.
Dat bericht de krant Het Belang van Limburg vandaag. In het ziekenhuis ZOL in Genk is het aantal Duitse en Nederlandse paren dat in eigen land niet geholpen wordt op een jaar tijd zelfs met 50 procent gestegen. Het ziekenhuis doet nu een beroep op een Deense spermabank om de patiënten te helpen.
Oorzaak van het zogenaamde 'fertiliteitstoerisme' is het feit dat veel landen in Europa beperkingen opleggen. Zo hebben kinderen in Nederland sinds kort het recht om te weten wie hun natuurlijke vader. Andere verklaring is de stijgende vraag van lesbische koppels naar donorsperma.