Oktober-babietjes
Moderator:Moderators
Hallo hallo!!!
Jaja, we hebben het van het weekend verteld! Iedereen was dolgelukkig behalve mijn schoonzus. Het enige wat die zei was: Ik loop hopeloos achter...
Mijn ma was aant wenen van blijdschap! En werner en ik waren blij dat iedereen toch content was!
Nu de omgeving het stilletjes aan te weten aan het komen is vragen ze of het een ongelukje was
Pitoeter, fijn hé dat je niet meer moet ***. Ik moet hier soms nog tot 3x toe zo'n primperan pilleke pakken, want anders is het niet te doen. Maar hopelijk zal dat binnenkort ook wel over zijn!
Groetjes
Jaja, we hebben het van het weekend verteld! Iedereen was dolgelukkig behalve mijn schoonzus. Het enige wat die zei was: Ik loop hopeloos achter...

Mijn ma was aant wenen van blijdschap! En werner en ik waren blij dat iedereen toch content was!

Nu de omgeving het stilletjes aan te weten aan het komen is vragen ze of het een ongelukje was

Pitoeter, fijn hé dat je niet meer moet ***. Ik moet hier soms nog tot 3x toe zo'n primperan pilleke pakken, want anders is het niet te doen. Maar hopelijk zal dat binnenkort ook wel over zijn!
Groetjes
Ik ken een koppel en die zijn nu voor de tweede keer in verwachting tegen dat nr 2 er is is nrtje 1 nog maar net 1 jaar geworden en dat is zelfs geen ongelukje! En schoonzussen tja ik heb ook zo een exemplaar bij mijn eerste zwangerschap reageerde ze ook maar raar. Trek het je niet aan ze zijn het niet waard.
een beetje? Een beetje veel maar haar vriend wil niet, nog niet..... Maar daar kunnen wij niets aan doen hé. Diezelfde avond dat we het hebben verteld hebben zij daarover nog ruzie gehad
Vandaag nog maar es gehoord: nu al? Wast een accidentje?
En als ik dan zeg dat ze ze 16 maanden zullen schelen, oja, das toch mooi
begrijpen wie begrijpen kan....
Ze groeien samen op, je bent sneller uit de pampers, ze hebben meer aan elkaar...
Het enige "nadeel" dat ik voorlopig zie, is dat het in het begin wat moeilijk zal zijn. Marie zal mss juist kunnen lopen, maar ach, in dat ritme komen we ook wel hé Sandy!

Vandaag nog maar es gehoord: nu al? Wast een accidentje?

Ze groeien samen op, je bent sneller uit de pampers, ze hebben meer aan elkaar...
Het enige "nadeel" dat ik voorlopig zie, is dat het in het begin wat moeilijk zal zijn. Marie zal mss juist kunnen lopen, maar ach, in dat ritme komen we ook wel hé Sandy!

Maar ja gij!!
Ik vond het eerste jaar het lastigst. Eenmaal het tweede kan lopen, vergemakkelijk het wel wat!
Yana liep 1 week alleen toen ik beviel
dat was wel lastig. Ze heeft weken aan een stuk aan mijn vinger gelopen en ik liep dat zo gebukt, tot ik niet meer kon met mijn dikke buik...
Maar nu, ik zou het niet meer anders willen!! Als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben....ik zou het zo opnieuw doen!
Ik vond het eerste jaar het lastigst. Eenmaal het tweede kan lopen, vergemakkelijk het wel wat!
Yana liep 1 week alleen toen ik beviel

Maar nu, ik zou het niet meer anders willen!! Als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben....ik zou het zo opnieuw doen!
't Is hier wel heel rustig hé.
Hoe gaat het met de oktober-moekes?
Hier alles ok. De *** is blijkbaar minder aan 't worden, moet alleen zorgen dat ik tijdig iets kleins eet (zit nu met een bakje pinda-noten voor mij
)
Is het normaal dat mijn broeken niet meer passen? Vriendinnen die zwanger zijn geweest verklaren mij voor zot...nu al? Ben nog niet in kg's aangekomen.
Tot gauw!
Hoe gaat het met de oktober-moekes?
Hier alles ok. De *** is blijkbaar minder aan 't worden, moet alleen zorgen dat ik tijdig iets kleins eet (zit nu met een bakje pinda-noten voor mij

