Het potje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
mell
Moderator
Het potje

Bericht door mell » 22 sep 2007, 17:32

Hoe pak je het aan? Vanaf welke leeftijd?

Ik las een paar maanden geleden in "brieven aan jonge ouders" over het potje en dat je dat best rond 18maanden al boven haalt. Niet om al strikt met de potjestraining te beginnen. Want er stond ook in dat de sluitspier (of welke spier dan ook) toch pas goed werkt op 2jaar.
Maar gewoon om ze er al aan te laten gewennen. En gewoon hen op vaste momenten er op te zetten zodat ze weten waarvoor het dient.

Is dit echt zo? Wanneer zijn jullie ermee begonnen of van plan er mee te beginnen?

Wij hebben nu effectief rond 18maand het potje boven gehaald omdat ze interesse voor een wc begon te krijgen. Ze gaat er ook op zitten en zegt dan "pipi" of "kaka". Natuurlijk doet ze er niet echt iets in.
Ook wil ze dan af en toe echt haar broek uit hebben en een stuk wcpapier hebben om haar poep af te kuisen.
Maar gaat dit al te ver? Is dit al te vroeg? (even ter info: wij verwachten niets van haar. alles komt van haar uit en we weten goed genoeg dat we voor 2 jaar ook niets moeten verwachten :wink: )

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 sep 2007, 17:59

hier staat het potje ook al op de wc hoor mell :wink:
en ons meisje gaat er al op zitten
ze doet nog wel niets, maar ze went aan het potje hé
bij niels hebben we dat ook zo gedaan
en verkeerd doe je er niet mee hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 22 sep 2007, 18:07

Hier staat het kleine potje ook op de WC . ZE gaat er ook af en toe op zitten.
Ik begin er nu nog niet mee.
Ga ermee beginnen als de om het ook doet . Dat gaat rond 2jaar zijn.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 22 sep 2007, 18:37

ik wacht nog even
Bij mijn ma kijkt hij nog niet echt om naar 't potje :roll:
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 22 sep 2007, 19:45

Dus het kan geen kwaad dat het er al staat.

En ja onze om begint er ook mee als de kinderen zo'n 2 jaar zijn en als ze al zelf beginnen te zeggen dat ze "kaka" of "pipi" moeten doen.

En 't is dus niet dat jullie die nu al op vaste tijdstippen erop zetten?

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 22 sep 2007, 22:30

sam was 19 maanden toen die voor 't eerst pipi en zelfs een beetje kaka deed op het potje... Dan ging welgeteld 1 week goed (als we hem erop zette, deed hij wel eens wat, maar de pamper deed ook nog dienst :wink: )
Daarna wou hij maanden niets van het potje weten...

Tot hij daarna weer af en toe wat deed op het potje... Vooral voor hij in bad ging, of als hij uit bed kwam...
Wat later begonnen we hem regelmatiger erop te zetten.

En op 2.5 jaar is mijn mama er dan echt mee begonnen, en op 2-3 dagen tijd was hij dag én nacht droog :shock:
Alleen kaka weigert hij nog te doen op de wc/potje :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 22 sep 2007, 23:06

heb ook al gezegd tegen mijn ventje dat hij het ne keer van zolder mag halen maarja is er nog niet van gekomen :twisted:
wanneer maité haar behoefte doet dan zondert ze zich zowat af
dus denk dat het tijd word dat ik ze dan op het potje zou kunnen zetten
al is het maar om mee te spelen :lol:

Molly
Pas blauw

Bericht door Molly » 23 sep 2007, 12:52

Hier heeft het potje ook nog niet echt veel dienst gedaan...
Soms gaat hij er eens op zitten, en de helft van de keren doet hij er pipi op...
Soms zit hij ook te 'duwen' om kaka te doen (hij ziet dat van ons hé :wink: :lol: ), maar dat is totnogtoe nog niet gebeurd.
Deze zomer heb ik hem eens een dag of 3 zonder pamper laten rondlopen, maar hij deed meer in zijn broekje dan op 't potje. Op de duur kreeg hij er een degout van. Dus 'k heb het maar weer even uitgesteld en nu gaat hij er voorlopig ook enkel opzitten als hij in bad gaat of net uit bed komt.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 sep 2007, 19:54

Milan heeft mss al tesamen 5 keer pipi in zijn potje gedaan. Het is niet dat ik er hem ieder uur opzet, want ik merk dat hij er nog niet klaar voor is. Hij heeft niet aan dat hij iets voelt.
Onlangs heb ik het geprobeerd en hij heeft wel 10 keer op de grond geplast en toen had ik zoiets van "jongen, jij kan het nog niet".
Nu gaat hij s'morgens en s'avonds op de pot en af en toe zit er eens pipi in, maar meer niet dan wel dus.
Yana is in dec 06 droog geworden en 2 maanden later was ze 3 jaar.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

zotteke
Pas blauw

Bericht door zotteke » 23 sep 2007, 22:52

Hier staat zijn potje al een maand of 2 maar lukt niet echt,potje zegt hij ,zet hem erop, na 1 minuut eraf loopt rond en zegt mama pipi,lap op de grond :roll: en dan vraagt hij zijnen pamper.Dus ik denk dat hij er nog niet echt klaar voor is ,dus zal hem niet forceren :wink: .
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”