Populairste namen 2006
Moderators:Welcome, mell, Moderators
De populariteit verschilt sterk van gewest tot gewest. Zo zagen afgelopen jaar in Vlaanderen een recordaantal baby's het licht met de voornaam Emma en Milan.
In Wallonië waren dat Léa en Noah, en in Brussel ging de eer naar Lina en Mohamed.
In België is bij de 59.432 meisjes die in 2006 zijn geboren, de voornaam Sarah uit de top 5 verdwenen. In de top 100 zijn er dan weer 9 nieuwkomers: Maya, Maud, Dina, Eloïse, Mila, Lilou, Julia, Bo en Marthe.
Bij de 61.950 mannelijke borelingen ziet de top 5 er identiek uit aan die van 2005. Hugo maakte wel een opgemerkte come-back in de top 10 van 2006. In de top 100 zijn er ook bij de jongens 9 nieuwe voornamen: Yanis, Keano, Hamza, Stan, Amine, Emile, Ferre, Mats en Ryan.
Bijzondere namen ontbreken ook deze keer niet. Bij de jongetjes horen we onder meer Adama, Bahrein, Bonaventure, Bru, Mexx en Poen. Anderen luisteren naar Rolex of Zennith.
Bij de meisjes klinken er opvallende namen zoals Edelweiss en Naturelle. Ook bedachten enkele ouders hun dochters met de voornaam Laura-Lynn, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline of Zoen.
In Wallonië waren dat Léa en Noah, en in Brussel ging de eer naar Lina en Mohamed.
In België is bij de 59.432 meisjes die in 2006 zijn geboren, de voornaam Sarah uit de top 5 verdwenen. In de top 100 zijn er dan weer 9 nieuwkomers: Maya, Maud, Dina, Eloïse, Mila, Lilou, Julia, Bo en Marthe.
Bij de 61.950 mannelijke borelingen ziet de top 5 er identiek uit aan die van 2005. Hugo maakte wel een opgemerkte come-back in de top 10 van 2006. In de top 100 zijn er ook bij de jongens 9 nieuwe voornamen: Yanis, Keano, Hamza, Stan, Amine, Emile, Ferre, Mats en Ryan.
Bijzondere namen ontbreken ook deze keer niet. Bij de jongetjes horen we onder meer Adama, Bahrein, Bonaventure, Bru, Mexx en Poen. Anderen luisteren naar Rolex of Zennith.
Bij de meisjes klinken er opvallende namen zoals Edelweiss en Naturelle. Ook bedachten enkele ouders hun dochters met de voornaam Laura-Lynn, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline of Zoen.
Re: Populairste namen 2006
Rolex, Legend, Testimony, Urbanie, Vitaline en Zoen : die zou ik dus nooit kiezen hé, amaai daar zullen ze later mee uitgelachen worden, misschien nu alSaartje schreef:De populariteit verschilt sterk van gewest tot gewest. Zo zagen afgelopen jaar in Vlaanderen een recordaantal baby's het licht met de voornaam Emma en Milan.

- jong moederke
- Pas blauw
Oh neen toch niet "Sete".
grapje
daar vind ik dus niets mis mee
Maar amai die speciale namen "Zoen", "Rolex", ... Hoe komen ze er toch op? Denken die dan echt niet aan dat kind zelf

daar vind ik dus niets mis mee
Maar amai die speciale namen "Zoen", "Rolex", ... Hoe komen ze er toch op? Denken die dan echt niet aan dat kind zelf

-->Persoonlijk Fotoalbum<--
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
Dus eigenlijk zouden ze misschien beter terug gelijk vroeger doenBolleke schreef:Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo

Mja, tegenwoordig denk ik dat ze dat op het stadhuis niet meer dureven! De mensen van tegenwoordig zijn niet meer op hun mondje gevallen ehmell schreef:neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
Dus eigenlijk zouden ze misschien beter terug gelijk vroeger doenBolleke schreef:Vroeger werden zo een dingen op het stadhuis geweigerd, maar nu enkel nog als het aanstoot gevend is eh. Zoals hitler of osama ofzo

Ik heb wel al gehoord van iemand die op het stadhuis werkt dat ze wel nog proberen hen duidelijk te maken dat ze misschien beter een andere keuze maken, maar als ze volhouden dan wordt het toegelaten!
Ahwel dat heb ik idd ook al gehoord van iemand. En ja de mensen zijn niet meer op hun mondje gevallen en als die iets willenBolleke schreef:Mja, tegenwoordig denk ik dat ze dat op het stadhuis niet meer dureven! De mensen van tegenwoordig zijn niet meer op hun mondje gevallen ehmell schreef:neeje je mag met eender welke naam op het stadhuis komen tegenwoordig maar 't is gelijk bolleke zegt:major schreef:ben ik nu mis ? ik dacht dat je enkel namen kon kiezen die al bestonden?
Ik heb wel al gehoord van iemand die op het stadhuis werkt dat ze wel nog proberen hen duidelijk te maken dat ze misschien beter een andere keuze maken, maar als ze volhouden dan wordt het toegelaten!

Tegenwoordig dreigen ze dan al met rechtzaken als je niet op past
namen
namen mogen van mij best wel origineel zijn maar tmoet mooi blijven en uitspreekbaar en vooral...doordacht zodat je kindje er zeker geen ervaringen aan overhoudt later!
Eigenlijk heb ik het sowieso ook al niet voor namen in de verkleinvorm! miesje wordt ook groot en als dat dan nog een ferme madam wordt...
Je kunt een gewone naam ook in de verkleivorm zeggen als ze kleintjes zijn en als ze groter worden laat je die gewoon achterwege
Hier ken ik een meisje dat mercedes heet
ook zo'n voltreffer
liefs Aicha
Eigenlijk heb ik het sowieso ook al niet voor namen in de verkleinvorm! miesje wordt ook groot en als dat dan nog een ferme madam wordt...

Hier ken ik een meisje dat mercedes heet

liefs Aicha
Re: namen
ahwel daar ben ik eigenlijk ook niet voor. En ja als je dan naar "Maaike" kijkt kan je zeggen dat het een verkleinvorm is. Maar ik zie me nog niet "Maai" zeggen. Dus ja ik zie het nog niet echt als verkleinvorm.Aicha schreef:Eigenlijk heb ik het sowieso ook al niet voor namen in de verkleinvorm! miesje wordt ook groot en als dat dan nog een ferme madam wordt...![]()
Je kunt een gewone naam ook in de verkleivorm zeggen als ze kleintjes zijn en als ze groter worden laat je die gewoon achterwege
Maar ik ken iemand die dus haar leven lang de naam "Anneke" draagt en die vond dat dus niet leuk. En dat kwam gewoon door de pa. Ze ging normaal Anne (of zoiets) noemen maar op het gemeentehuis zei die pa dus "Anneke" omdat ze zo lief en klein was. En ja nu zit ze er mee he?!
mietje
Ikke maar een paar maanden! Zat in secretariaat-Talen en normaal hadden wij .... (kweet ook haar naam al nie meer
, ook een blonde met carré coupke)
Maar met Mietje hebben wij ook wa afgelachen wi, amaai, die had meer miserie met zichzelf dan met ons
.
Ik zat daar van 1992 tot 1994 en gij?

Maar met Mietje hebben wij ook wa afgelachen wi, amaai, die had meer miserie met zichzelf dan met ons

Ik zat daar van 1992 tot 1994 en gij?