Is het normaal dat mijn broeken niet meer passen? Vriendinnen die zwanger zijn geweest verklaren mij voor zot...nu al? Ben nog niet in kg's aangekomen.
Tot gauw!
heilaba oktober mama's,
Hier gaat het wel. Mijn onstoken sinussen doen niet meer zo een zeer. Nog een goei snotter neus en hoesten. *** is veel beter. Mijn maag ligt soms nog overhoop en af en toe mottig gevoel maar dat is niets in vergelijking met wat het geweest is. Dus hopelijk als ik van dat stom verkoud af ben dat ik kan genieten... Ik kan nog in mijn broeken maar als ik zit spannen ze wel dus ik denk dat ik een van dees toch eens mijn zwangerschaps broeken van vorige keer moet bij halen. Ik hoop dat het nog past vermits ik tien kilo zwaarder ben dan toen ik van jarne zwanger was. Ik vind wel dat mijn bloesjes te kort geworden zijn (ik vermoed omdat mijn borsten toch wel voller geworden zijn en het buikje dat begint). Ik ben nu toch stillekens aan serieus aan het aftellen naar onze eerste echo op 26 maart, dat ik eindelijk weet of ons boeleke het doet zoals het hoort.
Hier gaat het wel. Mijn onstoken sinussen doen niet meer zo een zeer. Nog een goei snotter neus en hoesten. *** is veel beter. Mijn maag ligt soms nog overhoop en af en toe mottig gevoel maar dat is niets in vergelijking met wat het geweest is. Dus hopelijk als ik van dat stom verkoud af ben dat ik kan genieten... Ik kan nog in mijn broeken maar als ik zit spannen ze wel dus ik denk dat ik een van dees toch eens mijn zwangerschaps broeken van vorige keer moet bij halen. Ik hoop dat het nog past vermits ik tien kilo zwaarder ben dan toen ik van jarne zwanger was. Ik vind wel dat mijn bloesjes te kort geworden zijn (ik vermoed omdat mijn borsten toch wel voller geworden zijn en het buikje dat begint). Ik ben nu toch stillekens aan serieus aan het aftellen naar onze eerste echo op 26 maart, dat ik eindelijk weet of ons boeleke het doet zoals het hoort.
- Anneliefje
- Pas blauw
Ik heb dat ook gehad rond 7à8 weken. Mijn buik die opeens aan het uitzetten was en broeken die ik niet meer toekreeg.beagle schreef:'
Dan is dat opeens gestopt en nu (bijna 14 weken) voel ik dat mijn buik weer een sprongetje aan het maken is.
Kilo's ben ik ook nog niet bijgekomen (meer daarover lees je in mijn topic van september

Dusja, het is wel normaal

hoi oktobermama's!
Blijkbaar is oktober niet zo ene goei maand als ik lees hoe ziek iedereen hier is! Goed dat ht ondertussen aan het beteren is hé.
Mijn buikje was ook al snel aan het groeien en ook in spurtjes zoals bij Anneliefje. Op 12 weken was ik nog niks bijgekomen (denk dat er nu wel een kilo extra aanzit) ma ik vole het goed aan mn broeken! Heb gelukkig nog een aantal grotere exemplaren zodat ik nog niet aan zwangerschapsbroeken meot denken.
Trouwens Beagle, ik ben echt superblij dat na de stressy beginperiode nu toch alles goed verloopt! Je hebt het verdiend!!
Blijkbaar is oktober niet zo ene goei maand als ik lees hoe ziek iedereen hier is! Goed dat ht ondertussen aan het beteren is hé.
Mijn buikje was ook al snel aan het groeien en ook in spurtjes zoals bij Anneliefje. Op 12 weken was ik nog niks bijgekomen (denk dat er nu wel een kilo extra aanzit) ma ik vole het goed aan mn broeken! Heb gelukkig nog een aantal grotere exemplaren zodat ik nog niet aan zwangerschapsbroeken meot denken.
Trouwens Beagle, ik ben echt superblij dat na de stressy beginperiode nu toch alles goed verloopt! Je hebt het verdiend!!
Een goede tip ivm die opvang: begin er optijd mee. Je vind het mss gek om als je 9 weken zwanger bent, al naar opvang te moeten zoeken. Maar het is geen overbodige luxe!! Er zijn maar weinig goede opvangplaatsten.
Hier in onze streek stoppen de onthaalmoeders bijna allemaal! Heel moeilijk om goede opvang te vinden!
Hier in onze streek stoppen de onthaalmoeders bijna allemaal! Heel moeilijk om goede opvang te vinden!
Ah, toch... Dan zal ik stilaan eens beginnen rond te kijken.
Maar nog een vraagje: ik hoor van vriendinnen dat de meeste OM een minimum aantal dagen voor opvang zorgen.
Het zit zo, ik zou na het zwangerschapsverlof, een half jaar ouderschapsverlof aan part-time stelsel willen nemen. Dan zou ik één week 2 dagen werken en de andere week 3 dagen. Is dit te weinig voor opvang?
Maar nog een vraagje: ik hoor van vriendinnen dat de meeste OM een minimum aantal dagen voor opvang zorgen.
Het zit zo, ik zou na het zwangerschapsverlof, een half jaar ouderschapsverlof aan part-time stelsel willen nemen. Dan zou ik één week 2 dagen werken en de andere week 3 dagen. Is dit te weinig voor opvang?
Hallo!!
't is goed om te horen dat alles ok is met jou, Mieke
Hier is 't ook goed. Zoals jou, de ene dag beter als de andere, maar geen innige omhelzingen met de pot enz.
Ik ben nog wel heeeel moe. Ik slaap slecht en geraak niet bijgeslapen als er de tijd voor is (ah nee, want ik slaap slecht
).
Nog 11 dagen en dan mag ik nog eens naar mijn furby gaan kijken
Ben zoooo zenuwachtig!!
(als ik me niet vergis, moet Mieke de 2de gaan? Leuk hé)
(tja, 'furby' is ons koosnaampje...de reden zal ik jullie op een andere keer uitleggen
)
En waar blijft de rest?
't is goed om te horen dat alles ok is met jou, Mieke

Hier is 't ook goed. Zoals jou, de ene dag beter als de andere, maar geen innige omhelzingen met de pot enz.

Ik ben nog wel heeeel moe. Ik slaap slecht en geraak niet bijgeslapen als er de tijd voor is (ah nee, want ik slaap slecht

Als ik er aan denk....ik kan het nog altijd niet geloven...word ik écht mama in oktober?Hoe ist met de oktobermama's?

Nog 11 dagen en dan mag ik nog eens naar mijn furby gaan kijken

(als ik me niet vergis, moet Mieke de 2de gaan? Leuk hé)
(tja, 'furby' is ons koosnaampje...de reden zal ik jullie op een andere keer uitleggen

En waar blijft de rest?

Hier een paar heel goede dagen gehad en dan weer twee slechte dagen. Gisteren nog eens in de pot gekeken
vandaag redelijke dag. Nog een paar nachtjes slapen, maandag mogen wij voor de eerste keer naar de gynecoloog, eindelijk. In het begin toen ik heel mottig was een beetje veel gegeten en drie kilo bijgekomen maar nu al twee a drie weken hetzelfde gewicht, ik hoop dat ik dat nog wat kan houden. Mijn zwangerschapsbroeken van vorige keer eens gepast en ze passen nog ondanks dat ik tien kilo zwaarder ben. De buik is wel nog veel te los.

Och, 't is eigenlijk een 'inside joke' tss mij en mijn man: Een tijd geleden stonden we samen in de badkamer: hij was zich aan 't scheren en ik was mijn wenkbrouwen en bovenlip aan 't epileren... Sindsdien zegt hij: "als onze kinderen evenveel haar hebben als ons samen, gaan ze op furby's lijken"furby??? Nu maak je me nieuwsgierig hoor!

Gisteren voor de 1ste keer naar de gynecoloog geweest. Het was heerlijk om ons babytje eens te zien. Hij/zij was héél actief. Met gevolg dat we ook geen duidelijke echo hebben (bij Jarne toen wel een mooie foto gekregen). De nekplooimeting was ok. We hebben zelfs het hartje heel even mogen horen, wat bij Jarne vorige keer niet het geval was. Ze hebben bloed getrokken voor de tripple test en als ik binnen een week niks gehoord heb is alles ok. Binnen vier weken op controle bij de huisdokter en 29 mei terug op controle bij de gynecoloog. Dan weten we misschien al wat het is. Als hij/zij niet met de poep naar de camera ligt zoals deze keer
. Ik heb hem vertelt dat ik antibiotica genomen heb en hij zei me dat ik 300% gerust mocht zijn dat dat voor de kleine geen kwaad kan. Voor de andere oktober mamatjes veel succes bij jullie controle.

Hey Pitoeter!
Goed nieuws hé? Dat zal wel een mooi moment geweest zijn als je het hartje werkelijk hebt kunnen horen!
Ik hoop maandag ook het hartje te kunnen horen! Ben je nog ziek?
Hier nog een heel weekend ***vrij te zijn ist weer van datte
Ik hoop dat het tegen volgende week veruit over zal zijn!
Groetjes
Goed nieuws hé? Dat zal wel een mooi moment geweest zijn als je het hartje werkelijk hebt kunnen horen!
Ik hoop maandag ook het hartje te kunnen horen! Ben je nog ziek?
Hier nog een heel weekend ***vrij te zijn ist weer van datte

Ik hoop dat het tegen volgende week veruit over zal zijn!
Groetjes